Het grote Sint cadeau topic 2021

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Meccano vond onze uk toen super leuk! Niet die kleine metalen dingen maar voor 2 jaar waren het grote onderdelen die je kon schroeven en vanaf 4 ook grote dingen met meer onderdelen. Geen idee of het nog verkrijgbaar was maar dat was echt super leuk.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben opeens klaar met shoppen. Is wel even raar. o_O

Met een bevriend stel afgesproken om samen sinterklaas te doen.
    Zij kopen voor mij en mijn dochter kado’s. En ik voor hun beiden. PP 15 euro. Voor de volwassenen max 2 kado’s per persoon.

Ik had al 2 dingen voor in de zak voor dochter, dus die gaan er gewoon in.
    En 1 spelletje voor mezelf en 1 voor mijn dochter gaan dan in de schoen.
    Verder voor de schoen een keer wat lekkers, een keer stickers en kleurboekje.
    Voor mezelf nog 2 schoenkadootjes kopen, maar die weet ik al.

Ik vind alleen jammer dat ik nu geen controle er op heb of er echt leuke dingen in zitten in de zak. Ik vind ook zo wat om te vragen wat hebben jullie gekocht?
    Dus misschien het grote kado wat ik van plan was onder de kerstboom. Normaal krijgt ze dan alleen een mooi boek en klein speelgoedje van max 5 euro.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    #103 Pinkflower, 8 okt 2021
    Laatst bewerkt: 8 okt 2021
    Wij overwegen voor onze kinderen van 5,5 jaar een Xoomy maxi a4 of een light pad te kopen.
    Iemand hier ervaring mee?

Andere (gezamelijke) cadeaus die we al hebben; sieradensetje Frozen & Princess, La cucaracha spel pocket, Sparkle girlz poppetjes, junior atlas, stickers, diy toverstaf, Hoe laat is het spel, puzzel, Dopper flessen, Avi boekjes, konijntje in een hokje.
    Er komt voor beide een pop, paardenfiguren en een klaparmband bij.
    Misschien nog een tangram puzzel.
    Nog even kijken wat er in de schoen gaat en wat voor 5 dec is.

Cadeaus worden samen met opa en oma’s gedaan.

Ik haal trouwens ook prematuur luiers voor de poppen bij de Kruidvat; beter en goedkoper dan de poppenluiers. Poppenkleding zijn hier ook grotendeels echte babykleding. Soms zijn er leuke aanbiedingen bij winkels en heb je kleding voor een prikkie.

4. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Onze zoon is begin augustus 3 geworden
    Dus vindt t lastig want voor sommige dingen wordt hij te groot, en dingen voor 4jarige bijv playmobile met al die kleine onderdeeltjes is hij daar dan niet te klein voor
    Heb wel al een lijstje voor de opa s en oma s en gezegd max 3 kado s en kijk ook voor bijv dingen voor op de kamer of creatief ipv alleen maar speelgoed

En hebben nog een kleintje van 12 weken dus al die kleine onderdelen is dan ook een beetje eng

En wat moet ik daar nou voor kopen want we hebben alles al..

Iemand ideeën of tips

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @River87: Kleiner speelgoed mocht hier als haar zusje in bed lag of aan tafel. Net als kleuren en knutselen. Ging prima. Playmobil heb ook een peutervariant van, maar ik zou eerder voor gewoon gaan en dan desnoods de hele kleine dingen nog even achter houden. Verschilt natuurlijk ook per kind, maar hier ging het wel met 3.

Voor de baby: nieuw rompertje, shirtje of slofjes, een boekje (eventueel een die ook nog leuk is voor de oudste), iets met zijn naam er op (tas voor het KDV als hij daar heen gaat, reiskoffertje op wieltjes voor als hij ooit gaat logeren).

River87 vindt dit leuk.
  6. EvaD

EvaD Actief lid

16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik denk voor jou zoon aan boeken, play doh, kinetisch zand, een kleine tafel en stoel (bv van Ikea), een leuk nachtlampje, … of andere praktische zaken. Een nieuw dekbedovertrek, pyjama,… op die leeftijd kunnen ze nog veel zaken appreciëren.

Voor een baby… dat vond ik ook een moeilijke. Zelf zou ik voor iets kleins en nuttig gaan. Op die leeftijd beseffen ze er niet veel van en is het meer voor ons gevoel of die van broer/zus. Ik bedenk me iets ongebruikelijks. Een spiegel (eentje die niets vervormd). Onze dochter vond het super om naar zichzelf te kijken. We maakten deze vast bijvoorbeeld aan haar park.

