Dames...omdat ons vorige topic "spontaan" is gesloten bij ruim 4300 bladzijdes open ik hierbij een nieuwe. Meeste van doen niet meer zo aan "Smep" maar zijn meer suporters voor de gene die dat nog wel willen en doen. Ook is dit topic een uitermate geschikte vraagbaak over ovulatie testen en zw-testen. We zijn een flinke groep, dit is eigenlijk ons enige plek dat we echt samen komen....hier weet iedereen mekaar te vinden! Voor steun en een schouder...om je ei kwijt te kunnen en om even ergens op af te geven. Het Smep topic!
Het SMEPplan: SMEPpen (Sperm Meets Egg Programm) The Plan Short Version: * "Try" every other night starting Day 8 * Buy 10 ovulation predictor kit sticks * Begin ovulation testing on Day 10 * When test is positive, "try" that night, plus two additional nights in a row * Skip one night, then do one last "try" * Take a home pregnancy test 15 days after your ovulation test was positive, if your period has not begun * If your ovulation test never goes positive, continue "trying" every other night until Day 35, then do a pregnancy test if your period has not begun. Statistics coming in from the bulletin board show that about 40% of post-miscarriage women will get pregnant on the first try if they are faithful to the plan, about double the number of the normal population who are not on the plan. This assumes, of course, that you waited for a normal cycle to begin after your loss, and did not begin trying before having a period after a miscarriage. Many women do not ovulate in that first cycle. En de nederlandse vertaling: SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft. Iedereen veel smepplezier!
Kippie en Haans Poll!!! Bapsie: 5 januari om 15.50 uur een meisjes kipje Miepie: 7 januari om 14.22 een mannetjes-kuiken Daan81: 7 januari om 21.50 uur Blurry: 10 januari om 10.00 uur, een rooster-baby Wieffie: 10-01-2010 bevalt kip van een mooi jongetjeskuiken om 23.20 Tenslotte hebben wij ook erg ons best gedaan om haar een verjaarskado te geven. Colin was nog geen 2 uurtjes te laat maar het kuiken van kip heeft een beetje van zijn/haar papa en is dus wel op tijd Kippy: 11 januari om 00.25, een jongetje Tijgertje: 11 januari en wordt een haantje om 15.53 Dimple: 12 januari (6.00 uur) een kippetje (mooie dag/mooie tijd=mijn verjaardag) Diaantje: 13 januari ...om 7 minuten over 8 sochtends...6 persweeen en een oerkreet !..van een kleine schattig mini kippie..oftewel een girlie! Beastie: eendenkuiken is due 15 januari, 12.15 uur en een haantje Leentje: 16 januari om 8.53, een haantje. Go4Baby: 16 januari om 16.16 uur en een jongen natuurlijk Lola: 17 januari om 10.45 en een Prinsessen-kuikentje! Tezzz: 18 januari om 8.51 en een mannetje (omdat ons eerste mannetje toen ook werd geboren ) Stephanie: 19 januari, een haantje Marieke: 20 jan om 7.30u en denk een haantje Mielenl: poll 21 januari om 3u een haantje (omdat jongetjes zoooooo leuk zijn!) Ikdus: 22 januari om 13:05 een echte meisjes kuikentje Melmel: 26 januari om 05:00 van een Meisje !! D-day: 24 januari Link plaatje: http://www.renskehorn.nl/images/eendje.jpg Edit: Tezzz...jij bent zo goed in het plaatje....moet je maar snel de lijst updaten!?
Ik heb net boos de verzekering gebeld...krijg alles gewoon vergoed...fout van hun (2 grote) ..eind dit jaar maar eens kijken om over te stappen...
