Voor mijn dochter frozen poppen en wat my little pony's. Voor mijn zoontje hotwheels. Liep ik toevallig tegenaan bij kruidvat. Bij Timco hadden ze goedkoop playmobil dus dat hebben we ook al in huis. Bij Hema hebben we 2 stickerboeken gekocht. Tegen Sinterklaas laten we ze zelf nog iets kiezen. Zo rapen we het een beetje bij elkaar.
Mijn man wil ze iedere dag de schoen laten zetten. Dat vind ik overdreven maar vorig jaar toch gedaan. 6x per week een mandarijn en 1x per week een klein cadeautje in de schoen. Ze vonden de mandarijntjes leuker dan de cadeautjes
Wij werden vanochtend wakker vd eerste sinterklaasliedjes.. ze hadden de cd gevonden en vonden het tijd. De oudste is binnenkort jarig, dus wanneer het boek komt vullen we haar lijstje. Na haar verjaardag haal ik eea. Zoo moeilijk om wat te verzinnen, dus dit topic houd ik weer in de gaten! Heb een enorme hekel aan prul dingen die zo weer stuk zijn.. dan liever iets duurder waar se lang mee kunnen spelen
Ik was afgelopen week bij de Primark en ik was het niet van plan, maar toch al het eea ingeslagen. Veel van Harry Potter was in de aanbieding en daar is de oudste erg fan van, dus het eea gekocht. Maaaaaar, weer voor de oudste dus... Voor de jongste kan ik echt bijna niet verzinnen... We hebben al zoveel en ze speelt weinig... Heb nu LOL surprise bal (wil ze er wel tien van, maar ik vind 1 of eventueel 2 echt wel voldoende ), een springtouw en een hoepel op het lijstje staan, maar verder...? Iemand nog een goed idee toevallig?
Eind november verjaardag, sint cadeaus, bevalling cadeaus en kerstcadeau’s. Ik heb de aankopen inmiddels gedaan voor de oudste. In de hoop dat hij tegen december vergeten is dat ik opgepikt heb wat hij leuk vind. Normaal ga ik voor een paar grote cadeaus maar deze keer veel losse items in hetzelfde genre. Voor hem heb ik een aantal snot eieren met dino’s erin, set dino’s en meerdere setjes dieren. Ik dacht als ik het een beetje verdeel lijkt het heel wat. Ook heb ik een set kralen om te rijgen voor hem. Misschien komt er nog een klein setje lego Classic bij om te kijken of het wat voor hem is. De jongste zit op de grens waarop hij nog net niet toe is aan 3+ speelgoed, maar het ook niet lang zal duren. Hij gaat ‘meiden’ speelgoed krijgen. Dat word een poppensetje met wagen, box, badje ed. En waarschijnlijk een Baby Annabel of Born. Hij wil altijd overal mee helpen en zo kan hij zijn ‘eigen baby’ verzorgen.
Voor de oudste heb ik 2 puzzels, voor de jongste heb ik treintjes (houten trein) besteld op Aliexpress. En gisteren zag ik bij het kruidvat kleine legozakjes voor 3euro, dus die 2 meegenomen alvast voor de schoen Verder nog geen idee maar gelukkig nog heeel veeeel tijd
Wat ontzettend sneu!! Wij kopen alleen echte lego, nog liever via marktplaats of langer sparen dan via ali.
Knutselspullen zoals een schaartje, grote pons, kartelschaar, stempel, playmais (ook groot succes) Speelgoed om te koken, pan, houten eten, broodrooster, mixer etc Poppen spul, baby, potje, wagen, tover flesje etc Spelletjes, haba heeft heel veel keus, mino loco, smart games, houten puzzels. Speelgoed voor buiten of boeken zoals een zoekboek of voorleesboek Zou bijna vergeten dat onze knul een cd speler heeft en graag wil luisteren naar liedjes maar voornamelijk naar verhaaltjes, luisterboeken.
Bij de lidl komen deze week 2 boeken van fien en teun met een voucher voor het 2e kaartje gratis voor de avonturenboerderij. Aangezien we daar vlakbij wonen is dat ideaal. En ze zijn gek op fien en teun. Ze krijgen met 5 december allebei zo een boek (kaartjes haal ik er vast uit) De rest moet ik nog verzinnen.
Dit vond ik op pinterest en vond dit wel een idee voor sinterklaas. Bij 1e x schoenzetten een brief van sinterklaas in die vraagt om hulp aan de kindjes oid. Even goed kijken hoe ik dit ga vormgeven. Maar dan kunnen we gelijk weer ruimte maken voor het nieuwe speelgoed. Vorig jaar heb ik voor een gezin hier in de buurt een hele zak cadeautjes gemaakt/gekocht. Zij konden het zelf niet veroorloven en ik wilde dat kindje wel de magie van pakjesavond laten beleven. Dat voelde heel goed om te doen. Zoiets wil ik dit jaar weer doen maar dan denk ik toch met kerst. Met 2 gelovende kinderen in huis was het nogal een uitdaging om die extra zak cadeautjes op pakjesavond ongezien ergens te bezorgen.
Ik denk dat ik het heb gevonden. Zoontje schilderd ineens graag op school op een schildersezel. Een schildersezel voor op tafel kan die op zijn ikea tafeltje staan.
Ben benieuwd hoe je dat gaat vormgeven Nu geef ik aan onze knul aan dat wanneer hij iets nieuws wil hij iets weg moet doen, op de rommelmarkt of marktplaats. Dat geld komt in zijn spaarpot, aangezien we geen zolder hebben kunnen we ook niet speelgoed ergens opbergen, zo leert hij ook wat en wij hebben ons huis minder stampens vol.
Ik filter nu al ongebruikt speelgoed weg en bewaar het even op zolder. Als ze ernaar vragen zeg ik dat ik het op zolder heb opgeruimd, maar dat ik het wel voor ze wil pakken, als ik denk dat ze er misschien wel weer interesse in hebben haal ik het misschien tevoorschijn, als ze er tijden niet om vragen of mee spelen gaat het weg. Zo rouleert er eea door het huis heen (staan bijvoorbeeld afwisselend de bak duplo, de treinbaan en de smartmax beneden) en 'verdwijnt' er soms iets in de rommelmarktbak of kliko. Met de feestdagen hou ik het klein, nuttige en zeer gewilde cadeaus door elkaar, maar ook bv kaartjes voor een sinterklaas theatervoorstelling in de schoen (waarvoor we dan vrij vlot weg moeten na het uitpakmoment). De something to want/read/wear/need regel is misschien wel iets voor dit jaar Voor de pakjesmiddag bij mijn ouders vraag ik gericht naar een paar kwalitatief goede cadeautjes, net als mijn zussen. Mijn moeder ziet (inmiddels) ook in dat het zonde is als 3/4 van de cadeaus snel stuk is of niet gebruikt wordt. Zo blijft het overzichtelijk en binnen de spanningsboog van de 5 kleinkinderen..
Ik heb net alvast weer wat gekocht voor Sint. Stabilo fineliners. Bij AH is alles van de schoolcampus 50% korting. Misschien een tip voor anderen? Ze hebben ook stiften, schriftjes, pennen, etc.
Heb gisteravond lekker zitten shoppen op marktplaats. Heb een Gruffalo bordspel, Little People boerderij, houten gereedschapskist en speelhuis van Duplo gescoord.