Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    mogge meiden!

Even een ego-berichtje van mij. Helaas voor ons geen 3650 gr goud want vanmorgen zijn mn vliezen gebroken. Nog geen weeën dus het kan nog wel even duren (max. 72 uur dacht ik)

Als het lukt, laat ik nog wel wat weten vandaag :)

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Diaantje: groot gelijk!

@ Mielen: oooooh zo spannend!
    Nou dan maar geen goud toch, maar wel je kleintje snel bij je in je armen! (is nog meer waard dan goud! ;))
    Heel veel succes! (alvast, want misschien zien we je niet meer voor de bevalling he?!)

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Het is heeel suf maar ik heb nou 2 dagen errrrruuug goed geslapen en dat merk je meteen...voeten lijken iets minder mollig :rolleyes: En zelf ben ik ook weer veel fitter!

Mooie temp hoor vanmorgen ;) ...morgen is roze donderdag! :D

@Daantje...idd...jij niet op ladder. Als ie om de zoveel tijd piept dan is het idd batterij questie...9 volt gaat er in..heb je die in huis? En als je er echt heel graag vanaf wilt moet je maar de hulpeloze hoog zwangere vrouw uithangen bij een buurman ofzo :)

4. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    nouja zolang de weeën nog niet beginnen kan ik gewoon alles doen wat ik de afgelopen weken ook gedaan heb ;)

en jij ook succes met testen en niet ongesteld worden he ik duim intussen gewoon voor je

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

OOOHHHHH spannend! :D :D :D
    Nou meid zet hem op! Ben reuze benieuwd naar de eerste SMEP-baby! 8)

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Mielenl: dat is waar! ;)
    Hahaha, en dank je!

@ beastie: ooh gelukkig!
    ja mijn temp was zeker mooi hoog! :)
    Ik vond het ook best knap van mezelf dat ik vanmorgen niet had getest!

(ik wil gewoon roze-donderdag en ik dacht als ik nu test wordt het rode woensdag!)

7. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ohhhhh wauw de eerste SMEP baby is in aantocht...

SPANNEND !, zet m op meis, ben reuze benieuwd wat het is geworden...zet m op he !

in gedachten puffen we mee meis hihihi

8. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    neeeeeeeee johhhhhhhhhh jij blijft gewoon lekker roze!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    [-o< Ik hoop het zo! :D

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Pfffff...ben eigenlijk een klein beetje boozig :x

Dat we voor de 20w echo gingen vroegen we naar de beste periode voor 3d echo. tussen week 25 en week 30 was ons verteld.... Mark zat naast me en die zegt ook dat ze dat echt heeft gezegt!
    Gisteren belde de echo-mevr. en vertelde me dat ik al te laat was maar dat ze het wilde proberen...en dat ze niet heeft gezegt tussen 25w en 30w. Stom mens! Dus ik lieg?
    Ga vanmiddag proberen voor een plekje..en anders ga ik naar a'dam ofzo...the big city!.... daar hebben ze meer echo bureaus en ga ik er lekker shoppen erna ;) stom mens!

11. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    wat een muts zeg! Ik heb altijd begrepen dat wk 28-30 de beste periode is voor een 3D echo hoor.....hebben ze een website? staat het daar niet op?

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Beastie: wat een achterlijk wijf!
    Ik hoor ook altijd tussen de 27 en de 30 weken!
    Idd, gewoon naar amsterdam, meer keuze!
    Sjonge jonge zeg!

13. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    tjee dat schiet dus ook niet op meis...ja je hoort verschillende dingen bij verschillende echobureaus..
    Maar het meeste is toch tussen de 27 en 30ste week...
    Suc6 !, ben wel heel benieuwd naar de foto's :D

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    hehehe..ben blij dat jullie ook 27-30 zeggen...begon al errug aan mezelf te twijvelen ;) Web site van hun is errug sumier...staat wat het kost and that's all!

Al krampen? MOAS?

Anders ikke wel! :D :D :D

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nou dames, ik ga ervandoor!
    Weer een zootje huisbezoeken en even lunchen met mijn collega bij de ikea!

Toedels!

ps: nog geen bloed

16. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    zat even tekijken op desite van het echobureau hier in de buurt..

In welke week van de zwangerschap kan ik het beste een pretecho laten maken?

Mooie echobeelden zijn niet alleen afhankelijk van het aantal weken dat je zwanger bent, maar meer nog van de ligging van je kindje. Wel kunnen we in grote lijnen vertellen wat je in bepaalde periodes van je zwangerschap kunt verwachten:

* Vanaf 12 weken zie je al een compleet “minimensje” (van kruintje tot stuitje is het ongeveer 7 cm), vaak ook al volop in beweging, dit tot grote verrassing van zijn of haar ouders.
    * Vanaf ’n week of 16/17 kun je al veel meer zien. Zo kun je bijvoorbeeld zien of het kindje al drinkt en of er een plasje in de blaas zit. Het is nu ongeveer 16 tot 18 cm lang.
    * Met 18 weken (lengte circa 20 cm) moet ook te zien zijn of het een jongen of een meisje is, ervan uitgaande dat je kindje dat wil laten zien (zoniet, dan mag je hiervoor nog een keertje gratis terug komen). Het gezichtje begint zich ook veel duidelijker af te tekenen, vooral als het zich en profil, dus van de zijkant, in beeld laat brengen.
    * Vanaf 25 weken (lengte zo’n 33 cm) begint het kindje een onderhuids vetlaagje te krijgen, waardoor je al wat bolle wangetjes gaat zien, met name bij de 3D opnames. Wat je in de eerste helft van je zwangerschap in klein formaat zag, zie je nu allemaal veel gedetailleerder.
    * Tot 33/34 weken (lengte ongeveer 43 cm) kun je vaak nog mooie beelden van met name het gezichtje maken. Pas als het kindje ingedaald is, wordt dat wat lastiger. Ook leuk is om het voetje in beeld te zien en te weten hoe groot (lees: klein) dat is. Zo’n 5-6 centimeter!

Voor alle duidelijkheid; VOOR HET SLAGEN VAN DE ECHO IS DE LIGGING VAN JE KINDJE ECHT VEEL BELANGRIJKER DAN HET AANTAL WEKEN!

dusssssssssssssssssss.. ;)

17. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    fijne dag meis..enne...niet over na denken ..je bent ROZE ! :thumup:

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hehe, even bijgelezen. Ik hoorde dat de vliezen van Mielenl gebroken waren, en ik moet daar natuurlijk direct even bij zijn met mijn nieuwsgierige neusje ;) SPANNEND! De eerste smep-baby! Mielenl, onthou alle details want we willen wel een uitgebreid bevallingsverhaal achteraf he?

Raar idee, dat je nu gewoon weet dat je binnen zoveel tijd een kindje hebt.....*droom, droom*

Beastie, ik heb ook gehoord dat de beste tijd om een 3d-echo te doen, 27 weken is. Ik ga op 14 mei, dan ben ik 27 weken, en ik doe het bij Baby Echo in Driebergen. Maar ik denk dat het nog wel goed gaat komen met jouw echo hoor! Niet iedereen is gelukkig zo'n doos als dat mens dat je aan de telefoon hebt gehad!

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wahahahah...doet me goed dat jij dat zegt, SC! Ik geloof er ook nog in hoor, komt goed....met de plaatjes...zal me buik ook weer eens laten vereeuwigen :thumup:

20. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    oke nu ben ik het zat...ga de melder van het plafond af meppen....wat een pokke geluid....hopelijk tot zo.. :(

Deel Deze Pagina