Kippie en Haans Bekijk bijlage 45120 Poll!!! Bapsie: 5 januari om 15.50 uur een meisjes kipje Miepie: 7 januari om 14.22 een mannetjes-kuiken Daan81: 7 januari om 21.50 uur Blurry: 10 januari om 10.00 uur, een rooster-baby Wieffie: 10-01-2010 bevalt kip van een mooi jongetjeskuiken om 23.20 Tenslotte hebben wij ook erg ons best gedaan om haar een verjaarskado te geven. Colin was nog geen 2 uurtjes te laat maar het kuiken van kip heeft een beetje van zijn/haar papa en is dus wel op tijd Kippy: 11 januari om 00.25, een jongetje Tijgertje: 11 januari en wordt een haantje om 15.53 Dimple: 12 januari (6.00 uur) een kippetje (mooie dag/mooie tijd=mijn verjaardag) Diaantje: 13 januari ...om 7 minuten over 8 sochtends...6 persweeen en een oerkreet !..van een kleine schattig mini kippie..oftewel een girlie! Beastie: eendenkuiken is due 15 januari, 12.15 uur en een haantje Leentje: 16 januari om 8.53, een haantje. Go4Baby: 16 januari om 16.16 uur en een jongen natuurlijk Lola: 17 januari om 10.45 en een Prinsessen-kuikentje! Tezzz: 18 januari om 8.51 en een mannetje (omdat ons eerste mannetje toen ook werd geboren ) Nyncke: 19 januari om 13:48 een klein kippetje. Stephanie: 19 januari, een haantje Marieke: 20 jan om 7.30u en denk een haantje Mielenl: poll 21 januari om 3u een haantje (omdat jongetjes zoooooo leuk zijn!) Ikdus: 22 januari om 13:05 een echte meisjes kuikentje Melmel: 26 januari om 05:00 van een Meisje !! D-day: 24 januari Link plaatje: http://www.renskehorn.nl/images/eendje.jpg @Beast: bedankt voor het bijwerken! ..nou nog de smeplijst opsnorren...
Smep Baby's Mielenl (alias MOAS*)(ronde 7, 1x SMEP)16 apr. 08, knul. Diaantje17 (ronde 4, 1x SMEP) 31 mei 08, meid CynthiaB (SC*)(ronde 6, 3x SMEP) 01 jul. meid Beastie (ronde 6, 3x SMEP) 15 jul. meid Leentje79 (ronde 10, 4x SMEP) 28 aug. meid Shedevil (ronde 20, 3 x omgekeerde smep) 17 sep. meid Zico (ronde ?, 4 x smep) 23 sept. ? meid Flo1975 (ronde 5, 1 x smep)25 sep. knul Butterfly1 (ronde 7, 2 x smep) 9 okt. meid Go4Baby (ronde 18, ?x smep) 13 nov. een meid Wendy1983 (ronde 6, ?x smep) 4 dec. een knul Lola1982 (ronde 5 na MA, 1x smep) 18 dec. een meid nyncke ...januari een meid Julita 2 maart 1.00 uur een meid Tezz 5 maart 9.11 uur een zoon Wieffie 16 maart 2 uur een zoon Tom 17 maart 15.55 uur een zoon Mupkuh 17 maart 19.07 een dochter Leeuw89 ? maart een zoon Thalina 16 april een zoon Stephanie 20 juni een dochter Tijgertje 13 juli een zoon MelMel 18 juli een dochter Blurry, 14 augustus een missy Trutje, 27 september een jongetje Bapsie, 4 december een jongetje *MOAS => Mother of all smeppers! *SC => Super Cynthia! ************************************************** ********* SMEPpers Mei Angelic 16 Januari Kippy 24 Januari 6 SMEP - kandidaten 33 % zwanger ************************************************** ******* Smeppers van Augustus Beastie 29 april 5 SMEP - kandidaten 40 % zwanger ************************************************** ******* Smeppers van S(m)eptember Go4Baby (nog niet eens officieel aan het smeppen ) 31 mei 3 SMEP - kandidaten 33 % zwanger ************************************************** ******* Smeppers van November Tijgertje 10 juli (?) Stephanie 30 juli (percentages zijn HELEMAAL om zeep geholpen voor de stiekemerds die zonder officieeel te SMEPPEN zwanger raken ) ************************************************** ******* Smeppers van December Dimple B-day ? 4 SMEP - kandidaten, 25 % zwanger ************************************************** ******* Smeppers van Januari Bekijk bijlage 45121 1: Leentje79, NOD ? januari, ronde 5 kindje 2 2: Daan81, NOD 16 januari, ronde 20, kindje 1 2 SMEP - kandidaten 1 Ongi.... 0 Zwanger ....0 Negatief....0 Twijfel.... 0 MK 0 % zwanger link naar plaatje http://images.suite101.com/502989_com_sperm.jpg
