Het grote Sint/Kerst cadeau's topic 2017

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    De pepernoten liggen alweer in de winkel (ja echt!), dus dit topic kan ook wel weer, haha.

    Ben jij al begonnen met kopen? Wat heb jij gekocht, of wat ga je kopen? Hoeveel geef je maximaal uit? Of hoeveel cadeau’s koop je? Met wie vieren jullie het? En liggen er met Kerst ook cadeau's onder de boom?

    Een ideaal topic om inspiratie op te doen, of bijv. tips te vragen als je het zelf echt nog niet weet. (dat scheelt ook weer tientallen losse topics, haha)
     
  2. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik zal zelf aftrappen. En moet gelijk een beetje met schaamte toegeven dat ik eigenlijk al bijna klaar ben. Ik koop het hele jaar door, tijdens sale, etc. Mijn dochter is in juni jarig, dus daar zit precies een half jaar tussen. Wij vieren zowel Sint als Kerst met cadeau's. Ik heb geen vaste prijs/aantal cadeau’s. Maar ik vind 5 cadeau’s voor Sint, 10 voor Kerst, en/of max. 150 euro (totaal) wel genoeg. Wij vieren het waarschijnlijk met oma & opa.

    Wat ik al gekocht heb:
    - Lego Creator dino’s
    - Spirograph
    - Ravensburger Nederland puzzel
    - SES funmais Minions
    - SES Minnie Mouse gips gieten
    - SES Minnie Mouse strijkkralen
    - K’nex All Star adventure achtbaan
    - SES strijkkralen paard, dolfijn, vlinder
    - Goocheldoos
    - Mini Loco - Ik leer klokkijken
    - Mini Loco - Ik kan lezen
    - Verkeersspel
    - Zakgeldspel

    Daar komt in elk geval nog een (AVI) boek en een DVD bij. (waarschijnlijk Despicable Me 3)
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  3. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Leuk leuk :D
    Kan ik hier mooi inspiratie opdoen!

    Oudste krijgt denk ik een nieuwe rugzak van Sprookjesboom. Verder nog geen idee..ik begin net pas met neuzen

    We doen dit jaar Sinterklaas groot en Kerst klein. De oudste heeft een perfecte leeftijd voor de Sint en rond kerst is de jongste jarig en dat vieren we dan groter.

    Budget met Sint is denk ik rond de 150 voor 2 kinderen
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Nog niet bewust, maar ik 'verzamel' €1 kado's dus heb nu liggen voor schoenkado/kerst/lange autorit/oid
    -rugtas frozen
    -gelpennen
    -2x my little pony

    En zo hou ik nu de AH hier in de gaten, die uitvetkoopbakken hebben ze vask €1 aanbiedingen.
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb toevallig afgelopen week voor allebei alvast een leesboek en een dekbedovertrek gekocht.

    Mijn kinderen (7 en 9) weten nooit wat te vragen en spelen ook niet met speelgoed, dus ze/we gaan vooral voor praktische cadeaus. Voorgaande jaren had DL bijvoorbeeld zelf onderbroeken en nieuwe scheenbeschermers op haar verlanglijstje gezet :roflmao::roflmao:.
    Budget heb ik niet echt, ik kijk gewoon wat ik tegenkom, soms is dat voor 50 per kind en soms voor 250.

    Ze hebben wel allebei een Ajaxtenue op hun verlanglijstje staan, dus dat komt er denk ik sowieso. En vaak krijgen ze een abonnement (op de Efteling of museumkaarten oid). En verder nog geen idee, maar ik kom vast nog wel wat tegen.

    Edit: met kerst geven we altijd een uitje en een gezelschapsspel voor het hele gezin. En natuurlijk wat lekkers :).
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Ik ga dit jaar kijken of ik dit principe aan kan houden: something they want, something they need, something to wear, something to read.

    Het eerste kan dus van alles zijn. Het tweede wordt bij de oudste waarschijnlijk een dekbedovertrek van paarden (al heeft ze die niet echt nodig, maar wil ze hem graag, mogelijk kan het dus nog wijzigen ;)), voor de jongste weet ik het nog niet. Het derde worden denk ik 'zeemeerminflippers' (die draag je tenslotte :D) voor allebei. En het laatste dus een boek. Ik heb niet echt een budget, maar gezien de dingen die ik van plan ben te kopen, hoop ik het wel te redden voor 100 euro per kind.

    Met kerst krijgen ze ook cadeautjes.
     
    Marchella en chantal1985 vinden dit leuk.
  7. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    .

    Dit vind ik een heel goed idee! Ga ik ook proberen. Dat maakt het zoeken meteen een stuk makkelijker.
     
  8. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij doen enkel 5 dec en omdat ik vlak daarvoor ben uitgerekend ben ik dit jaar wat eerder er mee bezig. En inspiratie is fijn:).

    Hier altijd drie cadeaus per kind. Wij houden van kwaliteit en minimalisme:D.

    De kleuter krijgt het sorteerspel van Grimms, iets van Rompompom en nog iets maar daar zoek ik nog inspiratie voor.
    De peuter ook iets van Grimms, waarschijnlijk de auto's, ook iets van Rompompom en....?

    Voor de baby niks denk ik.

    Van een stel grootouders krijgen de kids ook cadeaus, ook drie.

    Zelf geven we aan neefjes en nichtjes ongeveer 15 euro per kind.
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Kadootjes kopen doe ik last minute, maar inspiratie op doen is altijd leuk! De oudste is rond die tijd ook jarig, dus extra veel kado's nodig.
     
