Het grote Sint/Kerst cadeau's topic 2017

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O ik heb ook al ingeslagen haha

Voor zoon:
    Dekbedovertrek
    Walkie talkie
    Playdoh bbq set
    Hotwheels auto 2x

Voor dochter:
    Frozen knutseldingetjes
    Playdoh frozen set
    Prinsessen posters om zelf te kleuren
    Verkleedjurk

En vast nog wat kleine dingen die ik zelf alweer vergeten ben...
    En er zal nog wel meer dan genoeg bij komen! Gedurende het jaar verzamel ik via sale en aliexpress al van alles en dan rond oktober stop ik ermee en wacht op hun lijstjes en daar koop ik vaak 1 ding van die ze suuuupergraag willen hebben, dat Is vaak ook wat groters. En nog wat kleine dingetjes. En dan zit er standaard ook nog een pyjama en sokken tussen de kadootjes dus die komen er ook nog en een boek voor allebei...

Teveel dus haha, vorig jaar Had ik 200 totaal uitgegeven geloof ik voor allebei de kinderen.
    Kerst doen We niets aan, gewoon lekker eten met zn allen en misschien wel naar de bioscoop ofzo

chantal1985 vindt dit leuk.
  2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit jaar heb ik geen idee. Of ik heb wel ideeën geneog maar weet nog niet welke kant ik opga. Wordt wel minder dan vorig jaar.
    Ideeën zijn een racebaan, brandweerkazerne, hotwheels baan, elektrische auto, dino of robot of whatever, iets met piraten?

Ik wacht nog even af. Zoon wil een helikopter met draaiende wieken. Alweer,... hij heeft er 3.
    Liefst wil hij een helikopter die echt kan vliegen (lang leve youtube o_O)maar heb hem wijsgemaakt dat die alleen in Amerika bestaan. :roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.971
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje wil heel graag een elektrische tandenborstel?! Dus die ligt al klaar in de kast van de Sint ;) Verder denk ik een leesboek, Rummikub junior, een pyjama (krijgt hij elk jaar met Sinterklaas), pixelart tekenboekje en misschien een nieuwe puzzel. Schoencadeautjes kijk ik nog wel. Hij had laatst een klein doosje Lego gezien dus misschien dat en wat stickervellen o.i.d.
    Hij is diezelfde maand ook nog jarig dus dan krijgt hij nog andere dingen maar ben er nog niet helemaal uit wat dat zal zijn.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Hier nog niks gehaald.

Maar wel ideeen...
    - klei sets
    - verkleed kleding
    - hijskraan
    - playmobil politie set
    - spelletjes

Oudste(9)
    - dekbed overtrek
    - spelletje
    - Jill tekenboek

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.437
    10.362
    113
    Uk is bijna 3.5 en tot nu toe hebben we van play doh een emmertje met cijfers, Lego brandweerkoffer, via marktplaats hebben we een Vtech smile motion met spelletjes.ook een handcomputer waar dezelfde spelletjes in passen, nieuw knutsel boek, leesboek, stickers, dekbedovertrek.
    Gekocht in de aanbieder en marktplaats. Dus tot nu toe weinig besteed. :)

We vieren Sinterklaas en een paar kleine dingen voor kerst. We verdelen de dingen

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Door dit topic meteen even op internet gaan speuren en de lego friends advent kalender besteld.
    We hebben een tijdje terug in opruiming ook al 2 barbiepoppen gekocht.
    Ook willen we nog lego friends iets met paarden geven. Of van opa en oma..
    Wil nog wat barbiekleren bestellen bij ali express en er komt denk ik nog een spelletje bij. En een boek van tip toi.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja ben zelfs al bijna compleet :D

Voor C
    - boekje
    - kleiset
    - geluidenboek
    - stickers
    - paraplu van frozen
    - minnie mouse knutselset
    - skippybal

Voor N
    - robot
    - loopwagen
    - fisher price auto'tje

Samen krijgen ze een voorleesboek

Met kerst krijgt N een Cars loopauto
    Voor C heb ik nog geen idee.

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik ben er nog niet echt mee bezig, vaak krijg ze van de opa's en oma's veel speelgoed, en we hebben al zoveel. Weet soms echt niks meer te verzinnen. Gelukkig is ze ook blij met sokken of een pyjama van paw patrol, of een mooie jurk, dus ik denk dat ik meer van dat soort cadeautjes koop.

