Het grote SMEP-topic (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja ik weet het....maar een beetje spreiden mag best (maak wel een grapje...maar zo werkt het wel)

Zelf heb ik niet veel gehuild tijdens de crematie van me ma....maar toen alle pottenkijkers weg waren ende kist dicht **nu kan ik haar nooit meer zien** heb ik als een klein meisje naast haar hoofd eid zitten janken

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    nu rommelt ze nog een beetje om in slaap te komen...dat terwijl ze kompleet stuk is...zou het zo graag van haar overnemen;)

...niet heel overtuigd...maar zou best een jochie kunnen zijn...of een grietje (we hebben nu 2 knappe namen dus alles oke!)
    Bij Jasmijn was ik er van overtuigd dat het een meid was al met de zw-test:D

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Wahahaha, ja die is leuk....nou niet tot bloedens toe haar...zit / zat een pleister omheen om de blauweplekken zalf op z'n plek te houden...net in bad die er af gehaald...er is niets te zien...maarja als al niet zo tof ben en iemand bijt in je vingers dan ben je snel erg verdrietugh!

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @lool...jah ik hoop ook erg op een sisser!..kleine auto's zijn senl al totaal los...weet ik van me incident hier voor de deur...a 2½ jaar geleden8)...en ik noem nu gewoon maar iets op...maar is green wheels niet iets voor je? zag er vandaag een in hhw

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Dimple: was wel al op zoek, maar er staat echt niets op het net qua vacatures in wat ik wil (of kan)... Alleen bij jeugdzorg, maar dat kan ik emtioneel denk ik niet! haha! ;) Maar misschien moet ik het er gewoon op wagen! Even denken nog...

@ Beast: ja zie die auto'tjes ook wel eens! Ga ik mij even in verdiepen! Als ik straks een huisje heb kan ik weer sparen voor een auto, maar ik wil nu gewoon eerst een huis, daar ligt mijn prioriteit!

Ach en als je eenmaal weer aan een situatie gewend ben, is het ook wel weer ok! (zeg ik met een naar gevoel in mijn maag, want een auto is zo handig!)

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Dimple, gefeliciteerd met de mooie echo! Duidelijk een jongetje... of nee, toch een meisje :D. Heel veel sterkte morgen, heftig hoor, twee zulke dagen achter elkaar.

Beast, arme Jasmijn... al ziekig en dan ook nog gebeten worden... geef 'r maar een dikke kus van mij! Hoop dat ze snel een beetje opknapt.

Daan, ik denk zaterdag, maar kan zijn dat ik al eerder een testje waag. Geen idee nog. Misschien ook donderdag al, da's 9 dagen na TP; vorige keren ook op dag 9 + getest. En jij :D?

Hier nog een heel geheim nieuwtje; mijn dansende nichtje krijgt een broertje of zusje (geen idee wanneer, over 2 weken de eerste echo. Ergens eind aug of begin sept waarschijnlijk). Shhhhttttt.... niemand mag het nog weten ;).

Lool, wat kl*te van je auto zeg 8). Niet leuk, en vooral naar alsje er zo afhankelijk van bent en dan ook nog geen lekker fietsweer hebt. Hoop dat je snel werk in de buurt vindt, maar vooral snel een tussenoplossing. Dikke kus!

Ik duik mijn bedje weer in, lag alweer te tukken op de bank. (Lool, moeheid kan prima komen van die medicijnen, da's het irritante; vorige 2x dat ik deze medicijnen had was ik ook zo moe, maar ook zwanger. Dus geen idee waar het van komt. Voorlopig blijf ik pupo ;))

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    #43367 Lola1982, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
    @ Miepie: ik blijf ook in de PUPO stand hoor!!! Deze topper blijft gewoon zitten!

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Morgen ...nadat ik de eerste kus heb gehad krijgt ze die van jou;)
    ik weet echt van nix;)

pupo tot en met!..en lekker tukken..is vast ergens goed voor!:p

9. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    goede avond,

Dimple: fijn dat de echo goed was en je een mooi knipperlichtje gezien hebt. Ok wil ik je nog even veel sterkte wensen voor morgen.

Miepie: jij blijft gewoon tot begin september pupo hoor. Deze moet gewoon blijvfen plakken.

lola: balen van je auto, maar gelukkig heb je zelf niets (toch?)

