Het grote SMEP-Topic (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Beastie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leuk hoor baps dat je t strax iedereeen kan vertellen :D

nyncke oke spannend dus :D leuk hoor. hopelijk lukt t snel

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Nou ja zeg, pagina drie!!!

Nyncke, welcome back ;).

Beast, was het zwemmen leuk? En de dag doorgekomen ondanks het vroege opstaan?

Ik heb bijna de hele dag in het AMC gezeten; eerst om 11 uur (lees 11.30) een groeiecho en afspraak met de gyn (dat werd uiteindelijk een afspraak met de arts-assistent omdat de gyn meer dan een uur uitliep en ik aangaf daar niet op te gaan wachten - het was inmiddels bijna 1 uur en ik had om 3 uur de volgende afspraak ik het AMC en wilde tussendoor nog
    éven kunnen liggen). Alles weer goedgekeurd, kleintjes groeien zoals het moet en waren weer lekker aan het draaien geweest. Bloeddruk ook weer ok.

Daarna vanmiddag met mijn schoonouders naar 20-weken-echo-deel-II. Eerst werd het nieuwste super-tech echoapparaat op mij uitgeprobeerd terwijl de arts uitleg kreeg van de leverancier. Daarna door voor de echte 20w-echo... wat een nare arts die die deed!!!! Paniekzaaier en zelf enorm onduidelijk en onzeker (vond ik niet alleen, vonden ook mijn schoonouders). Ze had erge moeite de 3 uit elkaar te houden, checkte van alles wat vorige keer al goedgekeurd was (op zich niet erg, maar ik had aangegeven al erge last te hebben van het lange/vele op mijn rug liggen vandaag) en had van die lompe opmerkingen tussendoor (naar de andere arts die erbij zat "vind jij die hoeveelheid vruchtwater normaal? - 3 min later "ja, toch wel he..."(zeg dan niks)) en zij maakte zich dus wél zorgen over de iets vergrootte linker hersenkamer van Sjors. Hartjes van Sjors en Flupke nóg niet goed kunnen zien (daar kwam ik voor) dus moet morgen bellen of ik later op de dag weer langs kan komen, anders over 2 weken weer én over 6 weken om dan weer naar het hersenkamertje te kijken (moet tussen de 5 en 10 mm zijn, was 11mm. Als het te groot wordt/groeit kan het een hersenbeschadiging tot gevolg hebben - maar ze kunnen er hoe dan ook niks aan doen). Sorry voor het lange verhaal, even gefrustreerd, hahaha. Wat een doos zeg.
    Ik hoop eigenlijk dat het morgen niet kan en dat ik gewoon voor over 2 weken een afspraak kan maken waarbij ik kan vragen naar een van de andere 2 artsen prenatale diagnostiek die ik wél prettig vind.

En ik weet stiekem wat we gaan krijgen.... ssssstttttt.... (nou ja, niet gezegd door de arts, maar ze heeft het even extra goed in beeld gebracht ;) - die aardige van vanmorgen dus)

3. bapsie

bapsie Niet meer actief

nou word ik wel super nieuwschierig, 3x hetzelfde? of van beide iets???:)

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik zeg niks.....

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ikkuh wil ook wetuh!!!! ;)

wat lopen er toch een horken rond op deze aardbol he...
    wel naar dat het ene hersenkamertje misschien iets te groot is...is dat net zoiets als wanneer ze een waterhoofd hebben of zo?
    Lijkt mij idd handiger als je gewoon iemand hebt die weet waar ze naar moeten kijken en goeie info kan geven... ;)

alvast slaap lekker! Je zal wel compleet uitgeput zijn van zo'n lange dag ;)

@Nyncke: welkom terug! Al midden in de smep of begin je weer binnenkort? Hopelijk worden je cycli gauw wat regelmatiger...

@Bapsie: weten al veel mensen het? Of nog helemaal niemand? Hier heb ik het vol weten te houden het irl pas met 13 weken te vertellen. Alleen mijn collega wist het van de psz, maar zij was ook de enige die wist van onze zh-perikelen. Fijn dat de misselijkheid wat af neemt. Nou dus nog meer genieten! :)

@All: kerstboom zit weer in z'n doos en eerste lading enkele sokken is uitgezocht (nog 4 ladingen te gaan :) ). Vanaaf maar eens aan het jaarlijkste evenement beginnen....balanswerk invoeren in de computer..;)

laterrr

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ZEG DAN NIKS!!!!!!

flauw...*sip-kijkende-smiley*

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Flauw he ;). Nog een max 3 maanden geduld, haha. Miepman wil het ook niet weten en moet nog even bedenken of ik dan wel wil dat anderen het wel weten (al denkt mijn schoonzusje hetzelfde gezien te hebben als ik vandaag - heb dat naar haar toe alleen niet bevestigd. Ze had zich grondig voorbereid op internet, haha)

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Miep, jeetje, wat een flop dan die 20 weken echo part II! Grrrr! Hork!
    Enne... ben wel heel benieuwd nu! Hihi! Weten, weten, weten!
    Denk 2 boys en 1 girl!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Miep, nee als miepman het niet wil weten moet je het vooral niet delen vind ik! hoe graag ik het ook wil weten!

10. miep jeetje dus dat is een beetje een flop idd...
    hopelijk kan je dan over 2 weken terecht bij degene die je wel fijn vind.. enneh ben t wel met tezz eens.. zeg dan nix :p ;)
    maar wel leuk dat je t weet... zonde dat miepman t niet wilt weten...

