Het grote schoonmonster topic!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Maar jij bepaald niet wat zwaar of niet te doen is voor een ander dat doet je SM zelf. Het kan zijn (zoals ik al eerder aangaf) dat je SM het je niet durft te zeggen ook al is ze zo fief en zo in haar werkleven.

En ja niet veranderen van KDV je kan zo doorgaan maar wat heb je liever een oplossing of frustratie ik zou voor het eerste kiezen. Een kind is erg flexibel wij zijn na 9 maanden ook verhuisd naar een ander KDV geen probleem gehad het kan dus wel.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zoek dan lekker een andere baan of wissel je dagen of weet ik het.. het werkt toch niet zo dus waarom blijven klagen op dat mens? Niks is onmogelijk. Het is jullie fout geweest om volledig op je schoonmoeder te vertrouwen, voor hetzelfde geld wilde ze of kon lichamelijk niet meer oppassen en dan had je ook gezeten.

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

En waarom MOET ze oppassen dan? Dat gedeelte snap ik niet helemaal????

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

En respect voor je schoonmoeder dat ze nog 4 dagen in de week zulk zwaar maar dankbaar werk doet en dan als klap op de vuurpijl nog een dag van haar kostbare vrije tijd inleverd om op haar kleindochter te passen.
    Daar hoef ik bij mijn moeder echt niet mee aan te komen en dat zou ik ook zeker niet eisen. Ik merk dat ik ook geen 18 meer ben en toen mijn 2 oudsten klein waren draaide ik mijn hand niet om voor een paar nachtjes doorhalen of dingen met ze doen maar nu ik 37 ben merk ik dat het toch wel zwaarder is.
    Gelukkig ben ik prima in staat om mijn eigen boontjes te doppen, ik vind je heel verwend overkomen. Verschrikkelijk.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap er eerlijk gezegd helemaal niks meer van.

Ze doet niet moeilijk voor een dag oppassen maar ze wil niet s nachts oppassen om het t.s MAKKELIJKER TE MAKEN dat is wat ik er nu uit begrijp.

Ga nu ook even een zeur pruim zijn... Een liga geven is niet erg. Een koekje extra is wel vervelend maar niet het grote punt. Daar moet je over PRATEN dat je dat liever niet heeft.

Een kind in een vieze luier laten lopen ene half uurtje daar gaan ze niet meteen aan dood. Zou ook mijn keuze niet zijn. Maar zou er geen heikelpunt in zien. Voor een keertje als het gebeurt.

Dat ze haar luiertas is vergeten. Nou dat vergeet ik soms ook nog wel eens. Ben ik dan maar een slechte mama. Natuurlijk niet mijn hoofd zit soms niet op me romp..

Ze is 50 en zou nog in de bloei van haar leven zijn kan best. Ze heeft haar tijd van verzorgen al gehad met KINDEREN en past nu alleen nog op omdat ze het leuk vind en niet omdat HET MOET>'

Zou zelf eens diep adem halen t.s en je andere mogelijk heden bekijken en soepeler worden met opvang.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ben met de reactie's van tullip eens.
    Vindt het echt vreemd dat de meeste mensen vinden dat waneer een opa/oma oppast alle regels aan de laars mogen lappen (ongeacht wat voor regel)
    Als een opa/oma mee instemt om op te passen stemt hij/zij er ook mee in om de regels te volgen.
    Dat moet een andere oppasser toch ook.

Ps jullie kun het woord moeten ook wel erg letterlijk nemen zeg ;)
    Zowel ts als sm hebben samen afgesproken dat sm oppast.
    Neem aan dat ts en man niet op de een of andere dag is aangekomen met de zin "jullie moeten voortaan op maandag oppassen"

7. Babbs

Babbs Niet meer actief

T.s. ik wens je veel succes!

Wel een topic starten, maar vervolgens alleen je eigen gelijk willen halen en niet goed luisteren naar de mening van anderen...
    (ik zou zeggen schrijf een brief aan je schoonmoeder of je vriend, dat verlost je ook van je frustraties...)

