G'middag, Fijn dat de attracties voor kinderen wat rustig zijn. Hoe gaat het met de stapjes van Bosch? Bruiloft was gisteren toch wel gezellig (is altijd als je er niet zo'n zin in hebt). Er kwamen nog 1 stel en 2 mannen die we redelijk goed kennen via de voetbal van Nick en we wisten van elkaar niet dat we er zouden zijn dus flink bijgekletst. De dj was goed al heb ik niet op de dansvloer gestaan (meestal kom ik er niet meer vanaf maar ik had niet echt een danspartner en Nick is ook niet echt een danser) dus maar op en neer gehupst naast de tafel. Ninthe straks weer opgehaald, ze had het erg leuk gehad. Zo grappig om te zien, Ninthe en de dochter van mijn beste vriendin zijn zo verschillend. De ene keer kunnen ze het erg goed met elkaar vinden en een paar minuten later zitten ze tegen elkaar te mopperen om vervolgens weer gezellig samen te spelen. Echt heel erg leuk. Zodadelijk even stadten, op zoek naar een soort zachte schoentje voor Ninthe. Ze loopt voorlopig nog niet dus schoenen met zool heeft geen zin maar het is wel fijn om iets te hebben voor buiten en op de fiets. Een soort slofje/schoentje. Ik had wel van die zachte schoentjes maar die zijn al weer te klein aan het worden. Dus even op zoek in de stad (zal wel druk zijn blegh). Hoeist verder met iedereen? Steef, hoe gaat het nu met je hondje op het andere adres, heb je ze nog gesproken? Marieke, hoe gaat het met jou? Wieffie, balen van je test zeg....heb je nog steeds een hoge temp?
Mielenl, heb je trouwens je ei al gehad of ben je nog op zoek? Ik ga het deze maand nog een keer zonder ovutesten doen denk ik, ik weet ongeveer wanneer mijn ei is en dan ga ik tussendoor wel een keer tempen ofzo.
Hoi meiden, Helemaal niks teruggelezen, maar kwam even wat vragen. Net zat Esmee het eten uit m'n mond te kijken en begon ze keihard te krijsen. Toen ik m'n broodje voor haar mond hield was ze stil. Dusssssssss Potje groenten geprobeerd en ze vond het lekker! Paar hapjes maar, maar nu vroeg ik mij af. Hoe nu verder? Hoeveel flessen, welk hapje wanneer en hoeveel? Ga zelf wel maken, maar eerst even met potjes om te kijken of het allemaal goed gaat. Daarna tijd voor zelf gefrutsel. Sorrie voor de ego. Liefs
@ leentje met de stapjes van Bosch gaat het prima. hij doet steeds vaker een paar losse stapjes, en raakt ook niet geljk in paniek als hij helemaal los staat. ik vind dat zo'n verschil als hij staat/loopt.....dan wordt hij ineens zo'n grote jongen!!! En nee, niet meer op zoek naar mijn ei. Heb hem vandaag, nu, of net gehad. De hele tijd al zeurende pijn dus ik heb geen ovu test meer nodig (woensdag wit, had donderdag een licht streepje, gisteren geen test gedaan). Dus vandaag nog even een voor-de-zekerheid-smepje en dan breekt het lange wachten weer aan... Ik heb trouwens ook een paar maanden zonder ovu tests gedaan omdat ik normaal gesproken ook wel weet wanneer mn ei komt, totdat ik 1 maand had waarschijnlijk zonder eisprong.....sindsdien toch maar weer met testjes (en sindsdien ook weer ei netjes op dag 17/18 )
@ steef ik ben begonnen met een paar hapjes peer 's ochtends en wat rijstebloempap om 17 uur. ik heb een superhandig boek gekocht waar eet- en slaapschema's in staan. heb ik echt zoveel aan gehad! ik kan de titel wel even voor je opzoeken als je wilt
middag..geen tijd..kwam alleen even kijken of alles goed is met de dinnetjes.. reageer later op alles en nog wat..krijgen vanavond visite..en het lijkt wel of er een bom ontploft is hier dus snel even door het huis heen rossen...en moet ook nog foto's maken voor steeph..dus drukke doos.. oh ff snel op steeph..zou lekker beginnen met een fruit potje...vinden ze in het begin walgelijk..daarna vreten ze je lepel uit je handen ongeveer hahahahh ben weg......bis morgennnnnnnnnn !
(kon het boek even niet vinden dus maar even op internet gezocht De tevreden baby, Gina Ford deze schrijfster krijgt ook wel een hele hoop kritiek op haar werkwijze - ik wil geen olie op het vuur gooien - met name op het gebied van laten huilen. dat moet je echt met een korreltje zout nemen. Ik heb het vooral gebruikt voor de voedingsschema's en slaapschema's, als leidraad, erg praktisch
Hey meiden Wijzelf man en ik denken niet meer dat het goed komt Hij ligt weer aan een long-machine en word slapende gehouden en er is vanmiddag met een slangetje via zijn keel naar de longen gekeken en hebben wat slijm weg gehaalt En ook naar zijn hartkleppen gekeken of die ook nog goed functioneren 1 woord KLOTE De verpleegkunde en de arts samen hebben ons mijn moeder en wij een foto laten zien en heeft ook nog een hele grote doorligplekken op beide billen en zat al dood weefsel al op dus die halen ze ook weg en gaan op kweek zetten Hij word nou nogmaals een keer goed nagekeken maar me stiefvader is zo moe en moe hij vecht echt tegen zijn gezondheid De artsen in nijmegen doen hun uiterste best en geven de beste medische hulp die ze kan bieden maar de arts zei al het ergste moeten we het niet vergeten er bestaat gewoon de kans dat zijn lichaam een keer zegt van nou is het genoeg ik kan niet meer........................ En verder we zijn gebroken ik zat bij me moeder vandaag met T op schoot en barstte in tranen uit Maar goeed morgen naar onze vrienden en even me gedachten ergens anders zetten
Avond! @ MelMel: jaaa, gaat hard nog minder dan 2 maandjes, dan 1 jaar! Maar eerst Kaa, van G4B! Ik was die keer niet geslaagd! Ik heb 7(!!!) keer examens gedaan en niet omdat ik het niet kon, maar door de zenuwen! Ach, zoals bijna alles gaat het bij nooit in 1 of 2 keer goed! @ Miele: Een vriendin was ook van de week naar de Efteling en hebben ook uren in de rij vertoefd! Vreselijk, maar gelukkig was het bij de kinderatracties minder druk! Blugh, wat naar dat het zo stonk! @ Leentje: haha, gelukkig was het leuk! Ik ken dat zie je ergens als een berg tegen op blijkt het onwijs leuk te zijn! @ Stephanie: In het begin van de groente en fruit avonturen minderde ik niet met een fles! Ik deed het tussen de flessen door! Het is Bijvoeding.. Als E. straks een heel potje groente en fruit eet kan je wel minderen! Het moet wel een flesvervangen uiteindelijk, maar in het begin is het nog geen volwaardige maaltijd! Bij N. heeft het wel lang geduurd eer ze fruit en groente at, zodat ik een fles kon vervangen! Maar nu zit ze op 2 1/2, vaker niet dan wel die middag fles van 90cc. @ Tijgertje: dikke knuffel! Hier pas om kwart voor 9 thuis. Artis was leuk, maar nat! Daarna nog in een tentje wat eten en gedronken en we waren met de trein en die had een omleiding, dus al met al een latertje! Maar wel gezellig gehad!!! Vriendin wou Surinaams eten, dus dat was weer lekker! Even een vraagje. N. drinkt bijna d'r middagflesje (90cc) niet meer! Prima, vind het wel lekker als die er af is! Maar dan krijgt ze nog maar400cc opvolgmelk. Is het dan de bedoeling dat ik weer Vitamine D ga geven? Moet K ook? Of alleen D?
Goeiemoregeh, Wat is het hier weer rustig zeg. @Lola, ik heb zolang wup ook maar een beetje opvolgmelk kreeg geen vit D gegeven, pas toen hij volledig de overstap naar gewone melk had gemaakt. @Miele, goed zo dat je niet in de python bent geweest, geklutste eieren zijn niet goed, hebben we toch gemerkt. Verder weet ik het niet meer. Gisteren zo schandalig geweest. om een uur of 10 zijn we in de weer gegaan met vuil wegbrengen en wat winkels bezocht, om half 3 ongeveer thuis, wup inmiddels in slaap op bed gelegd en toen......zijn we zelf ook maar even!!! gaan liggen. Om 6 uur werden we wakker en wup lag lekker gewoon een beetje te liggen in bed. Wel lekker hoor een keer. wup ook laat op bed gedaan en met zijn tweetjes een half uur geleden uit bed gegaan en wili lekker laten liggen, want die had (zacht gezegd) schijnbaar geen fijne nacht.
Dank je! Ga zo even kijken. Zal het laten huilen met een korrel zout nemen hoor. Doe toch met alles m'n gevoel volgen en dat gaat tot nu toe erg goed.
Morgen, Iedereen een beetje goed wakker geworden nadat de klok terug was gezet? Ninthe was om 6 uur oude tijd wakker. Vond ik dus te vroeg maar ze wilde niet meer naar bed. Even tussen ons in gelegd en toen heeft ze nog tot 8 uutr oude tijd geslapen. Doet ze normaal nooit dus het uurtje is nu al erbij getrokken. Lola, op het cb zeiden ze dat wanneer je onder de 400 cc kwam je vitamine D bij moest geven (dat is 400 cc opvolgmelk of gewone melk, dat mag je allemaal meerekenen). Ik had nog vitamine D druppels staan toen ik bv probeerde. Ze moeten nu dan 10cc, dat zijn 10 druppeltjes. Ninthe vindt het best lekker dus dat gaat best goed. Ninthe is gisteren wezen logeren en ineens vindt ze stappen leuk. Sinds gisteren kan ze een aantal stapjes vanaf de bank naar ons lopen, haar record is 5 stapjes en dan valt ze in haar enthousiasme naar voren. Vandaag kreeg ze het zelfs voor elkaar om twee stapjes te lopen, even stil te staan en weer twee stapjes verder te lopen. Zo knap en zo grappig dat ze het dan ineens wel leuk vindt. Ze probeerde het net ook van de bank naar de tafel (twee stapjes) maar dat ing mis en ze knalde met haar hoofd op de tafel. Dus ik denk dat ze het nu weer even rustiger aandoet. Even rustig aan want ze moet nog echt wennen aan het zoeken naar evenwicht. Maar het begin is gemaakt.
Steef, ik ben 's ochtends gestart met fruit, gewoon een klein hapje. De rest van de voedingen bleef gelijk. Vanaf de 6 maanden ben ik begonnen met groenten en heb toen de voedingen wat geminderd maar kreeg ze als laatste een fles met rijstebloem om goed te slapen. Je kunt het ook aan het cb vragen die kunnen je ook wel tips geven.
Lool, bedankt voor de info! Ja, die drie hapjes zetten natuurlijk ook niet bepaald aan. Ga denk ik met kerst de babycook halen of vragen. Om 11 uur maa wat fruit proberen en tussen de 3e en 4e fles groente. Heb er nu al zin in! Lief berichtje heeft n achtergelaten op d'r site. Fijn dat jullie dag geslaagd was! (enneh, nat worden is niet erg als je daarna lekker douchen/ in bad kan en met de pyama aan op de bank kan ploffen) Tijgertje, heel veel sterkte met je schoonpa. Klinkt idd niet erg goed als ik dat zo hoor. Is ie aanspreekbaar? Misschien niet leuk, maar probeer zoveel mogelijk dingen te zeggen/vragen die je nog zou willen. Hebben wij met schoonmoeder ook gedaan en dat voelde erg goed. Sorrie, poep! Kom later verder reageren. (misschien véél later want R gaat fietsen en ik even bij mijn opa en oma op de koffie en daarna nog één middagje samen voor we mekaar de hele week weer gaan mislopen.)
Hoi stephanie Nee hij is niet aanspreekbaar maar kan je wel horen mijn moeder gaat er vanmiddag erheen met hele goede vrienden van hun Me moeder belde ook net op manlief heeft haar aan de lijn en ze gaan een infuus brengen in zijn slagader bij zijn hals En ze had een broeder aan de lijn om te vragen hoe het met haar man ging zei hij van ja het is wel elke keer vervelend als je belt en ze was me toch kwaad jonge dat zou ik ook zijn geweest maar een zuster heeft dat verhaal opgeschreven en gaat werk van maken o we gaan zo weg naar me mama wou ze ff dus gauw aankleden en hup noar groenlo sorry voor me ego bericht maar moet het echt kwijt gister was ik ook ingestort en heel heel moe vanmorgen heeft manlief thijmen flesje gedaan en ook gister avond Jullie zijn schatten van meiden dat meen ik serieus
Van hun mag ik pas met 5 maanden beginnen met bijvoeding. Maar zag zelf gewoon dat ze toe is aan iets 'extra's', Dus dat durf ik niet zo goed. Denk dat ik maar net als jij 's ochtends fruit doe en over een poosje met rijstebloem en groente begin. Dank u!
Hello, Stephanie, je ziet idd zelf wanneer ze er aan toe zijn. Wij kregen vroeger al vanaf 3 maanden groente of fruit en ik heb er niks geks aan overhouden (niet dat ik weet in ieder geval hahaha). Gewoon lekker proberen als jij vindt dat ze er aan toe is, kan ze vast wennen. Bij Ninthe merkte ik rond de 5,5 maanden dat ze begon te smakken als wij iets probeerden. Aangezien ze last had van exceem ben ik heel rustig begonnen. Tijgertje, sterkte met je stiefpapa. Wat heftig zeg. Ik ben vanochtend gaan sporten. Ik ben er een week geleden achtergekomen dat 5 minuten van mijn huis een sportschooltje zit. Deze is ook op zaterdag- en zondagochtend open dus dat is erg fijn. En hij is echt helemaal niet duur. Aangezien ik ietsiepietsie te zwaar ben (een kilootje of 5) en daardoor mezelf vaak niet lekker in mijn vel voel zitten heb ik vanochtend maar de stap genomen. Ik hoop in ieder geval iets af te vallen en wat strakker in mijn vel te komen zitten zodat wanneer ik het geluk heb om weer zwanger te zijn ik niet start met overgewicht want dan wordt het alleen maar erger. Niet dat het nu zo erg is, maar 4 kilo eraf zou wel fijn zijn. Of in ieder geval strakkere benen en buik en een beter conditie want dat zou ook fijn en goed zijn. We zullen zien of ik het volhou.