9. veense

veense Niet meer actief

50 euro per kind voor sinterklaas.
    Voor de oudste (meisje van 11) een muziekstandaard, verder weet ik niets, hangt er van af of er uberhaupt nog gespeeld gaat worden tot de Sinterklaas: in de brugklas veranderen dingen snel ;)
    Voor de jongste (jongen van 2) een garage denk ik, wat autoootjes etc. Heb al een magnetisch labyrinth in de kast liggen voor hem.
    Schoenzetten 2x per week: 1 x lekkers, 1x een klein (maar niet perse goedkoop) cadeautje.

Als opa (89) dan nog leeft mogen we van hem ook altijd iets van 20-25 euro kopen.

Met kerst normaal gesproken voor ieder kind een boek, wat knutselspul (maar heb ik al meer dan genoeg momenteel...) en een puzzel of spel (alhoewel ik er voor beiden niet 1 weet te verzinnen).
    Misschien dat ik dit jaar voor allebei een Playmobil adventskalender doe: voor de oudste 1 vh winkelcentrum en voor de jongste van Playmobil 123.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.281
    23.403
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben er echt totaaaaal nog niet mee bezig. Ik ben meer een kerstmens, dat vieren we ook met familie. Mn sm heeft wel wat sintkadootjes gegeven en we hebben 1x schoen gezet vorig jaar. Ik geef niks om Sinterklaas, Dafne kreeg er dus verder nog weinig van mee. Zal eens kijken hoe het dit jaar gaat en of ze zich ervan bewust is. Dat zal liggen aan de aandacht die ze geven op kdv, ik doe er verder weinig mee. Ze kent zwarte piet en sinterklaas wel. Kijkt het regelmatig op youtube, hele jaar door, haha. En ook vorig jaar in het dorp gezien. Maar verder dus nog niet die spanning. Is ook echt zo niet mn ding :oops:
    Ik heb ook nog geen idee wat we gaan kopen, kijk tegen die tijd waar ze beetje mee bezig is qua interesses en de welbekende speelgoedboeken uitpluizen.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben echt inspiratieloos.
    Dochter is net jarig geweest en heeft nu geloof ik heel het Frozen assortiment wat er in de gemiddelde speelgoedwinkel te koop is en verder is ze stik verwend.
    Zal wel iets van een dekbedovertrek set worden, badjas, pyama, knuffel, spelletje.
    De oudste 2 mogelijk iets wat met hun sporten te maken heeft, nieuw trainingspak, kousen, beschermers etc, zijn ook allebei in december jarig (help)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Was vandaag in de stad en heb hem in het echt gezien. Supermooi! Hebben hem direct meegenomen. Nu nog bewaren tot dr verjaardag haha.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor weetjes/feitjes is de junior Bosatlas van Nederland ook een aanrader.

tuc vindt dit leuk.
  14. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
  15. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wat een leuk topic, vind het altijd leuk om de ideeën van andere te zien en eventueel nog wat ideeën op te doen.

Wij vieren Sinterklaas (ochtend/middag met schoonouders en de namiddag/avond met mijn ouders) en we vieren ook kerst. Daarnaast is mijn dochter ook nog eens eind oktober jarig.

Voor zowel Sinterklaas als Kerst doen we cadeautjes en per feestdag heb ik een budget van ongeveer € 100,00 maar meestal kom ik daar iets overheen.

Ik koop wel het hele jaar al door al spulletjes wat dan verdeeld wordt over de drie feesten. Ik krijg alleen altijd de vraag van mijn schoonouders voor nog ideeën dus dat zal nu ook nog wel gebeuren.

Voor haar verjaardag:
    - Cd speler met meezing microfoon
    - Cd's van kinderen voor kinderen (een box van deel 1 tot 27)
    - Disney pop Ariel (waren begin dit jaar in de aanbieding en heb er drie van kunnen kopen)
    - Een knuffel
    - Tiptoi ( weet nog niet welke maar een boek)
    - Fiets (van mijn ouders)
    Mijn schoonouders wisten nog niets maar ik denk een dat het een Barbie wordt en Ik leer lezen van Jumbo
    Mijn zwagers doen meestal iets van Lego of knuttselspullen (geld ook voor Sinterklaas en Kerst).

