Het grote SMEP-topic (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Beastie: dat boekje ken ik wel! Hebben ze op de psz! Is best een schattig boekje! We hebben ook een boekje dat heet 'knuffel' en is ook zo schattig! Eens kijken of ik dat vinden kan (voor de hele familie hier is :()

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Kan zo geen afbeelding vinden. Zal vrijdag even de schrijver opzoeken (als ik er aan denk).

3. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja, je hebt toch een bepaald denkkader. Heeft iedereen, maar soms sta je er zelf van te kijken...

bikinilijn laat ik harsen ;)

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ja da's beter...harsen :rolleyes: ben je er ook langer vanaf! :D

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    meiden bedankt voor de succeswensen. nog niet veel verandering hierzo.....af en toe een beetje kramp maar geen regelmaat in te ontdekken.

@ sc de benen waren bij mij nog wel te doen......maar de bikinilijn! misschien dat ik straks mijn man probeer te verleiden om het oerwoud nog wat bij te werken :oops:
    Ik heb van sinterklaas (mijn moeder) het boek "mam en pap vertellen over jou" gekregen. Is wel een leuk boek hoor, maar loopt tot aan 12 jaar ofzo dus ik geloof niet dat ik dat ga redden :)

@ beastie ben benieuwd naar de foto's van je 3D echo.....en je buik natuurlijk ook! Ik heb gelukkig gisteren nog even foto's gemaakt van mijn dikke buik, net op tijd dus!

@ ellen ik heb niet gemerkt dat ik mn slijmprop verloren ben, wel veel afscheiding de laatste paar weken. er zit in elk geval een gaatje in nu :)

6. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Zo was ze weer...had telaat gekeken beastie hihi...maar maakt niet meer uit..kreng ligt er af, en mist wat knopjes.....(ken mijn eigen krachten niet ..wwwwwwwwwwhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa hahaha)
    Hubbie niet al teblij...kreng bleek 65 eurie tekosten.. :confused: :oops: ...
    Ja moet ie maar zorgen dat ie werkt zoals het hoort toch? :evil:

Nou mielenl...je maakt het wel spannend hoor....krijg hier al de zenuwen...en dan moet ik nog niet eens hahahahah
    ;)

en wat dat scheren betreft...hier ook oerwoud...vind het niets..maarja..zie het toch niet meer hihihihhi
    Dat word de zijs tegen die tijd :D

7. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Een paar weken geleden voor het eerst laten doen: AUW! De eerste keer is echt megapijnlijk, maar ik merk nu wel dat de haartjes die terugkomen veel zachter zijn, dus ik ga denk ik deze week maar weer, dan doet het niet zoveel pijn. Hoe langer, hoe pijnlijker.

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Mielenl: bij mijn eerste ging het ook eerst heel langzaam. Gedurende de dag werden de krampen iets heviger. Ik heb 's avonds de aardappels er op kunnen koken! weeën kwamen precies elke 20 minuten! Da's wel de beste manier hoor. Langzaam opbouwen, dan heb je er na de bevalling minder last van. Toch apart dat bevallingen zo verschillend zijn. Bij mij was het breken van de vliezen het teken dat m'n beeb meteen kwam!
    Succes voor vanavond/ vannacht!

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Kan jij je benen nog zelf doen dan? Jeetje, ik heb er nu al moeite mee! Misschien komt dat wel meer doordat ik niet zo heel erg lenig ben (lees: stram en stroef) maar dat is wat anders. Ik ga het vanavond maar weer eens proberen, enne, als je man niet wil, dan moet je gewoon zeggen: hee, ik ga binnen 3 dagen bevallen, dus dan kan jij best voor mij m'n bikinilijn scheren!

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Klinkt ook inderdaad gezonder, als het geleidelijk opbouwt. Volgens mij schrikt je lichaam helemaal als je alles in één keer krijgt.

