Het grote SMEP-topic (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Hey Marina! Roze donderdag volgende week?

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    mogguh meiden..

geen tijd ...nouja tijd zat...maar ben echt grieperig..en alles doet me zeer, ben moe en dat gesnotter en gehoest..pfffffff ..dus lig vaak op 1 oor ..wilde alleen ff de meldings plicht doen en Lool ontzettend veel sterkte en vooral rust wensen in het ziekenhuis en dat ze maar gauw weer naar huis mag !

zo ga weer plat..tot gauw en liefs voor iedereeeeeeeeeen !

3. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik ben minder vaak op het forum te vinden omdat ik het gevoel heb dat mijn energielevel van focking ver moet komen :oops:
    Maar ik lees ALLES en ik geef dit soort berichtjes meteen door...
    Ben dus best een goede vriend ;)

4. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    sms van lool:Ben wel weer bijgekomen@
    Alles ging opeens zo snel bloed, bellen en opeens lag ik hier! Maar gelukkig dat ze hier het goed in de gaten houden.Het bloeden is al weg. Was ook niet veel maar mijn gyn had gezegd dat ik meteen moest bellen.
    Ook omdat ik zo misselijk ben weer en zoveelhoofdpijn.
    Ze kwamen net met de uitslag die is ook prima.
    Lig nu op zaal en ik hoop eigenlijk morgen naar huis te mogen! kus

5. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Das goed nieuws!

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    oh gelukkig!

@Tom: doe je goed :thumup:

7. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    haha zou geweldig zijn en ook gelijk een wonder ;)
    we starten 15 okt met intake IVF en dan ook gelijk vanaf 17 okt (21edag) met medicatie....maar ik hou me nog steeds aanbevolen voor een roze donderdag hoor ;) GRAAG !

alles hier verder goed? Miepie wanneer start jij met ICSI?

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Fijn dat je zo lief de berichtjes doorgeeft, Tom ;). Hoop dat je snel weer wat meer energie hebt...

Lola, goed te horen dat het goed gaat. Nou wel rustig aan blijven doen he, dit willen we niet een 2e keer, nu pas rond kerst weer naar het zh ;).

Marina, spannend hoor... Waar doe jij de IVF? Vanaf half oktober deca? Ben heel benieuwd hoe ik dat spuiten ga vinden :-?
    Ik heb 8 oktober het startgesprek, had in principe nu al kunnen beginnen, maar we zitten tot eind december in het buitenland :-? Ik hoop dat ik eind december mag beginnen met spuiten, nog even afwachten of ze het daar in het zh mee eens zijn ;), en of de chromosomenonderzoeken ok waren, anders moeten we eerst nog naar de klinisch geneticus om de risico's te bespreken. Heb jij je startgesprek al gehad, of heb je dat pas vlak voor je begint met spuiten?

9. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Wij doen IVF in Meander Amersfoort met UMC Utrecht, voor punctie en terugplaatsing en jullie? Ja inderdaad alles ligt kort op elkaar. Assistente zei bij maken van de afspraak dat we de intake voor de 21e dag moesten hebben, dus nu 15 okt intake en 17 okt zal ong 21e dag zijn. Dus dan zal eea in november gaan plaatsvinden :rolleyes: Spannend hoor!

Wij wilden eerste wachten tot na onze verhuizing in november maar bedachten dat dit juist een welkome afleiding zou zijn. Spuiten lijkt me best heel eng...en jij?

groetjes Marina

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Kan ik je vast voorbereiden op het startgesprek ;), heb ik de week ervoor. Wij hebben in augustus al onze intake gehad, en het ging net niet meer lukken om voor we vertrokken nog een poging te doen (chromosomenonderzoek duurt een paar weken en is verplicht bij ICSI...). Wij zitten in het AMC, ben wel half augustus al naar de infomiddag geweest, dus heb inmiddels wel een duidelijk beeld van wat ons te wachten staat. Ik moet ook op dag 21 gaan spuiten, en dat is de één-na-laatste dag hier in Duitsland... (17 dec) hoop dus dat dat mag. Anders wordt het januari (of als het heel erg tegenzit nog later of helemaal niet, hangt van de uitslagen die ik 8 okt krijg af).
    Vind het mezelf moeten prikken wel een naar idee, maar ja, moet maar. Ben eigenlijk meer bang dat er niet genoeg of teveel eitjes gaan groeien :rolleyes:

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Miepie: waarom moet je eigenlijk gaan spuiten als je van jezelf een goeie eisprong hebt? Is dat omdat ze het perfect willen timen ofzo?

12. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    @ Miepie, het lijkt mij ook heel eng. Omdat het nu na 9 maanden nog niet 'zonder hulp' is gelukt is het iets wat ik ook in mn achterhoofd houd als 'redmiddel'. Ik ken de injecties van mn werk, maar het lijkt mij ook wel eng om dat te injecteren bij mezelf. Maar ik zou het er net al jullie graag voor over hebben! Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat. Ondertussen smep ik er nog flink op los ;)

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij IVF/ICSI is de kans van slagen als je het in je eigen cyclus doet - dus met maar 1 eitje - heel klein omdat je grote kans hebt dat er dan nieteens een bevruchting optreedt, en als dat wel zo is is het maar de vraag of de cel ook goed doordeelt. Je krijgt dus eerst hormonen om je eigen cyclus stil te leggen, dan ga je spuiten om zo meerdere eicellen te laten rijpen (liefst 6 a 10, meer dan 20 is gevaarlijk, minder is de kans op goede emmy's kleiner). Je hebt dan om de dag een echo + bloedonderzoek en als de follikels groot genoeg zijn zet je een spuit pregnyl (daarvoor plassen jullie die flessen vol :)) en dan heb je 36 uur later de punctie. Ze gaan dan dus - als het goed is - meerdere eicellen proberen te bevruchten.

Er zijn wel ziekenhuizen die IVF in de eigen cyclus doen, maar AMC en UMC doen dat volgens mij allebei niet.

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Miepie: bedankt voor de uitleg! Nou ben ik weer helemaal bij ;)
    Idd maar hopen dat je een mooi gemiddeld aantal eitjes hebt dan dus.
    Vraag me opeens af of ze bij pco dat ook zo zouden doen, aangezien ik zát eitjes van mezelf heb ;) Ach..zal wel niet want bij mij willen ze juist niet rijpen :rolleyes:
    Niet dat het nodig is hoor! Ik sluit een 4de niet uit, maar denk dat mijn man daar heeeeel anders over denkt ;) :)

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, eerst nummer 3 maar, Tezzz ;). Meestal is PCO met clomid oid wel te helpen, maar als dat én hormonen spuiten niet aanslaat gaan ze - net als bij een lange periode onbegrepen onvruchtbaarheid - wel eens over op IVF. Maar dan ben je echt 3 jaar verder ofzo. Omdat je eigen hormoonhuishouding helemaal wordt stopgelegd denk ik niet dat het dan veel uitmaakt, hormonen die je spuit regelen de groei dan....

16. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ik denk dat ons start en intake gesprek op 15 oktober tegelijk gaan plaatsvinden, daar we 2 dagen later al moeten starten met decla (nogwattes :(: )

Ja dat van die overstimulatie met die eitjes lijkt me ook doodeng en ook zijn we het er wel over eens dat we zeker de eerste keer maar eentje willen laten terugplaatsen.... :confused:

17. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mogeé!

Beetje roze nieuws nu we het toch over IVF en PCO hebben...de vrouw van Jamie Oliver is ook zwanger.
    De eerste was een probleem en uiteindenlijk gekomen met Clomid ivm PCO....tweede zeer spontaan 3 maanden na de bevalling weer zwanger en nu jaren lopen aanklooien en zwanger met IVF...zo zie je maar ...zwanger raken is niet altijd zo makkelijk :rolleyes: voor velen.
    Jaha ik zit er midden in want heb het boek van haar hier naast me op de bank liggen ivm de vele tips/webwinkels :rolleyes: ;)

Maare Miepie waar moeten we nou voor duimen,....traag ei...of snelle LF? :)

@Lool....gelukkig, beter een keer te vaak in het zh dan te laat..let goed op jezelf.

@Tezzzz....ze moeten toch ook alemaal studeren :confused: 4x dat ophoesten zouden wij niet redden :confused:

18. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Poeh zeg! Wat ingewikkeld allemaal en al dfie afkortingen! Ik zie door de bomen het bos niet meer...

19. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, brul maar, Blurry, helpen we je er wel weer uit ;).

Beastie, goed voorbeeld van IVF bij PCo dus... Fijn dat het nou toch gelukt is voor ze. Blurry; InVitroFertilisatie bij iemand met PolyCysteus Ovarium syndroom ;)

Wij hadden er heel graag 3 of 4 willen hebben, maar weet niet of dat er nou wel in zit :rolleyes: Ben voorlopig al blij áls we uberhaupt kinderen krijgen ;).

Marina, spannend hoor, nou het zo snel gaat. Heb je al een beetje idee van hoe het allemaal gaat / al iets van een voorlichtingsmiddag ofzo gehad? Vraag anders maar raak hoor ;).

Deel Deze Pagina