Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    AAAAhhhh gossie...die Miepman. Knuffels voor jullie...pff intensieve middag zo!
    Enne die 2de prik-madam ... die mag wel een andere baan zoeken..ongevoelig type! :x

@tezzz...je weet maar nooit...je heb bij je dochter toch ook pas laat posi getest?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Tom, hij heeft ook zo'n angst voor de tandarts (is al 11 jaar niet geweest, en zal ook niet gaan zolang er geen tanden wegrotten ;)).
    Ik was ook wel trots dat ie wel terug ging, daarom was ook best wel erg pissig op die stomme troela :evil: Zat ie net weer... komt ze met dat soort stomme verhalen aan. Tuurlijk heeft ze gelijk, maar vond het stom dat ze zich ermee bemoeide.

Tezzz, goede instelling :)!

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ben me wel nu al druk aan het maken... wat als ie geopereerd moet worden aan een spatader? Moeten ze toch ook prikken. Of als het aan de hormonen ligt, zal ie toch moeten gaan spuiten...
    Heb er een hard hoofd in.

Sorry voor de egoberichtjes :oops:

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ja, ik weet het wel hoor ;) En ook dat je vaak pas ná je nod een superpositieve ovu-test hebt. Maar wou gewoon graag testen (en ovu-testjes heb ik toch nog zát! ) :) Ik ga morgen ook wel testen hoor, maar meer omdat het morgen roze donderdag is en ik liever niet wil testen in het weekend i.v.m. de kids. Eigenlijk zou ik moeten wachten tot zaterdag. Als ik dan nóg niet rood ben is de kans groot dat ik daadwerkelijk zwanger ben.

pupo pupo pupo!

@Tom: I heb een vreselijke hekel aan prikken en spuiten, maar voor de tandarts ben ik nou weer niet zo bang. Ik lig daar altijd met het idee van 'had ik maar beter op m'n gebit moeten letten. Eigen schuld, dikke bult! '. Maar ben een keer bij de kaakchirurg geweest en daar begon ik wel te hyperventileren! Ik mocht namelijk niet mijn ogen dichtdoen voor de spuit! Terwijl dat bij de andere chirurg wel gewoon mocht! Dat was me iets te onverwachts :rolleyes: kon ik niet zo goed tegen :( Misschien helpt het om wat leuks te plannen ná je tandartsbezoek? Doe ik meestal. Ga ik na de tandarts ff lekker de stad in of zo.Kun je in de stoel vast bedenken wat je allemaal wil gaan kopen enzo ;) (variatie op: denk aan een 'happy place')

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Miepie: slaapdrankje voor mannetje? Kapje op? (ff denken wat ze bij B.A.van 't A-team altijd doen als íe 't vliegtuig in moet :)). Knuppel? :)

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    *Ego bericht*
    Pffff.....mijn buik wordt volgens mij wel erg groot. Ik krijg sinds een week of meer ook ongevraagd opmerkingen tijdens het winkelen. Vorige week nog bij de drogist: Mevrouw: hoe ver ben je? Ik: 21 weken. Mevrouw: (terwijl ze bijna achteroverviel van verbazing): zooooo zeg, mijn dochter is 3 weken verder en die buik is veeeeeel kleiner. Net moest ik langs het kantoor van de belastingdienst want e.e.a. klopt niet. Mederwerker: dus u werkt volledig als zelfstandige? Ik: klopt ja. Medewerker: maar nu zeker even niet (knipoog). Ik: jawel hoor, ik mag nog een tijdje. Medewerker: ben je nog niet met verlof dan? Ik: nee, ik ben nu 22 weken zwanger dus dat duurt nog wel even. Medewerker (met flink open ogen): zo zeg, dan groeit het al echt flink zeg, hoeveel ben je aangekomen dan? Ik: eigenlijk maar 4 kilo, maar ik denk dat die allemaal op mijn buik zitten hahaha (vond ik eigenlijk helemaal niet leuk). En dat is maar een kleine greep van de opmerkingen. Collega's die ik niet elke dag zie beginnen erover, als ik bij mensen binnen kom beginnen ze erover, echt overal. Tja, ik kan moeilijk mijn buik inhouden haha, maar je wordt er gewoon een beetje onzeker van. Terwijl je bij de 22 weken volgens mij best een buik mag hebben, mijn vk vond het in ieder geval niks aparts. Maar het gaat nu zo snel, ik hoop dat het dadelijk wat langzamer gaat, want anders val ik bij de 30 weken voorover hahaha. Ach ja, ik vind het wel grappig hoor en ik wil er best mee pronken, ik vind het alleen zo apart dat heel veel mensen zich verbazen over de grootte van mijn buik. Ik wilde gisteren een foto maken maar die zag er echt niet uit. Ik probeer het vanavond nog een keer. We hebben vanavond ook afgesproken met mijn neef en zijn vriendin. Zij is even ver, dus ik zal eens kijken hoe het met haar buik gesteld is. Ach, ik moet me er ook niet druk om maken, het is nu eenmaal zo en het mag best gezien worden.