En toch handig, zo'n tijdelijk ingebouwde kookwekker :)

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    hihi...ik heb speciaal voor mijn mans verjaardag nog de 'hele boel' gladgemaakt toen ik zwanger was van mijn zoontje. Mijn man is op 12 januari jarig en zoontje is 18 januari geboren. Ben niet lenig, maar het is me wel gelukt! 't is maar net hoe je buik 'hangt' he? ;)

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Nou...we gokken toch op roze donderdag hoor! ;) :rolleyes: :D :)
    En misschien dat je dat idd even moet laten doen door mannetje...vinden de artsen/vk/gyn/zusters etc. erg fijn hoor ivm hechtingen en genezen daarvan ;) ....maar daar gaan we nog even niet van uit! ;)

@Sc... je bent toch echt SC...Pijn is....euhhhh noodzakelijk! 8) Idd hoevaker je het laat doen des te makkelijker het gaat! **brazilian wax?**

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Cynthia: ja, de bevalling van mijn zoontje (die van 50 min. :rolleyes:) was heel snel maar heb ik nog wel 3 dagen last van gehad (naweeën). Van mijn dochter bouwde langzaam op en ging uiteindelijk wel heel snel (2 uurtjes ofzo), maar toen zat ik 2 uur na de bevalling al weer beneden in de kamer een koppie thee te drinken!
    Wens dus iedereen een snelle bevalling, maar weer niet té snel! :)

Ik ga er vandoor!

Laterrrrr!

Liefs Tezzz

14. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Ik moet eerlijk bekennen dat is ook alweer een week of 4 geleden.....en ik heb er heeeeeeel lang over gedaan ;)

@ tezzz het lijkt erop dat het hier ook heel geleidelijk opbouwt. wel prettig hoor want ik had echt nog totaal geen benul dat het misschien vandaag of morgen wel ging gebeuren. En nu ook mooi op mijn gemak de laatste dingetjes klaargezet.

15. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja, pijn is soms noodzakelijk. Ik heb een hekel aan bikinilijn scheren, want je houdt altijd van die lelijke rode bobbeltjes over en na 2 dagen kan je alweer aan de slag. Waxen deed wel zeer, maar het wordt wel echt glad en lang ook! **brazilian wax!!**:D

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Lijkt me inderdaad vervelend als je na de bevalling nog veel tijd nodig hebt om kracht op te doen. Er komen dan toch al allemaal nieuwe dingen op je af, en als je daar dan geen energie voor hebt, is niet zo leuk.

Maar goed, we zien wel hoe het komt.

17. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    haha....dat zijn wel dingen die de tijd vullen tijdens het verlof! Een middag doen over je benen scheren bijvoorbeeld. Ach, wie mooi wil zijn. enz. enz.

Jouw Keesje is trouwens wel heel mooi op tijd (d.w.z. maar een heel klein beetje te laat!).

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wel eens fijn om te horen dat ik daarin niet de enige ben..in rode bobbeltjes en na 2 dagenis het resultaat idd nagenoeg weg :D ;)

@Keesssie..kom op joh, lekker buitenspelen! 8)

19. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    De eerste SMEP-baby op komst! Mielenl, wat spannend. Hoe voel je je nu, heb je al het idee dat je zeker binnen 3 dagen een kleintje in je armen hebt (waarschijnlijk wel eerder). Wat zei je man?

Maar het is dus nog tijd voor een snelle poll:

Geslacht Keessie:
    Leentje79 -> Jongetje (grootste percentage SMEPbeebjes worden meiden, laat de MOAS hier maar eens als eerste verandering in brengen)

Ik epilieer het van onderen, dus dat wordt straks moeilijk want dan zie ik niks meer. Ik heb het de eerste keer geharst en houdt het bij met pincet. Dan toch maar even met een mesje. Terwijl epileren fijn is want het duurt langer voordat het terugkomt en de haartjes zijn zachter. Ik heb ook geen rode bultjes meer. Misschien moet ik mijn vriend een cursus epileren geven ;).

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Leuk! :D

Keessie Poll:

Leentje79 -> Jongetje (grootste percentage SMEPbeebjes worden meiden, laat de MOAS hier maar eens als eerste verandering in brengen)

Beastie -> Jongentje...komt op roze donderdag 17 April ;)

Deel Deze Pagina