Het grote SMEP-topic (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEE Marieke, oh weet echt niet wat te zeggen........ Denk dat geen enkele woorden je nu kunnen troosten.
    Kan je alleen maar een digitale knuffel geven en denk aan je!

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Lieve Marieke,
    Ik had van alles verwacht, maar niet dit... Jij waarschijnlijk ook niet!
    Woorden schieten mij te kort, ik wil je een hele dikke knuffel geven!

Je kunt me altijd pb-en!

Liefs!

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    lees net je nieuws marieke...schrik me rot!
    Dit is echt onwerkelijk!

Hele dikke knuffel!
    ...geen woorden voor...

liefs Tezzz

4. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    goeiemorgen

alles lijkt zo onbenullig vergeleken met het kl*te nieuws van marieke gisteren

lieve mariek ik denk aan je. ik was zo blij voor je, helemaal spontaan en ook nog tegelijk met je vriendinnetje......kan er gewoon niet over uit dat het niet zo mocht zijn. nogmaals een dikke digi knuff voor jou!

kennelijk zijn we te dicht langs tezz & fam gereden, want bosch heeft gisteravond de hele boel onder gespuugd (en dan met name zijn vader;)) Gelukkig was hij vanmorgen weer helemaal opgeknapt dus misschien toch gewoon iets verkeerds gegeten ofzo

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mogguh. Vanmorgen huilend wakker uit een droom waarin ik Marieke was.... Idd Miele, al het andere lijkt dan zo onbenullig.

Sielug dat het virus ook Bosch (en indirect Siemens) te pakken heeft gekregen, hoop dat ie snel opknapt.

Ga even proberen verder wakker te worden en moet dan echt eens hard aan het nakijken ;). O, heb mijn farm opgedoekt, dus stuur de kadootjes maar naar anderen (einddoel van de villa en jullie allemaal inhalen was bereikt ;)).

Lieve Mariek, hele dikke knuf....

6. morgen!

aaah miepie toch niet zo eng dromen hoor.. jij bent mij niet want jij gaan strax lekker broeden op een kindje of misschien wel 2 die lekker blijft (blijven) zitten 9 mnd lang!

hier mega slecht geslapen, en bij t wakker worden dacht ik, was het dan een droom?? maar nee mn wekker stond dus teken dat ik toch echt naar t ziekenhuis moet.
    9.50u moet ik er zijn.
    ik zie er niet uit.. heb mn een ogen in de kop.. maar ja lekker boeiend haha

hopelijk heeft iedereen een fijne dag!
    dikke knuff

7. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Bah Marieke, was het maar een droom....Het is een %#$@ situatie...ik weet niet wat ik moet zeggen. Succes zodadelijk en een dikke kus.

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Lieve lieve Marieke, wat oneerlijk. Wat kut wat ontzettend klote .... eigenlijk zijn er geen woorden voor hoe verschrikkelijk dit is. Zo kut voor jullie....lieverd ik denk aan je!

Vandaag is eigenlijk voor ons altijd een beladen dag...8 jaar geleden is me schoonzus (ook met sneeuw buiten) bevallen van een ventje. Een ventje met een aangeboren afwijking ..waarna ze ma 4 uurtjes afscheid van moest nemen. Ik ga zo ff naar z'n grafje.

9. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Goeie? morgen allemaal ,

Jeetje marieke , gisteravond nog veel aan je gedacht en vanmorgen gelijk bij het opstaan..
    Nog steeds weet ik eigelijk niets zinnigs te zegen , geen woorden maken het verdriet wat minder erg....

Je bent nu bij de gyn maar hoe stom het ook is om te denken, ik hoop op een godswonder en dat het hartje weer is gaan kloppen... (wat naief he ...... :( , die kans is er niet en dat weet ik ook wel maar het is zo mooi om er even in te geloven... :( )

nouja... Heel erg veel sterkte
    en een hele dikke knuff...

Beastie , Jij ook veel sterkte ...
    En een hele dikke knuff ...

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Beast, ook een beladen dag... sterkte.

Mariek, hoe was het? Je hebt weer pb.

11. had m gelezen miep dank je, zal straks even reageren :)

net terug uit t ziekenhuis, kreeg gelukkig de gyn die bij mij t hsg onderzoek had gedaan en de iui behandeling, erg aardige man. neemt ten minste de tijd voor je.
    hij heeft een echo gemaakt en zoals verwacht natuurlijk geen hartje.
    heb wel een hele mooie foto meegekregen waarop t al echt een kindje lijkt.. wel vreemd hoor.. zit steeds te kijken naar ons kindje, ons kindje wat niet meer leeft.

