Moas..dikke knuff..misschien idd een goed idee om vanavond in de auto er rustig over te praten...hij kan teminste niet weglopen De gevaren...ja die zijn er altijd. die waren de eerste keer er ook...en kijk mooie gezonde zoon! Ik kan natuurlijk lullen wat ik wil....maar het is echt iets van jullie samen..of eigenlijk aan hem Persoonlijk zou ik zeggen dat Mika alle aandacht krijgt van papa en mama is lekker maar voor Mika is het ook erg goed om te leren papa en mama te delen met een broertje/zusje. Dat ruzie ding snap ik..kijk maar naar mij en me zus ..dat is altijd al zo geweest. Maar dat hoeft natuurlijk niet....enne ruzie is er altijd wel eens en zeker als je met de kids de deur uit bent Hoop dat jullie er samen goed uitkomen en idd mischien als Mika baby af is. dikke knuffie!
Beastie, hier kon ik er juist helemaal niet over praten. Werkte echt alleen maar averechts. Mijn vriend wilde er echt niets over horen. Totdat ik half depressief rondliep en alleen maar verdrietig was. En daarna was het nog niet gelijk een ja hoor... Hij moest denk ik erg aan het idee wennen. Mijn kinderwens is groter dan die van mijn vriend. Ik zou er graag 3 of 4 hoewel ik ook wel zie dat zo'n aantal niet zo praktisch is als 1 of 2 en ook dat het veel geld kost. Helemaal als ze gaan studeren. En in dit huis is het onmogelijk. Voor een 2e moeten we al half verbouwen En nog steeds zie ik 3 of 4 kids als een luxe... Alleen al dat er van beide partners een overeenkomstige wens is is al een luxe volgens mij.
Over het "leuk zou zijn...broertje/zusje" zie ik meer als leren delen. Leuk een papa die alle aandacht voor kindje heeft maar het echte boze buitenwereld werkt natuurlijk niet zo...en het is ook geen accessoire. Tuurlijk niet. Maar er komen bij het krijgen van broertje/zusje zoveel leer momenten erbij dat ik het heel goed vind voor de opvoeding... En als ik zie hoe gezellig Mark en z'n zus waren/zijn...echt wel maatjes...dan vergeet ik de ruzie optie van mij en me zus geheel Betreft mutsy...da's waar de onze kan niet veel boodschappen hebben...ach neem een rugtassie meeen de 3 voor 2 pakken luiers gaan toch echt met de auto er ligt een meid te smakken in de box, ETEN!
@ go4baby beide mutsy's zijn "antiek" (8 en 5 jaar ) en ik zou niet weten welk type. Een buggystoeltje dat als autostoeltje te gebruiken is lijkt me heel handig. Maar ik ben zelf qua autostoeltje wel heeeeeeel kieskeurig want die moet echt aan ALLE veiligheidseisen voldoen. over auto gesproken, mijn man was echt ontroostbaar van de week. Auto staat klaar (is zelfs al op kenteken gezet) maar mag nog niet geleverd worden van de leasemaatschappij. Wordt dus pas half oktober. Achja, ook dat overleven we wel en over 2e spruit helemaal mee eens hoor, die "accesoire"-opmerking. ik kan ook geen krachtige argumenten vinden waarom we aan nummer 2 zouden moeten beginnen. Ik wil het gewoon heel graag...
Hallo kletsies..... Was ik weer... Hier alles ok. druk aan de was/strijk.... tis wat als je terug bent van vakantie.
middag! mielenl ik snap die wens goed hoor! erg vervelend dat je man niet wilt. ik hoop echt voor je dat hij nog bij draait. en t feit dat je al een kindje hebt moet je je niet voor verontschuldigen, je zeurt niet! nix is zo erg als je een kinderwens hebt en t kan om wat voor reden niet in vervulling gaan.. of t dan om t 1e kindje of om t 5e kindje gaat maakt in mijn ogen dan niet zo heel veel uit. oke als je echt geen kids kan krijgen op wat voor manier dan ook dan zou je kunnen zeggen, we hebben iig een gezond mooi lief klein manneke. maar de wens naar een kind is net zo sterk als je er al een hebt rond lopen als dat t je eerste is denk ik! ellenk aan de was en de strijk met dit mooie weer? hier strax even naar moeders.. mn broek moet korter gemaakt worden en dat kan ik niet hahaha waar moeders toch al niet goed voor zijn he
ik mocht lekker vroeg naar huis, dus heb mn raampjes ff gewassen. Nu koffie met koekie en dan weer lekker relaxen..