  10. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Ik verzamel altijd cadeautjes en dan later verdeel ik het in sinterklaas, kerst en verjaardag (en soms een kinderfeestje)

    Ik heb al:
    - Style me Up nageldrogerset
    - fingerlings aapje
    - gel-a-peel navulling
    - nerf rebelle pijl en boog
    - Stef stuntpiloot chewbacca versie (dochter is gek op chewbacca)
    - project mc2 circuit beats
    - nintendo 3ds
    - Lego friends adventkalender
     
    Riene en chantal1985 vinden dit leuk.
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Super leuk zo'n topic.

    Zoon is in oktober jarig en krijgt dan playmobil brandweer ladderwagen en van mijn ouders de brandweer kazerne. Verder een doos lego juniors met graaf voertuigen. Verder even afwachten wat hij gaat krijgen.

    Voor sinterklaas hebben we tweedehands het lego politiebureau met extra boevenauto gescoord. Verder ligt er een cars puzzel klaar. We willen nog playmobil erbij doen... misschien het ziekenhuis of de ambulance (of een draak of piratenboot) maar dat moeten we even kijken. Mijn ouders doen ook 75 euro dus daar zullen we voor hem ook playmobil en lego aan vragen.

    Voor de baby nog geen enkel idee maar denk dat mijn ouders ook 75 voor haar doen dus dat wordt nog flink nadenken
     
  12. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik ben net een beetke begonnen net kopen.
    Ik heb nu voor mn zoon een speelgoedkoffertje en een pakket met veel kleuren klei. Voor mn nichtje hetzelfde klei pakket en houten groe ten voor haar keukentje.
    Ze zijn van dezelfde leeftijd (2) dus dat is leuk inkopen.

    We hebben overigens nog geen plannen gemaakt hoe we het gaan vieren.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    het enige dat ik heb tot nu toe zijn 2 leesboeken van mees kees.
    De oudste is volgende maand jarig, dan krijgt ze er 1 van en de ander dus dan voor sinterklaas.
    Ik wacht nu wel even iets langer met verdure inkopen omdat ze vorig jaar op het laatste moment ineens met goede ideeen kwamen.
    We geven een cadeau of 4/5 per kind van de sint en doen niet aan kerst.

    Maar eerst de verjaardag van de oudste dus. Ze wil een hockeyrugzak en een atlas. Als iemand voor dat laatste nog goede ideeen heeft??
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Poeh, sint en kerst.... We krijgen eerst de verjaardag van de jongste in oktober! Afhankelijk van wat hij dan krijgt en vooral waar hij veel mee speelt krijgt hij dan een aanvulling op.
    De oudste is een makkie, zij vindt lego friends erg leuk en knutselen.

    Spelletjes zijn bij beide favoriet dus dat vragen we vast ook aan de sint. En iets praktisch zoals een nieuwe pyjama ofzo.

    Kerst doen we niet met cadeaus. Sinterklaas krijgen ze 4/5 cadeautjes van ons en nog 2/3 van beide opa's en oma's. Das wel weer genoeg.... ;)
     
  16. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Luistercd's bij het kruitvat. Voor allebei de meiden.
    Stabilo stiften voor de oudste.
    Een dokterssetje die laatst bij de kruitvat lag, die vond ze gewelsig dus stiekem terug gegaan...
    En een avi e3 boekje.
     
  17. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Briljant!! :thumup:
    Zo'n lijstje kan ik wel wat mee. Ze krijgen hier altijd sowieso een boek.
    Nr 1 wil iets van een game voor de DS, nummer twee zit in de planeten fase en nummer drie is nog denkende ;).
     
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij vieren 2x Sint, een keer thuis met 5 kado's per kind en een keer met familie met 2 kado's per kind. Daarnaast dan ook nog Kerst, weer met 5 kado's per kind. Ook mogen ze 3x de schoen zetten.

    Ik moet bekennen dat ik ook al heel veel in huis heb.

    Voor mijn 5 jarige (dan 6 jarige) oudste zoon met een forse ontwikkelingsachterstand en klassiek autisme is het altijd een drama om iets te kopen wat hij leuk vindt. Voor mijn jongste zoon van 3 en mijn dochter van 1 is het veel makkelijker.
    Tot nu toe heb ik onder andere al:
    - Play Doh, verschillende sets.
    - SuperSand
    - HABA dominoo
    - Diverse Smartmax sets
    - Boeken
    - Uitbreidingen voor de Brio houten trein
    - Puzzels
    - Paw Patrol knuffels
    - Kleine Schleich boerderij met wat extra dieren
    - Speelgoed kassa met geld, een winkelwagentje, boodschappen en mandje.
    - Veel Playmobil 123: de boerderij, de adventskalender met boerderij dieren, de traktor en nog wat sets.
    - Little people
    - Vrolijke vriendjes, diverse sets.
    - Duplo blokken, diverse sets

    Ik heb nu al voor alledrie 12 kado's, maar misschien schuif ik wat door naar volgend jaar. Ook is mijn oudste zoon nog jarig dit jaar. Ik mag van mezelf nog 100 euro uitgeven, maar dat geld is ook voor de rest van de familie.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam

    Ja, die is echt heel gaaf. Wij hebben hem al een aantal jaar en vooral 'Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet' vinden ze erg leuk om ermee te spelen ;)


    Zelf nog niks gekocht; ze zijn ook nog eens alle drie jarig in de winter.
    De jongste krijgt waarschijnlijk een brio trein voor haar verjaardag. Verder nog geen ideeen.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    ooo dat hoor ik graag haha
     

Deel Deze Pagina