Nick heeft gisteren trouwens ons meisje voor de eerste keer gevoeld. Als ik 's avonds ga liggen besluit ze ineens niet meer te bewegen, maar gisteren trapte ze precies onder zijn hand. En hij voelde het als een klein tikje. Ze schopte ook echt niet op haar hardst, dit was eigenlijk maar een klein beweginkje, dus ik hoop dat ze het de volgende keer vaker en harder doet, want dat is wel leuk. Maar daar moeten we denk ik ook even op wachten, elke week gaat het harder en harder.

Einde ego-bericht*

Tezz, dat is de instelling ja!

Miepie, er zijn toch wel meer mensen als de door voor spuiten e.d. Kunnen ze daar niks tegen doen?

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Grrr... zelfs voor adoptie moeten ze bloed prikken :( Medische keuring... Toch maar eens een knuppel gaan aanschaffen dan ;)

Tezzz, verdoving in je mond en je ogen niet dicht mogen doen? Brrr... lijkt mij ook eng. En een beetje onnodig :-?

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Leentje, trots zijn op die buik hoor! Ik vond 'm prachtig! :)

Bij urologie hadden ze het wel over kalmerende middelen, ja (Oxazepam ofzo). Mocht het nog een keer moeten vragen we van te voren daar een receptje voor ;)

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hebben ze hormonen niet in pil vorm..ala Clomid style?
    En bij een operatie...hmmmm..eerst dan maar aan de lach-gas :)

@Leentje...jeetje daar heb ik geen last van...maar zwaar irritant als onbekende er mee gaan bemoeien...die vaage vriendin van mij loopt ook op het schoolplein te verkondigen dat me buik mega is ... gelukkig staat er op dat schoolplein me schoonzus die het wat nuanceert ;)

Maare dit vraagt natuurlijk om een buik foto! 8)

Heb kraampakket gister gehad...wist niet dat er zulk groot dames verband bestond :confused: charming... surf-plak model! NOT! :(

10. oo balen krientje!
    afwachten maar weer!

miep wat een verhaal meid! ik haat ook prikken daarom ga ik erbij liggen... maar zo erg als miepman heb ik t gelukkig niet! arm mannetje!

tezz hopelijk word je ovu test dan steds positiever :D maar een zw test is natuurlijk makkelijker!

hier vandaag een minder streepje... nog wel donker maar minder donker als gistermiddag... gisteravond was die ook al iets lichter en omdat ik gister ook eipijn heb gehad ga ik er vanuit dat mn ei gisteravond is geweest..maar goed wacht nog even met mn banner verzetten tot wat mn test vanavond doet...

11. leentje maak je niet druk hoor!
    lekker met je buik naar voren lopen, laat ze maar kletsen!

12. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor de lieve antwoorden. En ik moet me ook niet druk maken want ik mag er gewoon trots op zijn, maar ik wist niet dat er zoveel (ook onbekende) mensen er opmerkingen over gaan maken. Dat wordt wat als ons meisje straks geboren wordt. Dan weet iedereen het helemaal beter.

Beastie hahahahaha, ik heb die verbanden ook nog nooit in het echt gezien, maar wel van vriendinnen gehoord dat de afmetingen niet meer normaal zijn (maar ook nodig). Dat het bijna lijkt alsof je een kussen tussen je benen hebt. En zit er ook zo'n gaasbroekje bij? Vriendinnen van mij vonden dat erg fijn omdat die megaverbanden niet goed in hun onderbroeken bleven zitten.

13. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @ miepie, Ach de arme schat.
    Ik kan het me al helemaal voorstellen hoe je man erbij heeft gezeten.
    Mijn man kan ook echt totaal niet tegen naalden en bloed.
    Zelfs bij de tandarts heeft hij al een keer groen gezien. :pale:
    Zo beroerd.
    Hopelijk voelt je man zich al een stuk beter!

@ leentje, Schaam je niet hoor voor je buik.
    Wees er maar gewoon lekker trots op.
    Ik denk dat er hier heel veel meiden zijn die graag zo'n buik zouden willen hebben. Waaronder ik. ;)

14. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ja en ik!

Zo dus al elf jaar? ik ook al een hele tijd niet meer maar moet nu gewoon echt gaan, mijn verstandskiezen doen heel erg zeer.
    Ik moet eind mei eerst fotos en controle omdat ik nu naar een andere tandarts ga.
    Ik ga het er nu niet meer over hebben want ik word nu al bang.
    (Terwijl ik helemaal niet bang voor pijn ben
    Kindjes er in twee persween uit gedrukt...)
    Ik geef je een dikke kus nogmaals voor Miepieman want vind het heel errug knap dat ie toch gegaan is en dat ie bloed geprikt heeft!

15. ja ik ook! we zijn allemaal trots op miepieman :D:D

16. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ miepie jeetje wat verschrikkelijk zeg dat hij zo bang is! Maar wel heel stoer dat hij toch heeft doorgezet, ondanks die vervelende snertzuster ;)
    Ik moest zelf een keer geopereerd worden met een plaatselijke verdoving (ruggeprik) en vond dat zo'n eng idee, ik was vantevoren al doodsbang! Ik heb toen een paar pilletjes gekregen waar ik wat suffig van werd, en heb helemaal niets gemerkt van de ruggeprik! Mocht het nodig zijn, gewoon aangeven bij de anastesist! hij zal vast niet de eerste zijn....

@ leentje ohhhh meis ik weet echt PRECIES hoe je je voelt. Ik werd ook met 20 weken al aangekeken alsof ik op alle dagen liep. Kreeg van iedereen opmerkingen dat ik zo verschrikkelijk dik was, ik was het op het laatst zo zat! Meid, leg het gewoon naast je neer. Iedere zwangerschap is anders, de ene vrouw groeit nu eenmaal sneller dan de ander. Lekker genieten van die buik en straks van je meisje!

@ beastie hahaha ja elegant he die matrassen......kun je je voorstellen dat ik er de eerste dag 3 tegelijk gebruikte en dan nog doorlekte? :)

@ tezzz en kreintje: stoppen met ovu testen, morgen ROZE donderdag met één zw. test (per persoon uiteraard ;) )

17. dames vraagje, meestal lees ik dat als mensen een positieve ovu test hebben dat ze dan de dag erna ofzo pas de eisprong hebben... nu had ik dus gistermiddag een positieve test want savonds was t streepje al lichter en vandaag ook weer lichter.. ik heb gisteravond ook pijn in mn buik gehad... dus ik denk dat dan gisteravond mn ei heb gehad.. kan dat dus ook? smiddags een posi ovu test en savonds je ei al hebben?

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Heb ik ook wel eens gehad, Marieke... *zoekt even haar FF kaartjes af*... in november had ik dag 9 om 11.00 een negatieve test (wel duidelijke streep), en op dag 10 een positieve test. Volgens FF heb ik op dag 9 mijn eisprong gehad....

19. oke ja bij mij komt dat dus vaker voor.. dat ik op de dag van mn positieve ovu test ook al eipijn heb.. heb mn banner maar gezet op vandaag... als ik dan een dagje achter loop naja... iig weer een kortere cyclus deze keer.. vorige keer 32 zal nu wel 27/28 dagen zijn... scheelt weer...
    moet dus ook 4 dagen terug op delijst... weet niet welke datum ik nu sta maar moet dus 4 dagen ervoor staan hahaa

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hihi, ik ben zo blij met mijn hele lichte lijntje. Vanavond weer klussen en over een klein weekje een hopelijk posi test :D

Deel Deze Pagina