Het kindje (ja zo noem ik het want voor mij is t een kindje en geen vruchtje) lag idd goed op schema, 7 weken en 6 dagen oud zon beetje, alleen t vruchtzakje was maar 6 weken en 3 dagen oud. waarom dit was kon de gyn me niet vertellen.. t is bijna niet te achterhalen waarom een miskraam ontstaat.
    of waarom een kindje stopt met leven. of waarom een vruchtzakje te klein is.

we hebben besloten om tot 11 jan het zn eigen gang te laten gaan, hopelijk kom het uit zichzelf. 11 jan had ik al een afspraak staan dus dan gaan we terug, als t nog niet is gekomen. en dan kijken we verder.

heb een potje met sterk water meegekregen om t kindje in op te vangen. dit dus voor onderzoek. al moet ik hier nog goed over nadenken. Stel dat er een chromosoom afwijking is, zegt de gyn dat we dan wel gewoon door moeten gaan met zwanger worden, maar ik weet niet of ik dat wel kan, wetend dat je weer een miskraam krijgt, of als alles wel goed is een kindje die misschien wel gehandicapt is.. weet niet of ik dan wel zwanger wil worden! tis moeilijk uit te leggen allemaal, maar op t moment hoeft t voor mij niet.
    maar goed daar hebben we nog even de tijd voor om over na te denken.

op momenten zoals nu dat ik t allemaal aan t typen ben dan breekt mijn hart even.. dit zijn de momenten dat t tot me door dringt denk ik. verder is t net of er nix aan de hand is.. ik leg het de mensen die me bellen zo normaal uit alsof t over een ander gaat.. misschien een bescherming naar mezelf ofzo ik weet het niet..
    ik weet alleen dat ik er op t moment klaar mee ben,
    als kinderen krijgen keer op keer zoveel pijn doet dan hoeft t van mij niet meer.. maar dat zijn natuurlijk loze woorden, dat weet ik ook.. want zoals mn onderschrift nog steeds zegt: als je in je hart al moeder bent...

we weten inmiddels hoe we zwanger moeten worden,
    nu nog leren om t bij ons te houden en te laten groeien tot een heel mooi kindje..
    ooit zal t ons gaan lukken.. ooit...
    nu nog even niet..

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    lieve mariek,
    alweer kippenvel bij het lezen van je berichtje...en wat komt er dan weer een hoop info op je af. heel veel sterkte meis, kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent, maar ik hoop voor jou en C dat er ooit nog een wondertje geschiedt.
    * knuffie *

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Lieve marieke, snap het helemaal...kinderen krijgen is ook moeilijk. Zoveel mensen die dat niet inzien....maar elke keer als het weer gebeurt is het een wonder...en wonderen maken doet soms pijn en soms is het hart verscheurend...weetje het is echt zo, pijn is de prijs van de liefde! Je was hartstikke zwanger...van idd een mensje....wondertjes ijn zo snel al compleet..en vanaf dag 1 geef je het al liefde ongemerkt ook al ken je het nog niet..onvoorwaardelijke liefde...met straks als het er niet meer bij je is nog zal blijven bestaan...lieve mariek blijf je hartje volgen, jullie komen er samen wel!

14. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Ach gut, arme jij, heb het serieus met je te doen. Had ook zo gehoopt op toch nog goed nieuws. Jeetje, wat erg.
    Ik hoop van harte dat je ook echt enorme steun aan je vriend en rest van de familie hebt (en aan ons natuurlijk)

Ik kan je van hieruit alleen maar een hele dikke knuffel geven en ik denk aan je.

15. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Lieve marieke

Inderdaad schieten de woorden tekort maar wil jullie heel veel sterkte wensen
    He bah zeg weet niet meer verder wat ik moet zeggen
    maar vind dit ook zo enorm K*T het was jullie zo gegund

Denk aan jullie

Dikke knuffel tijgertje23

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Lieve Marieke,

Wat een heftig bericht, de emoties spatten door het beeldscherm. Laat de tranen maar de vrije loop, die zullen nog vaker komen... Het lucht op.
    Het is jullie kindje - vruchtje of een andere benaming vind ik zoooo afstandelijk - die jullie verloren zijn. Een kindje die zo gewenst is!

