@ mariek getver ben je dus nog niet heel veel wijzer geworden van de echo.....maar ik sta hier ook in de PUPO stand hoor meis! het is jullie zoooooo gegund. en lekker saampies met steef.....super gepland allemaal hoor hihihi
Lieve Mariek, alvast een heel voorzichtig gefeliciteerd. Hcg was bij mij na de curettage na 3,5 week uit mijn lijf. De tweede keer, na de MK al vóór de curettage weer een eisprong gehad, dus geen hcg meer. Geloof dus echt niet dat het nog van de MK is hoor . Met 4 tot 5 weken zien ze eigenlijk weinig, alleen verdikt bmslijmvlies. Vanaf ongeveer 5 weken moet er een vruchtzakje te zien zijn (eerst een zwart vlekje, en dat wordt steeds groter en duidelijker) en vanaf 6 weken moet er een vruchtje en dooier in het vruchtzakje te zien zijn (paar dagen eerder eigenlijk al). Zal dus idd gewoon nog te vroeg zijn geweest, dat je nu net over de 4 weken zit... Ik duim in elk geval hard voor je door. Lool, dank je voor je lieve sms . Ik duik weer verder onder! Liefs allemaal!
even een vraagje tussendoor : Ikdus klopt het dat jij eicel donor bent voor Dees (van het forum) Ik zag iets staan in het onderschrift. Ik ben er nu ook al een periode over aan het nadenken maar ik vind het zo gigantisch eng dat er een kans bestaat dat je onvruchtbaar raakt. Heb jij daar meer informatie over ? Ik zou zo graag iemand willen helpen in z,n vreselijke situatie die alleen maar kunnen dromen over een wondertje. En er gaat zoiezo elke maand een eitje verloren , toch best zonde als je je bedenkt dat er stellen om staan de springen ! Nu Mia ook in ons leven is zijn we zo gelukkig , ik gun dat andere mensen ook ! Ik heb vorige maand een paar advertenties gelezen op freya , hartverscheurend... Als jij het niet bent in het onderschrift van dees vergeet dan maar dat ik dit heb gezegt. Liefs
Hey Melmel, Klopt inderdaad ik word als alles meezit de Eiceldonor van Dees.. Die kans dat je onvruchtbaar raakt is echt enorm klein. Want het is "gewoon" een IVF behandeling, maar je mag eigenlijk pas een eiceldonor worden als jou kinderwens al vervuld is(of er geen hebt natuurlijk ) vanwege de "risico's" die het met zich mee kan brengen. Ik vind het heel mooi dat jij er ook over nadenkt om het te doen. Ik heb hetzelfde als jij, alleen ik slik dan de pil. En als ik iemand kan helpen om het allermooiste te kunnen geven wat er bestaat, doe ik dat met alle liefde. Je kent de site freya dus al, en daar best veel over eiceldonor. Ik weet er ook nog niet al het fijne er over aangezien Dees en Ik nog niet zijn begonnen. Maar zodra alles is begonnen wil ik je best alles vertellen over hoe en wat liefs
Ikdus , Ik hoop dat alles medisch goedgekeurd word en jullie snel van start kunnen gaan ! Maar jij hebt ook nog geen kinderen toch ? Heb je ook helemaal geen kinderwens (in de toekomst) of ben je bereid om het risico te nemen ? Ik had ook gelezen dat er een heeeele kleine kans bestaat dat het misgaat , maar je zal er maar net tussen zitten.... Word zo heen en weer gegooit in m,n gedachten , ik zou echt niets liever willen dan iemand,s wens op een wonderje te vervullen maar toch heb ik ook een stukje angst. Dan denk ik weer : Komop stel je niet zo aan , het is z,n kleine kans ... Maar dan weer , Ja... maar een kans is wel EEN kans ! Ik zou het heel fijn vinden als je me op de hoogte houdt over hoe alles loopt en hoe het gaat ! Liefs!
