Het grote SMEP-topic (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve N van harte gefeliciteerd! :D hopelijk word het een mooie dag met heeel veel kadootjes!

stephanie, getsie niet zo eng dromen hoor..
    een logeerpup ja? leuk wat voorn?
    mja veeg nog steeds donkere zooi af zo af en toe.. vind er nix aan.. heb de vk nog een keer gemaild in de hoop dat ik miss nog voor t weekend mag komen voor een echo hihi

baps aah wat balen dat t niet zo lukken wil momenteel.. dikke knuff voor jou

tezzz jakkus spiraaltje hihi maar wel handig ;) of je moet nog een 4e willen hihi

zo hier net terug van t werk.. nu lekker 4 dagen vrij..
    mooi ook want ben erg moe.. en t glazen huis is weer begonnen.. staat hier dus echt hele dagen aan altijd he hihi

2. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Net ff 10 pagina's terug gelezen. Maar ben volgens mij weer bij.
    Allereerst: N Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag.

Tezzz: wat knap van je dochter dat het zo goed gaat met zwemmen.

Babs: Kan zijn dat je een dipje hebt of dat xl een paar regeldagen heeft. Mss is het evt een optie om een lactatiedeskundige er bij te halen? of iemand bellen van Borstvoeding nederland? En die neusspray heet syntosinon.

Miepie: hoe gaat het met de pillen?

Marieke: als je echt onzeker bent zou ik de vk ook maar eens telefonisch gaan lastig vallen. En anders mss het zk (je liep toch ook bij een gyn?)

Beast: wat fijn dat de 20 wk echo goed was.

Lool: Hier heeft kyana niet heel veel last gehad van der prik. Ze had de dag erna iets verhoging, maar je erkte niets aan der.

Rest: sorry dat ik jullie mss vergeten ben

Verder gaat alles goed hier. Zijn woensdag bij de notaris geweest om te tekenen voor het huis. Dus dat is nu officieel van ons.
    Met Kyana gaat het ook wel goed, al merk ik wel dat ze heel erg in der sprong fase zit. Ze slaapt slecht en loopt de hele dag te mopperen. Ze ligt er nu ook in, maar is alweer wakker (binnen een half uur) En als zie straaljagers is ophouden met het lawaai dan slaapt ze mss nog ff

Verder niet veel nieuws

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    heb je goed toch nog ff te mailen. je weet maar nooit of er nog een plekkie is ;)

tja...spiraaltje...moet er toch eens van komen he..;) een vierde zou zeer gewenst zijn maar absoluut niet te betalen. En je wil die kleintjes toch wel wat meer kunnen bieden dan liefde alleen he ;) ...ik bedoel...wat te eten af en toe moeten ze ook nog he? :D

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Nyncke: dank je! Ben ook heel trots op m'n meisje! :D
    Hoop dat de sprong gauw weer genomen is. Zo'n mopperkont word je zelf ook niet vrolijker van..;)
    Filsteerd met je huis!:)

5. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    N. van superharte gefeliciteerd met je 1e verjaardag. En Lola natuurlijk ook met je klein/nu grote meid.

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

dames dit is echt niet een beslissing over 1 nacht ijs... we dachten maandag al dat hij z'n regeldagje had (dag 9) en heeft ie dan 5 dagen later nog steeds last van? hij blijft zoeken/happen en slaapt bijna niet... heeft om 10.30 flesje gehad en is als een blok in slaap gevallen, hij had echt honger...

het even doorbijten verhaal weet ik en heb ondertussen al letterilijk 2 tanden doorgebeten (dus zo maar naar de tandarts)

vind jullie advies lief maar heb fe meer aan een steuntje in de rug, heb t er al moeilijk genoeg mee... hoop dat jullie dat snappen...

7. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    @Beast, nog gefeliciteerd met je goede 20 weken echo.

@Bapsie, van vervelend dat de bv niet zo goed gaat, knap als je het volhoud hoor.

