Het grote Sint/Kerst topic 2023!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 26 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ja hoor, daar is ie weer! Als de kruidnoten weer in de winkel liggen, dan is het weer tijd om dit topic erin te gooien! :D

Het duurt (gelukkig!) nog wel even. Maar heb je al een idee wat je gaat kopen, of wacht je rustig de lijstjes af? Of heb je misschien, net zoals ik, al wat gekocht? Wat geef jij uit aan cadeau's en/of hoeveel cadeau’s per kind?
    Doen jullie alleen met Sinterklaas aan cadeau’s, of ook met Kerst? Of juist alleen maar met Kerst?

Ik ben weer reuze benieuwd! Het zal vast geen geheim zijn, maar ik geniet elk jaar enorm van dit topic. Maar er komen ook echt goede ideeën voorbij die mij, en vast ook anderen, inspireren! Zeker met pubers kan het best lastig zijn om nog iets te bedenken. Dus vraag ook gerust om tips! :thumup:

Mammavantwee, Ayla7000, Oilell en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Leuk leuk! Ik koop het hele jaar door. Volgende week staat de berging opruimen op mijn to do lijst en dan kom ik weer tegen wat ik eerder in het jaar al heb gekocht haha.

voor Sinterklaas haal ik voor dochter van 9, zoon van 7 en nichtje van 3. Voor kerst doe ik altijd mijn beide kinderen 1 groter cadeau en veel spelletjes voor ons als gezin. Daar heb ik ook al eea van op zolder liggen. Echte ideeen heb ik dit jaar niet, ze hebben weinig te wensen….

Huismuisie, Prettykitty en chantal1985 vinden dit leuk.
  3. chantal1985

Ik zal aftrappen. Ik weet nog niet of wij dit jaar nog iets aan Sinterklaas doen. M’n dochter is 12 jaar en zit in de brugklas. Vorig jaar hebben we met z’n drietjes lootjes gedaan, met lijstjes, en een vast (klein) bedrag. Maar wij vieren ook altijd Kerst, en dan pakken wij meestal wel lekker uit.

Ik heb al Faber Castell Black Edition potloden gekocht, die wilde m’n dochter graag en had ik al van gezegd dat ze die dan wel voor de feestdagen krijgt. Verder ben ik nog inspiratieloos. Hier is al het speelgoed, op Lego na, wel de deur uit. M’n dochter tekent erg veel, maar ze is vrij selectief in welke spullen ze wel/niet wil. Dus ik hoop nog op een lijstje/tips!

Huismuisie en Prettykitty vinden dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ooooooooh ik vind dit topic altijd zo leuk. :D

Ik heb al een heleboel gekocht, maar vind het voor mijn zoon van bijna 6 wel erg lastig worden.
    Heb een Pokemon dekbedovertrek, een Pokemon spel, Pokemon puzzel, Pokemon speelding en nog een zooi andere dingen zoals een Tamagotchi :roflmao:

Budget? Geen! :o: ik houd van Sinterklaas en Kerst uitgebreid en lekker groot vieren, al ben ik nu wel een beetje klaar met alle speelgoed troep. :roflmao:

Sado en chantal1985 vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Nu de kinderen wat ouder worden wordt er meer last minute iets gekocht, omdat ze zelf ook niet maanden vooraf al lijstjes maken:roflmao:

Voor zoon heb ik alvast 1 idee: een hockeykeeperbidon.

Voor de oppaskindjes ga ik iig stapelstein kopen. We hebben ze een poosje te leen gehad van iemand en het is fantastisch. En ik denk ook nog uitbreiding op de connetix.

Fristi2012 en chantal1985 vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Oudste dochter zal wel een muziekboek worden denk ik.

Zoon misschien soldeerbout

Jongste 3 weet ik nog niet

chantal1985 vindt dit leuk.
  7. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Voor de oudste wordt een uitdaging, ze is net jarig geweest en het was toen al moeilijk iets te vinden.
    Hoewel, als het aan haar ligt krijgt ze gewoon 10 knuffels, maar dat wil ik niet.

De jongste heeft al wel een lijstje. Ik heb nog niks gekocht, maar zodra ze iets noemen schrijf ik het op.
    Ze heeft nu, geïnspireerd door de verjaardag van haar zus, een schetsboek, "professionele" tekenset en een tattooset op haar lijstje staan.

We doen ook elk jaar een adventskalender, ben benieuwd of we dit jaar nog iets leuks kunnen vinden. Vorig jaar was het een beauty adventskalender.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Present!

Ik heb vorig jaar voor het eerst vanaf zo’n beetje medio augustus langzaamaan Sint en kerstcadeaus gekocht en het beviel me uitstekend:
    Geen lastminute stress, niet misgrijpen, prijzen doorgaans iets lager, kosten beetje spreiden, ideaal!

We doen met zowel Sinterklaas als kerst cadeaus.
    Met Sinterklaas geen budget, het is net hoe het uitpakt, ik doe meestal 3-4x schoenzetten en in de zak voor elk kind evenveel cadeaus (+/- 10). Het zal meestal neer komen op zo’n €150-200 per kind.

Onder de kerstboom leg ik voor iedereen 1 cadeau, wederom geen vast budget, maar ik mik een beetje op zo’n €100-150 pp, maar kan gerust (veel) meer of (veel) minder zijn.

Man en ik kopen voor elkaar cadeaus, maar die voor hem koop ik nog niet, dat zie ik ergens in november wel :p

Ik heb tot nu toe al wat Sinterklaas cadeaus: 4 voor de oudste, 3 voor de middelste en 2 voor de jongste. Moet dus zeker nog een boel bij.