@Ikdus: maar mag dat wel als je nog zo jong bent? En je hebt nu geen kinderwens, maar toch nog wel voor de toekomst toch? ..we hebben het hier nooit over eiceldonatie gehad, maar het wel eens gehad over zaad doneren. Omdat manlief zo'n goede uitslag had van zn zaad, wou ie het meteen over de wereldbol gaan verspreiden geloof ik...*grijns*. Maar ik zou niet willen dat hij anoniem zou doneren. zou ik continu naar alle kindjes kijken of ze op die van ons lijken denk ik. áls hij al zoiets zou doen, zou ik wel iemand willen helpen die we enigszins kennen. En voor eiceldonatie zou ik hetzelfde hebben. Alhoewel een kindje wat daaruit zou komen totaal niet op onze kids zou lijken waarschijnlijk. Hier hebben ze allemaal duidelijk de genen van manlief oja...polletje...
Ikdus hoe jong ben je dan .. ? Ik ben 20 , zou het dan wel mogen ? Ik heb geen leeftijdgrens gezien om website,s .....
Hoi Harry Potters! Hoe is het met iedereen? En met alle beebs en buikbeebs? Marieke, iedereen gunt 't je heel erg, komt allemaal goed, maar gaat toch wel mis! Hier alles goed. Voor 't eerst in een jaar of zo weer goed wezen shoppen. Daarna uit eten geweest. Dit allemaal met m'n mams. Zaad of eicel doneren... Ieder z'n ding, maar niks voor ons. Hoe egoïstisch het ook is, wij wilden een kindje van onszelf. Als je iets gaat doneren dan loopt er toch ergens anders nog een kind van één van jullie rond... Of spreek ik nu Turks?
Big Baby Bapsie Poll Bekijk bijlage 32231 Melmel: 22 november op de 37 weken thuis-beval grens van een Meisje ! Daan81: 1 december om 10.10, een meisje Blurry: 3 dec om 14.00 een vrouwtje net als ik 30 jaar geleden Dimple: 5 december (klein babyklaasje) om 14.45 uur Tezz: 5 december om 17.05 een hulppietje voor pakjesavond Stephanie: 8-12 om 8:12 en ze krijgt een.......BABY! Tom: 10 december om 23.33 een kerel Ikdus: 11 december om 08:44 een mannetje Tijgertje: 12 dec om 05.40 een voetballertje Go4baby: 13 december een lekker eigenwijs wijffie Beastie: 15 dec om 15.12 en een ventje Kippy: een mooi poppetje, en wel op 17 december Lola: 18 december om 00.04 uur een prinsesje marieke: 19 december 15.23 uur een... Miepie: 20 december om 13.10, een jongetje Mielenl: 21 december om 3 uur een (bijna) kerstjochie Wieffie: 22-12-2009 om 22.12 uur een super stoere bapsieminiman! Bapsie: 23 december om... uur een jochie Diaantje: 24 december tussen 3:00 en 8:00 van een prachtig stoer mannetje Leentje 79: 25 december om 22.50 uur, een heeeeel lief mannetje! Ikdus is genoteerd!
@Steef: ik heb ooit een cursus turks gedaan en geloof me: je spreekt geen turks (ik snapte namelijk wat er stond ). Snap je heel goed, vandaar dat ik ook zoiets heb van 'dan weten voor wie je het doet'. nou écht weg
stephanie , ik zie het niet zo. Je geeft eitjes die toch wel waren afgestorven omdat ze niet zijn bevrucht. De vrouw aan wie je je eitje geeft draagt het kindje 9 maanden en is officieel ook de moeder. Maar iedereen heeft er een andere kijk op en daarom is ook niet iedereen geschikt.