@Marieke, nog 3 nachtjes slapen, hoe laat moet je eigenlijk, want we gaat ws maandag weg.

Verder weet niet meer, dikke knuffel dan maar.

O ja, wup heeft tot nu toe nog geen last van de spuit van gisteren, gelukkig.

8. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Bapsie, als je stop zal je van mij niks horen hoor. Ik had het na een week al opgegeven.

9. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hey baps ,
    Ik bedoelde het echt niet verkeerd , en ik ben ook geen fan van de BV-maffia.
    Natuurlijk is het en blijft het jou keus , als jij vind (vond ik toen ook bij M) dat hij het beter doet op FV dan stap je over.
    (beter doet = langer slapen , buikje vol met melk , vrolijker en actiever enzv.)
    Lola verwoorde het volgens mij vorig jaar heel goed :
    Als het niet gaat , gaat het niet.
    X heeft meer aan een vrolijke/blije moeder dan aan een uitgeputte moeder. (zoiets was het toch ?)
    Vind ik ook ....

En die zorgen of je kleintje wel genoeg krijgt zijn echt NIET leuk , helemaal niet als dat nog eens bevestigd word.....

10. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Snap dat je het er moeilijk mee hebt. Daarom had ik het over een lactatiekundige. Die kijkt nl met je mee of alles (aanhappen ed) wel goed gaat. En kan mss je wat tips geven om het minder pijnlijk te maken.

Ik ben met Kyana met bv begonnen, maar heb altijd heel duidelijk gemaakt dat het geen gevecht moet worden.

Succes bij de tandarts en met het maken van een hele moeilijke beslissing

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Tuurlijk haal je niet zomaar kunst voeding...en helemaal niet gek dat ie daarna als een blok in slaap valt....wel lekker om even een paar uurtjes tot rust te komen...regel dagen hoeft niet 3 dagen te duren dat duurt met gemak 7 dagen...en sommige hebben er meer moeite mee en doen er langer over. (jawel kraamtijd is niet echt alleen een roze wolk en zeker met bv niet) Misschien, als je met bv door wil gaan is een tepel hoedje ee idee om je tepels rust te geven...als daar de pijn zit teminste...verder...VOLG je HART!. Weeg hem van de week even dan weet je hoe het zit...met regel dagen willen ze veel en vaak drinken...om het 1½ uur is geen uitzondering. ...enne van stress...wil de melk ook niet lekker lopen;)...maar vooral VOLG JE HART! kuzz

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    N, meid, GEFELICITEEEEEERD!:D

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

thnx voor je lieve berichtje...

ik gebruik al tepelhoedjes en ga gewoon door de grond :( zo'n pijn doet t... en t is ook geen schimmel infectie ofzo... heb ingetrokken tepels en ze zijn daarnaast ook nog erg gevoelig...:(:(:(:(

hij zou gister gewogen worden maar door t weer kon dat niet dus word pas dinsdag of woensdag :(

blijf wel kolven dus niet alle voeding is kunst voeding, maar ik en mn tepels hebben fe rust nodig ;)

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Bapsie: ik had ook zeker niet de bedoeling je te pushen of zo hoor! Gaf gewoon weer wat het allemaal zou kunnen zijn en wat je er misschien aan zou kunnen doen (als je dat nog niet had gedaan).
    Als je gewoon op de fles over gaat is toch ook geen enkel probleem? Worden ze ook prima groot mee hoor. En als het je alleen maar zeer doet, is de lol er natuurlijk ook gauw af.
    Ik vraag me alleen wel af waarom je zo'n pijn hebt als je al aan de tepelhoedjes bent...bv geven hoort namelijk geen pijn te doen.
    misschien iets met aanleggen of misschien is het wel spruw of zo...denk dat je misschien het beste even naar de ha kan gaan? edit: zie net dat het geen schimmel oid zou zijn..
    wat en hoe dan ook: in elk geval veel sterkte ermee!
    nogmaals: knuffie!

btw : hier regeldagen ook wel een week of zo hoor ;)

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Snap ik ..de rust is zo belangrijk...en met kolven doet het niet zeer...dan is het misschien iets wat X doet;)
    Lactatiekundige is geen optie? (misschien krijg je wel vergoed tot een bep. bedrag van je verzekering..) Klinkt suf maar die heeft er echt oog op dat er misschien mis gaat...of anders kan.

