Het grote Sint/Kerst cadeau's topic 2017

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Mij had je vroeger (en nu nog steeds) meer een plezier gedaan met de Lego, ik was meer van het bouwen en in en uit elkaar halen. En eenmaal in elkaar er heeeel ff mee spelen.

Maar als je meisje echt meer van de rollenspellen is, is playmobile ook heel leuk. Hoef je niet meer in elkaar te zetten, kan je direct mee aan de slag.

Chocoholic vindt dit leuk.
  2. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Vandaag toch ook maar wat spullen gekocht, hoef ik dat straks niet te doen met een kleine baby.
    Tot nu : my little pony sokken, dokters set, prinsessen portomonne, microfoon, vlinder vleugels. Nu nog even opzoek maar wat cadeautjes voor de kleine man die we eind oktober verwachten.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben hen al 2 weken in huis...

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft de halve Lobbes-gids aan aangekruist; vooral dingen die al op haar verlanglijstje stonden. Ze wil altijd erg veel dingen, dus de lijst is lang inmiddels :) Ze krijgt iig aanvullingen voor knikkerbaan en poppenhuis, spullen om winkeltje te spelen, boeken, spellen, lichtroze nagellak, magneetletters, planetenmobiel, vtech wagentje, muziek-juwelendoosje en een gitaar.

chantal1985 vindt dit leuk.
  5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat lang. Hier kwam hij afgelopen vrijdag.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.460
    10.383
    113
    Wie heeft er ervaring met de vtech kididoggy?

7. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb nog niks gekocht omdat ik echt niet weet wat ik voor ze moet kopen dit jaar, naar mijn idee hebben ze alles al. Iemand nog tips?

Twee jongens van 2 en dan 3,5. Oudste is een speler en de jongste een bouwer(kan al hele Lego bouwwerken maken). Duplo kunnen we inmiddels een badkuip van vullen. Treinen hebben we al, toet toer auto's ook(helaas), boeken genoeg..

De oudste vind Lego erg leuk maar aangezien het vooral een speler is twijfel ik of ik playmobil voor hem zal kopen. Iemand nog tips? Wat een leuke set is?

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

De oudste is 3,5 jaar? Misschien dan beginnen met de brandweerwagen of politieauto, bijv. Of als je echt een set wil misschien de boerderij. Hou er wel rekening mee dat grote Playmobil sets veel (losse) onderdelen bevatten en dat deze vaak ook erg klein zijn. Zeker als je er nog eentje van 2 jr rond hebt lopen, die vast ook graag met speelgoed van grote broer speelt, goed om even rekening mee te houden. Mijn dochter is 6 jaar, speelt rustig, maar toch leggen we bij Playmobil sets altijd nog wel wat onderdeeltjes weg voor als ze wat ouder is, of om het overzichtelijk te houden. Hoe dat specifiek zit bij de boerderij weet ik niet, die set hebben wij niet, maar wel 'live' gezien in de winkel. Zag er wel erg leuk uit.

Ook zou je bijv. kunnen kijken naar Playmobil 123, daar kunnen ze dan bijv. beiden mee spelen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.160
    8.892
    113
    Met 3.5 jaar zou ik geloof ik inderdaad voor iets van politie of brandweer gaan. Tenzij hij dat helemaal niet interessant vindt natuurlijk, dan misschien iets met dieren ofzo. En misschien iets voor buiten? Geen idee of je al een slee hebt, maar anders is dat natuurlijk altijd leuk. Kun je helaas niet ieder jaar gebruiken, maar hij bederft niet (neemt alleen ruimte in ;)), dus blijft nog jaren leuk. Van die schaatsjes met vier ijzers kunnen ook. Misschien iets van verkleedspullen of iets anders voor rollenspelen. En verder zou ik vooral kijken naar nuttige dingen, als ze toch alles al hebben. Iets als een pyjama met een 'held' (Paw Patrol, Cars, ...) vinden de meeste kinderen ook prachtig. Adventskalender en/of chocoladeletter(tje) erbij en dan ben je al een heel eind (of klaar ;)).

Ik heb de eerste cadeautjes binnen: monovin met zeemeerminstaart. Alikwaliteit, maar ik ga er toch vanuit dat ze er niet zeven keer per week mee in het zwembad liggen (en zo wel, dan ga ik dan wel op zoek naar betere ;)). Dit is de 'something to wear' of als ze zelf niets leuks bedenken de 'something they want' (want ze willen het echt wel heel erg graag, maar denken dat ze het toch nooit zullen krijgen :D)). Maar ik kan me bij de jongste ook voorstellen dat die nog wel een of andere knuffel bedenkt die ze heel erg verschrikkelijk graag wil hebben. :D

10. annelie566

Ja klopt de oudste is 3,5. De kleine Lego dingen heb ik ook opgeborgen. Ze steken beide niks in hun mond maar dan raakt het kwijt.

Playmobil 123 vinden ze beide niet leuk, denk juist omdat het aan details ontbreekt. Daar hebben we een boerderij van en een bus(die maar weer op marktplaats gaan).

11. annelie566

Voor buiten hebben ze ook alles al, maar een slee hebben we nog niet! Die gaat op het lijstje, goed idee.

Ik heb voor hem al wel van Lego juniors een frozen kasteeltje gekocht. Hij is gek op frozen. Politie en brandweer vinden ze beide ook heel leuk

12. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Zijn jullie er al uit wanneer jullie pakjesavond vieren? Mijn dochters hebben de 5e studiedag, maar het is op een dinsdag. Ook is niet zeker of de nichtjes er dan bij kunnen zijn en daar vieren we het in de meeste gevallen mee.
    Maar ik vind 3 december weer zo vroeg... De 4e hebben ze sintviering op school en zijn ze 12u uit. Hebben ze daarna wel 1,5 dag de tijd om met de cadeaus te spelen..

