Wij slaan de sint over, maar gaan er wel een leuke avond van maken. Nu de jongste niet meer geloofd kunnen we overstappen naar mijn favoriet: kerst! Nog niet heel veel ideeën, maar wat er al op het lijstje staat: kind (10) - de nieuwe FIFA voor de playstation (ja fifa heet anders tegenwoordig, even geen idee) - nieuwe onesie - voetbaltenue kind (12) - hangstoel voor op kamer (zo’n ei aan het plafond) - onesie - nieuwe koptelefoon - make up is ook altijd goed Ik merk dat de cadeauwensen en de prijzen van de cadeaus echt heel erg veranderen nu ze ouder worden. Ik geef ze nu zelf liever ook 2 of 3 wat duurdere cadeaus dan veel kleine cadeaus waar ze niets mee gaan doen. Ik probeer voor 250 euro per kind echt klaar te zijn dit jaar.
Hier vinden ze het geweldig, van 0-11. Mijn zoon van 10 en 2 bso oppaskinderen van 6 en 9 zijn er ook continue mee bezig. Vooral omdat er zoveel mee te verzinnen is. De jongere kinderen bouwen het vooral op en aan elkaar, de ouderen maken er echte bouwwerken mee. Wij hebben niet de knikkerbaan uitbreiding, maar de bouwen zelf een baan om ballen doorheen te laten gaan. Voor oudere kinderen om te bouwen heb je wel een flinke hoeveelheid nodig om echt lekker te kunnen bouwen.
Ik ben ook al goed op weg dankzij al jullie input hier! Mijn zoons zijn (bijna) 8 en 6 en ze krijgen beide: - nieuwe rugzak - pokemon dekbedovertrek - onesie - pokemon adventskalender De oudste daarbij nog een Switch spel en ik denk Aqua Dragons. Voor de jongste moet ik nog één iets verzinnen en een smartgame of misschien Gravity Maze, dat zag er ook leuk uit. Heeft iemand daar ideeën over of ervaring mee? Het is een bijdehand mannetje wat op rekenen ver voor loopt en de juf had geadviseerd om 'm op schaken of muziekles te doen. Nu heeft hij daar niet zo'n zin in maar volgens mij zouden zulke spellen hem ook goed kunnen uitdagen.
Ik had in eerste instantie de doos met 120 stuks en de voertuiguitbreiding met nog 50 stuks. Maar om echt grote bouwwerken te kunnen maken kun je best nog een doos van gebruiken. eventueel de knikkerbaan oid. Zitten niet alleen knikkerbaan delen bij, maar ook losse bouwelementen. Het is wel best prijzig.
Think fun rollercoaster is super. Moet je vooruit denken en ondertussen bouw je een achtbaan. Eerst makkelijk en later gaat hij over de kop
Kan iemand me advies geven? Is er een groot verschil tussen connetix en magna-tiles? Ik vindt van dat laatste merk die dino world xl set echt super leuk, maar mijn god wat is dat spul duur!
https://www.duurzaam-spelen.nl/a-79646081/blog/blog-magna-tiles-of-connetix/ Wie weet heb je hier wat aan
Die is wel dubbel zo duur, weet niet of ik dat eraan uit wil geven. Zit nu op Tower Stack van Smartgames.
Vandaag voor de jongste bij de Aldi twee setjes spullen voor agility (voor met de hond ) gekocht. Daar wil ik nog iets bij (buis of ring om doorheen te gaan/springen) en dan voor allebei een boek als ze er een weten die ze graag willen hebben en een adventkalender en chocoladeletter en dan ben ik voor Sinterklaas klaar.
Zie dat de prijs bij bol erg hoog is door andere verkoper. Waar ze hem nog wel hebben zal hij duur worden door de verzendkosten. Dan zou ik gaan voor die hebt gevonden, die ziet er ook leuk uit.
Wij hebben magformers, lijkt er ook weer op. En, inderdaad, ze worden leuker als je er veel van hebt. Hier begonnen met sparen toen de oudste 3 werd, inmiddels alweer ruim 9 jaar terug. De jongste speelt er af en toe nog mee, die is nu 7. Maar ik zou nu niet meer een collectie starten. Daar zou het me te duur voor zijn, nu de jongste al 7 is. En ook met 5 jaar zit je toch al in een fase dat je meer nodig hebt dan een simpele starterset. Je hebt ook een hubelino variant voor bij de Lego, misschien is dat wat voor je.
Het lobbes boek staat online. En is in papieren versie aan te vragen https://www.lobbes.nl/catalogus/speelgoedboek-particulieren
Dochter heeft vorige week uitgedokterd dat mama Sinterklaas is. Ik had de hoop dat ze het nog een jaar zou volhouden. Het is namelijk haar lievelingsfeest. Maar met het redeneervermogen in haar koppie was dat natuurlijk te verwachten. Zit nu alleen te twijfelen of ik een deel van het Sint budget naar de verjaardagen zal schuiven. Voor m’n zoon kan ik zo weinig verzinnen, maar dna heb ik ruimte om iets duurders te bedenken. Dochter weet wel 1000 dingen. Dus wil wel zorgen dat het niet minder wordt omdat ze niet meer gelooft. En aangezien het ook wel leuk is in de klas om te vertellen wat je hebt gekregen is het toch ook wel leuk wat moois te geven. Ik weet het alleen nog niet. Ik denk dat ik voor dochter de Schleich trailer en de Lego friends paardenstal doe. Maar ze bedenkt elke week wat anders. Dus lastig lastig.
Ik heb ze beiden gezien bij mensen die ze al een paar jaar hadden en connetix blijft wat mooier. Je ziet aan beiden sporen van het spelen hoor (als ze ermee over de grond schuiven enz)
Ik heb niet alles teruggelezen, maar ik zoek cadeau tips voor onze 6 jarige zoon en bijna 3 jarige dochter. Ik ben echt inspiratieloos, ze hebben al zo veel. Ik ben sowieso van plan om het speelgoed weer eens uit te gaan zoeken en kijken waar echt mee gespeeld wordt. Heb het idee dat er nu gewoon te veel speelgoed is waardoor ze niet goed weten wat te doen. Zoon heeft veel lego (city), maar na het bouwen speelt hij er niet echt mee. Hot wheels heeft hij ook heel veel, die zijn wel favoriet maar ik vind dat hij daar al genoeg van heeft. (o.a. grote parkeergarage, springschans en wasserette). Hij houdt van actief, knutselen, spelletjes. Dochter vindt het lastig om zelf te spelen. Er moet altijd iemand mee doen en wanneer je opstaat om iets anders te gaan doen, dan is ze er zelf ook al snel klaar mee. Ik kan zo gewoon niet bedenken wat ze echt heel leuk vindt en dan is ze binnenkort ook nog eens jarig. HELP. Zelf zegt ze dat ze een pop wil hebben. Ze heeft al 2 kleinere popjes met wat accessoires en zo'n kleine inklap buggy dus ik weet niet of ze toe is aan een grotere pop / kinderwagen ? Hoe doen jullie dat met veel speelgoed? Uitzoeken en deels weggeven/wegzetten?