Wat ideeën die ik nog heb:

Oudste (meisje, 6): Verkleedkleding (heeft ze nooit genoeg), oorbellen, Ariël lego, TipToi uitbreiding, (bord)spellen
    Middelste (jongen, 5): Lego, lego, lego (grootste hobby:o:), Pokémon dekbedovertrek, Blank Pather pop (groot Marvel fan en spaart de grote poppen), V-Tech Marble Rush
    Jongste (meisje, 3): Barbies, uitbreiding van haar Disney ToetToet auto set

Ik lees mee voor verdere voorpret en inspiratie :D

9. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Leuk! Ik ga binnenkort beginnen. Over 2 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus dan kunnen we los :D

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Zo, dit heb ik al in huis.
    3 dan nog 3 Pokemon dingen voor mijn zoon, maar dat ligt apart. :D

De kleine dingen gebruik ik als schoencadeau, zoals de mini Hulk, Dino pet, Woezel en Pip kleurboek etc. CYMERA_20230826_201053.jpg

MissXray, Dubbelgeluk, Nougat en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Haha daar is ze weer! (Ik krijg nu al zin jn het wintersport topic :D)

Ik hou het hele jaar door wel lijstjes bij, maar kopen doe ik vaak pas op het laatste moment.
    Op brickwatch heb ik een notificatie gezet voor legosets die jongste graag wil, dus zodra daar de prijs een stuk lager wordt, ga ik die aanschaffen.
    Oudste zit niet meer in het speelgoed, dus die maak ik blijer met een voetbal shirt, oid.

Altijd leuk om hier inspiratie op te doen!

MissXray en chantal1985 vinden dit leuk.
  12. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Jaaa daar is het topic weer, ik dacht er van de week nog aan toen ik kruidnoten zag haha!

Het feest kan weer beginnen, als ik nu goede aanbiedingen zie hamster ik vast :)

We vieren Sinterklaas met mijn familie (3 cadeaus per kind), kerst met paar cadeautjes met schoonmoeder en een paar dagen later is de jongste jarig, die wordt 5. Die roept nu al bij van alles dat ze het voor haar verjaardag wil. Ze heeft haar zinnen momenteel op playmobil prinsessen gezet. Wat ik op zich prima vind maar we hebben al een uitgebreide Playmobil country verzameling dus het moet ook nog ergens kwijt kunnen :p

We gaan in ieder geval weer proberen om het redelijk binnen de perken te houden dit jaar. Ik neig naar een gezamenlijk groter cadeau als een Switch met kerst ipv tig losse cadeaus maar man staat nog niet te springen

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben sowieso benieuwd naar welke adventkalenders er uitgezocht worden.
    Voor de oudste weet ik wel wat. Maar de jongste vind ik lastig (jongen). En ik vind 25/30 echt de max voor een kalender.

14. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Hier is zoon aankomende maand jarig dus daarvoor ben ik al wel klaar, misschien heb ik zelfs teveel en bewaar dan voor 5 dec.

Vind het vooral voor mn oudste lastig hij is 7.5 maar een halve puber al, speelt ook niet echt dus worden meer de serieuzere dingen.
    Jongste speelt met alles zelfs met afval als dat zou moeten haha.

Vieren het met familie.
    Wij doen elk jaar 1 groot cadeau voor eigen kind ongeveer 25/30 euro.
    En dan van opa en oma een cadeau.
    Dan voor alle neefjes en nichtjes:
    1zus, voor alle kids een pyjama
    1zus, voor alle kids iets onder de douche en leuke aanvul spulletjes.
    1zus, sokken, leuke ondergoed setjes.
    Oid kan soms ook voor elk kind een cadeautje zijn wat ze vragen, heb ook wel eens voor iedereen een leesboek gedaan of setje sjaal, muts, handschoenen.

En dan nog met de volwassene/grotere kids lootjes rond de 20 euro.

Dan nog schoen cadeautjes, wat ik zeg voor jongste makkelijk voor oudste iets lastiger. Heb al wel wat liggen maar vooral voor de jongste.

15. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.112
    1.178
    113
    Vrouw
    Ze gaan alle 5 een nieuwe dekbedovertrek krijgen

De oudste wil oordopjes
    Voor de middelste een nieuwe voetbal outfit

Verder eigenlijk nog geen idee

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.669
    113
    Vrouw
    Jullie zijn er op tijd bij :)
    Maar man kwam gisteren thuis met 2 chocoladeletters. Dus waarom niet :D

Nog geen idee eigenlijk. Of vooruit. 1 idee hebben we vast. Voor jongste gaan we op zoek naar een schaakklok.

T wordt wel een dingetje, de sint. Jongste begint maandag in groep 6, maar gelooft nog. Werd zelfs boos op mij toen ik suggereerde dat de kerstman niet bestaat :roflmao: (hij is erbij als we de cadeautjes onder de boom leggen. Dus hoe dan?? o_O)

NiVa0230, Fristi2012, esklessebes en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. chantal1985

Zo leuk dat jullie allemaal al gelijk zo enthousiast zijn, heerlijk!

esklessebes en Prettykitty vinden dit leuk.
  18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik dacht helemaal oh yessss, daar issie weer hoor. :roflmao::roflmao::roflmao:

esklessebes en chantal1985 vinden dit leuk.
  19. chantal1985

Wauw, jij hebt al goed gescoord! :thumup:

Prettykitty vindt dit leuk.
  20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja! Meeste items met 50% en volgens mij zelfs een aantal met 75% korting!

Deel Deze Pagina