Kan me ook wel inleven in jullie mening maar dan lijkt het me juist moeilijker. Als je het doet bij iemand die je kent kom je toch vaak in aanraking met hem/haar. Dan lijkt het me wel heel moeilijk de gevoelens van ''dit is mijn kind'' te onderdrukken. Dan lijkt het mij juist weer makkelijker bij een onbekend iemand, dan word je er ook niet mee geconfronteerd. Of spreek ik nu Turks
Melmel, klopt ik heb geen kinderen, maar zeker wel een wens. Dees dr arts is wat soepeler, en ik ben bereid om het risico te nemen. Als ik onvruchtbaar zou raken dan zal dat wel zo moeten wezen. Mij is geleerd je gevoel te volgen maar er wel goed over na te denken wat de consequenties evt. zullen zijn. Dus ik leef maar naar wat mij geleerd is haha. Heb er erg goed over nagedacht. En jij kan altijd nog verder gaan met er over nadenken zodra je kinderwens helemaal vervuld is toch. Want je bent ook nog lekker jong. Ben bang dat er dan helaas nog steeds eiceldonors nodig zijn. Ik houd je zeker op de hoogte Ik ben zelf 21 en over anderhalve maand ben ik 22. Volgens mij is er niet echt een leeftijds grens, maar wel kinderwens moet klaar zijn. Als ik me goed herinner is de leeftijd tussen 21 en 35 jaar 't beste om een eiceldonor te worden. Tezzz, hhahah gekke man van jou , de hele wereld hahah. Ik geef je gelijk hoor dat anoniem donoren zou ik ook niet willen. Ik weet niet hoe het met zaad zit, maar volgens mij mag dat in NL ook niet meer anoniem. En je hebt ook gelijk wat betreft het "kennen" , ik ken Dees dan nog niet persoonlijk, maar haar verhaal sprak me heel erg aan. En heb dr ook "gevolgd" hier op 't forum. Ach ja mannen zaad raakt nooit op, dus het kan altijd nog Thanks voor het toevoegen op 't polletje. K. alweer wat minder suiker in zijn lichaam door de mexicaanse griep ?? Steef, gezellig daggie gehad dus. Jammer dat je het maar zo kort aan kan Over een aantal weken zit het vast veeeel te strak haha. En ieder zijn ding toch wat betreft het donoren. Zoals MelMel zegt zou ik 't ook niet zien als mijn kindje, is dan wel mijn eitje geweest, maar Dees die draagt het 9 maanden lang etc. Met zaad heb ik er wel een beetje andere gedachtes, niet jouw/jullie kindje ook maar ik zou het wel zien als halfbroertje/zusje van mijn kindje, denk ik.
MelMel, wat bedoel je met "jij" dat de ECD geregistreerd word als biologische moeder, of de persoon waarbij het embryo/cryo word teruggeplaatst?
Dat de eiceldonor word geregistreerd als biologische moeder. (even nakijken maar volgens mij klopt het)
Sinds juni 2004 mag je in Nederland geen eicellen meer anoniem doneren (ditzelfde geldt overigens ook voor het doneren van sperma), want het kind heeft volgens de nieuwe 'Wet donorgegevens kunstmatige bevruchting' het recht te weten van wie het afstamt. Van de donor worden behalve naam, geboortedatum en woonadres ook medische, lichamelijke en sociale gegevens geregistreerd en tachtig jaar bewaard. Sommige Nederlandse stellen zoeken hun heil over de grens. In België heeft anonieme donatie juist de voorkeur en worden ook veel 'ruildonaties' gedaan (twee stellen nemen ieder hun eigen donor mee en ruilen de eicellen, zodat er meer anonimiteit en dus afstand van de donor is).
Vrouw en Gezondheid berichten voor Juni, 2005: Re: eiceldonatie. Hier heb ik het vanaf . In ons land is eiceldonatie niet verboden, maar stelt de wet wel voorwaarden. Zo moet iedere donor geregistreerd worden zodat het kind zijn biologische moeder kan achterhalen. Welkom in de baarmoeder | Kennislink