Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Tezzz: Hmmmm, als mijn conditie ook nog verder achteruit moet gaan weet ik niet wat er van over blijft! :rolleyes:
    Wat vreemd van je temp! Misschien over een paar dagen wat meer duidelijkheid op FF. En hopelijk over een dag of 12 een mooi + test!

@ beastie: yep, heb echt een bijslapertje nodig! :) teamleidster is met vakantie en je merkt echt dat veel mensen zich dan ziek melden! ;))
    Ik hoop dat het bij 13 a 14 weken ook echt bij mij afneemt, al heb ik nu niet echt goede hoop!
    Wel goed, want vorig jaar waren mijn klachten abrupt met 12 weken weg en dat was misschien ook wel omdat het misging! :( Dus dit geeft me weer een zekerdergevoel!
    Beetje jammer dat je je niet super beastie heb gevoeld! Ik hoop wel dat ik me super lola ga voelen na die 16 weken!

Ok, dan kan het nog met mijn voorspelling! maar hoop niet voor je dat die uitkomt anders loop je zolang overtijd! :rolleyes:

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Alle verloskundigen hier (in mijn buurt) hebben het echo onderdeel in een centrum ondergebracht waar ze soms zelf ook de echo maken (of speciale echoscopisten hebben). Dus vnl een kwestie van geld! Want snap dat het duur is! (ze hebben wel goed spul geloof ik!)

@ Lola: ik ben wel minder moe, maar merk dat ik niet echt barst van de energie. Laat ik het zo zeggen: er komt niets uit mn handen... Kan me slecht concentreren en mis de drive om dingen echt goed te doen...
    Slapen kan ik eindeloos (meestal van 12 tot 9) maar dat heb ik altijd wel gehad dat ik veel slaap nodig heb. Ik hang nu bijna wel elke avond op de bank en merk dat ik echt geen zin heb om weg te gaan...
    Zit ook te wachten op het moment waarop ik die erngie stoot krijg :rolleyes:

En lekker rustig aan jij! Je lichaam heft de afgelopen weken een heel nieuw lichaampje in elkaar gezet, niets zo vermoeiend als dat!
    En gewoon even ziekmelden moet een keer kunnen vind ik ;) Niemand kan jouw zwangerschap overnemen, wel je werk!

@ Leentje: genoten van de kleine?

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Mijn eerste echo had ik nog in Zutphen en daar hadden ze zelf een echo-apparaat. Was een praktijk met 2 verloskundigen-teams. Hier in het gat waar ik nu woon, is het dichtstbijzijnde apparaat dus op de poli, maar voor echo's via vk wordt doorverwezen naar de collega's in Zutphen of het ziekenhuis daar. Denk toch een kwestie van geld dus, want in Zutphen zijn natuurlijk veel meer zwangeren (en dus geld voor een apparaat) dan hier! :rolleyes:

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Vandaag best druk geweest. Vanmorgen aan de schoonmaak, vanmiddag wezen helpen in de winkel en daar nog mee doorgegaan na schooltijd. Na thuiskomst meteen gaan eten koken, eten en kids in douche en bad en bed gooien. En nou eindelijk zit ik!

Ik ga lekker nog ff compispelletje spelen! Lekker puh! :)

Slaap lekker iedereen!

Tot morgen!

Liefs Tezzz

P.S. : hoe was je echo, Leentje? Foto's foto's!

5. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hello,

De echo was wel leuk, maar ging weer snel. Ik heb ook maar een onduidelijk fotootje gekregen. Ik zal hem morgen op mijn werk even inscannen. Even voor de zekerheid gevraagd of het echt een meisje was en dat was nu (zelfs voor mijn analfaecho-ogen) goed te zien ;). Dus we hoeven echt maar 1 naam te verzinnen. Maar zo'n apparaat bij de vk is niet te vergelijken met het apparaat bij het diagnostisch centrum. Een stuk onduidelijker, daarnast is ze natuurlijk veel groter geworden en dan komt ze er maar in delen op. Maar toch wel leuk om even te spieken.

Go4baby, als het toch niet goed lukt stuur maar gewoon. Als de schets duidelijk is heb ik het zo gemaakt. En met al dat votbal op de tv heb ik meer vrije tijd in de avond haha.

Zo, nu nog heel even computeren en dan het bedje induiken.

Lola, bij mij werd de extreme vermoeidheid volgens mij na week 14 een stuk minder. Je vergeet dan gewoon hoe moe je bent. Toen ging het en stuk beter, al ben ik nooit meer mezelf geworden haha. Ik stel dingen uit, dingen komen niet uit mijn handen en dat is niks voor mij. Straks zal dat wel over zijn.

Voor de zelfstandigen onder ons. De ZEZ regeling (zelfstandig en zwanger) is vervroegd ingegaan, vanaf 4 juni. Er zitten bepaalde randvoorwaarden aan, maar als je meer dan 1250 uur zelfstandig werkt en geen vrijwillige verzekerin via UWV hebt dan kun je tijdens zwangerschapsverlof uitkering ter hoogte van minimum loon krijgen. Ik heb met via mijn AOV extra verzekerd voor zwangerschapsverlof, dus ik moet nog even kijken of ik er dan ook nog recht op heb.

