Het grote Sint/Kerst topic 2023!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 26 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik kan niet zien hoe oud jouw oudsten zijn, maar als ze bijv. 14/15 zijn zou ik ze vragen wat ze zelf willen met de viering. Als ze het nog gezellig vinden, zou ik het leuk met z’n allen vieren. Misschien voor de oudsten alleen nog één cadeautje (geurtje, cadeaubon, bijv) en een letter, als ze niet zoveel te wensen meer hebben. De kleintjes zijn nog peuter en baby, las ik, die valt het nu nog niet op dat zij meer cadeau’s krijgen dan de ouderen. Als ze wat ouder zijn gaan ze daar misschien wel wat vragen bij krijgen, maar dan kan je bijv. uitleggen dat Sinterklaas er vooral voor de kleine kinderen is, ofzo. Als je oudsten het niet meer willen vieren, en jullie daar ook ok mee zijn, zou ik ze lekker los laten (dat ze dan lekker bij vrienden gaan chillen), en dat er nog wel een letter voor ze in de zak zit, die ze dan later krijgen.

Verder maak je het inderdaad zo gek als je zelf wilt. Veel hier houden de 4 cadeautjes-regel aan: Something they want, something they need, something to wear, something to read. Soms helpt zoiets voor jezelf om niet uit de bocht te vliegen met toch teveel kopen. :thumup:

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier nooit een lange avond, heeft niemand zin in eigenlijk. We doen vaak eind van de middag cadeautjes voor de kinderen en dan erna met elkaar eten (meestal zijn we met mijn hele familie). In het verleden hebben we wel eens als de kleintjes op bed lagen nog een spel gedaan voor de volwassenen, maar inmiddels zijn er best wat kinderen en niet in 1 huis zoveel slaapplekken dus na het eten gaat iedereen gewoon weer lekker naar huis.

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Wij zijn met zijn vijven en de jongste is 8 jaar en gelooft nu nog. Wij zijn toch wel een avond (na het eten, van 7 tot 9 uur) zoet met zo’n 8 pakjes per persoon. Jongste heeft soms net 1 extra, of een ouder 1 minder. Ik haal vanaf nu inderdaad dingen in huis die ze ‘nodig hebben’ en dan bewaar ik dat voor de zak. Dus een pyjama, nieuwe oortjes, een spelletje, dat soort dingen. Alleen voor de jongste wacht ik op haar lijstje en koop ik op het laatst nog gewenst speelgoed.

Om het uitpakken wat rustiger te laten verlopen hebben wij twee gedichten per persoon en doen we een dobbelspel. Gooi je een 1 betekent een pakje voor degene rechts van je, 2 mag je kiezen voor iemand anders, 3 is beurt overslaan, 4 is iets lekkers uitdelen van de pepernoten, schuimpjes etc, 5 is iets rijmen en dan een pakje voor je zelf, en 6 is een eigen pakje meteen open mogen maken; zoiets was het in elk geval ;)

beebje082011, owly en chantal1985 vinden dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier eigenlijk bewust niet in de avond. Kunnen ze nog even ontprikkelen voor ze naar bed gaan.
    Vorig jaar als verrassing naar de bios gegaan, Sinterklaasfilm, en bij thuiskomst stond de zak in de woonkamer klaar.

Jaar daarvoor het dorp in geweest, waren pieten. En ook bij thuiskomst de zak in de kamer.

Aangezien mn dochter ook jarig is, vieren we Sinterklaas meestal een weekend eerder en alleen met t gezin. T is allemaal al gek genoeg.
    Qua cadeaus verdeel ik het een beetje.

chantal1985 en beebje082011 vinden dit leuk.
  5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Misschien ipv cadeautjes met de verjaardagen een 1 op 1 uitstapje ergens naar toe?

6. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ze zijn 8 en 17. Ik koop graag leuke dingen voor ze, heb wat dat betreft een gat in mijn hand, vooral als het om knutselspullen, educatieve dingen, boeken en Lego gaat. Alleen doe ik dat dus door het jaar heen al. En met de feestdagen is het zo opgedrongen, daar stoppen we dus gewoon mee. Ik zal de jongste misschien en mooi boek geven om op school over te praten al hoeft dat eigenlijk niet want ook hij vindt cadeaufeesten onzin dus wat anderen krijgen boeit hem echt geen bal.
    Ik maak al vanaf dat de oudste heel klein is adventskalenders of kerstpaketten maar daar ga ik ook mee stoppen. Ze vinden de traditie geweldig maar ik kan met gemak een pakketje samenstellen van de frutsels die ze vorig jaar hebben gekregen (iets voor in bad, knutseldingen etc) en de kerstsokken passen ze ook nog wel:p
    Dus voor mezelf ga ik dit jaar proberen niets te kopen behalve voor allebei een boek, maar ook die krijgen en hebben ze zat (hebben iets van 4000 boeken in onze bibliotheek om een idee te geven). Wij verzinnen dus ook geen vervangend feestmoment maar met kinderen in andere leeftijden is die keuze lastiger.

