Dat speelt al langer. Fietsen zijn lastiger te krijgen, grondstoffen zijn duurder en de levertijd van sommige nieuwe auto's schijnt inmiddels een jaar te zijn. Daarnaast wordt speelgoed altijd duurder rond september- oktober en zijn er vanaf dan minder echt goede aanbiedingen te vinden (uitgezonderd black friday natuurlijk). Tja, en dan? De speelgoedwinkels (ook online) zullen echt niet ineens leeg zijn, iets halen zal altijd wel lukken. Mocht je precies een bepaalde set willen, dan zou ik niet tot eind november wachten, maar dat is eigenlijk ieder jaar al zo
Poeh, ik ben er inderdaad al wel mee bezig. Maar ik vind het lastig. De jongste is in dezelfde week ook nog eens jarig! Dus dat wordt wat. Mijn man vindt echter dat wel al te veel speelgoed hebben. Ik ga nog wel puin ruimen, maar ik denk dat ik het in ieder geval losjes wil baseren op de 5 gift rule. En ik ga pas kopen als het speelgoedboek uit is, want dan kan de oudste een verlanglijstje maken en de jongste ook dingen aanwijzen. Ik weet dit jaar gewoon even niet wat de meiden nou leuk vinden momenteel.
Hier vaak veel nuttige dingen als sokken ondergoed pyjama tshirts knutselspullen etc om de zak vol te maken
Onze dochter is dan 1,5. Echt superlastig vind ik het niet voor haar want op deze leeftijd vinden ze een hoop leuk en zij is nu echt van het roze, glitter, kleurtjes, lawaai, poppen. Echte meisjesdingen. Dus keus genoeg. Ik moet alleen opletten dat ik niet ga overdrijven.
Precies, hier ook vaak wat nuttigere dingen erbij. Grappige/leuke sokken, een pyjama met hun favoriete figuur er op, een extra speciaal dekbedovertrek, dat soort dingen. En knutselspul inderdaad toen ze nog jonger waren.
Ik koop nog niks. Eerst nog de verjaardagen. En het is me al zo vaak gebeurd dat ik dingen vantevoren had gekocht en dan straks met alle reclame en de speelgoedboeken dat ze dan graag iets anders wilden. En dan teleurgesteld dat ze iets totaal anders kregen. Dus ach tegen die tijd zijn er ook echt wel aanbiedingen voor speelgoed. Eerst maar eens bedenken wat ze willen met onze uitpuilende speelgoedkisten.
Ik hou ervan!!! Ken voor mij niet vroeg genoeg beginnen!! Maar ik vind het lastig dit jaar. De oudste wil alleen maar geld, speelt of buiten of op zijn switch/tablet, meisje speelt ook veel buiten of make uppen maar dat heeft ze al meer dan voldoende lol poppen vind ze niet meer leuk, de jongste wil een tablet of een nerf maar daar heeft hij al 10 van vind ik ook zonde, playmobil raken ze alles door elkaar en kwijt, Lego het zelfde en gaat altijd stuk, dus echt geen idee dit jaar! Ben benieuwd wanneer het Intertoys boek uit komt
Herkenbaar wel, hier is gelukkig in oktober een garage sale waarbij we de kids hun kast laten uitzoeken. in juni ga ik er al doorheen met ze, en dan in oktober nog es en als ze iets willen houden wat ze niet aangeraakt hebben moeten ze toch van goede huizen komen
Mijn tieners kiezen zelf een cadeautje uit en besteden ook €50 gezamenlijk uit aan sint cadeautjes voor de buren. (€25 *2)
Meestal heb ik rond deze tijd al wel aardig idee van wat ik wil kopen voor de feestdagen + verjaardagen (allemaal dezelfde tijd), maar dit jaar is het lijstje nog aardig leeg. Dus als jullie nog goede ideeën hebben Ik hou trouwens wel van wat praktische cadeaus als dekbedovertrek of een schooltas ofzo, vinden ze hier ook echt een cadeau. het hoeft echt niet perse speelgoed te zijn. Zoon (dan 8): - boek 'toen het oorlog was' - uitbreiding Gravitrax (1 ding voor verjaardag, 1 ding voor Sint) - iets praktisch (geen idee nog) - ??? Dochter (dan 5): - boek van Charlotte Dematons - armbandje of kettinkje; misschien iemand nog leuke ideeën? - iets praktisch (geen idee nog) - ??? Dochter (2): - boekje - Duplo familiehuis - theeserviesje - ???
Voor 2,5 jongen heb ik op mn lijstje: Waterparels, duplo trein, boekje, klei, puzzel, kledingstuk. Maar de hamvraag is, wat kopen jullie voor jullie partners? Vind ik echt zoooo lastig!
Niks. Hij koopt altijd wat hij wilt zodra hij het iets heeft bedacht. Ik zet vaak zijn naam op een prentenboek wat we graag wilden. En een chocoladeletter.
Ik ben er nog niet zo mee bezig. Heb voor zoon al wel wat freek vonk spulletjes gekocht bij de kruidvat. Voor de rest nog geen idee wat hij wil. Wat ik voor mijn dochter van dan 7 in mijn hoofd heb: Zoete zusjes bakboek Lego frozen kasteeldorp Voor de jongste: Hubelino knikkerbaan Uitbreiding duplo treinbaan