River87 vindt dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Bij Playmobil kun je ook zeggen dat je eerst de kleinste onderdelen even aan de kant doet.
    Als je bijvoorbeeld kiest voor een auto met poppetje is het al super leuk.

Betreft de kleine je kan hem laten spelen aan tafel of wanneer de kleine op bed ligt. Als de kleine onderdelen er niet bij zitten kan hij gewoon spelen wanneer hij wil. Afspreken dat hij gelijk naar het spelen alles in een bak stopt.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Vergeten be
    Betreft creatief, waterverf van de action en daar hebben ze ook water penselen. Geen geknoei met bakjes water en penselen. Het water zit dan in het penseel.

Play mais is ook super leuk. Mocht de kleine het te pakken krijgen is het niet schadelijk. Je kan het in 3d plakken maar ook snijden met een plastic mesje en op papier plakken.

Een mat voor het knutselen is ook ideaal. Bij de action hebben ze ook echte grote. Dan blijft de tafel nog een beetje schoon wanneer hij aan het knutselen/verven is.

Krijtjes, kartelschaar, pons vond onze knul toen ook al leuk.

River87 vindt dit leuk.
  9. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Wat veel tips, thnx :)

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.223
    113
    Voor de dreumes (1,5 jaar) zit ik te denken aan een Duplo trein set. Hij vindt treinen en bouwen leuk dus volgens mij wordt dat wel een hit. Daarnaast wat puzzels en een leuke onesie denk ik.

Voor de oudste (4 jaar) heb ik geen flauw idee. Ik denk dat ik voor hem tot het laatste moment moet wachten om te kijken waar hij zit qua interesses (obsessies).

Gelukkig hebben we nog even :p

11. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43

Ik heb dat vorig jaar gedaan maar wij bespraken wel wat we gingen kopen, om juist “rare of ondankbare” situaties te voorkomen. En dat moet je toch kunnen vragen aangezien het vrienden zijn? Niks raars aan :)

NiekeKris vindt dit leuk.
  12. Andela1312

Andela1312 Nieuw lid

19 okt 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    #112 Andela1312, 19 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2021
    Volgens mij komt het sinterklaasboek inderdaad pas deze maand (oktober) uit. Kan ook begin november zijn.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    De boeken zijn al uit. Zoon zit er al in te kijken.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het lijkt me ook meer een reclamepost eigenlijk…

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Zo is het altijd al geweest. We zien geen reclames op tv dus we hebben nooit last gehad van personages die "in" waren :D

Voor een kind is een boek wel minder overweldigend dan een complete winkel. Nu knipt hij een paar dingen uit. Geen mega lijsten vol met spullen.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik had het over de post van Andela1312. ;)

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Haha je had mij geciteerd.:roflmao:

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Weet ik, het was ook een reactie op jou (omdat jij aangaf dat de boeken er al waren ed, ik denk dat zij dat ook wel weet of dat het haar eigenlijk niet interesseert, omdat ze enkel reclame komt maken). ;) :)

owly vindt dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Oooooohhhh zo!! Ahum... blijkbaar was 6.10 toch te vroeg:oops::oops:

Fristi2012 vindt dit leuk.
  20. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Naar aanleiding van de speelgoedboeken toch nog wat wijzigingen bij de kids. Dit krijgen ze nu van ons:

Zoon
    Lego aquarium intocht
    Bonnenboekje politie schoen
    Politie sirene voor fiets schoen
    Race auto maken schoen
    Hoe word ik astronaut Boek schoen
    Donald duck schoen
    V tech marble rush raket baan pakjesmiddag
    Spookslot spel pakjesmiddag
    Politie verkleedset pakjesdag
    Lego stunt set pakjesmiddag
    crayola octopus pakjesmiddag

Dochter
    Sylvanian drieling intocht
    Gips setje schoen
    Poppenkleding blauw schoen
    Jas voor de pop schoen
    Skates pop pakjesmiddag
    Badpak pop schoen
    Zoete zusjes sinterklaas boek schoen
    spel van vos en haas pakjesmiddag
    Melissa bbq speelset pakjesmiddag
    Frozen laptop pakjesmiddag
    peppa pig rc auto pakjesmiddag

De rest van hun wensen gaat op het lijstje voor oma en opa met kerst.

Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina