Het grote SMEP-topic (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ BEEST: las laatst ook de tip van een BV mama die ging stoppen met het via de (.) in slaap laten vallen (hier ook vaak, maar meestal wordt ze na 1 minuut wakker...). De fles niet meer op de slaapkamer geven maar beneden (tenminste als je dat zo deed) en het bedritueel daarna in gang zetten. Dan kun je misschien makkelijker overstappen op bordje ofzo?
    Maar als ze de papfles alleen krijgt voor het slapen gaan en verder geen fles lijkt het me ook niet heel schadelijk hoor...

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Vast wel....en tegen de tijd dat er een fles komt kijken is het voor het broertje of zusje alweer kdv tijd...dus 3 maanden oud...3 maanden verder.

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Lola: hier K ook wat last van verstopping. Ik kreeg van de ka de tip er wat sinaasappelsap doorheen te doen. Maar ik meng de banaan eigenlijk altijd met wat anders. Vanaaf heeft K banaan met appel op. Banaan met peer, met sinaasappelsap, met meloen, met nectarine...tja...genoeg keus ;)

Bij onze dochter werkte appelsap trouwens errug goed tegen verstopping ;)

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Mijn idee, ik denk dat ik er nooit aan ga beginnen met pap van een bordje. N. is zo'n miep wbt van lepel eten!
    Ik ga mezelf dat niet aan doen denk ik! hahahahaha!

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Oh N. krijgt idd ook wel banaan hoor, maar probeer het niet dagelijks te doen. Al heb ik natuurlijk een invloed ophet kdv, want hun doen van alles en nog wat.
    Ik geef meestal gemengd fruit, tenzij ze het uit d'r handje eet... Dan gaat het mengen zo lastig! ;)

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @Lool: over gewone melk, gewoon kijken hoe ze reageert. Las dat het goed is als babies daar eerder aan beginnen. Anders is de kans op Koemelk allergie groter... Ik zat er bij Kaa ook aan te denken. En bovendien, als je zuivel geeft zal het daarmee wel goed zitten.
    Heb Kaa een keer vanille kwark gegeven dat ik zelf had. Ze vond het lekker! Maar zat suiker door dus was maar drie kleine hapjes.. Zal morgen eens kijken wat ze kan krijgen uit het zuivelschap (ik hou zelf niet van pure yoghurt ofzo)

En JEETJE 2 boterhammen...
    Hmmm Kaa is ondervoed... maar heeft wel een hele bolle toet... hahahaha

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :Dik geef de fles beneden:D en dan draag ik dat slapende mopje naar haar mandje **heerlijk moment** Maar de laatste fles voor de nacht die mag het langst blijven...op het cb zeiden ze ook "verstandig om te stoppen, maar die laatste is helemaal niet erg" Straks als haar kamerje wat groter is met een normaal bed...wilde ik die boven dan geven ofzo...zodat ze weet dat ze alleen daar die krijgt..maar ff zien hoe het dan gaat.
    Kan het alleen niet uitstaan dat ze op het kdv goed drinkt uit een tuitfles en bij mij niet...puh!...maarja meer kindjes enzo dat scheelt wel weer denk ik dan.

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ fruit, nou, dat is hier ook een wisselend succes hoor... soms 1/8 appel... of een partje nectarine en dat was het dan... nou ja, ik ga bij haar niet aandringen. Wat Diaantje al zei, als je strijd gaat voeren... en ze kan er wat van...

Nou, ik, eh we, gaan effe een beschuitje hagelslag eten bij gebrek aan snaai... vriend is al bezig... en er is er nog maar 1 ... bijna te laat!

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @G4b: Hier eet Y ook maar 2 broodjes tussen de middag hoor en da's pas iets van het laatste jaar!

vanaf wanneer mogen ze officieel yoghurt? Heb het eergisteren weer gehaald en zat het me toen al af te vragen...
    (K houdt trouwens van (water) ijsjes! ;) helaas voor hem mag ie maar 1 hapje...)

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Van die danootjes echt jasmijn is er dol op (ze krijgt de versie van de Aldi, Ursi!)

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ G4B: ik heb N. idd wel eens een klein beetje koemelk gegeven. 10 cc dan hoor, dus echt minimaal. Ze vind het wel lekker!
    Ik geef ook andere zuivel producten idd! Dus kan geen kwaad!
    Vind pure yogurht ook blugh! Kaa is toch niet ondervoed, harstikke gezonden meid!
    N. is een bouwvakker wat betreft brood, maar ze is ook niet dik ofzo... niet te zwaar, ze is nog steeds best slank al wordt haar toet nu ook wel wat vol(ler)!

Maar goed dames, bedankt voor alle adviezen!
    Ik ga weer even wat experimenteren!
    Wordt nu helemaal onzeker over hoe en wat (mbt veel (?) brood enzo, dus ik ga er maar even over ophouden! hahahahahaha)

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Togurth eerder dan melk dacht 9 a 10 maanden ofzo.

ik ga maar eens naar bed...Mark is weer eens naar een concert, **zwaait naar go4** dus ik kan nog even in de breedte liggen!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Zijn die ook lekker? Ik kocht altijd van die XL danoontjes, maar vergeleken met nepversie is ie echt prijzig. Heb nu van Tsjakaaa gehaald, is ook wel lekker, ga die van Aldi ook eens proberen!
    (waarom duur doen, ben ik weer zo'n miep die 4 van die bakjes voor 2,50 koopt! hahah)

14. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Tezzz, ik dacht zuivel pas met 1 jaar, maar ik kan er naast zitten.
    Je hebt ook van die speciale -zonder suiker- danoontjes.

15. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Wup eet trouwens ook heel graag die danoontjes van c1000 merk. bibaboerderij. Noemt ie boerebij-toet

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dames ik ga plat!

Fijne avond nog!

Truste!

17. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Niet doen hoor..Meagan eet er ook 2 ;)..en als je ziet wat ze nog wegsnoept van de borden van haar broers zitten we zelfs wel eens op 3:D

wat de koemelk betreft..ze krijgt nog 3 flessen...s'ochtends en s'avonds nutrilon..smiddags gewone melk..gaat er net zo in...

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Miepie: hoe'st gegaan vandaag? Dikke knuffel!

19. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Beest: vraag effe welke tuitbeker ze daar hebben. misschien zelfde kopen?
    En anders gewoon niets anders aanbieden even om te kijken hoe dat gaat? Maar Kaa drinkt ook niet graag uit een tuit... Gewoon bekertje/glaasje gaat het beste. Maar dat kost wat meer tijd en hulp maar uiteindelijk moeten ze daar toch naar toe ;)

En wat zijn ze mooi en lief he, die slapende schatjes!
    Ik kan er ook eindeloos naar kijken en zo van genieten! Zucht!

20. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Miepster: hoop dat het allemaal mee gevallen is... maar dat kan haast niet... blegh. Hoop dat je snel goed herstelt en er weinig last van hebt de komende dagen.
    Vanuit hier ook liefs en stevige hug!

Deel Deze Pagina