@Marieke: ik schrijf ook mee in 'vruchtbaarheidsbehandelingen' en daar hebben verschillende meiden een HSG gehad. Ze vonden het allemaal erg meevallen eigenlijk. Voelt even als erge ongi-krampen, maar is ook snel weer voorbij. wordt weer niks met dat strijken bij Greys Anatomy. Moet dochter nog de haren wassen, een verhaaltje lezen en in bed zien te krijgen Dan maar opnemen Laterrr!
Vraag maar weg hoor Marieke. Je gaat zitten, dan brengen ze een kleine catheter naar binnen. Op dat moment voelde ik een druk tegen de BMM. Een onprettig gevoel maar was binnen een tel weer weg. Toen moest ik naar de Xray kamer lopen met dat dingetje dat naar binnen was gebracht. Toen moest ik gaan liggen en toen hebben ze 3 fotos gemaakt. Voor die fotos ging mijn gyn iets aan die catheter vast maken en toen spoot hij dat 'water' naar binnen. Dat heeft hij 3 keer gedaan. Het moment dat hij spuit is het meest pijnlijk. Je voelt druk op je baarmoeder van binnen. Het voelt preciews zoals wat het is:Er word met druk iets naar binnen gespoten. Daarna heb je geen pijn meer, ik had een maanverband gebruikt maar er kwam bij mij niks uit. Ik ben 1 uur daarna naar een auditie geweest en ik heb daarna de fiets naar huis gepakt. Dus zo zie je.
tezz.. nou ik had hier dus bij zoeken en dan hsg ingetypt en toen kwam ik op een topic alleen daarover en daar sprak dus iedereen over een hel en flauw vallen enz enz enz.. dus vandaar dat ik dus een beetje erg bang werd ervan.. maar julita dat valt idd wel mee zoals jij t brengt maar t duurt dus niet zolang dat onderzoek? valt alweer mee...
Nee hoor, ik was in totaal nog geen 30min bezig. Het langste is altijd het wachten tot je aan de beurt bent. Het is denk ik hetzelfde als verhalen over bevallingen, er is van alles en als je alles leest dan word je daar denk ik heel bang van.
ja dat is waar... moet maar gewoon ff doorzetten hihi we zien t wel! ff een maandje rust is ook wel weer lekker
#%@^! Ik heb net die kliniek in CA gebeld om te vragen hoe duur het allemaal was en het kost $2500 tot $3000 voor een cyclus van IUI!
@ Lola, dat hoop ik ook Misschien heb ik het wel vaker gehad maar dan heb ik het niet opgemerkt met zwart ondergoed.
@Marieke: in het topic 'wie nog meer pco en begonnen met clomid' kun je op blz 47 (Daan) en 48 (Jojoba) lezen wat hun ervaringen waren met de HSG. @Julita: djiezus! Da's ellendig veel geld zeg! Zou eerst eens een verzekering zoeken daar waarin het opgenomen is (als die daar bestaat tenminste )
Dat is iets minder in euros, maar het blijft veeeeel. Ik weet nog niet hoe goed verzekering is daar, maar ik reken niet op dat het goed is. Het is het natuurlijk wel waard, maar dit is wel errug veel geld. Nog een rede om te hopen dat het meteen lukt...
hehe....ja ik zit ook wel eens stiekum te hopen dat de mk chemisch van binnen iets heeft veranderd en dat zijn zaad het nu opeens wel kan overleven.
ja je weet t nooit zeker als je nu zelf ook aangeeft je wat rustiger te voelen.. misschien komt t strax door die verhuizing en alles waar je mee bezig bent wel vanzelf hoop t zo voor je meid!
dank je Marieke, en ik duim voor jou dat je over 10 dagen 2 streepjes hebt, dan hoef je ook die HSG lekker niet meer.
hihi ja dat zou idd mooi zijn maar ga dr niet vanuit hoor.. alleen rond de vruchtbare dagen geklust dus niet echt gesmept deze maand.. dus ga dr gewoon vanuit dat ik ongi word... ik ga bankhangen! tot morgen heeeel vroeg hahaha