Het grote Sint/Kerst cadeau's topic 2017

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ow wat jammer.
    Hier heeft hij hem met z'n eerste verjaardag gekregen, toen kon hij er nog weinig mee. Mijn torens omgooien was wel heel leuk.
    Maar speelt hij er wel mee.
    Vanmiddag moest en zou hij hem hebben. Hebben de regenboogpoppetjes erbij en die ging hij erop zetten. En een poging tot het bouwen doet hij nu ook. Zelf lukt het nog niet zo goed, maar wel steeds beter.

En ik vind het zelf erg leuk om steeds weer op een andere manier te bouwen. Stuk leuker dan gewone blokken. En hij staat zo mooi op m'n kast.

2. tuc

tuc Niet meer actief

waarom is het nu een pedagogisch verantwoord lijstje??
    Ik wil gewoon een bepaalde richtlijn hebben voor mijzelf in variatie aan cadeautjes, en dit vind ik een perfecte richtlijn.
    Ik vind het dus compleet onzinnig om 3 barbies, 4 knutselpakketten en nog meer te geven .

TopperD en Noorie vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    Dat dus. (y) Weinig pedagogisch verantwoord aan, wat mij betreft.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het keukentje werd aan het begin (ook bij een jaar) meer als klimtoestel gebruikt, maar werd steeds meer een keuken.

Ik zal de regenboog dan eerst op moeten zoeken en er is een stukje afgebroken omdat gooien ermee blijkbaar wel een leuk effect opleverde :confused:

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Als je je kind cadeau's geeft volgens dat lijstje krijg ik het gevoel dat het maar weer eens pedagogisch verantwoord moet zijn, want je kan je kind tegenwoordig niet gewoon cadeaus geven die hij wil. Als mijn dochter 3 barbies wil van sinterklaas, dan krijgt ze die. Geen jurkje of pyjama, omdat ik vind dat ze dat nodig heeft, ook geen boek, want die krijgt ze gewoon tussendoor.
    Maar als jij het op die manier wil doen is dat toch prima! Je hoeft je niet aangevallen te voelen.

disaro vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    Maar dat je iets voor Sinterklaas geeft, betekent toch niet dat ze het niet ook tussendoor krijgen? Hier krijgen ze ook regelmatig boeken tussendoor, maar dat neemt niet weg dat ze het bij Sinterklaas of Kerst niet ook leuk vinden. Bij een verjaardag staat er ook altijd wel een boek (of twee of drie of ...) op hun lijstje. Het ís dus iets wat ze 'gewoon willen'. ;) Lijkt me niets mis mee om dat dan te geven?

(De drie Barbies hebben we hier ook gehad btw. De keren dat ze er mee gespeeld heeft zijn op een hand te tellen. :roflmao: Daarom trap ik daar voor mijn dochter dus niet meer in; je wordt door schade en schande wijs, zullen we maar zeggen. ;) De jongste zal misschien wel haar zoveelste Beanie Boo krijgen. Maar bij haar heeft de ervaring geleerd dat ze daar zielsgelukkig van wordt.)

7. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.972
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje wees ook zoiets aan (maar dan van Cars of iets dergelijks). Ik geloof dat er verschillende uitvoeringen bestaan qua grootte (en prijs :p). Welke hebben jullie gekocht (en de reden waarom die precies)? Ik heb ze nog niet in het echt gezien, alleen op de plaatjes in een speelgoedboek. Weet niet goed welke ik zou moeten nemen... Ik heb eigenlijk al heel veel voor hem en eentje van €80 nog erbij is wat veel van het goede

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik vind de opmerking erover gewoon vervelend. Alsof we zoiets verzinnen om pedagogisch verantwoord te zijn. Ik geef alleen maar cadeau's die mijn kinderen graag willen. Maar met een bepaalde grappige (vind ik dan) richtlijn.

