Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Ellenk: oei oei, dat wordt spannend dus. Maar een uitzendkracht kan toch heel makkelijk opstappen? Is ze gek als ze blijft lijkt me als men niet tevreden met haar is...

@ Julita: jeemig da's echt zuur zeg, zoveel geld! Hoop dat het heel erg raak is nu! Echt belachelijk dat dat daar allemaal zo duur is. Is dat alleen voorbehouden aan de rijke ofzo...
    Hoe zit dat dan met verzekeringen enzo in America? Ben je daar een beetje uit? Moet toch iets zijn dat dit soort dingen vergoed? Of niet?

We vertellen het hem van de zomer pas, ruim na de 20 weken echo. Dan is er ook iets te zien. En dan duurt het voor hem natuurlijk nog heel lang voor de baby komt! (en kan ik me voorbereiden op de vraag hoe die baby nou in mijn buik komt... ;) :))

2. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Go4b, haha ja nog 20 weken om te bedenken hoe je dat gaat vertellen. Maar kinderen zijn idd slimmer dan ze eruit zien... Pas maar op, straks weet ie het al!
    De verzekering vergoed dit volgens mij niet, helemaal omdat het niet door de ha is voorgeschreven. Nu zie ik volgende week wel voor het eerst onze ha, dus misschien kan ik dan nog iets proberen te sjoemelen. We'll see.

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Julita: wat een bedrag zeg! Maar in Nederland kunnen ze er trouwens ook wat van hoor! Manlief kreeg van de week de notificatie binnen van de verzekering. Hij is dus 1 keer met mij meegeweest naar de gyn, heeft 3 vragen beantwoord en een potje gekregen voor de sperma-test die hij nooit gedaan heeft. En weet je wat dat geintje heeft gekost? 170,60 euro! :confused: Voor 3 vragen en een potje mee. Duur potje dus :rolleyes: dure vragen trouwens ook, want het honorarium voor 2 minuten werk is blijkbaar 99 euro :(
    Misschien moeten we ons toch maar gaan omscholen :rolleyes:

@G4B: hihi...hier zijn de kids ook helemaal gek van mijn spongebob. Soms komt m'n zoontje op schoot zitten, gewoon omdat hij al die leuke plaatjes wil bekijken. En mijn dochter vindt het zo leuk om al die roze voertuigen steeds te zien elke maand!
    Zoontje zei vanmiddag nog opeens tegen me toen hij bij me achterop zat: ïk wil ook een keertje mee naar jouw computervriendinnetjes :( ". De schat :)

@Marieke: kruitvat morgen, digi evt. maandag.
    @Ellenk: dus je "assistente" bevalt niet zo? ;)
    @Toontje: tja...gasten die je al niet hebt uitgenodigd blijven al gauw te lang he? Hier ook weinig te vertellen hoor. Wachten op ei *zucht*

4. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @tezzz, tjee da's ook duur zeg!
    Omscholen, omscholen? Wij weten volgens mij net zoveel als de gyn, en vaak meer dan de ha dat heb ik allang gemerkt! Iedereen is afgestudeerd bij Dr. Google!

5. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @tezzz, hoe is het met de clomid hoofdpijnen?

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Julita: Gisteren viel het mee na m'n laatste clomidje, maar vandaag is het alweer terug :( Maar zal ook wel door mijn slaapgebrekje zijn van vannacht (heb overigens vanmorgen nog een hazeslaapje gepleegd ;) ). Vorige keer was het met een dagje na de laatste clomid wel over, dus maar hopen dat dat deze keer ook zo is! Zou morgen m'n ei-pijn moeten beginnen dus ;) Heb trouwens 2 dagen geleden al een paar vage steken rechts gehad, dus denk dat het begin alweer gemaakt is! Nou m'n temp nog een beetje naar beneden :rolleyes:.

Hoe voel jij je? al iets bijzonders te voelen?

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    lieverds

Ik ga ervandoor! Ik zal proberen morgen nog ff in te loggen voor Marieke, maar weet niet of ik er verder nog ben morgen/ overmorgen. Zaterdag zijn mannetje en ik 7 jaar getrouwd, dus misschien gaan we wel de hele dag de hort op! ;)

Laterrrr!