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Jammer dat je boos wordt. Ik snap het wel aangevallen worden op iets wat voor jou normaal lijkt is ook niet prettig maar sterk in het leven staan is onder andere situatie bekijken vanuit beide kanten.

Bekijk het later eens als het allemaal weer wat bekoeld is. Het leven moet aangenaam zijn en jij en je naaste omgeving moet zo relaxed mogelijk kunnen leven. Dat wil niet zeggen dat je de verantwoordelijkheid bij iemand anders kan leggen omdat het jou dan en dan beter uitkomt.

Kort door de bocht jij wilde kinderen en een huis en en en ... nu komt het over of dat je een hoge hypotheek hebt en dus geen geld meer voor opvang en dat je dus naar je SM MOET om alles op de rails te houden qua financien.

Je moet toch eerlijk bekennen dat dat niet fair is naar de mensen waar je op kan leunen.

Misschien is het een oplossing als je ma een dagje extra gaat oppassen?

En nee wij begrijpen niet allemaal je situatie omdat het voor sommige moeilijk is om zich in te leven en omdat het ten tweede moeilijk is om in een relatief 'klein' verhaaltje te weten hoe het nu precies zit. Dus je krijgt advies/kritiek op het geen wat je verteld. Meer info hebben 'wij' toch niet. Ons daarop aanvallen vind ik een beetje laag.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou dat is dan meteen het probleem.

Je laat opa en oma oppassen. Tuurlijk moeten ze bepaalde regels na leven. En zo te lezen gebeurt dat ook bij t.s de schoonmoeder.

Op een kdv zijn er ook wel eens dingen waar van ik denk is het nu nodig maar als mijn kind daar een dagje is gaat ze mee met de regels van het kdv en speciaal in mijn regels alleen.

Als ze daar besluiten om een extra koekje te geven is het die dag aan hun en zou dat totaal geen probleem vinden.

Als oma opa dag in dag uit een kind vol stoppen moet koek en alles wat er maar te krijgen is ja dan moet je in grijpen.

Maar als je extreme eisen gaat stellen aan de vrijwillige oppas dan moet je toch maar eens gaan na denken of je dat wilt.

En dan blijven opa en oma opa en oma.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja heel simpel, als s.moeder het niet naar wens doet en na klagen blijft ze hetzelfde doen: dan moet je een andere oplossing vinden. Balen maar dat heb je nou eenmaal in zulke oppassituaties. Een opa of oma is geen bedrijf of instelling.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Als de regel is dat een kind dat extra koekje niet mag dan heeft de ander dat maar te respecteren ongeacht of men dit raar vindt of niet.
    Als je ervoor kiest om op iemands kind te passen dan kies je ook voor hun regels.
    En als je daar niet aan wilt houden dan moet je maar niet oppassen.

Maar het aller raarste wat ik vindt is als dit nou gewoon een oppasser was geweest dan was de meerderheid het met ts eens geweest.
    Maar nu is het de oma en stelt ts zich aan.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje... die eerste zin... dat je totaal geen reden ziet waarom schoonmoeder het zwaar zou vinden...

lieve meid besef je niet dat het geen verplichting is? Dat je blij mag zijn dat ze op wilt passen en daar dankbaar voor moet zijn? Zo veel omas die daar geen zin in hebben. Het lijkt wel of je het haar oplegt...
    Tuurlijk moeten dingen in overleg... maar als ik jou sm zou zijn en jij zou dit zo tegen me zeggen dat zou ik zeggen: graag of niet.
    Het gaat om de manier waarop je dingen zegt...
    Het is JOUW kind. Schoonmoeder heeft er niet om gevraagd oma te worden.

En dat dingen al genoeg kosten, ja meid het is allemaal duur, ik weet het. Belachelijk wat het allemaal kost. Maar ja, dat weet je toch als je aan kinderen begint?