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier krijgt dochter, behalve bijv. een AVI boek (omdat ze daar aan toe is) of nieuwe stiften/tekenblok, eigenlijk niets tussendoor. Maar ze is dan ook in juni jarig. Zit precies een half jaar tussen haar verjaardag en de feestdagen. Dus hier krijgt ze met Sint/Kerst ook best een stapel cadeau's. En met haar verjaardag meestal een groot cadeau. (grote doos Lego/Playmobil, of een fiets, etc)

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Overigens idd iets dat elk jaar terug komt, dat iemand een lijstje plaatst en sommige dat 'over the top' vinden. Ach ja, laten we vooral lekker doen wat we zelf goed vinden voor onze kinderen, toch? Dat kan voor de een anders zijn dan voor de ander. Mijn dochter met ASS gaat bijv. ook weer op een hele andere manier om met cadeau's. Die trekt het bijv. beter om in 1x wat meer cadeau's te krijgen, met een 'goede reden', (verjaardag, Sint, Kerst) dan iets 'zomaar'.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

#331 sydneys, 12 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2017
    Ik heb samen met zoontje op de website van bol.com gekeken en zo gekozen. Dacht dat hij die van cars of raceauto's ging kiezen maar hij vind die van Mario het mooiste. Daarom deze gekozen. Terwijl hij niet bekend is met mario :). Gewoon bij bol.com naar de reviews kijken is het beste. Er is 1 racebaan waarbij de start te dicht bij de looping is waardoor die niet genoeg snelheid heeft om de looping te nemen. Dit zag ik bij 1 bepaalde raceauto bij de reviews. Dat is een oudere racebaan. Verder waren alle reviews van Carrera wel goed. En het merk Carrera is gewoon goed.

Deze heb ik gehaald.
    https://www.bol.com/nl/p/carrera-go-mario-kart-8-racebaan/9200000041186522/?suggestionType=suggestedsearch

En hier staan ze allemaal van Carrera.
    https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/carrera+go+racebaan/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/carrera+go/defaultSearchContext/media_all/index.html

Persoonlijk zou ik eentje met looping nemen en geen echte beginners racebaan. Met looping blijft jaren leuk. Maar volgens mij kan je de banen ook uitbreiden en andere auto's bijkopen.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nog een leuke gadget gezien. Moet je een lijn tekenen en die autootjes volgen de lijnen. Staat op amazon.uk voor een paar euro.
    Misschien ook in Nederland te koop.
    Weet nog niet of ik het ga kopen maar vind het te leuk om niet te delen

Fortunae vindt dit leuk.
  13. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Tuurlijk niet! Bedoelde het ook niet vervelend ofzo, zeg alles hoe het op mij overkomt, maar ik zal niet zeggen dat een ander het goed of fout doet. Dat was helemaal niet de insteek van mijn bericht.
    Bij ons thuis is het een gekkenhuis met sinterklaas, mijn zussen kopen liever 20 kleine cadeau's, ik ben er enige die liever een paar mooie grote cadeau's koopt. Daar wordt ook wel eens op gereageerd, maar ze doen maar, iedereen doet het op zn eigen manier! :)

14. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik ben (hopelijk) klaar voor 5 dec. Dit heb ik gekocht.
    • Broodtrommel/beker/snackbakje
    • Glitterklei
    • Schooltas
    • Frozen jurk
    • Voorleesboek
    • Blaasstiften
    Mijn ouders en zus gaan ook nog een hoop kopen en ze is die zelfde maand jarig dus heb me ingehouden.

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Tot nu toe heb ik voor sinterklaas avond:

Houten Winkeltje
    Houten groentes brood fruit ed
    Kassa (moet ik nog kopen zit te twijfelen tussen een houten of een plastic met werkende microfoon en piepende scanner)

Bunnyhop gezelschapsspel
    1 voorleesboek
    Duplo pizzeria
    VTech Little Love Praat Met Mij Baby Pop

Voor in de schoen:

Hatchimals colleggtibels 2 incl nest
    Houten peppa pig puzzel aliexpress
    Ses ik leer knippen xl
    Hama strijkkralen
    Prikblok + pen
    Minnie mouse pyjama

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Zijn ook te koop via alie expres

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

18. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Leuk! Waar heb je die vandaan?

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
  20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Die plastic kassa met geluid is hier een echte hit!

Deel Deze Pagina