Wat een moeilijke beslissing lijkt mij om het tot 11 januari af te wachten om te zien of jullie kindje vanzelf komt. Ze zeggen dat het beter voor de verwerking is als een kindje zelf komt ipv een curretage (mijn mening is het niet, maar ik zal je mijn verhaal besparen). Hopelijk komt jullie kindje zelf en komt het snel op gang. Dat zal ook heftig zijn, maar na het lichamelijke aspect (om het maar zo plat te zeggen) komt het geestelijke.
    Ik zelf vond het prettig die dagen dat het kindje al overleden in mijn buik zat - achteraf gezien - om afscheid te nemen. Ik heb volgens mij het hele weekend met mijn handen op mijn buik gezeten...

Over de onderzoeken wil ik ook wat zeggen. Die chromosonenonderzoek komt vaak niets uit. Een enkele keer wel en die kunnen ze pas 12(!!!) weken na de miskraam doen (al was het bij Miepie geloof ik anders) en ze verwachten dat je in de tijd van de uitslag ook niet zwanger mag worden. Nu staat je hoofd natuurlijk niet naar het opnieuw zwanger worden, maar dat kan natuurlijk volgende maand of over 2 maanden heel anders zijn.
    MAAR mochten ze die andere onderzoeken (oa bloedstolling) wel aanbieden, normaal doen ze dat na 3 miskramen, maar Miepie heeft ze wel al gehad, dus waarschijnlijk hangt dat af van het ziekenhuis wil ik adviseren dit WEL te doen. Bij mij kwam er iets uit, wat handig is om te weten voor/tijdens/na de zwangerschap. En bij mij is het nu redelijk zeker hoe het komt dat ik meerdere miskramen heb gehad. Maakt het verdriet niet minder, maar tijdens de zwangerschap van N. werd ik door die reden extra in de gaten gehouden.

Nogmaals een hele dikke knuffel!

17. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    tjee.....normaal heb ik altijd wel een babbel klaar en ben van nature een nuchtere doos, die (bijna) overal wel een doel inziet.....maar nu..weet niet wat ik moet zeggen,wat ik moet voelen..ben boos en verdrietig voor jullie, hoeveel verdriet moet een mens ondergaan... vind het zo erg voor jullie ..had zo gehoopt en was er eigenlijk wel van overtuigd dat het deze keer wel goed zou gaan en 2010 jullie jaar zou zijn met de komst van een prachtig kindje...

wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit immense verdriet...knuffie van ons !!

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    lieve marieke,

Ik weet nog steeds niet wat te zeggen. Ik kan je verdriet niet weg nemen, hoewel ik dat met alle liefde van de wereld zou doen. Het is zo oneerlijk dat dit je nu voor de tweede keer overkomt! Ik kan me voorstellen dat je op dit moment echt iets hebt van 'we doen het niet meer'. Ik denk dat ik dat zelf ook zou hebben nu, maar ik heb geen idee hoe ik daar over zou hebben gedacht toen ik nog geen kinderen had. Met duizenden vrezen doorgaan denk ik. Neem je tijd, lieve marieke. Alle tijd die je nodig hebt. En gebruik zeker de tijd die je nu nog samen met je kindje hebt om rustig afscheid te kunnen nemen.

Hopelijk kunnen ze vinden wat er mis is gegaan en is het iets waar je iets mee kan. We (G vindt het ook heel treurig voor jullie ) wensen jullie heel veel sterkte nu en straks. Dikke knuf van ons!

Liefs ons

@Beastie: voor jullie ook een dikke knuf voor deze dag. Het weer is belabberd dus wel mooi passend bij deze dag.

....wat kan een datum toch verschillende dingen betekenen voor verschillende mensen...mijn ouders zijn vandaag 34 jaar getrouwd en onze oudste kat viert vandaag zijn 10e verjaardag (we hebben hem vandaag precies 9 jaar geleden als ongeveer 1-jarig beestje uit het asiel gehaald...was onze eerste 'gezinsuitbreiding' ).

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
  20. bapsie

bapsie Niet meer actief

beastie en marieke dikke knuff voor jullie... vorig jaar om deze tijd was ik ook 1 groot emotioneel wrak i.v.m. de mk... vreselijk... word er verdrietig van...

Deel Deze Pagina