13. chantal1985

Wij vieren het de zaterdag ervoor. (2/12) Dan kan ze zondag nog met het nieuwe speelgoed spelen. Op 5/12 vieren ze het 's morgens op school. Maar ze is de dag erna niet vrij en moet gewoon half 9 weer op school zijn.

14. chantal1985

Tip: Bol.com heeft momenteel Bulk super Deals. Daar zitten ook wel mooie aanbiedingen tussen. Zag o.a. een Kidkraft keukentje flink afgeprijsd voorbij komen, etc. Ook diverse Lego sets. Heb zelf nog een elektrische tandenborstel besteld voor m'n dochter.

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik vind het niet te vergelijken, playmobil is rollenspel, lego vooral bouwen. Waar houdt ze het meest van?
    Wij hebben vorige jaar beide gegeven en ze speelt met allebei graag, maar playmobil heeft blijkbaar de voorkeur, want ze wil dit jaar meer playmobil.
    Persoonlijk zou ik me niet op een ding richten, zeker omdat het totaal verschillend speelgoed is.

16. chantal1985

Als je twijfelt wat ze leuker vindt, zou ik niet kiezen. Het is inderdaad niet met elkaar te vergelijken. Je zou bijv. ook een klein doosje Lego Friends kunnen doen (die heb je al vanaf een paar euro) in de schoen, en met 5/12 een Playmobil set?

Chocoholic vindt dit leuk.
  17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Onze peuter is 3. Voor Sint heb ik nu een goede bestuurbare auto staan (heb met zijn verjaardag een van kruidvat van 10 eu gegeven en dat kon hij heel goed en speelde hij veel mee masr die was zo stuk) iemand tips welke?

Verder dacht ik aan een puzzel en een spel . Iemand spel ideeen voor een peuter?

Daarnaast zoek ik nog iets te "spelen" Iemand nog tips? Hij heeft Duplo maar speelt er niet vaak mee. Knutselen puzzelen vindt hij erg leuk dus vandaar puzzel maar knutselspullen heeft hij ook wel veel. Hij speelt zelf het meest met dingen die ik van tevoren niet had bedacht zoals stuiterballen , een goedkoop autootje etc. Vandaar dat ik het lastig vindt...

18. veense

veense Niet meer actief

Hier kwam vandaag de Intertoys gids. Heb hem doorgelezen, had hem lekker voor mezelf, oudste is te groot voor het meeste speelgoed, en de kleinste snapt het allemaal nog niet zo goed. Hij kan zo bij het oud papier, er staat niets in dat in dit huis ontbreekt/nodig is ;)

Ben sowieso de speelkelder (domein vd jongste) flink aan het uitmesten, daar ligt gewoon veel te veel (gevaar van 40 m2 speelruimte)! Dus tassen vol met klein spul eruit gehaald, groot spul gaat ook in een grote tas achter het luik, leuk voor Koningsdag. Paar dingen gooi ik komende tijd op MP ivm de feestdagen.

Ga het met Sinterklaas heel simpel houden (zeker voor ons doen): voor zoontje van 2,5 een magnetisch labyrinth, Nijntje puzzel, Cars badlaken, een houten gereedschapskistje en een Thomas treintje dat op de Ikea rails past (iemand tips welke ik dan moet hebben?). Hij heeft zondag in de Julianatoren tijdens de Thomasshow ontdekt dat die trein net zo heet als hijzelf, dus dat vind ik wel leuk. In de schoen misschien een paar Schleichdieren en ik heb nog een Sinterklaaspuzzel liggen. Behalve het treintje en de Schleichdieren heb ik alles al een keer bij elkaar gescharreld (20 euro in totaal). Van opa krijgt hij dan een garage.

De oudste is een meisje van 11, zit op de middelbare school, wil musicalster worden en ik heb totaal geen idee wat te geven. Dacht eerst een muziekstandaard (ze speelt gitaar), maar dat idee is afgeschoten ;) Lego en Playmobil gaan we allemaal opruimen achter haar luik, heeft ze geen tijd meer voor en ze wil een disco/oefenruimte van de achterzolderkamer maken. Misschien een discobol ofzo bedenk ik me nu. Kan opa dan mooi geven, die ziet graag iets tastbaars en groots van zijn geld (ik moet altijd voor 25 euro per kind iets kopen, hij kan zelf niet meer naar de winkels toe en heeft met zijn 89 jaar ook niet echt kijk op wat de kinderen leuk vinden). Ze spaart sinds kort ook Schleichdino's, als ze dat dan nog leuk vindt ga ik even speuren op internet, bij de Intertoys staat bijna niets en zijn ze enorm duur.
    Creatieve spullen zijn er voor beide leeftijden genoeg in huis, laatst de Heutink leeg gekocht tijdens hun opheffingsuitverkoop en we hadden nog helemaal niets op dat gebied:rolleyes:

Wil dit jaar dat alles in 1 zak past (behalve dan de garage en discobol van opa)!

19. chantal1985

Hier hebben ze veel Thomas treintjes. https://www.treinen-paradijs.nl/ De houten moet je hebben voor de Ikea rails. Hier komt ook onze hele collectie vandaan.

Als je overigens alleen Thomas wilt, dan kun je die ook bij ToysXL vinden. Dat is de enige speelgoedwinkel waar ik de houten treintjes heb kunnen vinden.

veense vindt dit leuk.
  20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje wil een schietkanon. Ik denk een kanon want hij bedoelt geen pistool :roflmao:
    Iemand tips? Vind alleen kanonnen bij Playmobil

Deel Deze Pagina