Julita, je (.)(.) voelen nu dus als flinke boksballen. Hoe reageerde je ouders, die waren natuurlijk super blij.

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hee allemaal.

Pfff heb 2 duitse collega's op kantoor die mij 3 dagen trainen... bleh.... Kan ik wel goed mijn duits ophalen ;) En ze wilden natuurlijk voetbal zien. Duitsland staat nu met 1-0 voor dus ze zullen wel winnen..

Miepie bedankt voor je ICSI uitleg. 20% en dan maar 3 keer vergoed. Pfff maar goed 20% is wel stukken meer kans dan je nu hebt dus zeker de moeite waard.

Ik ga ff de Poll zoeken 5 pagina's terug..

Ik heb nu een poes die geobserdeerd is door mijn gouden ketting en dus steeds mijn nek likt. Kleine ekster! Oksel likken is ook in trek...

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Verlaat ei Tezz, ik dacht dat het vandaag nationale innesteldag was...

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Poll voor Grote Verrassing:
    Ikdus: in de nacht van 5 op 6 juli om 04:55, een meid !
    go4baby: 's middags 12 juli en een ehhh.... smurfje ;)
    CynthiaB: de nacht van 14 op 15 juli en een jongetje!
    Tezzz: 15 juli, 's morgens om 9.00 een meisje (omdat iedereen jongen zegt ;) )
    Leentje79: 16 juli in de ochtend en een jongetje!
    Miepie80: 17 juli rond 02.00 en een jongetje!
    Zico: 19 juli in de de ochtend, een meid!
    Ellen: 19 juli in de avond een jongetje!
    Lola1982: 20 juli in de ochtend, een meid!

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal!

Ik mag op rood.
    Voorlopig doen wij niet meer mee.
    Dit is te lezen op het NOD forum JUNI waarom.

Iedereen veel succes, geluk en heel veel liefde!
    Dikke Knuffel!

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Tezzz, vervelend onduidelijk ei :-?
    Kinderen expres nog even op scherp gezet... hebben volgende week nog toetsweek en ze hadden veel te weinig gedaan in de week dat ik weg was. Nou morgen even flink schrikken van de so-cijfers en hard aan de slag voor volgende week ;)

Leentje, fijn dat het echt-echt-echt een meid blijkt te zijn ;) (zo sielug, een jongen in roze jurkjes :))

Stoetel, succes met het verkopen van jullie huis en gefeliciteerd met het nieuwe huis! Zie je waarschijnlijk over een half jaartje wel weer terug ;) (Miepie blijft hier lekker plakken ;))

Zo, ga nog even de cijfers in mijn agenda zetten en dan duik ik mijn bedje in, morgen een lange dag (moet surveilleren bij de herexamens :-?)
    Tot morgen!

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Tot morgen miep!

Ik ga ook mijn mandje opzoeken...

Bis Morgen!

12. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Nog even snel: Stoetel, gefeliciteerd met je nieuwbouwhuis, wat een kans zeg! En succes met het verkopen van je huidige huis. Goed om even pauze te nemen, dan kan jullie kindje straks mooi in een heeeeeele nieuwe kamer gaan slapen.

Over slapen gesproken.........gaaaaaappp....tot morgen!

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Goeiemorgen!

14. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Goedemorgen,

Miepie, je bent er weer vroeg bij. Goed geslapen?
    Ik heb gisteren een to do lijst gemaakt en daardoor heb ik lekker kunnen slapen omdat ik er dan 's nachts niet aan hoef te denken. Dus slaapprobleem opgelost.

Julita, hoe was het met de metingen?

Doei

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goedemorgen!

Zo was lekker vroeg wakker vanochtend. Kan ik eens rustig aan doen is ook wat :) ;)

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mogge!

Wat is iedereen vroeg uit de veren!

Stoetel: gefeliciteerd met jullie nieuwbouwwoning!

17. goedemorgen! hoe is het hier?
    hier nix bijzonders.. mag zo weer lekker oppassen :D

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Over vroeg gesproken... was wakker vanaf 2.20 tot 5.30 ofzo....pfff vanacht maar weer goedmaken :rolleyes:

duzze MOGÉ ;)

Marieke...vanadaaf nog de gyn bellen..?

19. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Heb niet echt bijgelezen.

Even een uopdate: Voel me nog steeds niet 100%. maar kan me deze week gewoon niet ziek melden ivm werk. Dus dat zal ik volgende week echt wel doen. Vanaaf naar MvM toe. Verder niets te melden.

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Marieke: leuk dat je weer mag oppassen zeg! :)
    Gyn al gebeld?

@ Beastie: wat naar zolang wakker liggen! :evil:

@ Nyncke: Moet je naar MvM toe? Het wordt steeds gekker! ;)
    Vervelend dat je je neit helemaal goed voelt!

Zo hier AL een uur uit bed, ben nu al weer toe aan een tukkie?
    Morgen bloedprikken voor de VK, ben benieuwd, zal me namelijk niets verbazen als ik ook nog wat bloedarmoede heb ofzo! :rolleyes:

zal niet meer zeuren over mijn moeheid! ;)

Deel Deze Pagina