Beast: geef je meisje maar een extra dikke knuffel

Hier gaat alles goed. Moet morgen naar de ha, want loop al vanaf mei weer constant met oorontstekingen rond. Nu maar hopen dat hij een verwijsbrief schrijft zodat het verder onderzocht kan worden. Zit op dit moment ook heel veel na te denken wat ik evt nog meer voor werk wil gaan doen. Want met die oren en zwemlessen is op dit moment niet de meest ideale combinatie. Maar weet het gewoon niet. Sorry voor het ego moment

10. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Lola: ik heb even voor je opgezocht waar ik persies aan lijd tijdens mijn zwangerschappen, het is veel duidelijker dan als ik het zelf op schrijf! Hoop dat je snapt waarom ik heel graag ook jullie meningen wil lezen;)

All: sorry meiden voor de lange tekst, even een beeld van de aandoening, waarvoor ik behandeld werd tijdens mijn zwangerschap van Ayoub.
    Ik zal later lezen en op jullie reageren!

Foetale of neonatale allo-immuuntrombocytopenie (FNAIT)

FNAIT is een zeldzame aandoening, die voorkomt bij 1 per 1200-5000 zwangerschappen. Tijdens de zwangerschap kan de aanstaande moeder antistoffen maken tegen een of meer paternale trombocytenkenmerken (human platelet alloantigens, HPA) als zij zelf negatief is voor deze kenmerken. Deze circulerende trombocytenantistoffen kunnen worden aangetoond bij de moeder (CLB Amsterdam). Bij Kaukasische patiënten betreft het in 85% van de gevallen antistoffen tegen HPA-1a28 . Geschat wordt dat uiteindelijk bij 6% van alle HPA-1a-negatieve moeders met positieve antistoffen een trombocytopenie bij het kind ontstaat. Andere beschreven antigenen zijn Zwa, Bra, Baka en HPA-2a. Williamson en collega's vonden in een prospectieve studie, met bijna 16.000 zwangeren, dat 44 van de 385 HPA-1a-negatieve vrouwen HPA-1a-antistoffen ontwikkelden (1:350). Bij 18 van deze 44 zwangeren werd neonatale trombocytopenie gevonden, 8 van deze 18 hadden trombocyten < 50·109/l29 30 .
    De allo-immuunreactie is vergelijkbaar met immunisatie tegen het meer bekende resus-D-antigeen op rode bloedcellen. De IgG-antistoffen in de moederlijke circulatie passeren de placenta en kunnen trombocytopenie bij de foetus veroorzaken. In tegenstelling tot resusimmunisatie treedt FNAIT in 50% van de gevallen onverwacht op in de eerste graviditeit31
    FNAIT is de meest voorkomende oorzaak van ernstige trombocytopenie bij de aterme neonaat. De afwijking kan symptoomloos verlopen, maar kan ook gepaard gaan met petechiën, hematomen en intracraniële bloedingen (ICH). In het ernstigste geval treedt intra-uteriene sterfte op. Omdat geen standaardonderzoek naar HPA-antistoffen in de zwangerschap wordt verricht, wordt de aandoening vaak pas ontdekt als bij een neonaat allo-immuuntrombocytopenie wordt vastgesteld.
    Als geen behandeling wordt gegeven, wordt de incidentie van ICH bij FNAIT op 7% geschat, als het vorige kind geen hersenbloeding had. Als een vorig kind wel een ICH had is de herhalingskans zonder behandeling 79% (95%-BI 61-97 )32

11. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Dank jullie allemaal voor het medeleven en felicitaties, ik begin een beetje verward te raken van deze dagen en dan morgen......ach we zien wel.

@Nyncke, oorontstekingen...niet leuk...hopelijk weten ze een oplossing.

@Lola, jeugdzorg....wel een voorbeeld voor N hoe het straks NIET moet:p

Heb trouwens vanmorgen mijn eerste misselijkheidsaanval gehad, gelukkig kwam er niks uit.
    Ga nu slapen...morgen weer zware dag..

12. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    ik ben ook weer weg. Mss tot morgen anders kom ik woensdag weer langs

13. goeiemorgen,
    denk dat t bezoek aan t ziekenhuis maar uitgesteld moet worden....
    liggen we te vrijen, zijn we klaar alles drijfnat, dus ik grap nog..was ik zo nat (sorry voor de schunigheid haha) doe ik de lamp aan, werkelijk alles maar dan ook alles onder t bloed...
    t liep en loopt nog er zo uit..
    gek is dat omdat ik de vorige keer zon pijn en krampen had voor t echt kwam, nu bloed ik als een rund maar voel nix. ja begin me wat slapjes te voelen maar hebben de bank (die net verplaatst was naar achter vanwege een nieuwe bank die we morgen krijgen) weer opgemaakt en daar zal ik vannacht weer slapen.. dichtbij de wc.
    Net ook al een flink stolsel verloren, of t was miss al wel t vruchtje.. kon t niet goed zien. mn vriend wil niet kijken want dan gaat ie over zn nek zegt ie hihi watje!!
    maar hij is erg lief.
    sleept steeds met dextro heen en weer en loop nu nog op...
    hopelijk blijf ik pijn vrij en gaat t snel dit keer.
    ga nu maar even liggen want word wat slapjes

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mogguh,
    Sorry, niet alles bijgelezen, wilde even reageren op Mariek; kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Hoe is de nacht verlopen?
    Mijn miskraam deed ook - vergeleken met jouw opwek-verhaal - weinig pijn hoor. Wat krampen alsof ik erg ongesteld was en af en toe iets erger als er weer een groter stolsel uitkwam. Sterkte!
    Ik zou als ik jou was de afspraak van volgende week nog wel even laten staan, en proberen voor de dag ervoor een afspraak te krijgen om te checken of je bm helemaal leeg is...

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Jeetje mariek kan me voorstellen dat je geschrokken bent, je was je al helemaal aan het instellen op die currettage. Ik hoop dat het niet zo heftig is verlopen als de vorige keer. * knuffie *
    p.s. je had toch een potje meegekregen voor het vruchtje? of gingen ze het niet onderzoeken?

dimple op deze tweede heftige dag heel veel sterkte.....
    maar vooral:

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG MEIS!! En wat een prachtig kadootje heb je gisteren gekregen :)
    EDIT: ik zit even je echo te bekijken maar.....zie ik nou TWEE vlekjes?!?! ;)

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mmmmmmmorgen!

@Marieke: dikke knuffel! Hoe gaat het nu? Wel fijn dat het vanzelf op gang is gekomen denk ik, of niet?

@Dimple: heel veel sterkte vandaag. Wel een hele rare dag vandaag zo zeg. Bij deze wil ik je wel ook feliciteren met je verjaardag natuurlijk:

FILSTEERD!! :)

@Lola: wat ontzettend balen van je auto zeg! Je zal toch wel een klein beetje geld terug krijgen als ie total loss wordt verklaard? Anders moet je eens kijken op marktplaats of www.autotrader.nl . Daar zijn nog best goedkope autootjes te vinden.
    Vandaag de laatste dag dat het overdag vriest voorlopig (volgens het weerbericht), dus hopelijk komende week weer sneeuwvrije en fietsbare wegen ;)

@All: sorry voor mijn beperkte reactie, maar ben nogal druk op het moment. Manlief is vandaag ook jarig en grote broer komende maandag, dus we hebben zaterdag een vol feestprogramma. Moet het hele huis nog aan kant maken en als het ff kan ook nog een start maken met de cijfertjes invoeren van het balansen van onze winkel en die van mijn schoonouders. Druk, druk, druk dus.

later liefies!

Knuf Tezzz

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Tezz gefeliciteerd met psycho-dad!!!!
    en werkze, klinkt als een serieus rotwerkje!

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Dimple, gefeliciteerd!En sterkte vandaag...
    En Tezzz, jij gefeliciteerd met Tezzzman ;)

Nyncke, oorontstekingen ivm water is idd niet lekker. Ik hoop dat de HA iets voor je kan betekenen.

Mariek, hoe is het nu met je? Is het nog vol te houden?

Ben m'n pupo kwijt... ;) wie helpt zoeken?

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

*** pupo ***

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

marieke das wel fe flink schrikken jah, hoe voel je je nu? anders fe de verloskundige bellen, je moet niet te veel bloed verliezen hé! is je vriend vandaag wel thuis? of iemand anders die je fe in de gaten kan houden?

dimple sterkte vandaag...

Deel Deze Pagina