Liefs Tezzz

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Tezzz: : Balen van die hoofdpijn steeds! Hoop dat het snel weg is en plaats maakt voor een vet ei! Kom maar op, kunnen we hebben ;)

shock: Da's ook niet mis... heb je dan impliciet betaald voor dat zaadonderzoek ofzo..
    Ik vond mijn rekening van mijn MA ook zo hoog. Drie keer een echo gehad. Nog geen uur in totaal binnen geweest en volgens mij ruim € 600 ofzo... Maar werd volledig vergoed door verzekering (zag ik op het overzicht van de verzekering)...
    Stelletje gekken!
    Maar goed, nu we het er toch over hebben, ik moet de rekenigen van de echo's ook nog declareren... Die van de combitest krijg ik waarschijnlijk niet vergoed, maar ga toch een poging wagen. Niet geschoten...

EDIT: whoehoe, feestje! Veel plezier Tezzz!

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Dat moeders het merken is wel duidelijk. Voor de 2e keer had ze het weer door. Toen ze weg gingen liet ze het merken. Ze zei zoiets van ja het is weer zo ver he. Dus ik paps en mams maar weer binnengeroepen en ze het gezegd. Super blij natuurlijk.

Morgen gaan we nu naar mijn schoonouders het ook maar even vertellen.

En nu ga ik lekker slapen. Zie jullie morgen weer of zie... Lees jullie morgen weer.

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Mupkuh: :) leuk he, dat ze dat meteen aan je merkte! Toch wel fijn dan dat je het hebt kunnen vertellen!
    Lekker van genieten met zn allen!

Slaap lekker allemaal!

11. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Marieke, je maakt het toch nog spannend! Iig een goed teken dat de ongi er dus eigenlijk nog niet is! (je mag pas gaan tellen op het moment dat je echt flink rood bloed verliest en zo te horen is dat nog niet het geval :D )
    Ik ga voor je duimen dat het toch stiekum gelukt is meid!

Julita, jemmig wat een prijs :confused: Ik hoop dat je iid iets met je ha kunt regelen want dat zijn toch geen bedragen die je zo ff ophoest.

Verder weet ik het eigenlijk ff niet meer. Ik ben eigenlijk nog behoorlijk onder de indruk van vandaag. Helaas was de uitslag niet goed zoals eigenlijk al wel verwacht. Ze hebben een behoorlijk stuk afwijkend weefsel gevonden en over een week of hooguit 2 weken krijgt ze de definitieve uitslag. :( Ik ben eigenlijk best heel erg verdrietig. De ingreep en alles eromheen waren erg aangrijpend en ik heb haar beloofd dat ze dat nooit weer hoeft door te maken! Ik had gehoopt dat het haar mee zou vallen net als bij mij, ik krijg dit onderzoek ook iedere 10 jaar ivm mijn ziekte en de verhoogde kans die ik heb op darmkanker. Pfff... morgen die bussen de deur uit en van het weekend doe ik het mooi ff heel rustig aan. Voor nu, weltrusten allemaal!

12. hihi das wel leuk mup, moeders merken dan idd alles he!

tezzz 7 jaar alweer joh! ga maar lekker feestvieren :D

toontje, tja ik moet t van mezelf wel volhouden.. anders word ik echt gek hihi

ik weet niet meer wie t vroeg, maar ik zou vandaag op 13 dpo zitten.. dus ik zou vandaag ongesteld moeten worden.
    heb begin van de avond nog een ovutest gedaan (heb ik er toch genoeg van hihi) en daar was t lijntje vrij duidelijk zichtbaar.. niet zo als die van nyncke laatst maar normaal heb ik na mn ongi helemaal geen lijntje.. maar ja ook dat is weer een test van de babyboomshop hahaha dus zal wel weer anders zijn he!

ik zie morgen wel of ik me in kan houden met de CB... weet eigelijk t antwoord al wat ik te zien krijg maar toch...misschien is de drang groter .. morgen middag iig even 2 kruidvattesten kopen.. 1 voor morgenmiddag en als die dan negatief is dan doe ik er zondag of maandagochtend nog een.. voor de allerzekerheid voor die hsg.

en nu genoeg gemekkerd haha hoe is het hier?
    ik heb cynthia al een tijdje niet gezien klopt dat? of is ze al met vakantie?

13. wieffie dat is ook allemaal niet nix! meid een dikke knuffel! heb jij el verdiend!

14. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Wieffie: ohhh meissie wat ontzettend naar dit. Ondanks dat je er ergens rekening mee gehouden hebt komt zoiets altijd als donderslag bij heldere hemel. Wordt over twee weken ook duidelijk wat de behandelmethode wordt? Hoop dat dat snel in gang gezet kan worden. Pfff heftig hoor.
    Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. En je oma ook natuurlijk. Heeft ze veel (klein)kinderen die haar af en toe kunnen helpen en bijstaan?
    Rustig aan inderdaad want van dit soort dingen kun je snel leeg raken!
    Veel lieve digi hugs voor jouw en je oma!

@ Marieke: zeg, tijdje terug las ik iets over tests die op die van Matcare lijken, maar waarvan de ovu test blauw was en de zwangerschap groen... Zit jij niet stiekem de boel om te draaien... ;)
    Als je nu een iets duidelijker lijntje hebt zou ik echt NIET morgen Clear Blue doen hoor... even tot zaterdag wachten... Die krengen zijn zoooo duur! (en anders eerst nog iets anders...)
    Ik hou het nog op PUPO!

Truste allemaal!
    Sweet dreams in deze rare en moeilijke tijden!
    Liefs g4b

15. hahahaha nee ik zit t niet om te draaien, was ik ook even bang voor maar de groene stripjes haalde ik echt uit de zw verpakking..

tis sowieso vaag want vorige maand had ik van de babyboomshop blauwe ovutesten, en dit keer heb ik roze ... hoezo verwarrend! maar goed.. heb dus ook maar een ovutestje gedaan (word je al gek van mij? nou ik wel) hier verscheen meteen een 2e streep.. niet net zo dik als de ander maar wel goed zichtbaar, terwijl ik normaal na mn ongi echt een spierwitte test heb, maar ja t is weer een babyboomshop test en begin dus nu toch een beetje te twijfelen of die wel zo goed zijn....

16. Niet meer actief

Even ego hoor.

Ben goed geland van een super saaie en vermoeiende vlucht.

app is meteen beschikbaar. De mensen die het verhuren waren zo wanhopig en hebben heel lang gewacht tot iemand het eindelijk wou huren.
    Mijn vriend gaat morgen nog 2 app. bekijken en als één van die andere beter is gaan we daar in. Zo niet helpen we de wanhopige mensen haha. Het schijnt heel klein te zijn. En ons eigen bed kan niet mee :( Maarja die kan ook nog wel 11 maanden in het huis staan waar we nu wonen. Aangezien het huis voor 11 maanden is. Kunnen de vakantie gangers die bij mijn tante en oom komen in slapen.

Ik ben dus eigenlijk te moe om te lezen dus als iemand een samenvatting voor mij heeft ;)

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mmmmmmmorgen!

Marieke test dus pas vanmiddag? Log ik vanmiddag nog ff in! ;)
    Ga nu lekker weer met de peuters spelen op de psz!

Laterrr!

Liefs Tezzz

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Goeiemorgen!

@ Wieffie: jeetje zeg wat een heftige dag! Wel heel lief dat je met je oma mee bent gegaan, dat zullen niet veel kleinkinderen doen!
    Ik kan me voorstellen dat je je nu leeg voelt!
    Dikke knuffel voor jou (en je oma!)

@ Marieke: Ik had ook babyboom testen, ook ik had groene zwangerschapstesten idd en roze ovu testen! Ik heb mijn twijfels nu een klein beetje bij die ovu testen, want ik had een bijna positieve test en een week later had ik een positieve test, maar met de termijnecho en de echo's bij de gyn lijkt het erop dat ie dus de eerste keer al gesprongen was! Vreemde gewaardwording, maar klachten over die zwangerschapstesten heb ik niet! Ik had nog eentje 2 dagen voor mijn positieve test gedaan, veelste vroeg uiteraard en die was helemaal wit hoor!

@ Ikdus: jij zit ook in een behoorlijke heftige periode! Voor hoelang blijf je nu in Nederland?

Ik ben ook zo stom, ik zat gister op marktplaats te kijken, stond een mooie kinderwagen. Ik een leuk bod gedaan, krijg ik net een mailtje dat ik hem meemag nemen voor die prijs! Ik schrok me rot! wou liever nog een echo afwachten, maar goed, deze kan ik ook niet laten staan eigenlijk!

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Tezzz: Werkse!

20. Eva R

Eva R Niet meer actief

goedemorgen allemaal.

@tezzz: alvast gefeliciteerd :)

@wieffie: wat ontzettend naar. Dikke knuffel

@lola: ach, als het voor een leuk prijsje is, dan heb je hem tenminste alvast staan.

Deel Deze Pagina