Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Even een vraagje off topic. Morgen gaat de zus van mijn vriend trouwen. Ze hebben aangegeven geld als cadeau te willen, maar geef je dat ook als familie zijnde of is een cadeau leuker? Ik denk dat ze meer hebben aan geld omdat het allemaal best veel kost maar hoe deden jullie familie dat (vraagje aan getrouwden). Ik denk dat ik anders maar een mooi doosje ga zoeken om het geld in te doen, ik weet het anders ook niet.

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Poeh...blijft moeilijk geld geven....vind daar zelf nix aan. Heb ook nix gevraagd als kado voor ons huwelijk (vind het ook zo hebberig staan)

Maar toch was er iets verzonnen.
    Bij ons konden ze de huwelijksreis sponseren. Dus mensen gaven geld dat dan tijdens de honeymoon uitgegeven moest worden aan een specifiek doel. Dus geld voor een romantisch etentje, geld voor een superdeluxe overnachting in luxe resoort, geld om over de kop te gaan...da's disneyland hong kong geworden toen ;) etc etc.
    Dat was allemaal opgeschreven en in een boekje gedaan zodat wij elke keer even dat boekje erbij moesten pakken..."wat mogen we doen?" :D

Vond het zelf errrrug orgineel en leuk..maar erg kort dag voor jou om dat te organiseren met meerdere mensen.

Zou het dan idd op geld geven houden ..orgineel en mooi verpakt ofzo
    (sommige vinden het leuk om het in klein geld te doen....helaas om het in te wisselen bij het postkantoor kost geld...dus da's niet zo leuk. Of je moet een supermakt als de onze in de buurt hebben...die hebben een tel apparaat staan voor algemeen gebruik ;) )

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Leentje: ik zou idd gewoon een mooi doosje doen ofzo! Wel lastig!
    Heb je trouwens nog een mooie outfit kunnen scoren voor morgen?

@ G4B: buitenbad? Brrrrrr!

@ tezzz: kort nachtje gehad! Kan me voorstellen dat je moe bent!
    En over de woningbouw gesproken, ik weet niet hoelang dat terug is, maar tegenwoordig worden ze daar steeds makkelijker in! Omdat ze veelal tegenwoordig huurwoningen ook gaan verkopen, maar dat is mijn ervaring in mijn stadje!

@ Ikdus & Julita: super van jullie appartementen! :D

Ik begin nu toch wel op mijn roze wolk te kruipen! Toch nog wel spannend de komende 2 weken hoor, want vorig jaar was het met deze termijn ook nog goed! (morgen is het trouwens een jaar terug dat ik die foute echo had!)
    Het wordt toch steeds echter en ik begin er wel meer van te genieten! Ik ga echt geloven dat het nu toch echt gaat gebeuren! :D

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

Lola.... aaaahhhh fijn meis. Gaat echt goed deze keer voel het aan mijn water ;)
    Maar.. nog ff wachten idd tot over 2 wkn.

Hier niet veel te melden alleen dat de smep-time weer begonnen is op zoek naar EK-ei :)

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Leentje: heb geen ervaring met dit soort dingen. Zou het ook erg lastig vinden. Maar ik zou aan mijn hele dierbare mensen iets heel moois cadeau willen doen dat ze nodig hebben of graag willen maar zelf nooit zouden kopen omdat het te duur is. Dan maakt het me niet uit hoeveel het kost en zou ik waarschijnlijk meer willen uitgeven dan zomaar geld te geven... Raar he?
    Succes en sterkte met bedenken hoe en wat! Anders bel je een rondje familie (of eigenlijk, waarom is het weer de vrouw die zich daar druk om maakt en niet je vriend... ;))

Het is wat met die kraamzorg! Hoop dat er veel extra krachten worden ingewerkt, want het klinkt best bedroevend!
    En anders hopelijk iemand die dan de huishoudelijke taken even over neemt!

@ Beastie: Tegenwoordig werken we niet meer 's avonds hoor! Een enkele keer als we overdag niets gedaan hebben...