@Beast: gelukkig dat het is opgelost! Ben benieuwd of wij nog rare rekeningen kunnen verwachten @Blurry: wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je schoonvader! Vanaf wanneer mag hij weer gaan proberen wat te eten? Krijgt ie nu voedingssupplementen dan en/ of vitamines of zo? Hopelijk kunnen ze 'm gauw weer 'vermesten' @Bapsie: R R R!!! Maakt kleine XL (ik lees altijd extra large ) het jullie zo lastig? Knuffie voor jullie hoor! En ...het wordt echt Echt ECHT beter hoor! @Miepie: wat een verhaal! Wat fijn dat iedereen zo gastvrij reageert. Krijg je meteen veel meer het gevoel van dat het bij hun toch ook wel leeft he? Hopelijk kunnen jullie idd zo snel weer aan de slag! En zou misschien ook wel handig zijn om idd nog een keertje zaadjes te controleren. Nu heb je nog 3 maandjes om ze ventueel weer 'op te peppen' @Steeph (Marieke): lijkt me idd heel moeilijk om te genieten van je zwangerschap als iemand zo dierbaar er net afscheid van heeft moeten nemen. Zeker omdat jullie nagenoeg gelijk waren uitgeteld. Hopelijk kunnen jullie samen een manier vinden om hier mee om te gaan. Knuffie voor allebij! @All: knuffie voor allemaal! Kwam eigenlijk alleen maar ff langs om miepies nieuws te checken en dan rol ik zo opeens in een nieuw topic met lijstjes te doen! Misschien dat ik later nog weer ff kom aanwaaien, maar voor nu moet ik ff m'n eigen lijstje afwerken (op dit moment aan het kl*ten met mijn achterlicht wat het niet doet*grrr*) Later liefies!!
Ff bijgelezen in het oude topic. Miepie: Fijn dat je zo behandeld word. Dat zijn tenminste artsen die je niet als nr behandelen. Hopen dat er snel een plaatsje vrij komt. Ach en anders het is zo april. Beastie: wat goed dat jasmijn weer meer aan het eten is. Kyana heeft op dit moment een periode van geen brood willen. Maar een cracker gaat er dan gelukkig wel in. Rekeningen: soms he. Vorig jaar ook een eigenbijdrage rekening van weet ik hoeveel jaar eerder ontvangen. Vriendlief gebeld en ze zouden het uitzoeken. We hoorden het wel. Gelukkig niets meer van gehoord. Ik ben er weer vandoor. Moet om 14:40 bij de kno arts zijn en daarna gelijk door naar het werk. Dus doe of vanavond en anders morgen wel even verslag uitbrengen
* applaus voor de lijstjes * heb snel bijgelezen... @ miep wat een verhaal weer. echt zoo ontzettend jammer dat het toch écht mis was deze maand. maar wel helemaal super dat jullie voorrang krijgen. hopelijk zijn jullie dan snel eens aan de beurt. @ nyncke hoe was het bij de kno arts? verder..... vannacht met Bosch op de HAP gezeten, hij had het flink benauwd en puffer die we hadden, was over datum. bleek ook dat dat helemaal niet het goede spul was, volgens die ha. Dus nu een nieuwe pufferrrrt met het goeie spul, en dat hielp gelukkig goed. Vanmorgen toch naar het kdv, hij was wel moe en verkouden maar verder ging het wel dacht ik. Maar kon hem om 12 uur weer ophalen met koorts. Net plukte ik hem uit bed met 39,7 dus toch maar even een afspraak gemaakt met onze eigen ha voor het weekend. sielug hoor....mannetje hoest zooooo akelig! Gelukkig eten en vooral drinken (zit nu aan zijn 3e beker binnen korte tijd te lurken) gaat goed dus mamma is tevreden nu nog even proberen wat te werken....
Vandaar dat ik geen berichtjes meer kreeg! Ook wij zijn spontaan gesloten. Gek forum af en toe! Nou ja, dikke knuffel voor all bij deze! Vandaag de box lager moeten zetten, ons meisje wordt ook al zo groot!
