Ja, slappe thee heeft Meagan nix an! Maar om het op gang te houden of de productie te verhogen moet je heel vaak, maar KORT kolven! Als je minder vaak maar te lang kolft neemt de productie weer sneller af (dat is voor vrouwen die enorme hoeveelheden hebben juist weer een aanrader). De baby maakt verschillende zuigbewegingen. in het begin van de voeding snel om de prikkel om melk goed op gang te brengen en naarmate het gaat 'stromen' lange teugen. Dat snel zuigen zeg maar zorgt ervoor dat de melk toevoer op gang komt en doet ook iets met vraaggestuurd aanbod... Nu ben ik met mn stomme kop de folder vergeten waarin het precies uitgelegd wordt, maar er zijn 2 belangrijke hormonen: prolactine en die ander... oxytocine geloof ik en die worden dus op een andere manier gestimuleerd en zorgen voor een andere manier van stimulatie van de melkproductie (toename of geen toename). Je kunt meagan ook gewoon vaker en kort aanleggen omdat een kolf niet altijd die goede beweging kan maken! Moet ik wel bij zeggen: dit ging vnl over borstvoeding in de kraamweek! Waarin zowel moeder als kind de boel moeten finetunen! Maar lijkt me dat dat 'snelle zuigen' nog steeds de prikkel blijft geven die nodig is! Anders maar een lactatiekundige raadplegen of op verschillende sites lezen (die stonden ook op die folder...)
hihi lola, dus jij hebt ook geen enkels meer net als beastie toen? arme jij! mijn zus heeft normaal een prachtig figuur.. maar toen ze zwanger was leek ze wel een olifant! sorry zus hihi en nu heeft ze dr prachtige figuur weer terug.. je zou niet zeggen dat zij 2 kids gebaard heeft!
@ Lola: je hebt een pracht buikkie hoor! En wat ik verder kon zien (stukkie bil ) zag er ook niet verkeerd uit Volgens mij heb je een heel mooi figuur! Wel vervelend trouwens dat je zoveel vocht vast houdt. Ik heb twee keer dikke enkels gehad en vond het ook reuze charming Zeker omdat ik van mezelf al stevige enkels en kuiten heb. Maar gelukkig kunnen de winterboots weer uit de kast! Verder ben ik wel erg blij dat ik behoorlijk veel vet ben kwijtgeraakt! (ik woog altijd 67 (1.76 lang) en vlak voor ik zwanger werd woog ik nog 84... nu zat ik tegen de 80 een week terug). Ben benieuwd hoeveel er straks af gaat als ik ben bevallen. Denk niet heel veel omdat ik ook niet zo veel vocht vast hou (afkloppen).
Middag trouwens! Zo, hier is het weer circus 'Ellboog, knie voet of schouder...' ... au au au... ik had nog zo gezegd: Geen halve salto's meer en op je kop blijven staan! Voel zowel onder als boven van alles bewegen.... eigenwijs kind... niet van een vreemde... Heb trouwens net een super mooie ouderwetse kinderwagen gespot op marktplaats en nu zit ik met bonkend hart te wachten op een reactie... @ Beastie: kan me heel goed voorstellen dat je niet zo'n zin hebt te gaan werken als je weet dat Jasmijn haar flesje niet gaat accepteren. Vriendin van mij had dat ook en kon paar keer per dag naar het KDV fietsen (gelukkig slechts 10 minuten) maar je werkdag is toch helemaal gebroken en het kost veel energie! Weet niet hoe dichtbij het voor jou is, maar lijkt me wel stukkie verder... Hoop dat je regeling op je werk kunt treffen dat je tussen de middag wat langer weg kan om haar te voeden! Of iets anders waardoor jij je ook een stuk relaxter gaat voelen (wat ook weer beter voor Jasmijn is lijkt me!) Borstvoeding-infosavond zaten paar heel nuttige dingen bij, maar wat ik jammer vindt is dat ze het vaak zo vanuit de verdedigende hoek doen alsof je nog overtuigd moet worden. NEE, ik vind het logisch, natuurlijk en vanzelfsprekend (anders waren we niet met die dingen uitgerust toch... die functie van de baarmoeder stellen we toch ook niet ter discussie...) dus houdt op met voordelen noemen en kom TO THE POINT met die info!
Weer even verder met g4b monoloog @ trutje: dat soort mensen zijn gek die dat durven te zeggen! Zij woont vast in zo'n klinisch huis met kinderen met allergieën omdat ze nooit met iets 'vies' in aanraking zijn geweest... tja... laat maar zwetsen! Kan ernorm genieten van de foto's van je zoon en hoe heerlijk die met eten knoeit bijvoorbeeld! Da's pas geluk! @ Lola: ohhh daar ben ik ook zo bang voor, dat ik straks zo'n zeikende kraamhulp heb! Maar daar ga ik dan heel snel korte mette mee maken! En gelukkig is de intake dame vast geen echte kraamverzorgster! De lactatiedeskundige die gister de BV -info avond gaf is ook kraamhulp en die had ik al wel willen contracteren! Dat vond ik weer een heel fijn persoon! Ach, we zullen het straks wel zien allemaal!