Hey meiden, was ze weer even...ben de grootste griepklap weer teboven, nu alleen mijn stembanden nog...lijk net een vent man... Heb niet alles terug gelezen, dus hoop niet dat ik al teveel hele belangrijke dingen ben vergeten...en anders hoor ik het vanzelf wel.. Mielen, snap je meis...als je iets heel graag wilt...en het lijkt of jij de enigste bent daarin..en je ook nog die ander ervoor nodig hebt.. Hier is het ook jaren zo geweest...mijn man riep ook maar steeds..NOPE...geen 3e ! Heb het toen maar zo gelaten...mezelf ervan overtuigen dat 2 toch ook geweldig was..en net wat jij zei...we mogen dankbaar zijn voor wat we hebben want het kan o zo anders lopen... Maar bij elke baby die in de buurt geboren werd..begon het stiekem best tekriebelen...en stiekem ook bij mijn man. Tot vorig jaar...mijn man er in eens over begon ...zijn reden ook uitlegde (had hij het toen maar gedaan.. ) dat we er financieel niet echt super voor stonden toen..en hij bang was dat we nog verder zouden gaan... We waren ook nog best jong toen ..en achteraf heeft hij gelijk gehad...maarja dat was achteraf... Maar nu we er financieel er best goed voor staan......had hij zoiets van..Ja..nu kan het .....en WHALLA...Meagan is een heugelijk feit geworden... Moet eerlijk zeggen dat ik nu ook meer geniet , alle tijd van de wereld voor haar heb..wat ik met de jongens minder had..zat maar 1.5 jaar tussen dus was vliegen en haasten ...heb voor mijn gevoel delen gemist van Kenneth omdat ik ook druk was met Marvin...dat is nu een stuk relaxter... Dus meis, geniet van Mika met volle teugen en praat er over op het juiste moment...(ik bleek altijd een neus tehebben om een gesprek tebeginnen op een rot moment ....wat zich dan uitte in veel zuchten, tranen, negeren etc hahahha) Dat topic was dan ook het enige waar we woorden over hadden ..of beter gezegd geen woorden..voor de rest NOOIT geen woordenwisseling of iets dergelijks. Meid ik hoop dat je een goed gesprek hebt straks...lang leven de autorit over de mutsy kan ik zelf niet mee praten, maar mijn schoonzus had er zelf ook 1, en die was er erg blij mee! Zo ga even wat doen...heb een paar dagen niets gedaan...en ondannks dat hubbie alles van me overgenomen heeft..is het nog steeds een puinhoop..die blijkbaar niemand hier stoort behalve ik dan... fijn weekend!
@ Beastie: ik vond het niet leuk om te horen dat ik een broertje of zusje voor zijn kind kon produceren. Dat bedoel ik. Ik vind een groot gezin zelf heel leuk! (ben blij dat ik zus en broer heb! dus dat gun ik kids op zich wel, maar het viel me toen gewoon even verkeerd. Het is nou niet bepaald de meest romantische reden om van iemand te horen als die een kindje met je wil krijgen... snappie! @ Mielenl: grrr. irritant dat die leasemaatschappij zo traag is dan... Zeker als kenteken er al op zit (dan is het opzich wegrijden...). Wij wilden dus morgen gaan kijken, maar staat nog niet bij garage... dus ma of di pas... Ach, mannen en auto's.... trouwens... die 308sw leent zich prima voor extra kinderen.... kwestie van tijd voor ie dat zelf bedacht heeft Dikke knuf! Over dat autostoeltje van de mutsy... kan er verdomd weinig over vinden! Consumentenbond test stond ie niet bij... over een andere Mutsy autostoel waren ze niet zo positief...Wil ook weten of het aan alle eisen voldoet! Dit weekend wel 25% korting bij de P. op de autostoeltjes... en we hebben toch een nodig voor de 'grote kleine man'. En nu gaan we naar de babyboulevard Maar waar had ik die verrekte bon voor die doos van de babydump.... (krijg je elke keer in de reclame... dus nog kwijt!)
