Maar jouw banner dan zien maakt mij weer iets hoopvoller, Baps . Lool, in het AMC waren de woorden van de arts mbt chromosomenonderzoek: "chromosomen veranderen niet door een zwangerschap, dus daarvoor kan je net zo goed gelijk bloedprikken". Heeft ze natuurlijk groot gelijk in... Wat betreft bloedstolling en vitamine; dat kan wél veranderen door de zwangerschap, dus kon idd eigenlijk pas 10 weken na de curettage. Maar aangezien ik bloed moest laten prikken voor de chromosomen moest ik - 2 weken na curettage - toch maar gelijk wat extra buisjes laten vullen voor die onderzoeken want (zelfde arts ) "als het afwijkt willen we (zh) toch altijd een 2e onderzoek doen, dus kan net zo goed gelijk". Tegen mij niks gezegd over ondertussen niet zwanger mogen worden, maar daar hadden ze zo hun redenen voor denk ik . Landelijke norm (van de NVOG) is trouwens bij jonger dan 30 jaar na 2 opeenvolgende MKs onderzoek te doen, maar veel artsen doen het pas na 3x. Je kan het wel altijd afdwingen dus. Haha, klink bijna alsof ik er veel vanaf weet he . Mariek, deel Lools mening wbt curettage vs natuurlijk... maar heel goed om ook voor de curettage-optie eerst even de tijd te nemen om te kijken of je lichaam het zelf gaat doen en om afscheid te nemen.... Zou zo graag willen dat ik iets voor je kon doen . En als mijn ongevraagde advies niet welkom is, dit stukje gewoon even negeren... Maar ik zou over 2 weken wél gelijk de chromosomenonderzoeken aanvragen. Nú ben je er nog niet aan toe, logisch, maar het duurt inderdaad erg lang voor die uitslagen er zijn... Zou zo vervelend zijn als je over een maand of 3 wel klaar bent voor een volgende - laatste en succesvolle! - poging en je dan eerst nog weer maanden moet wachten voor je door kan... En zoals Lool al zei, aan sommige dingen is niks te doen - maar dan weet je wel waar je aan toe bent - en aan andere dingen is zó simpel iets te doen, maar je moet maar net weten dat dat zoveel verschil kan maken. Liefs....
@ Miep: ja helaas ben je ervaringsdeskundige, had liever anders gezien... Maar die artsen zijn daar dus wat soepeler! Hier trouwens geen chormosonenonderzoek gedaan! Bedenk ik opeens... Ook omdat ik dacht, ik wacht wel nog een keer af en dan krijg ik andere onderzoeken! En dat was voor mij dus wel heel nuttig! Ik hoop dat jij en Marieke de volgende zwangerschap wel voldragen. Het is mogelijk na meerdere miskramen, want daar ben ik dan weer een bewijs van...
thx dames voor t meeleven.. vind t zo lullig met al die vreugde rond de feestdagen maar ja.. de vk kwam net nog even langs, zomaar om te kijken hoe t met me ging.. de schat. even zitten kletsen. ze zei al als t gaat rommelen meteen bellen hoor.. dan weet ik ervan en als er dan iets is kom ik meteen. nog even over t onderzoek gehad, de gyn zei ook al dat 9 op de 10 mensen t goed is dat onderzoek. dat komt omdat ze maar op een bepaald chromosoom testen, dus de rest niet. heb nog even de tijd om t te beslissen.. hoop echt dat als t uit zichzelf komt dat t niet weer zon hel word als de vorige keer. alleen nu weet ik wel dat ik soep en suiker moet eten hihi dikke knuffel voor jullie allemaal..
Marieke, je hoeft je niet lullig te voelen, jij hebt hier toch niet voor gekozen! Wat lief van de VK! Ik had dat ook 2 weken na mijn 2e mk kwam de VK ook nog even langs, daarvoor kwam een andere! Geeft toch een fijn gevoel dat ze laten zien dat ze aan je denken! Hoe gaat het met C?
ja ik heb t echt getroffen met die vk.. zon scheet... die moest gister zelf bijna huilen! mja C is ook erg verdrietig, weet wederom niet zo goed hoe die ermee om moet gaan, maar t gaan beter als de vorige keer. we praten veel over de eventuele onderzoeken enzo.. en hij ging zomaar mee vanmorgen haha ook heeft ie me vandaag wel 10 keer gebeld met een smoes, maar hem kennende om te kijken hoe t ging.. al zegt of vraagt ie dat dan niet.. t is voor hem ook erg moelijk, hij was zoo trots dat t spontaan was.. we gingen er beide ook vanuit na t hartje gezien te hebben dat t goed zou gaan ..waren zelfs al een beetje de babykamer aan t bekijken hoe we t wilde.. nog niet precies natuurlijk maar toch al wel rondsnuffelen online. de klap komt dus dit keer harder aan als de vorige keer want toen had ik er een heel slecht gevoel bij.. dit keer niet.. maar goed we komen ook hier wel weer uit, en waarschijnlijk weer een stukje sterker. al zijn we nu beide toe aan even rust en leuke dingen, dus even lekker weg ofzo.. we moeten maar eens even kijken we zien eerlijk gezegd wel op tegen morgen, gaan naar vrienden en die hele buurt kennen we.. en die weten ook dat ik zwanger ben.. maar niet dat t mis is. dus dat word "gelukkig nieuwjaar" met een bittere nasmaak denk ik of ik moet me natuurlijk zo klem zuipen dat ik er niks van meekrijg haha (geintje hoor!!!)