@ Marieke en G4B: de zijkant lijkt idd wel "slank" , maar vanaf de voorkant! Zelfs mijn rug heeft vet gekregen! Echt, ik dij helemaal uit! Ik geef het stoppen met roken maar de schuld! Dat vocht helpt ook niet helemaal mee! Voor mijn zwangerschap woog ik 73 (bij 1.83), normaal gesproken 68 kilo, dus ik was al wat voor mij doen aan de "zware" kant! Maar dit slaat echt alles! Onderkin, sleutelbeenderen die langzaam aan minder zichtbaar worden, tot aan mijn tenen! Nou ja, komt vast goed! @ G4B: geweldig he, al die bewegingen! De mijne ligt nu continu met het hoofdje tegen mijn rechterribbenkast aan! Best ongemakkelijk als je moet bukken! Enne, die kraamhulp... Pfffff, ik zie het ook niet echt zitten, maar goed het moet dan maar weer he?! Ik heb maar 3 uur per dag! Omdat ik in wonend ben en mijn moeder dus het huishouden zelf doet, de kraamhulp hoeft dus niets te doen en vandaar maar 3x8 uur... Gelukkig! Langleve de winterboots! Het duurde even voordat ik wat in de winkel kon scoren die over mijn enkeltjes en kuiten gaan, maar dan heb je ookwat! Wou eigenlijk Uggs, maar vond ze toch wat te duur voor die paar maanden! (ben niet zo'n lief hebber)!
Smep Baby's Mielenl (alias MOAS*)(ronde 7, 1x SMEP) 16 apr. 08, knul. Erannick (ronde 13, 1x SMEP) 16 mei 08, meisje WishfulDreaming (ronde 5, 1x SMEP) 19 mei 08, knul Diaantje17 (ronde 4, 1x SMEP) 31 mei 08, meid Fiona23 (ronde 2, 1x SMEP) 01 juni 08, meid Pebbels(ronde 8, 1x SMEP) It's a surprise ± 27 mei niet meer actief... Linda221 (ronde 1, 1x SMEP)08 juni 08, meid Eevitaa (ronde 1, 1x SMEP) 8 jun. knul Coco (ronde 6, 1x SMEP) 11 jun. knul Ger78 (ronde 2, 1x SMEP)18 jun. knul Daantje82 (ronde 11, 2x SMEP) 23 jun. meid Nin0 (1x SMEP) 29 jun. knul CynthiaB (SC*)(ronde 6, 3x SMEP) 01 jul. meid Silla (ronde 21, 2x SMEP) 01 jul. knul Daantje86 (ronde 10, 1x SMEP) 5 jul. meid Mijntje (ronde 5, 1x SMEP)It's a surprise ± 1 jul. Niet meer actief... Pas getrouwd (ronde 3, 1x SMEP)It's a surprise ± 14 jul. Niet meer actief... Heidi77 (ronde 4, 2x SMEP) 08 jul. knul Beastie (ronde 6, 3x SMEP) 15 jul. meid Liesje76 (ronde 4, 1x SMEP)27 jul. meid Diddl9 (ronde ? 1x SMEP) 29 jul. knul Jeldou (ronde 6, 1x SMEP) 2 aug. knul Leentje79 (ronde 10, 4x SMEP) 28 aug. meid Klavertje44 (ronde 9, 2 x smep) 28 aug. meid Linda78 (ronde 9, 1x SMEP)It's a surprise ± 28 aug.Niet meer actief... Shedevil (ronde 20, 3 x omgekeerde smep) 17 sep. meid Zico (ronde ?, 4 x smep) 23 sept. ? meid *MOAS => Mother of all smeppers! *SC => Super Cynthia! SMEPpers van Januari: Flo1975 \/ (ronde 5, 1 x smep) ± 28 sep. Butterfly1 \/ (ronde 7, 2 x smep) ± 03 okt. 21 SMEP - kandidaten 17 Ongi.... 4 Zwanger.... 19.04% zwanger ************************************************************* SMEPpers van Februari: Hanne9 \/ (ronde 6, 1 x smep) ± 24 okt 16 SMEP - kandidaten 13 Ongi.... 2 Zwanger.... 1MK.... 18.75% zwanger, waarvan 1 MK ************************************************************* SMEPpers van Maart: Go4baby \/ (ronde 18, ? x smep) ± 16 nov Wendy \/ (ronde 6, ? x smep) ± 24 nov Parels \/ (ronde 14, 1 x smep) ± 30 nov 14 SMEP - kandidaten 11 Ongi.... 3 Zwanger 21.4 % zwanger *********************************************************** SMEPpers van April: Elba \/ (ronde 11, 8 x smep) ± 22 dec Lola1982 \/ (ronde 5 na MA, 1x smep) ± 20 dec Queenie, \/ (ronde 8, 1x smep) ± 28 dec 18 SMEP - kandidaten 14Ongi.... 3 Zwanger ....1 MK 16.67% zwanger ************************************************************* SMEPpers van Mei: 15 SMEP - kandidaten, maar geen suc6 ************************************************************* SMEPpers van Juni Nyncke \/ ( ronde 7, 4 x SMEP) Julita, \/ (ronde 2 na mk, veel x SMEP) Tom78, \/ ronde 1 na MK, ? x SMEP Tezzz, \/ (ronde 8, 6 x SMEP) 12 SMEP - kandidaten 7 Ongi.... 4 Zwanger .... 