Voor Sinterklaas:
    - Disney pop Belle
    - Mr potato head poppetjes (deze zijn nog van mij van vroeger en zien er nog keurig uit)
    - Dvd K3 show 2017
    - Knuffel
    - Barbie en Ken (twee oude Barbie's van mij van vroeger, waar ik zelf nog nooit mee gespeeld heb dus als nieuw)
    Mijn ouders moeten nog wat verzinnen en mijn schoonouders hebben al een Frozen puzzel voor haar liggen en ik denk dat het Ik leer rekenen van Jumbo en een punniksetje

In de schoen heb ik Disney tekensjablonen. Ze mag twee haar schoen zetten van ons en krijgt dan 2x 1 setje. Meestal mag ze ook van mijn ouders nog een twee keer haar schoen zetten.

Voor Kerst:
    - Disney pop Sneeuwitje
    - Mozaiek spel
    - De nieuwe cd van K3 die in november uit komt
    - Knuffel
    - Barbie
    Mijn ouders moeten nog wat verzinnen en mijn schoonouders ook.

Ik ben dus eigenlijk min of meer al klaar.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.926
    5.240
    113
    Home
    ik hou van dit topic
    en kan niet wachten tot het dikke sinterklaas boek weer op de mat valt :D

heb al een aantal dingen thuis die ik gewoon het hele jaar door koop
    de oudste begint vooral lego leuk te vinden en de jongste meisje van bijna 2.5 vind ik wel erg lastig dus kom hier vast nog wel leuke dingen tegen

budget weet ik niet maar probeer niet boven de 75 per kind uit te komen en ongeveer 6/7 cadeaus per kind en dan 2 x per week de schoen zetten met een cadeau erin van max 5 euro

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Leuk topic!
    Mijn dochter wordt 4 in oktober dus ben druk bezig met inspiratie opdoen maar vind het heel lastig. Ze heeft al zo'n beetje alles, (zelf schuld, veel te veel verwend!), dus breek mijn hoofd over wat te kopen en aan vriendinnen te vragen. Daarna komt Sint en kerst oei oei..

18. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Haha, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er al mee bezig is (geweest). De speelgoedboeken komen over 2 weken ook alweer. Altijd leuk om die door te bladeren voor inspiratie en kijken of/wat m'n dochter nog meer aan gaat strepen daarin. Ik ben zelf al wel zo'n beetje klaar. Maar ik denk dat we het met oma & opa gaan vieren, dus dan moet ik nog wat dingen bedenken.

19. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik koop altijd vier cadeaus:
    Something they want
    Something they need
    Something to wear
    And something to read

Ik heb al bedacht een elektrische tandenborstel en het boek De mooiste vis van de zee. Verder een pyjama ofzo. Nu nog het leukste deel: wat ze wil! Ik overweeg een Wobbel, maar man is nog niet overtuigd (en ik zelf ook nog niet)

Voor in de schoen heb ik Kroko loko en kralen rijgen al liggen.

Ze krijgt ook altijd cadeaus van oma/opa/ooms/tantes, dus ze krijgt meer dan genoeg. Aan hen wil ik onder andere play doh, groot kwartetspel, kleding en puzzels vragen.

20. Dobbertje26

Dobbertje26 Actief lid

7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Leuk topic dit.
    Ben zelf ook al wat aan het inslaan geweest.
    Vieren eigenlijk niet echt Sint en kerst.
    Maar L gaat sinds begin dit jaar naar school dus helemaal niks doen gaat ook niet lukken.
    Heb vooral lego. Oa van cars en lego city. Sommige sets via mp soms nieuw.
    Denk iets van 12!:rolleyes: cadeaus nu liggen (rond de €100 uitgegeven) , wat ik niet geef voor sint bewaar ik voor zijn verjaardag in maart.

Maar vindt het principe wat ik hier een paar keer zag terugkomen ook geweldig.
    Something the want, something t hey need, something to wear, something to read. :thumup:

Ben zelf een week voor Sint uitgerekend dus we zullen zien hoe het loopt dit jaar :D

Deel Deze Pagina