Met kolven stimuleer je je borsten wel minder dus daarmee kan het alsnog terug lopen, langzamer maar toch. Ook voor jezelf kan je niet in een keer overstappen op kv ...want dan knap je helemaal!8) misschien een belletje naar de vk voor een goede lactatiekundige ??

Neem je rust en volg je hart...alleen daarvan zal X groeien als kool! kuzzz

16. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Het sneeuwt hier alweer. :)
    En ga er een wakker maken voor de boterham.

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Middag!

@ All: bedankt voor de lieve felicitaties!! N. is een beetje kribbig, maar goed... Hihihi! Ze vond de slingers en de balonnen fantastisch en de kadootjes tot nu toe ook! Houten poppenwagen, poppenhuis (die ik nog even aan de kant zet tot over een half jaartje ofzo) en duplo blokken!
    Vandaag houden we het rustig. Mijn broer komt, mijn schoonzus (haar vriend, mijn andere broer niet ;) die werkt) en voor de rest de boodschappen halen voor morgen! Net lekker gebadderd met haar en vanmorgen was ze al om 6 uur wakker, lekker geknuffeld daarna samen nog geslapen! Heerlijk!

@ Baps: dikke knuffel! Ik herken het helemaal. Ik had het zelfde probleem, achteraf bleek dat door de medicijnen die ik slikte de voedzaamheid van de BV sterk terug liep. heb jij helemaal niets aan de informatie natuurlijk, maar zoals MelMel al zei zeg ik nu weer: Wat niet gaat, gaat niet...
    Als je graag BV geeft is het moeilijk, moeilijk die fles KV te geven, ik heb ook echt gejankt! Maar zoals je zelf al zei X heeft niets aan een gefrustreerde moeder.
    Het is investeren idd, maar het moet niet ten koste van jezelf zijn! Soms baal ik nog wel dat ik het niet heb kunnen geven vooral omdat ze eczeem heeft, maar goed, ze is nu wel een gezonde meid!
    Sterkte en een hele dikke knuffel!

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik heb wel 9½ maand bv gegeven...maar de eerste 6 weken vond ik niet zo leuk hoor.
    Het is inderdaad investeren maar dat is erg moeilijk als het zeer doet.

@daps...Schimmel infectie...weet je zeker baps dat dat het niet is? Bij jou hoeft het niet te zien zijn om het wel te hebben.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    N. vanharte gefeliciteerd met je allereerste verjaardag :D
    Lool jij gefeliciteerd met je kleine grote meid !
    Heel veel plezier vandaag en morgen en lekker taart happen:D

Baps, als het niet gaat, gaat het niet.
    En ik vind het heel goed dat je nog niet opgeeft en andere oplossingen bedenkt.

Mn tante heeft dat ook 3 dagen gedaan één van die dagen was ik erbij. Ze heeft dr kleine meid toen 2 keer 3 kwartier aangelegd en het deed ook zeer bij dr. En dr kleine meid was gewoon echt ontevreden en bleef huilen en toen gaf mn tante kleinbeetje KV en was ze heel tevreden. Nog één nacht en dag heeft ze het geprobeerd en toen hield het op en is ze overgestapt. Een baby die de hele dag en dan ook in de nacht de heletijd huilt is niets. Nu huilt dr kleine alleen wanneer ze een schone luier krijgt of als ze uit bad gehaald word. En ja mn tante vond het ook zeer spijtig, maar wilde er ook geen strijd van maken.

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Marieke, echt stom dat je nog af en toe wat wegveegd bah !

Beast, gefeliciteerd met je goede echo en gefeliciteerd met het goede nieuws van J. :D

Deel Deze Pagina