Marieke, Hoe bedoel je lullig??? Dat slaat echt nergens op!!! We leven hier op het forum allemaal erg met je mee en je moet toch hier je verhaal kunnen doen... Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, zowel jou als je mannetje. En inderdaad wat een schat die vk! Meisje een hele dikke knuffel!
Beastie, ook een hele dikke knuffel voor jou! Mielen, hoe staat het bij jou dan? Heb je al wat duidelijkheid? Miepie, bij jou dus goed nieuws, joepie! Fijn dat je bmsv al weer gegroeid was! En nu op naar dinsdag! Ik ga voor je duimen! Heb je het ziekenhuis nog gebeld i.v.m. die bolletjes? Hier verder geen nieuws, moet wel zeggen dat Marieke erg in mijn hoofd zit. Wat is het leven toch oneerlijk :x!!
ik sluit me helemaal aan bij de woorden van daan. respect mariek, hoe je er nu al mee omgaat. ennuh als ik jou was, zou ik een lekkere borrel nemen op het nieuwe jaar....waarom niet? @ daan nog geen duidelijkheid. geen bloed, geen tweede streep. dus nog even doorstuiteren dan maar
marieke neem er maar lekker een borrel op vanavond! zal aan je denken! mielenl en en en? je banner is positief!!!! daan je hebt helemaal gelijk, sluit me volledig bij je aan!!!
Goedemorgen, Vanavond komen er 17 man bij ons om oud&nieuw te vieren, is incl. eten. Dus vandaag druk, druk druk. Heb waarschijnlijk geen tijd om nog langs te komen dus ik wil jullie allemaal een heel goed, fijn en gelukkig oud&nieuw wensen. Ik ben blij dat we na al die jaren nog zoveel met elkaar kletsen en elkaar kunnen steunen bij slechte tijden maar ook kunnen lachen bij goede tijden. Ik hoop dat het nog jaren zo doorgaat en dat we dan alleen nog maar hoeven te lachen. Laat 2010 een jaar zijn dat we alle vervelende dingen achter ons kunnen laten en met goede moed een frisse start kunnen maken. Een hele dikke kus voor jullie allemaal en speciaal voor mamarieke, jou tijd komt zeker lieverd. En voor Beest, afgelopen jaar is voor jou ook bewogen geweest en dan is zo'n eerste oud&nieuw zonder je moeder niet niks. Miepie, drink vandaag maar je laatste champagne want het kan niet anders dan dat je het over 2 weken een heeeeeeele tijd niet meer mag. Daan, Wieffie, Mielenl januari wordt voor ons een mooie maand (of voor Mielenl december al???). Dimple, Beest, Go4b, Tijgertje en Steef, ik ben nu al benieuwd naar jullie mooie SMEPbabietjes in de maak. Diaan, Tom en Tezz, een fijn oud & nieuw met jullie 3 kids en een jaar toegewenst met weinig ziekte en veel slaap. Bapsie, veel plezier vandaag met het eerste vuurwerk samen met XL. Kippy, volgens jaar mag je weer aan de champagne nog eerst even een hele mooie SMEPbaby te wereld brengen. Melmel, hopelijk start het jaar mooi en in harmonie met je hubbie en Julita, hopelijk voor jou snel een ongi zodat je aan de slag kan voor een brusje. Lola, een fijn oud&nieuw met je mooie meisje en hopelijk in het nieuwe jaar een nieuwe liefde! Marisa, het afgelopen jaar heft hele mooie dingen maar ook vervelende dingen met zich meegebracht. Voor jou ook een god 2010 met veel geluk en veel liefde! Ik ben vast en zeker iemand vergeten, sorry! In ieder geval een dikke kus van mij en veel plezier allemaal vanavond! xxxLeentje
@Leentje, wat heb je dat toch allemaal mooi gezegd (mag ik me daarbij aansluiten?), zit hier bijna met tranen in mijn ogen, maar voor de rest heb ik geen last van hormonen hoor8) Jij ook alvast een hele fijn dag/nacht en veilig het nieuwe jaar in. Ik heb trouwens vanmorgen nog even een testje (voor de zekerheid) gedaan en gelukkig: de 2e streep KNALDE er vanaf, was bijna net zo donker als de 1e streep
Hey meiden Marieke ik vind ook dat je er heel goed mee omgaat ik vind je een super wijffie En voor iedereen wil jullie een hele fijne jaarwisseling wensen En heel veel liefde in 2010 liefs tijgertje23
zit nu op 14 dagen na mn ei, normaal had ik vanaf zondag/maandag bruinverlies en gisteren was mijn officiële NOD. Heb vorige week zaterdag 1 roze/bruine veeg gehad, daarna niets meer. klinkt misschien heel arrogant maar ik weet gewoon zeker dat ik zwanger ben alleen die stomme testen willen het niet bevestigen..... heb me nu voorgenomen om een paar dagen niet te testen. ga ik gewoon lekker genieten van mijn pseudo-zwangerschap ghe ghe ghe