mmmmmmmiddag! pffff, ff thuis van de bouwput @Mielenl: oh meid, snap je zooooo goed! Mijn man wou er altijd maar 1 (voor we kids kregen) en ik 3. Dus hebben we al voor ons trouwen afgesproken dat we met 2 al heel blij zouden zijn. Maar zoals jij je kriebels omschrijft...zo herkenbaar! We hadden gezegd 2 en manlief wou absoluut geen derde meer. Terwijl ik altijd in mijn achterhoofd hield 'stel dat er toch nog een derde zou komen'. Ik had ze met een paar maanden al, maar heb ze weer een poos naar de achtergrond geschoven. En hoe drukker je word met 2 ukkies vlak achter elkaar, hoe minder je er even aan denkt. Maar toen de jongste 1,5 was had ik het al weer flink te pakken. Ik zei het niet tegen mijn man, want ik wist hoe hij erover dacht. Gelukkig wist hij van mij ook hoe ík er over dacht. Als de kids weer eens ruzie hadden of superdruk waren zei hij steevast 'en jij wil er nóg zo 1?' Het heeft me nog 1,5 jaar gekost voor ik eindelijk in tranen heb verteld dat het ECHT geen grapje was! Toen schrok hij zich te pletter! Hij wist gewoon niet dat het me zoooooooo verschrikkelijk hoog zat! Hij heeft er toen nog een maand over moeten nadenken. Ik heb 'm er niet naar gevraagd in die maand. Toen ik het vertelde heb ik op al zijn 'praktische vragen' al antwoord gegeven en toen was het aan hem. En na een maand waren we een middagje weg met de kids en zaten we lekker te eten met z'n allen. En toen vertelde hij me dat hij kindjes toch eigenlijk ook wel heeeeeel schattig vindt. En dat we het dan toch nog maar een keer moesten gaan proberen. Ik snap dat je klokkie doortikt, maar denk dat als Mika iets ouder is, je man ook wel nog meer de leuke dingen ervan gaat zien. En ik moet zeggen dat (hoewel ze ook ontzettende ruzie kunnen maken) onze kids ook verschrikkelijk veel aan elkaar hebben. De oudste is minder verlegen geworden omdat de jongste haar mee trekt, terwijl de jongste zich veel veiliger voelt met zijn oudere zus. Ze spelen heel veel met elkaar en het principe van álles samen delen' hebben ze ook al aardig onder de knie. De kids hebben veel vriendjes/vriendinnetjes die alleen zijn thuis en dat verschil merk je toch goed hoor! Natuurlijk ligt dat ook aan de aard van het beestje, maar de meesten zijn slecht in delen en ook slecht in alleen vermaken! Te veel aandacht is eigenlijk helemaal niet zo goed, ben ik achter gekomen. Omdat de ouders ten allen tijde tot hun beschikking staan worden ze vaak veel later zelfstandig. En die zelfstandigheid hebben ze wel nodig voor hun zelfvertrouwen. Tenminste, dat zie ik in mijn omgeving en op de psz. Ik zou je wel aanraden om toch nog ff te wachten. Zoals Diaantje al zei: je mist wat van de ontwikkeling van je tweede als ze zo kort op elkaar zijn. Ik hoop dat je goed kan praten met je man. De lange nachten en sowieso de moeite die de eerste heeft gekost om van zwanger te raken liggen nu nog veel te vers in het geheugen. Als je al wat verder bent heb je veel meer routine opgebouwd en zie je dat je kindje al wat zelfstandiger wordt. Dan heb je ook meer rust om over een tweede na te denken. En natuurlijk hoeft dat geen jaren meer te duren. Maar ik denk dat het nu gewoon nog te snel is voor je man om dat allemaal te behappen. sorry...heel verhaal...en voor de rest heb ik alleen een dikke knuffel! Ik ga ons oude kleine fietsje achterop de fiets binden. Het frame is gebroken en we hebben inmiddels een ander klein fietsje, dus kan die oude mooi de container in die manlief voor voor vandaag nog heeft gehuurd ff klein beetje puinruimen thuis dus Wel jammer dat ik zooooooooo ontzettend moe ben! 't was niet bepaald 'relaxed' op de psz vanmorgen. We hebben 5 nieuwe kindjes die ieder niet op hun plekkie blijven zitten. Gelukkig hebben we inmiddels wat extra hulp ingeschakeld voor de vrijdag zodat we nu in elk geval altijd met z'n drieën kunnen zijn. Wel zo fijn met mijn rug Kan ik tenminste nog een poos meedraaien en het tillen en bukken aan de anderen overlaten. Ik heb echt een hele lieve juf! Ik zou ook de dinsdagmiddag kunnen gaan doen ipv de vrijdagmorgen, maar dat wil ik zelf niet, want de dinsdag is zo saai! Is maar kort en dan doe je dus geen klap Zo ga ik het denk ik wel volhouden tot de kerst. Zo lang mijn hoofd het nog doet en mijn benen me willen fietsen Laterrr meiden! Liefs Tezzz
Tezz, ik ga bidden dat het hier ook zo mag gaan. Ik herken veel in je verhaal. Wel fijn dat je man met je mee wilde denken en uiteindelijk overstag is gegaan. En dan nog moet het lukken ook nog he? Mielenl, ik sluit me wel aan bij Tezz wat betreft het missen van de stappen van je eerste als je zo vlot weer zwanger raakt. Het eerste jaar is zo voorbij en voor je het weet loopt ie rond en kan hij zo veel meer! En vergeet niet dat je hormonen ook nog erg meespelen. Ik zag bij mijn vriendin die ook vlot een tweede heeft gekregen dat de oudste niet helemaal de aandacht kreeg die hij verdiende. Ze kon het gewoon niet. Zowel lichamelijk als geestelijk. Haar buik zat al gauw in de weg en de laatste 3-4 maanden van de zwangerschap was ze erg afhankelijk van anderen want ze kon haar kleine niet eens naar boven tillen om in bed te leggen of in de kinderstoel zetten om eten te geven. Erg lastig. Desalniettemin heeft ze nu 2 beauties van kids hoor Geef je man nog even de tijd ondanks je grote verlangen en verdriet hierover *virtuele knuf* die van mij heeft trouwens vannacht al weer doorgeslapen! 3x op een rij! Geweldig he? Vanavond gaat ie voor het eerst 2 nachtjes logeren. Ik mis hem nu al maar ja ik moet toch het hele weekend werken. Heb er wel moeite mee dat ie dan niet thuis is als ik weer kom. Maandag heb ik gelukkig de hele dag vrij!
