Mogge! @ Trutje: hup aan de smep! Die is echt super super super positief! @ Miepie: je hebt het dus heel leuk gehad! Volgens mij zijn jullie echt aan het genieten daar! Super! @ iedereen: hoooi! Hier voor volgende week woensdag een afspraak met de arbo-arts gemaakt. Ga vanaf nu ook gewoon halve dagen werken! Ze vroeg: weet je leidinggevende dat je belt? Tsk, we hebben niet eens een leidinggevende!
@trutje: Iedereen heeft het al gezegt, maar die ovutest is vet posi hoor. Zo een had ik ook toen ik mn ei te pakken had. @lola: Goed van je dat je rustiger aan gaat doen. Ik doe dat al vanaf begin sept. En over dat 15 jarig meisje ik vind dat wel heel erg jong hoor. en de vragen die jij,miamel, aan haar hebt gesteld vind ik super. Hopelijk heeft dat haar aan het denken gezet. Ik ga maar weer eens verder met opruimen zodat we vrijdag kunnen beginnen met schilderen. Kom straks nog wel ff spieken
morgen! miep, mooi dat t leuk was ga strax even je fotos bewonderen.. enneh zullen wel veel zatte mensen zijn geweest daar of niet hahahaha lola, heb je goed dat je halve dagen gaat werken.. verder nix bijzonders te melden op dit moment.. ben brak.. zoooo slecht geslapen!
mmmmmmmmmmmmmmmmorgen! Net eindelijk weer thuis van 'ff' naar de bouwput @Beastie: ben bang dat ik ook geen suggesties heb voor Jasmijn en haar fles. Misschien het gaatje wat groter maken dat het aantrekkelijker wordt om uit de fles te drinken? Loop je alleen wel de kans dat ze dan helemaal niet meer aan de borst wil. Mijn kids vonden beide prima. Zoonlief vond vooral de fles prima omdat íe dan veel sneller wat binnen kreeg Hoop dat ze snel zelf tot inzicht komt dat ze haar honger kan stillen als ze de fles neemt @Lola: goed zo dat je hebt gebeld! Heb je dat de arbo-arts ook verteld dat je geen leidinggevende hebt? (Vond het wel grappig zoals je het neerzette ) Of gewoon die andere mevrouw genoemd? Lekker halve daagjes. Kun je 's middags mooooooi plat @Miepie: nou, ik lees het al weer...zuipschuit! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad van het weekend. Klink heel gezellie in elk geval (alleen jammer van die wijnwalm dan overal maar ja, ik hou ook absoluut NIET van wijn ) @Diaantje: MArvin al een beetje tot zichzelf gekomen? @Trutje: lekker gesmept? Als ik zo'n posi ovutest had, kwam mijn ei zelfs al de volgende dag, dus ik zou zeker vanaaf ook nog een poging doen. @Nyncke: veel succes met opruimen! Opruimen is toch een stuk leuker als het voor een leuk doel is he? (Ik moet ook nodig weer eens wat gaan doen ) @All: zo te lezen heb ik jullie aardig aangestoken met mijn verkoudheidsvirus. En volgens mij niet alleen met dát virus Knuffies van mij! (Kan jullie nou toch niet meer aansteken ) Ik ga nog maar eens proberen om de printer aan de praat te krijgen. Lijkt wel of ie gewoon helemaal is overleden of zo. Zal eerst maar eens de stekker opzoeken in de wirwar van draden Laterrrrrrrrrrrrrrrrrr! Liefs Tezzz
Lool, wat werkt die arbo toch altijd lekker mee he! Ik heb een paar jaar geleden met een zware depressie/paniekstoornis/burnout thuis gezeten. Ik moest me elke week om 9.00 uur smorgens daar op kantoor melden om te kijken hoe t met me ging! Ik durfde de deur van de wc niet eens meer dicht te doen vanwegen claustrofobie laat staan dat ik in de auto/ bus zou stappen om daar vervolgens een half uur in de wachtkamer te gaan zitten! Een keer was die arts me gewoon zelfs 'vergeten'! Toen heb ik jankend mn baas opgebeld dat ik dat niet meer trok. Gelukkig was zij wel begripvol. Maar ik kreeg toen ook nog van de arbo een brief dat ik niet was op komen dagen! Ohhhh hou op alsjeblieft! ARBO!?!?! Ik wil t woord niet meer horen! Ik werd er eerder zieker van dan beter! Verder gaat nu alles prima hoor.. haha Maar als ik dat hoor springt er weer iets in mn hoofd..
@ blurry: gatsie wat een achterlijke zeg! Mijn moeder zit met een burn-out thuis en bji haar doen ze gelukkig wel "normaal"... Ik snap dat niet hoor, hoe ze je behandelde! @ Tezzz: Ik zei: uhm... We hebben momenteel geen leidinggevende... Maarre we hebben wel iemand anders! S'middags shoppen! Nee hoor, kan ik lekker wat later beginnen en even nog liggen voor het eten zodat ik niet de hele zondag slaap! Gecondoleerd met de printer trouwens! @ Marieke: hoe komt het dat je slecht sliep? @ Nyncke: oh jij ook rustiger aan! doe je goed! Wat voor kleuren gaan jullie doen?
blurry jeetje das wel heftig dan, nu weer helemaal bovenop gekomen? en idd belachelijk zoals ze je behandeld hebben, ik heb ook ooit eens problemen met de arbo gehad.. maar heb er ook wel goeie ervaringen mee,.. tis maar net wie je treft denk ik! lola, mn vriend was bezig met van alles en nog wat en die kwam pas om half 3 naar bed. maar denk dat bij mij toch de chinees niet goed gevallen was want was tot half 4 kots misselijk.. echt tot op t randje dat ik moest rennen naar de wc. nu gelukkig nergens meer last van!