Hé, weer een heel nieuw topic. Vorige niet meer terug gezocht dus niet bijgelezen daar, sorry... Miele, wat zielig... hoop dat je mannetje snel weer opknapt. En lekker suf dat ie de verkeerde puffer had zeg (zelfde apo als die van de rekening toevallig ?) Beast, Tezzz, goed bezig met die lijstjes!! Steef, gaat veel te hard he... Mariek, hoe is het met jou? Al heel voorzichtig weer een beetje vooruit aan het denken, of nog niet aan toe? Ik heb net nog even het AMC gesproken om te checken of we inderdaad op de lijst waren gezet (kan het niet vaak genoeg checken daar, haha). Klopte inderdaad, staan er op voor mei. Nog 4 maandjes dus.... Waarschijnlijk rond 5 mei de eerste spuit er weer in... tenzij er natuurlijk nog mensen gaan uitvallen.
Hey, Miep, fijn dat je weer op de lijst staat! Ik zou naar een verjaardag gaan, maar kreeg na het eten vreselijke krampen, kreeg het ijskoud en zweet druppelde van m'n hoofd. Schrok me kapot, maar na een half uur op de pot te hebben gezeten was ik er wel achter dat het ws buikgriep is. Nog steeds krampen, maar lekker in bed gaat het wel. (nee he, schoonpapa komt net binnen)
Avond! Huh? Topic zomaar gesloten! Waren jullie stout geweest! Nog niet terug gelezen, was pas om half 8 thuis van werk! Pfoe... Echt vet irritant, mja, gelukkig komt het niet zo vaak voor dat je onverhoopt zolang nog bij iemand op huisbezoek zit in de middle of nowhere! Gelukkig samen met een collega! dus ga zo even bijlezen!
Nee lool, jij was stout geweest! Hahaha, alle topics met meer dan 1000 berichten worden vanaf nu automatisch verwijderd. Balen van de late afspraak. Hoe is het met je meisje? En al contact gelegd met die knul waar je het laatst over had?
Hallo meiden, Al een poosje hier niet geweest. C heeft een flinke sprong gemaakt. Gaat zelf nu staan in de box en kruipt de hele kamer rond (en dat is hier nogal een heel eind) Maar hij is heel erg jengelig en schreeuwerig de hele dag... En ook elke nacht wordt ie wakker en blijft net zolang schreeuwen tot ie een fles krijgt:x Daarbij ben ik al erg vermoeid door de cu dus weinig puf om dingen te ondernemen. Nou ja, ik ben vanmiddag nog ff bij Kippy geweest! Nog ff een paar laatste buikfoto's gemaakt en het haantje (denk dat het een jongen is) ff toegesproken dat ie zich moet komen laten zien... Miepie, wat balen dat je niet zwanger bent geraakt van je laatste tp. Ik hoop dat mei meer geluk gaat brengen! Een hele dikke knuffel voor je! Stephanie, wat balen zeg buikgriep... jakkes goed uitzieken en hopelijk ben je er snel weer vanaf! Marieke, hoe gaat het nu met je? Idd net wat miepie zegt, kan je al verder kijken? Blurry, las pas laatst dat S weer opgenomen was. Gelukkig geen RS maar toch wel heel vervelend voor haar die bronchitus en natuurlijk ook voor jullie! Ik hoop wel dat jullie voorlopig rust krijgen en dat het nu goed met dr blijft gaan! Enne, als kippy nieuws heeft zal ze het ons beiden wel laten weten denk ik Meiden, ik probeer me morgen weer te melden want ik ben nu te moe om op alle anderen te reageren maar dat volgt echt! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