1 MK 33,33% zwanger ************************************************************* SMEPpers van Juli Wieffie \/ (ronde 12, 6? x smep) Mupkuh \/ (ronde ?, ? x smep) 14 SMEP - kandidaten 10 Ongi.... 2 Zwanger .... 1 MK 14% zwanger ************************************************************* SMEPpers van Augustus Leeuw89 \/ (ronde 8, 3?x smep) Thalina \/ (ronde 3, ?x smep) Sylvia \/ (ronde 2, 1x smep) 13 SMEP - kandidaten 10 Ongi.... 3 Zwanger .... 23% zwanger ************************************************************* SMEPpers van September Houmar \/ ( ronde ?, 2 x SMEP) Makey \/ (ronde 5, 1 x SMEP) 9 SMEP - kandidaten 7 Ongi.... 2 Zwanger .... 22 % zwanger SMEPpers van Oktober 1. Trutje, NOD 5 oktober 2. Nynke1980, NOD 7 oktober 3. Miepie80, WOD 7 oktober 4. MiaMel, NOD 10 oktober Stephanie \/ (ronde 2, 2x smep) 6. Blurry, NOD 13 oktober 7. EllenK, NOD 22 oktober 8. Kippy, ronde 1, NOD 26 oktober 9. Marieke1610, NOD 28 oktober 9 SMEP - kandidaten 4 Ongi.... 1 Zwanger ....0 Negatief....0 Twijfel.... 0 MK ...% zwanger SMEPpers van November 1. MiaMel, Nod 7 november 1 SMEP - kandidaten 0 Ongi.... 0 Zwanger ....0 Negatief....0 Twijfel.... 0 MK ...% zwanger
Go4Baby goes 4 a baby on: Beastie: 11 november, 18.33 een grietje Miepie80: 14 november, 00:32, een mannetje Tezzz: 17 november, 9.10 uur, een mannetje MiaMel: 18 november, 04.33, een jongetje Stephanie: 19 november, 13.00 uur, een meisje Blurry: 20 november 18:00 een meisje Julita: 21 november 15.30, een jongen Marieke1610: 21 november 17.18 een jochie Mielenl: 21 november om 3.00 uur, een ventje Houmar: 22 november om 05.40, een manneke Lola1982: 23 november 15:13 een meisje Tessa8: 24 november 01.40, een meissie Tom78: 25 november om 14.00 een jongen EllenK: 25 november om 21:00 een bink Diaantje17: 25 november om 15:15 in 7 persweëen..., een girlie Ikdus: 28 november 04:27 een meissie
@ Marieke: oh ja dat zal het zijn zeker! hihi! @ G4B: jaaa, ik denk werk ook even hard op mijn vrije dag! fijne avond! (+weekend!) @ Blurry: Veel spel plezier!
huh? wadde? ja prachtig mooie boobs hoor tom! en dan te bedenken dat ik TOTAAL geen borstenvrouw ben in elk geval, prachtig mooie buik tom, voor zover we hem kunnen zien, hihihi
hahaha dat hebben we je toch gezegd, als je weer zuchtend aan je meldplicht voldeed, maar geloven ho maar anyway, ik wilde ook niet aan de pil en heb uiteindelijk voor een koperspiraaltje gekozen, geen hormonen meer in mijn lichaam (geen kunstmatige dan) al lees ik op internet dat de betrouwbaarheid te wensen overlaat en met die rare bloeding van de week....hmmmm
meis ik snap je dubbele gevoel maar al te goed ik was zooooo superblij dat Mika VLAK voor mijn 35 geboren zou worden! Maar hopelijk komt het bij jou dan OP je 25e met wat pilletjes tegen een traag werkende schildklier oh ja en Mika wordt op jouw verjaardag een half jaar leuk he dubbel feest dus
hallo ladies! @Lola, mooie buik hoor, en je ziet er verder op de foto idd heel slank uit... Zwemmen schijnt trouwens te helpen tegen olifant verschijnselen... Ik weet niet of je daar tijd voor hebt? @Tom, mooie boobs, ik bedoel buik! Haha, nee serieus, staat goed voor zover ik kan zien. @Wieffie, we wachten met geduld tot jauw buikje gaat ronden, en dat gaat ineens heel gauw komen zal je zien.