Je schoonmoeder past nu op, wat jou eigelijk geld oplevert. Zo kan je het ook zien. En dat jij zegt, betaal jij mijn rekeningen? Sja... daar kan ik echt niks mee. Vindt het heel erg kinderachtig wat je nu zegt. Als je schoonmoeder ziek zou zijn of gewoon zou weigeren moet je het toch ook betalen?

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien komt het omdat ik al een ouder kind hebt hoor.

Maar mijn wil naar me kinderen toe is al een lange tijd geleden vervlogen.

Van af het moment dat ze naar school gaan heb je haast niks te vertellen over je kinderen ja mee luisteren aan horen maar de juf meester is de baas in de klas.

Misschien een gekke vergelijking maar ik denk dat sommige eens moeten gaan beseffen dat kinderen niet alleen van ons zelf zijn maar ook ook van zich zelf zijn.

Ik kan niet uitleggen wat ik bedoel maar laat ik het er ophouden dat mijn wil soms er niet meer toe doet als het om mijn kinderen gaat.

Vind het niet prettig dat zoon op school kamp MOEST maar je moet ze als ouder laten gaan het valt onder het schoolregelement en hou je ze thuis dan krijg je met de leerplicht te maken.

Ik wil hier iets eigenlijk mee duidelijk maken. maar ik denk dat ik het verkeert uit legt.

Het komt er op neer dat de wens van de ouder straks vaker geschonden word dan je zou denken...

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O ik luister wel degelijk naar de meningen van de anderen hoor... Alleen kunnen de anderen niet zo goed lezen als ik zeg dat het probleem niet zit in het maandag oppassen... Dit vindt ze niet erg. Dit maken jullie ervan!

En een brief schrijven??? Lekker persoonlijk... Zo los ik dingen niet op hoor.

Serious, mensen ga eerst alles goed lezen voordat je reageert.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind persoonlijk iemand die oppast voor haar of zijn beroep iemand anders als een oma die op haar kleinkind past. Tuurlijk zijn er regels, maar volgens mij is het niet zo heel dramatisch allemaal (zoals ik het hier lees). De meeste oma's verwennen hun kind toch weleens, geven een extratje etc..

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wat wil je nu zelf precies dan? Ze houdt zich toch niet aan jullie afspraken? Dan is het toch duidelijk wat je moet doen?

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben het ook eens met tulip en agnes: als je als grootouders toezegt te zullen oppassen, dan hoor je daarbij zeker de wensen/regels van de ouders te respecteren. En natuurlijk mag er bij opa en oma net altijd iets meer, maar het moet wel binnen het redelijke blijven. Het moet al zeker niet zo zijn dat je jouw manier van opvoeden met hand & tand moet verdedigen.

@ TS: ik denk dat ik er in jouw situatie voor zou kiezen mijn opties te onderzoeken qua KDV of gastouderopvang oid. Deze situatie maakt de relatie met oma er niet beter op en je wilt ook niet dat het helemaal uit de hand loopt, lijkt me, dus beter een oplossing zoeken... Ik zou er absoluut krappere financien voor over hebben (zolang je tenminste nog wel gewoon eten kan halen enz.)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee het gaat er niet om of zij het erg vindt. JIJ leest verkeerd.
    JIJ hebt problemen met de manier voor opvang dus moet JIJ er iets aan doen. Als je het echt niet ziet zitten moet je dus voor andere opvang zorgen...

Maar jij wilt dat niet omdat je dat te duur vindt. Sja... wat is er nu belangrijker. ALs je het het te duur vindt moet je maar gewoon niet zeuren hoor, of gewoon eens een normaal gesprek met je sm aangaan. En je in ieder geval niet zo uitlaten zoals je in dit topic doet.

19. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Maar als je dan de info van ts leest dat haar kindje opgenomen was vanwege suiker,dan lijkt mij het meer dan logisch dat zij zich zorgen maakt om dat extra koekje.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb het dan verkeerd gelezen.

Haar kind is geboren terwijl t.s zelf suiker had ze had een grote baby.?

Het kind heeft toch geen suiker? Of wel.?

Deel Deze Pagina