Opgezocht en waauw! Dat ziet er echt gaaf uit. Maar dit is ook niet wat hij bedoeld. Hij wil dit wel hebben zegt hij. Welke zijn echte aanraders?
Je hebt de doosjes Fisher techniek junior starter, die moet hij al een heel eind zelf kunnen maken. Daarna kun je eigenlijk alles met elkaar combineren, en de fantasie de gang laten gaan. Wielen doen het altijd goed, grondplaat etc. Er zijn ook knikkerbanen van (in verschillende formaten en uitbreidingssets), die zijn ook erg leuk om eerst in elkaar te zetten, te gebruiken en aan te passen.
Zoontje is er al uit. Hij wil de minirobot Dus dat is wel een optie met nog wat kleine gemakkelijke dingetjes. Ben blij dat ik de geomag die ik in m'n hoofd had nog niet heb aangeschaft. Die Fisher techniek vind ik zo cool. Voel me net een klein kind nu
Ik had allesvorig jaar helemaal uitgedacht en ingepakt, toen mijnvriend last minute nog met 2 hele leuke cadeautjes thuis kwam. Heel lief en zó leuk, dat ze allebei al in de zak zaten omdat ik die ook al gekocht had. Dus toen zijn ze er toch maar uit gefilterd en teruggebracht. Hij beloofde dit jaar meer te overleggen..
Wij leggen met Kerst de cadeautjes onder de boom. We vieren dit met z’n viertjes (mijn moeder, mijn partner, zoontje en ik). Zoontje krijgt van ons en van oma 4 cadeautjes (8 in totaal dus) volgens het 4-cadeautjes-principe. De volwassenen hebben voor elkaar een budget van €50,-. Voor mijn zoontje hebben we al een flinke set houten treinrails en huisjes van Thomas de trein gekocht via Marktplaats. Verder gaan we tegen die tijd wel eens kijken. Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een gezelschapsspel. Mijn zoontje is 3,5 jaar en ik ben nog een beetje zoekende welk spel hij leuk zal vinden. We kopen namelijk altijd alle spelletjes bij de kringloop, maar met Sinterklaas kopen we een nieuw spel. Hebben jullie tips voor me? Hij speelt op dit moment Stratego junior, Monopoly junior, Cluedo junior en Twister.
Het intertoys boek is binnen dus even gekeken. Is knex leuk voor 3 jarigen? Ze zijn net jarig geweest en hebben zo enorm veel gekregen, veel meer speelgoed vind ik niet nodig. Heb zoef zoef dieren op marktplaats staan en megablocks gaan er ook uit. Dus denk een grote doos knex als dat wat is en grote doos knutselspullen, kunnen ze beide uren spelen. En pyama en mooi boek ofzo
Ik doe over het algemeen alle inkopen, maar wij overleggen wel. Soms loop ik tegen iets leuks aan (bv in de kringloopwinkel), dan neem ik het gewoon mee en laat ik het thuis zien.
Vorige week een woezel en pip puzzel gekocht voor in de zak, maar zoon is zo druk met puzzelen momenteel dat hij hem nu gaat krijgen. Zonde om nog 2 maand te laten liggen. Dus weer wat nieuws bedenken. Jeeeeh. Of misschien ook niet en is t wel genoeg.
Zijn de speelgoedwinkels in Duitsland nog goedkoper dan hier? Of was dat alleen vroeger zo? En als ze goedkoper zijn. Welke winkels zijn goed?
https://www.amazon.de/ je kunt tegenwoordig met iDeal betalen en de meeste artikelen worden vanaf een bepaald aankoopbedrag gratis verzonden. en het prijsverloop kun je nakijken op https://camelcamelcamel.com/ Vooral voor Duitse merken, als bijvoorbeeld playmobil en Hape, zijn ze goedkoper.
Aangezien ik waarschijnlijk rond de intocht ga bevallen van de 2e, ben ik ook al het “inslaan” voor dochter van 2,5. Vorig jaar van schoonzus nog wat spellen gekregen, 1 daarvan gaat in de sinterklaas zak (Nijntje bonte ballonnen) bij de action van de week een leuke koekjes klei apparaat en puzzel van frozen gescoord en laatst een doktersetje van Fischer price meegenomen. We denken nu nog aan een mooie doos Duplo en dan is het wel klaar. Bij opa en oma gaat ze ook weer genoeg krijgen. Voor de baby schaf ik nog wel een leuk speelgoedje aan en misschien pak ik nog wel wat oud speelgoed in wat er nog goed uitzien en waar dochter al heel lang niet naar omgekeken heeft, hahaha. De overdaad van spullen staat me enorm tegen, maar vind wel dat er aandacht voor moet zijn voor de kids! Met kerst doen wij niks wat betreft cadeautjes. Mijn ouders kiezen ervoor nu onze dochter nog zo klein is om dan de sintcadeaus te geven. Zo wordt het een beetje verspreid. In maart wordt ze dan alweer 3, gelukkig zijn we er al aan uit dat ze dan een mooi fietsje gaat krijgen.
Ja, wij gaan elk jaar rond de kerstmarkt nog een keer naar Duitsland. Voor de gezelligheid, maar vooral voor de Sint en kerst inkopen. Playmobil en Lego zit zeker prijsverschil op! Wij hadden al even gekeken en sommige dozen scheelt gewoon €10,-
Oeeh heb wat gezien. Jammer dat het duits is en dat je eerst moet aanmelden. Edit: heb nu de duitse site in het nederlands
Ik ben bijna klaar voor sinterklaas. Heb een aantal dingen besteld via Ali, die moeten nog binnen komen maar die verwacht ik nog wel op tijd. Mochten ze idd op tijd er zijn dan heb ik tot nu toe; Dochter; Zeemeerminnenstaart deken Glitter tattoo set Voorleesboek Kussen met licht er in Verkleedpak Microfoon Zoon; Verkleedpak Soort duplo van Blaze Pawpatrol auto's van ali Walkie talkie Voorleesboek Treinrails duplo Samen; Playdough touch Playdough ijsmachine Allebei een elektrische tandenborstel Baby; Speelmat Misschien komt er nog iets bij wat ze uit het intertoys boek willen, en anders dan wissel ik iets met een cadeau voor onder de kerstboom als ik teveel cadeaus heb.
Oh ik krijg zoveel stress van dit topic. Ik weet het gewoon echt niet dit jaar. Heb echt verwende nestjes geloof ik, ze hebben al zoveel..