Omdat ik veel staand werk heb met drukke lessen kreeg ik op lange dagen last van buikpijn. Nu ik die lange dagen niet meer heb (begin nu om 13:00 of later) is de buikpijn zo goed als weg. Over de kleuren, daar zijn we nog niet uit. Onze kamer wit met wss 1 muur lichtgrijs. En heb bij de ikea een super gaaf schilderij gezien van 1 bij 1.40. De baby kamer moeten we eerst de muren egaal maken en dan denk ik een leuke neutrale creme kleur. We hebben een heel licht beuken kinderkamer en we gaan met oranje tinten werken. Maar dat zien we wel. Eerst onze kamer en dan de rest
Wat de claustrofobie, depressie en burnout betreft, daar ben ik overheen. Het is alweer een jaar of 6 geleden dat ik ermee begon. Maar ik krijg er nu nogsteeds medicijnen voor. Het is allemaal niet nix. maar het heeft me wel veel sterker gemaakt! Ik kies nu veel vaker voor mezelf als ik merk dat ik ergens geen zin in heb. voorheen ging ik met de stroming mee. Mede omdat ik te moe was om er tegenin te gaan. Maar daar heb ik wel van geleerd. Het voor jezelf kiezen is niet gelijk aan egoisme. dat was voor mij de wijze les...
@ Nyncke: je bent dus lerares? Waarin? Klinkt wel mooi hoor, met lichtgrijs! Oranje vind ik ook erg leuk, wou ik eerst ook doen!
nynkce gefeliciteerd met je 20 weken de kleuren klinken erg leuk tezzz hahaha neeeee ik zit nu pas 4 dpo dus dat heeft er nix mee te maken en ik ben vaker misselijk geweest he na mn ei.. dus GEEN symptoom gelukkig maar dat je nu ook wel voor jezelf kan kiezen blurry! maar hoe zit dat dan met die medicijnen? mag je daarmee gewoon zwanger worden? sorry als ik te brutaal word hoor haha
Geeft nix hoor! haha, ik ben daar wat dat betreft heel open over. Ik heb het uiteraard met mijn ha besproken en ze vertelde dat er niets is om me zorgen over te maken. Ze heeft het in de praktijk en in persoonlijke situatie vaak meegemaakt. Dus daar hou ik me aan vast. Ik heb wel overwogen om te stoppen, maar ik ben van mening dat ik liever een rustige zwangerschap heb en daarmee mn kind ook rustig houd, dan dat ik paniekerig ben en thuis zit en niet de deur meer uit durf. Wat na de bevallig ook een onrustig kind meebrengt. Ik heb de voor en evt nadelen wel overwogen. Ik denk dat dit zo het beste is. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die bang zouden zijn voor evt nadelige invloeden voor de vrucht. Wat dat betreft heb ik me daarbij neergelgd en vertrouw ik op de kennis van mn HA...
IK werk in het zwembad. Dus geef van allerlei soorten lessen. Maar de echte spring lessen zoals aquagym, aquajoggen, etc heb ik nu niet meer. alleen nog maar de zwemlessen en het schoolzwemmen.
blurry wel tof dat je er zo open in bent! petje af! ik denk dat je een goed besluit hebt genomen om de med wel te slikken, want zoals je zelf al aangeeft, jij en je kind hebben er nix aan als je weer terug valt toch.. en als je HA heeft gezegd dat dit kan, dan is het helemaal geweldig toch
* snotter * snotter * en bedankt he, tezzz heb net bijgelezen maar ben alweer vergeten wat ik moest schrijven..... oh ja! @ beastie ik heb zelf geen tips maar misschien kun je de lactatiekundige nog even bellen? tenslotte wilde je goeie tips ben weer weg, mika ligt te slapen dus mamma gaat ook even plat!
@blurry: ben je inmiddels al wel een beetje afgebouwd met je medicatie? Ik kan me voorstellen dat (omdat het al 6 jaar geleden is) je nu misschien toch wat minder nodig hebt? Ik persoonlijk zou denk ik heel nieuwsgierig worden hoe het nu met me zou gaan zonder pilletjes Trouwens, zwangerschap kan rare dingen doen met je lijf he? Het kan je klachten heel veel erger maken, maar ze ook doen 'verdwijnen'. Lijkt me extra spannend om zwanger proberen te raken als je aan de medicatie bent. Lijkt me voor alle medicatie trouwens hoor! In elk geval heel fijn om te lezen dat je alles nu onder controle hebt. @Nyncke: aha! Badjuf dus! Heb ik meteen een vraagje Mijn dochter van nu bijna 7 is panisch in het zwembad. Mét bandjes én kurk is ze nog 3 kwartier bezig om moed te verzamelen om los te komen van de rand van het zwembad. Ik heb 'r dus ook nog niet op zwemles zitten. Afgelopen vakantie hebben we weer een aantal keren geoefend. Ze durft dan dus na 3 kwartier eventjes de rand los te laten. Maar als je dan de volgende dag weer terug bent, krijg je weer precies hetzelfde ritueel. Na de kerst begint ze met schoolzwemmen. Is het raadzaam om dan haar ook meteen te laten starten met extra zwemles of kan ik haar beter eerst met het schoolzwemmen een beetje laten wennen en dan na een paar maand met extra les beginnen? Of eerst de rest van het schooljaar afwachten en pas in de zomer beginnen? Mijn zoontje is gék op zwemmen, dus ik wil ze eigenlijk wel tegelijk naar zwemles gaan slepen Sorry, heel verhaal en compleet off topic..maar ik wil het gewoon graag weten van iemand die er verstand van heeft!