@ Steph: Ja ik dacht er gewoon aan, hoe moeilijk dit voor jullie beide moet zijn en dat het waarschijnlijk ook wel even een grote keerpunt in de vriendschap moet zijn. Niet dat jullie elkaar minder lief vinden, maar kan me voorstellen dat of jij Marieke uit de weggaat of andersom. En als dat niet zo is, is dat helemaal fantastisch natuurlijk! Ik heb het niet op deze manier meegemaakt, maar toen ik mijn 2e MK kreeg met 16 weken had een vriendin net positief getest en ik merkte dat zij mij uit de wegging, wat ik heel jammer vond trouwens! Maar hopelijk is het niet al te confronterend voor beide en hopelijk is Marieke - als ze dit een plekje heeft gegeven - weer een nieuw wonder gegund! Het is allemaal niet makkelijk voor jou en haar niet! En over die epilepsie, ahahahaha, dat vroeg ik mij ook af hoe vruchtbaar jij anders was geweest! Ik heb afgelopen dinsdag leren tensiemeten, polsopnemen en de pupillen even checken... Voor de rest leer ik nog injecteren, maar goed, dat ga ik in de pratijk allemaal niet uitvoeren! Zou niet weten wat ik moet inspuiten bij mijn clienten! Voor de rest krijg ik een heleboel theorie en daar heb ik wel wat aan! Alleen dat examen vind ik wat minder, want het is echt veel, maar goed nog 3 cursusdagen te gaan! En van die jongen niets meer gehoord! Lullig he?! Nee hoor, kan me voorstellen ik was degene die hem harteloos dumpte, kan niet verwachten van hem dat ie nu doodleuk met mij gaat mailen enzo! Maar het was het proberen waard! Oh nog 1 ding! (wat een verhaal) Ook schrikken die krampen, maar waarschijnlijk dus een virus! Beterschap! @ blurry: Fijn dat het beter gaat met je schoonvader, hopelijk knapt het snel weer op! @ Rekeningen in januari: 18 januari is de meest depressiefste dag van het jaar. mede door de rekeningen die binnenstromen en het geld op is, ook omdat de voornemens mislukt zijn etc. Dus het slaat dus blijkbaar wel ergens op! @ Miepie: Wel prettig dat ze jou zo goed behandelen in het AMC. Ik hoop echt van harte dat je in mei mooi roze test en dat je een mooi klein (of 2) wondertje in je armen sluit volgend jaar! Ik denk veel aan je, vind het zo rot dat het mislukt is afgelopen poging! @ Nyncke: hoe was het bij de KNO-arts? @ Miele: he bah, wat naar dat jullie vannacht naar de HAP moesten, arme Bosch, gelukkig zat ie net goed te drinken! Hopelijk knapt hij snel op! Dikke kus voor Bosch! Ik heb gister veel leuke kleertjes besteld bij kleertjes.com! Ik kan daar altijd goed slagen, hopelijk is het snel binnen!
Hallo, Waren we zo maar ineens op slot gezet. Waarom is dat zo? Beastie, je hebt het mooi verwoord op pagina 1. Hoe is het met het oogje van je mupke. En hoe is het met Mark, voelt hij zich al wat beter. Steef en Marieke, dit lijkt me ook wel soms een beetje moeilijk. Toen mijn beste vriendin anderhalve maand voor mij zwanger werd was het stiekem toch even slikken. Niet omdat ik het haar gun, nee hoor want ik gun haar meer dan mezelf, maar meer het gevoel dat we misschien niet samen deze bijzondere periode zouden kunnen meemaken. Ik merkte dat mij vriendin moeite had om het er met mij over te hebben en ik wilde ook zo graag...Maar nu zoveel maanden later zie je ook bij andere vrienden dat een paar maandjes eerder of later dan niet zoveel uitmaakt. Uiteindelijk komt bij iedereen alles goed ook al heeft het soms veel (te veel) tijd nodig. Hopelijk komt er snel een tijd dat jij Steef aan Marieke tips kan geven hoe je de zwangerschap goed kan doorlopen. Steef, je hebt nog zoveel weken voor de boeg, het kan niet anders dat je in die tijd toch nog vele weken samen met Marieke zwanger bent. En Marieke, ik denk dat je zeker aan Steef kan vertellen hoe rot je je som voelt zonder je schudig te voelen. Een echte vriendin staat voor je klaar en wil niet anders dan je helpen, troosten maar ook aan het lachen maken. En wat ik de afgelopen maanden heb gezien zijn jullie echt heel hecht met elkaar. De rest niet zoveel bijgelezen. Mis Daan wel...zou alles goed met haar zijn?