Ik vind het verschrikkelijk als ze gaan logeren Nou moet ik erbij zeggen dat het wel fijn is als de oudste gaat logeren dat je even tijd hebt voor de jongste alleen. Onze jongste durft namelijk niet te logeren en heeft het pas 1 keer gedaan (samen met grote zus ). Maar da's ook zoiets. Ook daar worden ze weer zelfstandig van, als ze een keertje niet bij mamma zijn. Ik vind het zelf verschrikkelijk, maar dochterlief heeft haar eerste logeerpartijtje al gehad toen ze 3 maand was. En gaat nu zonder probleem logeren. (hadden we dat bij de jongste ook maar gedaan ) Moet nu echt weg Laterrrrrrrrrrr
GO4 schreef:'grote kleine man'. doet me denken aan dat liedje van acda en de munnink: hee kleine man. jij doet wat nieamnd meer kan jij lief kleine man. Check hun site maar even voor de songtext is voor jou daar in a dam herkenbaar als jij straks een grote kleine man (?) hebt... word t dan een man? huh wat heb ik in de poll gezet verdikkie... http://www.acdaendemunnik.nl/ Lieve Mielenl Ik begrijp zo goed hoe jij je voelt. Het heeft ook gewoon zoveel met moedergevoelens te maken. Dat hebben mannen toch minder. Het was bij ons ook zo. A wilde echt niet nog meer kindjes dan deze geweldige twee terwijl ik doordat ik het nu veel rustiger heb de moedergevoelens omhoog kwamen borrelen.. Ik ben ook wel echt een oermoeder hoor.. Het zou mij ook hertverscheurend overkomen als ik dr een had en mijn mannetje dat wel genoeg vond. Inderdaad om depressief van te worden, alleen de ervaring uit mijn omgeving leert dat als de kindertjes ouder worden dus dat echt dat kleine dr af is pappas ook wel meer te porren zijn voor nog een baby. Alles is met een eerste nog nieuw en vreemd maar als ze wat ouder worden dus bijvoorbeeld als ze twee zijn. Dan zijn pappas er aan gewend en word het leven met een kind een stuk gewoner. Vaak begint het dan bij hen te kriebelen. (dat wil zeggen de pappas van het soort twijfelkonten) Maar op even terug te komen op onze situatie ik heb het er uitvoerig met a over mijn wens gehad en heb geprobeerd mijn gevoelens daarbij te vertellen. Het heeft toen ongeveer nog een maand geduurt en toen was hji overstag. Helaas wilde het toen anderhalf jaar niet lukken dus dan heb je heel andere teleurstellingen.... Toen het nu raak was moest A er wel drie maanden en twee echos later wennen dat hij weer pappa zou worden. Nu is het idee wel weer gewoon hoor. om een lang verhaal kort te maken je kunt best nog eeventjes wachten voor een tweede je bent nog niet veertig meis. Veel sucses met de lange reis! Kus van toM
Heej meis hoest met jou, ook wat gemerkt van de nieuwe recessie in ierland? Met mij is alles wel flexer dan het geweest is eigenlijk En mijn verjaardag was ook erg leuk, ik had een leuk maar druk feestje van vier tot acht. Ik had een makkelijk buffetje gemaakt soep en salades en knakworsten op brood en zelfgemaakte pizza alles was op dus het was wel een sucses...Heb jij je mailbox alweer geleegd?
Ja mailbox weer geleegd ja Duurde ff... We hebben het weer uit Ierland meegenomen. Niets gemerkt van de recessie daar. We hadden ook vaak geen tv op de kamer. Mmmm mijn mannetje is nu naar de patatzaak. Maar vanaf maandag..... gaan we weer lijnen heel hard nodig helaas.