@ Tezzz: hmmm, misschien heeft je rechter eitje een groeispurt gehad en is ie de dominantste! (huh? ziet er ook raar uit, ik schrijf het vast fout!) Kan idd gewoon Josien de schuld geven! Maar moet wel echt aan de slag, het is een herkansing en die moest ik vrijdag al inleveren, maar ik doe altijd alsof ik blond ben (ben ik ook van nature) en denk altijd dat ik het zondag ook nog mag mailen! Ik kon die nederlandse niet echt vinden! Weet jij waar die staat?
Nou ik voel me best vreemd. Ik heb last van mijn onderug en zonuendan (ongi) krampen dus ik weet niet wat ik ervan moet denken ik zal even uitrekenen op wat voor .. Dpo ik zit. En lf is bij jullie de lengte van de periode tussen de ovulatie en de nod? (zelfde als dpo dus?) O ja Tezz volgens mij is gewoon ei pijn hoor heb ik ook altijd aan een kant .
SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft. Iedereen veeeeeeeel plezier met smeppen !
Ik zit op 13 dpo ik heb twee positieve testen gehad op 24 en 25 Maart. en ook die van( 23 Maart was duidelijk een tweede streepje te zien) hmmm ik zou dan toch bijna moeten kunnen testen. Volgens de regels van de smep moet je toch 14 dagen erbij optellen?
hahaha josien nee hoor je hebt t netjes gedaan tom hmm klinkt opzich wel goed! hoe is je temp? je lf is meestal korter dan je dpo.. je lf zijn de dagen TUSSEN ja ei en ongi en je dpo is vanaf je ei tot je ongesteld word...zeg ik t zo goed dames?
En als ik van 23 Maart reken mag ik morgen al test4e4n...hmhmhmhmhmmhm graag reactie hoor ik ga de kinderen op bed gooien
@ Tom: morgen gewoon testen meid! Er moet toch wat roze komen en daar zorg jij samen met marieke voor! @ Josien: doe ik hoor! haha! Ik verwijs mijn docente wel even naar dit topic en dan snapt ze het vast wel! @ Tezzz: mooi gedaan! Als er nu nieuwe meiden bij komen kunnen we ze verwijzen naar pag. 1 en 2 !
@Marieke: ehm...als ik op bijv. zaterdag m'n ei heb gehad tel ik vanaf zondag m'n eerste dag lf. Da's dan toch dpo? lf is tijd tussen ei en ongi en dpo telt toch ook vanaf de dag na je ei? maakt ook niet zo veel uit, want wanneer je eitje nou PRECIES springt weet je toch niet! Ik hou mijn lf dus gewoon op 11 á 12. Zit ik er nooit ver naast!
@ Tom: volgens mij heeft het geen zin om te beginnen met tempen aan het einde van je cyclus! Je bent gewoon zwanger! Klaar....
@Lola: thnx! verrek! Het is alweer kinderbedtijd! De kids zijn nog aan het buitenspelen, dat wordt wat om ze binnen te krijgen vraagje: smeppen jullie de avond voor je naar de gyn moet?
@ Tezzz: vorige maand had ik wel gesmept de avond voor de gyn, maar ik voelde me toch best ongemakkelijk! hahaha! Dus vanavond laat ik het maar!
joehoe een verse topic&lijst! mag ik der ook weer op? 2e ronde, 1e smepronde! thanx! @tezz: ik heb telkens niet geklust dag voor ik naar gyn moest. toch een beetje uuhhh tja je weet niet of hij dat kan zien he, zaadjes enzo maar- voor het goede smepdoel nu zou ik het niet laten!
@ Tezzz: dan moet je het gewoon doen! Die gyn snapt ook wel dat jullie je eitje goed willen benutten! @ Klingel: wanneer is je nod? Ik ga maar even mijn essay verbeteren, ik kom er alleen niet uit, zit er al vanaf vrijdag aan te denken, maar goed, vriendje maar even gebeld en die had niet eens nuttige tips! Valt me tegen van hem, meestal weet ie wel wat om me op weg te helpen! Denk dat ik nog zit te typen als hij van zijn werk komt! hahahaha! Tot later!