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ...kan haast niet wachten!..maar laat de kleintjes dat maar niet horen. Die moeten nog zo lang mogelijk groot groeien in mamma's buik natuurlijk!
    ;););)

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

dan denk ik het ook te weten...maar ik zeg ook nix..enne niet delen idd als miepman het ook niet weet. Wel zo eerlijk;)

hier begint de verliefdheid op het huisje de kalverliefde voor bij te gaan en wat serieuzer te worden...wacht op bericht van de makelaar...dat het niet een te dure liefde zal zijn;)

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik duim voor je Beast!!

14. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hey!

Miepie, wat een rotmens zeg, dat soort dingen ga je toch niet zeggen als je daar gewoon bij ligt, bah! Maken ze je alleen maar onzeker, idd volgende keer gewoon om die andere vragen! En goed van je, nog niet delen hoor met andere als miepman het nog niet wil weten!

Wieffie, lang niets van je gehoord, alles goed?

Leentje, ben helemaal vergeten om te reageren op die mooie foto's van S. Dat haar, geweldig!

Miele, en heeft het al doorgezet? Fijn dat het niets ernstig was met Bosch!

Mariek, en meds al in huis? Het begint bij mij ook meer te kriebelen als ik lees dat jij ermee bezig bent, spannend allemaal. Maar nee ik MOET echt afvallen, zie mijn ticker!

Lool, hoe gaat het met het afvallen en niet roken?

Beast, en al wat gehoord van de makelaar?

Nyncke, weet nou niet of wij elkaar al hadden ontmoet, maar gezellig dat je mee komt kletsen. Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie.

Stephanie, alles ook goed bij jullie?

Melmel, alles goed met kleine R?

Baps, tijd voor een buikfoto!!

Vandaag dag 2 van mijn dr. Frank dieet, nog heeeeeeel wat dagen te gaan... Gisteren nog maar eens dat artikel doorgelezen in de Freya, over overgewicht en zwanger worden. Dan weet ik tenminste waar ik het voor doe..

Kussies

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    He Daan, mooie banner! Goed bezig, je gaat er voor!
    Hier afvallen vandaag niet, heb gesnoept, maar goed excuus wordt 1 deze dagen ongesteld. Meestal een dag of 2 daarvoor ga ik snoepen en de dag zelf ben ik misselijk, dus compenseert weer! haha!
    Maar nog niet gerookt, had het vandaag wel even moeilijk hoor! Vooral op huisbezoek, want dat vond k heerlijk om dan te roken, maar ja... Niets aan te doen! Net ook even een moeilijk moment, maar 1 voordeel, ik kan de deur niet uit... Haha!
    Dus bijna 4 dagen gestopt!

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dames,

Truste, ben zo ontzettend moe, had gehoopt iets meer energie te krijgen van het niet roken, maar goed... Tis maar dag 4, wie weet komt dat nog!

Liefs!

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mogge!

18. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ miep wat naar zeg, die opmerkingen tijdens de echo-part-II. kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Hopelijk valt het allemaal mee met het hartje. Spannend hoor.
    En idd HEEEEEEL flauw dat je het niet tegen ons wilt vertellen....het mag ook gewoon via pb hoor ;) ;)

@ lola you go girl! al 4 dagen gestopt! * applaus * nog even en je bent een jaar gestopt ;)

@ daantje heeee dat ziet er serieus uit met die ticker. hoe lang ben jij? Grappig, want we zitten ongeveer op hetzelfde gewicht en ik wil ook heel graag naar de 75. Eerst maar eens onder de 80 :)

@ mariek hoe ist bij jou? nog in de hiep-hiep-hoera stemming?

@ nyncke welkom terug! Jeetje je kleine meid is ook alweer bijna 2. Gaat hard zeg!

Hier gisteren officieel ongi geworden, dus ik ga morgen weer aan de clomid.

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mogguh!

Miele, balen dat het testje toch niet nodig was... knuffel!

Beast, haha, goed zo! Gevaarlijk verliefd te worden op een huis, maar aan de andere kant goed dat het zo goed aanvoelt!!

Daan, you go girl! Succes met afvallen. En Mariek natuurlijk ook...

Lool, al de 5e dag zonder sigaret!! Super!

Heel trots op mezelf; net gebeld voor een 3e 20w-echo afspraak en komende twee weken was er alleen plek bij de arts van gisteren óf bij artsen zonder meerlingervaring (wat natuurlijk ook neit opschiet). Dus uiteindelijk de arts van gisteren aan de lijn gekregen en haar verteld dat ik haar heel naar vond (in andere bewoordingen dan ;)). Ze was blij dat ik dat durfde te zeggen en vond het ook wel feedback waar ze wat mee kon gelukkig. Nou ja, poging drie wordt dus toch bij haar, maar wel even op een andere manier hoop ik.

20. Daan toppie meid! ik moet ook echt wel afvallen hoor. al is het in mijn traject niet zo noodzakelijk maar toch... ik heb de pregnyl alweer in huis. puregon was er nog niet.. vroegen ze mij of t ook van een ander merk mocht zijn.. weet ik veel haha ik zei dit is wat ik heb gekregen en jullie doen je best maar haha

beast ik duim voor je meid! zou zon mooi begin van t nieuwe jaar zijn...

lola.. ben jij al naar de dokter geweest voor dat moe zijn enzo? miss heb je wel iets te kort ofzo
    je had toch al bloedgeprikt of niet? sorry ik ben even de draad een beetje kwijt..

miele hihi die stemming is wel wat gezakt. ben nu veel met mn collega bezig met praten enzo.. dus denk niet eens zoveel meer aan mezelf.. alleen maar goed, gaat de tijd sneller :)
    wel fijn dat je weer ongi bent.. nieuwe ronde, nieuwe kansen meid!

miep dat heb je mooi gedaan dan! :) hopelijk is ze de volgende keer wat fijner... enneh zit alles er nog? haha heb vannacht over je gedroomd dat je belde omdat ze waren geboren :S schrok me lam hahaha

Deel Deze Pagina