Het grote Sint topic 2022

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier vieren we beide.
    Ik hou van die gezelligheid :)
    Dochter is ook nog eens jarig in december.

    Voor het eerst dat ik eigenlijk nauwelijks inspiratie heb voor onze zoon (dan ruim 6,5).
    Het enige wat ik kon bedenken was een horloge. Maar dat heeft ie net gisteren gekregen van m’n schoonmoeder die er nog een stel had liggen.

    En voor onze dochter (wordt in december 5) juist heel veel inspiratie dit jaar:
    - mega bak vol Playmobil (jaaaren terug al eens overgenomen via MP).
    - nieuwe step
    - evt. rolschaatsen plus uitrusting
    - zo’n bal waarbij je de ring om je ene voet moet doen, dan al springend rondjes moet draaien met die bal/ring en dan met je andere been over de bal moet springen
    - gaatjes + oorbellen (wil ze zelf en wij vinden het oké)
    En met dank aan @Vero0504 inspiratie uit ditzelfde topic, maar dan uit de ‘schoolkinderen en pubers’ hoek gehaald: een Spirograph :)

    Beiden krijgen ze eind november een adventskalender (van Paw Patrol) in hun schoen, puur omdat ik dat zelf vroeger te gek vond :D
    Had ze vorig jaar ná Sinterklaas meteen in huis gehaald haha.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Schiet me net wat te binnen, toen ik mijn dochtertje haar bijna te kleine pantoffels aantrok. Nog een praktisch cadeau, pantoffels dus ;)
     
    owly vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Mijn eigen kinderen zijn al wat ouder, maar ik heb 0-4 in de opvang natuurlijk.
    Ze krijgen allemaal een schoencadeautje en ik koop nog wat grotere cadeau's voor de opvang.

    Als schoencadeautje denk ik voor de dreumessen en peuters dat ik zelf een speelrijst setje in kerstthema maak (wij doen veel aan sensorisch spelen hier)
    Voor de baby's eventueel een sensorisch gevulde fles.

    Als grote cadeau's ben ik er nog niet helema uit, maar ik denl sowieso de houten balans stapstenen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Oh leuk! Onze peuter is nu straks 3, maar we willen er een traditie van maken om iedere dag samen Sinterklaas journaal te kijken. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan en hij vond het zo leuk! Nu begrijpt hij het nog beter.

    We vieren het met opa, oom en tantes. Zelf kopen we misschien alleen schoencadeaus, omdat opa en tantes al helemaal los gaan qua cadeaus.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Voor de jongste (bijna 1) heb ik Smartmax gekocht, badspeelgoed en Duplo.

    Voor de oudste (2 jaar) ook Duplo, puzzelen vindt ze leuk en ben bezig met sorteren / sensory play verzamelen voor haar. Kinetisch zand, Grapat staan op het lijstje.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  6. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Vandaag voor de oudste lego friends waterpark gekocht en voor de jongste 1000km spel van jumbo, hij gek van auto's en wij speelden die spel vroeger heel vaak dus ook een beetje nostalgisch en nu in een nieuw jasje :D
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  7. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Onze zoon van 2,5 is gek op zijn houten trein.
    We hebben 2 verschillende starterssets van Brio (1 met tunnel en de boerderij) extra rails, elektrische trein, en de spoorwegovergang. Omdat hij verder niet veel speelt met ander speelgoed wil ik voor Sinterklaas weer een uitbreiding kopen.
    Wie is er ook bekend met BRIO en welke uitbreiding is het leukste?
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
  9. Mama2onder2