@ Lola: goed zo! Lekker genieten van dat moois daar binnen! Kost even tijd he? Voor je die roze wolk durft te beklimmen. Maar denk maar zo, deze mooie momenten en gevoelens kan niemand je meer afpakken! En als je niet geniet, dan kun je ze ook niet koesteren!

En ik ben inderdaad niet gaan zwemmen... te koud... was langs het binnenbad gefietst, maar dat was weer eens in verbouwing... naar mijn weten vorige jaar ook al de hele zomer... :rolleyes:

Ben nu even met een grote blauwe vuilniszak door het huis aan het gaan... Alle troep wegmikken!

@ Tom: hoe is het daar? Gaat het allemaal goed met je? Zo'n tijd niets van je gehoord! (elke keer als het over Friesland gaat of over opruimen in huis moet ik aan je denken! (bij dat laatste ook altijd aan Tezzz, volgens mij spannen wij drieen wel de kroon, en ik heb nog niet eens een kind... ja, soms eentje voor een paar dagen... en de rest van de tijd staat het speelgoed te verstoffen...)

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Jeeeeeaaaaay een EK ei! Hopen dat er geen oranje kindje uitkomt! (kan wel blond+blond=?) ;)
    ellen, volgens mij had je er ook een goed gevoel over toen ik dus nog in de PUPO stand zat, dus ik vertrouw je gevoel nu ook volkomen!
    Jij weet als geen ander hoe spannend het blijft, ook al zijn die suffe 12 weken (bijna) voorbij! Brrrrr!
    Ik duim voor een mooi EK ei, en nu maar hopen dat je mannetje niet te veel biertjes drinkt tijdens het EK, straks verdwalen die zwemmers nog!

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ontkom je toch niet aan met eigenbedr. maare doen jullie goed! :thumup:

@Ellen ....meestal is er 9 maanden na een EK of WK een Babyboom! :)

8. goedemiddag!

lola fijn joh dat t goed is met de echo! :D

verder geen idee heb alleen ff snel bijgelezen dus iedereen knuff..

net toch maar een zw testje gedaan voor de zekerheid.. weet t antwoord toch al wel maar goed.. moet zo ff kijken.
    ongi is helemaal weg. gister dus wat meer bruin/rood bloed dit keer ook op t maandverband, maar nog steeds niet wat ik gewend ben. nu dus vandaag 1 keer een bruine veeg en that's it. dus voor de aller zekerheid maar getest..

9. ik word zoooooooo moeee van die ingedroogde lijntjes he! dit is de 2e voor deze maand..zucht... morgenochtend nog maar een keer.. en anders pak ik die CB digitaal wel.. dan weet ik t iig echt zeker..
    vandaag zou mn nod zijn..

10. waarom is er nu niemand? :cry:

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @Mariek...knuffelde de knuffknuff :(
    Niet leuk......maare die HSG heb je de 11de, woensdag, .....zou dan zeker tot zondag/maandag de volgende test doen om toch te proberen een beter resutaal te krijgen...echt balen van zo'n pruts uitslag! :x

12. ja heb je ook wel gelijk in ja beastie! thx!
    *marieke komt weer met beide pootjes op de grond terecht*
    dus weg met die rot test.. hup de prullenbak in en niet meer aan denken tot maandag!

hoest met jou?

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mij gaat lekker....nog dag werken! :confused:

Snap wel dat het weer ff k*t is die verdomde indroomlijntjes altijd :x en dan nog de zenuwen vande aankomende HSG....is ff stressen deze week :rolleyes:

14. zooo gaat hard hey! al verzonnen wat je thuis allemaal gaat doen?
    heb je alweer nieuwe buikfoto's? ;)

nog even ego, ik weet iig wel zeker dat ik geen testen meer koop bij de babyboomshop, want zowel van de week als vandaag dus een indrooglijntje..

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Logisch...niet meer kopen dus! ;)

Ik heb verzonnen dat ik de eerste 2 series van ER ga kopen :rolleyes: (nu ook elke dag om 17.30 op sbs....ben weer verslaafd...maar wil weer ff terug naar het begin van de serie)
    Verzonnen dat ik rustig aan ga opruimen en schoonmaken (hoop op nesteldrang..zou goed uitkomen ;) ) en op ze tijd op me gat id de tuin te zitten....nog ff knappe luier stoel vinden ...en/of een tukkie doen....oja nog eens naar de IKEA! hahahaha

heb wat op me camera staan...zal vanavond er aan denken...vanavond ook kaartjes bestellen....best spannend! 8)

16. o dat is leuk ja kaartjes bestellen, al enig idee wat jullie willen? of is t alleen de bestelling doorgeven zeg maar :D

plannen zat dus :D en vooral rustig aan doen :D
    ER is ook geweldig.. ik zit ook steeds weer aan de buis gekluisterd.. ook al heb ik alle afleveringen al zooo vaak gezien hihi

17. ow ja beastie, wil jij je urine niet afstaan voor 500 euro? ;););)

zie topic onder zwanger worden

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Marieke: grrrr stomme test! Maar sluit me aan bij Beastie: maandag ofzo maar weer proberen!
    Weet niet wat voor testen dat zijn, maar die matcare strippies hadden heel veel tijd (uren geloof ik) nodig om goed op te drogen en dan pas goed af te lezen (bij hele prille zwangerschap!) dus wie weet... Ik hou het lekker PUPO voor je ;)

@ Beastie: ohhh lekker zeg, nog 4,5 daggie!
    WOW :confused: En al kaartjes bestellen! Jeemig! Het komt nu echt super dicht bij!

Wij moeten het hier eens over namen gaan hebben... voorzie daar nog wel een klein probleempje... Alle baby's die geboren worden met een volgens mij leuke naam vind hij niets... en ik ben bang omgekeerd....
    Pfffff waarom zit die naam er niet standaard bij....
    Kijk, het is een dochter en er staat op: "gefeliciteerd met uw unieke exemplaar, genaamd ....." Zou toch wel makkelijker zijn. Ben bang dat ik straks echt van die sites moet raadplegen en afscannen.... bleh lijkt me zo geestdodend...
    Had ik 1 leuke naam, heet mn nieuwe nichtje zo op 1 letter na... drie keer bleh ;)

Back to the schoonmaak! (heb de nesteldrang hier gewoon al aangezet... er moet echt een paar kuub troep weg anders past het straks niet...)

19. haha ja namen zijn erg moeilijk.. ik heb altijd gezegd dat ik mijn dochter DEMI of ESMEE wilde noemen..
    maar demi zo heet t nichtje van mn vriend en esmee is de naam die mn beste vriendin ooit aan haar dochter gaat geven.. en ik ben geen namen jatter dus dat doe ik niet..

gelukkig hebben we al een naam voor een meisje (2 zelfs want ik vind een dubbele naam mooi) en ook voor een jongen (alleen daar moet dan nog een 2e bij) dus dat probleem hebben wij al niet meer.. nu nog zwanger worden hahahaha

t klopt wel wat je zegt dat die strips lang nodig hebben.. dit zijn dus ook van die strippies en hoe droger ze worden hoe beter zichtbaar...

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja heb het gelezen.....pesoonlijk zou ik heeeeeeeeeeeel voorzichtig zijn om met iemand in zee te gaan met zo iets. Komt misschien veel verdriet bij kijken ( alsnog niet willen lukken enzo) en dat verdriet lijkt me ook veel zwaarder als het iemand is die je eigenlijk niet kent.

Zou het gratis doen als het kan voor iemand die dicht bij me staat! (ben blij dat ik voor mvm geplast heb...hoop dat miepie er indirect profeit van heeft!!)

En daarbij daalt je HCG waarde heeeeeeeeeeel snel na 16 weken zwangerschap omdat je beeb dan geheel over gegaan is op de placenta en HCG niet meer nodig heeft en je meer van de andere hormoontjes aanmaakt ( daarom zijn de meeste niet meer misselijk na 16w)
    Daarom vul je ook de MVM flessen t/m week 16...dus helaas! ;)

Deel Deze Pagina