7. Omaaatje

Wij hadden vroeger de Heutink vlakbij ons in de buurt zitten. Had een pasje en dat is goed gebruikt zullen we maar zeggen. Als we nu langs het gebouw rijden zuchten dochter en ik diep, we missen dat echt. Gelukkig hebben ze een webshop (en wij nog voor 100 jaar voorraad :oops:)

chantal1985 vindt dit leuk.
  8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    We gaan kleiner wonen en ik ben dus flink aan het opruimen.

Dus ik wil ook zo min mogelijk speelgoed erbij. Hooguit een setje playmobil.
    Ik heb nog de camper set liggen. Maar ik vind die ook wel leuk om volgend jaar mee op vakantie te nemen

Dus ik denk wat dieren van playmobil via marktplaats. Kochten laatst een zak playmobil op de rommelmarkt. Vnl poppetjes, heel veel bomen en hekjes. Maar er is geen kaas van te maken wat bij wat hoort. :( Bij lego heb je nog nummers.

Voor de schoen
    Badbruisbal
    Een legpuzzel
    Chocolade letter of advent kalender met chocolaatjes

Voor de zak
    Fluffy / fleece pyama
    Handdoek / Badponcho
    Het boek Kalm aan
    Spel kwakzalvers junior
    Gelpennen

Ik heb nog doosjes met daarin spulletjes om kettinkjes/armbandjes te maken. Maar misschien bewaar ik dat voor haar verjaardag.

Iemand tips voor goede gelpennen niet al te duur. Action of anders?

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Hahaha je kan nooit genoeg hebben klopt dus niet:roflmao:

En toch zie je dan nog dingen dat je denkt dat is leuk:roflmao:

Omaaatje vindt dit leuk.
  10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter heeft twee weken geleden deze gekocht: https://www.action.com/nl-nl/p/2567993/avec-gelpennen/ en heb haar nog niet horen klagen erover. Volgens mij werken ze prima!
    Verder zijn de Sakura gelly roll pennen erg goed, maar een stuk duurder.

aicirtap vindt dit leuk.
  11. Omaaatje

Wij hebben serieus 14 grote kasten vol knutselspullen :oops:. En zo ongeveer elke techniek die je kunt bedenken kan hier uitgeprobeerd worden.

aicirtap vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dat hebben we standaard al. Maar ze is begonnen aan de lijstjes (meervoud want verjaardag, sint en kerst) kwam al
    • Eenhoorn behang,
    • paarden dekbedovertrek (penny),
    • paarden drinkbeker (penny)
    • Spiegel - kunststof geen glas (ikea)
    • Makeup lampen - van die bolletjes voor naast je spiegel (ikea)
    Meisje meisje :roflmao:

Hoe kan dat in hemelsnaam een kind van mij zijn. :confused::roflmao:

Leolove, esklessebes, Oilell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Voor m’n zoon vandaag een yoshi knuffel gescoord bij de wibra. Het enige wat ie laatst in de speelgoedwinkel kon vinden wat ie echt graag wilde.

Verder moet ik gaan oppassen dat ik niet vanalles ga kopen. Want ik vind veel leuk. Maar m’n dochter heeft nogal dure wensen, dus kan beter gewoon 1 ding kopen.

14. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Voor kerst leggen we cadeautjes onder de boom voor het gezin of voor de meiden samen.
    Ze spelen allebei nog graag met Mad Mattr, dus ik denk dat we daar een set van kopen (denk de bakery set).

En 1 of 2 bordspellen als gezinscadeau.

Jullie nog ideeën voor echte "must have" bordspellen?
    Meiden zijn 6 en 10 jaar oud.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wow!! Heel jaloers. Kun je geen workshops geven:D

Omaaatje vindt dit leuk.
  16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Legenden van andor. Coöperatief. Denk dat een 6 jarige wel mee kan doen met een volwassene. Junior versie ken ik niet.
    Keer op keer kids
    Clever junior
    Beverbende
    Kwakzalvers junior
    Exit kids
    Dixit (disney)
    Micro marco crime city
    Unlock kids
    Het verboden eiland
    Speed cups
    Concept junior

17. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Oh super, dankjewel! Er zitten een aantal tussen die ik niet ken. Dixit heb ik op het lijstje gezet, klinkt erg leuk!
    Concept is het lievelingsspel van mijn jongste, die spelen we dus vaak :D

De coöperatieve spellen ga ik nog even onderzoeken, dat vind ik altijd wel leuk en deze klinken erg leuk.

aicirtap vindt dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik heb net een grote zak pijltjes voor de x shot/ nerf gekocht. 100 stuks in 1 zak :D

chantal1985 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  19. Omaaatje

Dan moet ik elke keer opruimen :roflmao::oops:... hebben wel een ruimte van 4x10 meter maar die is voor meer dan de helft gevuld met Lego:p

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ja joh maak me nog meer jaloers. :roflmao:
    Zal het zoon (9) niet vertellen. Die is gek op tekenen, knutselen en lego ( net als zijn moeder:D

Deel Deze Pagina