    30 sep 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Voor mijn dochtertje hebben wij een super leuk bord met vakjes en bestek van siliconen gekregen voor der verjaardag. Ze is zo trots dat ze zelf mag eten haha nu ook de siliconen kom en beker bij besteld! Mijn zoontje is in december 9 maanden dus voor de feestdagen ook voor de kleine man nog maar zijn eigen setje bestellen. Ik houd wel van praktische cadeaus, we hebben zo onwijs veel speelgoed Hebben jullie nog praktische cadeau tips voor mijn dochter van 1,5 en mijn zoontje van 6 maanden… momenteel en beetje inspiratieloos.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.004
    25.448
    113
    Jongen 5 jaar:
    - twee mathlink cube sets van Numberblocks

    Jongen 2,5 jaar:
    - grote hijskraan
    - klei set

    Meisje 0 jaar:
    - ballentoren

    Budget: voor de jongens rond de 80 euro. Voor de baby geen budget; ze krijgt een cadeautje voor het idee.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Er van uitgaande dat we sneeuw krijgen:rolleyes:
    Misschien een slee, sneeuwpakken of laarsjes? De laatste 2 zijn ook heel fijn bij koud weer.
    Of een buitenspeelpak van Ielm? Wind en waterdicht, zodat ze in de herfst en winter comfortable buiten kunnen spelen.
    Boeken zijn altijd een goed practisch cadeau, die kun je nooit genoeg hebben.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Nieuwe pyjama, badjas, boeken, slofjes.
    Voor buiten een slee maar er moet maar net sneeuw vallen.
     
  13. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Nachtlampje
    Decoratie voor op de kamer
    Spaarpotje
    Tipi tent
    (Gepersonaliseerde) speelgoedkist
    Boeken kun je nooit teveel hebben
     
  14. Mama2onder2

    30 sep 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Wat een goede tips! M’n dochter is inderdaad wel echt een buitenspeel kindje! Dus voor de winter inderdaad wel top!

    Liefs!
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. Mama2onder2

    30 sep 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Top cadeaus! Eindelijk weer inspiratie! Dankjewel voor je reactie!

    liefs!
     
  16. Mama2onder2

    30 sep 2022
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of er sneeuw gaat vallen inderdaad maar buiten vinden ze in ieder geval heerlijk! Dankjewel voor je reactie!

    Liefs!
     
    owly vindt dit leuk.
  17. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Met alles wat duurder wordt, een baby op komst en het inkomen wat weg valt doordat ik verlof op neem wil ik het dit jaar wat buget proof aanpakken.

    Voor onze zoon van 3:
    -boekje
    -Keukenspulletjes die al een jaar op zolder staan:p
    -iets van kleding, sloffen, sokken ofzo
    -iets voor op zn nieuwe grote jongens kamer
    -duplo plaat
    - aanvulling voor treinbaan, liefst van mp.

    Man:
    - knutsel van zoon
    - fotoboek
    - reep tony's

    Voor mezelf
    - boek
    - oorbellen
     
  18. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.988
    113
    Vrouw
    Iemand nog leuke ideetjes voor sintcadeaus voor een klas van het derde leerjaar (volgens mij is dat groep 6 als ik goed tel?), Cadeau voor in de klas, niet om mee naar huis te nemen
    Ga morgen met m'n mamsie sintshoppen voor haar klasje, budget is 70 euro vanuit de school, en haar kasten in de klas staan al heel erg vol dus liefst niks wat heel erg veel plaats inneemt, of iets wat op gaat met het te gebruiken.
    Oh en ook niks waarmee ze op de speelplaats kunnen gaan klieren/gooien/kapot maken (mijn idee was Kubb, maar ze zei dat ze daar dan mee zouden gaan gooien op andere dingen en op elkaar)

    In het verleden vb al gravitrax knikkerbaan, elastieken/springballen enz voor buiten, speciaal knutselmateriaal, leuke film of boek gedaan, maar na 30 jaar lesgeven heeft ze natuurlijk al heel veel
     
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Iets van smartgames?
     
    NiekeKris en artie vinden dit leuk.
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Weet niet wat je budget is maar ik ben verliefd geworden op stapelstein :D Maar ik vind wat duur in aanschaf. Maar als ik een opvang had...
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina