Het grote SMEP-Topic (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Beastie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Miep: nou, maar hopen dan dat Flupke nog een poosje heeft om verder bij te trekken. Ze heeft natuurlijk ook een behoorlijke achterstand opgelopen op de rest en dan was ze al iets later begonnen natuurlijk...Hopelijk blijf jij in elk geval lekker stabiel en doen de extra bloeddrukverlagers goed hun werk. Hoe langer de kleintjes binnen blijven, hoe beter natuurlijk. En idd...stilletjes aan ga je tóch alweer richting de 26 weken! :) Lief trouwens dat je je aan mij in het bijzonder richt, maarreh...ik denk dat ik niet de enige ben die heeeeeeeeeeeel graag wil weten hoe jullie het maken ;)

Oja...K is nog steeds erg verkouden en steeds erg warm. Zijn humeur wordt gelukkig al wel wat beter... (over het algemeen dan...op dit moment zit ie de buurt bij elkaar te krijsen in bad ;) en Y en L zijn nog wel bezig om 'm op te vrolijken! )
    Is ook zo rot als je niks kan proeven en eten zelf zooo vermoeiend is! Hij heeft z'n spinazie allemaal over de grond gegooid. Zo maar eens zien of de pap er wel in gaat...;)

@marieke: een beetje bijgekomen van het slapen? Hopelijk heeft de rust de zaadjes geholpen hun weg te vinden!

Ik ga maar eens kijken hoe het gaat boven...K krijst en Y zingt...:D

2. tezzz beterschap met kleine k.. arm kereltje!!

t slapen heeft me niet echt goed gedaan haha heel raar gedroomd.. en zo echt ook.. ik had weer gerookt (dus werd wakker en voelde me schuldig haha) en van alles door mekaar enzo.. werd verward wakker.
    en heb nog altijd zon pijn in mn buik.. vorige keer heel niet gehad ... net ook flinke steek in mn liezen gehad dus miss mn eisprong... daar gaan we dan maar van uit

3. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    @Miep, klink al beter en nog een paar daagjes en je bent aan de 26 weken. Blijf aan je denken ook al post ik hier weinig hoor.

@Ellen, jij vroeg of het helmpje zou moeten gaan werken, zover ik weet en heb gehoord helpt het helmpje in bijna alle gevallen, in een paar weken zou je al verandering moeten zien. Heb advies gekregen om een foto van bovenaf te maken, een soort voor en na foto, want als ouders zie je weinig verschil, klopt natuurlijk ook wel, dat is ook met groei. Gaat zo geleidelijk als je hem elke dag ziet.

Ben er op het moment weinig, probeer wel een beetje mee te lezen, maar ik zit er even doorheen, zkh bezoek na zkh bezoek en dan nog super druk op het werk. En vannacht nog een (net als velen hier) een wakker snipverkouden ventje, de grotere is ook verkouden en wij beginnen ook.

4. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Jeetje Digger alweer 5 maandag vandaag

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Miep: fijn dat Flupke al wel meer vruchtwater heeft. Had vast net geplast dat blaas leeg was ;)
    Ik duim heel hard voor dat kleine poppie! En voor Quick en Sjors net zo goed! Lekker groeien lieve kleintjes, lekker bij mama in haar buik! Buiten is er echt niets aan nog!

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Mariek: je klachten klinken goed ;) Duim ook voor jou!
    liefs

@ all: knuffies!

7. hier spreken even mn hormonen... dus geen zin in? lees het hieronder dan niet... maar ik moet het gewoon kwijt...

Ik ben zo onrustig.. ik voel van alles.. zo is alles goed en ben ik gelukkig en zo kan ik wel janken.. mn collega heeft endometriose en kan elk moment opgeroepen worden voor een zware operatie waarbij ze haar eierstok kwijt raakt.. en mensen begrijpen haar niet.. ze is zo bang om zich ziek te melden. ze heeft pijn.. ze begrijpen haar niet..
    ik begrijp haar.. ik begrijp haar verdriet, ik begrijp haar pijn. heb haar zo vaak gezegd hier op t forum aan te melden.. t zou haar goed doen, maar denk dat ze niet durft.. ze is bang dat ze zeurt, dat ze teveel is.. ik heb t zo met haar te doen.. niemand.. niemand gun je het verdriet van het kinderloos blijven, van het onvruchtbaar zijn, van alle ziekenhuis bezoeken, van een behandeling of zelfs een operatie.. niemand gun je dat!
    In het begin dan ben je bijzonder.. dan voelt iedereen met je mee,
    in het begin ben je interressant dan vraagt iedereen naar je en zijn er mensen enthausiast als je goed nieuws hebt..
    als het dan fout gaat, leven mensen met je mee.. oprecht...

Maar het lijkt wel of het "normaal" word.. of mensen het "normaal" gaan vinden dat je moeizaam kinderen krijgt, je bent ineens niet boeiend meer.. mensen vragen niet meer naar je.. de ziekenhuisbezoeken zijn ineens niet meer interressant en als je met goed nieuws komt is het ineens : eerst maar eens zien dat.....

Ineens vinden mensen het vervelend dat je WEER afwezig bent voor een bezoekje aan t ziekenhuis.. of dat je WEER ziek bent vanwege de pijn die je hebt..

ik word er zo verdrietig van.. want lieve mensen.. wat voor jullie misschien WEER is.. is voor de mensen die het meemaken een nieuwe kans.. en bedenk dan alsjeblieft dat het geen pretje is.. dat we er echt voor moeten vechten en dat dit veel van onszelf maar ook van onze relatie vergt..

ik weet dat dit nix met jullie te maken heeft, want jullie zijn stuk voor stuk toppers... maar ik ben onrustig.. verdrietig en boos en blij en gelukkig tegelijk.. sorry.. dikke knuffel voor jullie allemaal

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo,

Even snel...

Lieve Miep, jeetje, wat moet jij je bezorgd voelen. Bezorg om je 3 kleine ukkies in je buik! Ik ben blij te horen dat Flupke het iig wel ok doet, maar wat naar dat ie zo klein is!!! Hopelijk blijven je bloedwaardes stabiel, verslechter het niet en kunnen ze nog tot 28 weken blijven zitten, maar wat je al zegt, weer een dag erbij! En elke dag is er 1, elke dag is een dag da tje kindjes weer wat groeien, kunnen aansterken en zich klaar kunnen maken voor het grote avontuur die hun buiten jouw buik te wachten staat! 3 kleine kindjes, die niet weten wat hun overkomt, die worden straks overladen met liefde.. En idd die toeters en bellen, maar laten we met zijna lle heel hard duimen, heel hard duimen voor jou en je 3 ukkies dat het allemaal goed verloopt, dat ze maar groot ern sterk worden in je buik en buiten je buik! Ik heb weinig worden om je een beter gevoel te geven... Maar hoop dat je nu ondanks die bezorgdheid ook nog een beetje kan genieten van alle bewegingen in je buik!
    Dikke knuffel voor jou!!!!

Lieve marieke, wat heftig wat je allemaal moet doorstaan, de behandelingen, het lange wachten op de behandeling... En de miskramen die je hebt gehad. Sommige mensen denken echt dat het vanzelf sprekend is, een kindje... Jammer dat ze er niet bij stil staan hoe het ook kan! Ik begrijp je wel, het is idd interessant in het begin, later wordt het normaal.. Normaal is het niet, absoluut niet... En die interesse moet blijven het is fijn toch om te delen delen met je familie, vrienden en collega's waar je allemaal doorheen moet!
    Wat je allemaal voelt, de hoop en de wanhoop, de onzekerheid van het zwanger worden en voor het zwanger zijn, want ook dat kan je niet meer onbezonnen, dat is je afgenomen door je eerdere miskramen... Dat is ook erg heftig, de tijd waar je in zat, de periode waar je nu in zet en de periode die komen gaat!
    Ik gun jullie een kindje, ik gun het je van harte! Dikke knuffel voor jou!

Sorry op de rest kan ik niet reageren, meot vanavond nog 2 behandelplannen uitwerken! :x heb teveel gekletst op werk vandaag en morgen moet ik er 7 af hebben om te bespreken... Want op mijn vrije dag naar kantoor, samen met N. om dit te bespreken.... Helaas!

9. dank je voor je lieve woorden lola.. *pinkt nu heel wat traantjes weg*

10. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Lieve Miep, hoe gaat het met je? Denk veel aan je!

Lieve Marieke, ik herken de woorden die je zegt. Laatst met 'vriendinnen wezen eten' en het onderwerp werd niet eens meer gevraagd, dat doet pijn... Dus meis weet dat ik met je meeleef! En is de inseminatie vandaag goed gegaan?

Hier weinig tijd mijn schoonvader is vrijdag met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, gaat erg slecht... Ben nu dus een paar keer per dag in het ziekenhuis te vinden. Even geen tijd dus om mee te schrijven, maar denk natuurlijk wel aan jullie!

Kussies

11. lieve daan wat vreselijk van je schoonvader.. sterkte meid!!

inseminatie is goed gegaan.. heb alleen veel pijn in mn buik.. maar dat schijnt van de pregnyl nog te kunnen zijn of van de vloeistof waarin het zaad vermengd zit.. dus is normaal..
    jij nog nix gehoord van nijmegen?

knuffel meid

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    meiden...ik heb de tranen in mijn ogen staan...
    Ik kan me de onmacht nog herinneren voor ik zwanger raakte, de onmacht toen het de derde keer zo moeilijk bleek te zijn. Maar hoewel het verlangen er al jaren was, was dat gevoel van onmacht slechts een kwestie van een aantal maanden. Ik weet niet wat het is om een miskraam te krijgen. Maar ik weet donders goed hoe veel ik van onze kinderen hou. En ik vind het vreselijk dat jullie dat gevoel van 'moederliefde' nog steeds niet ultiem kunnen beleven.
    Marieke, je moet zo veel doorstaan. En dan niet alleen je eigen lichamelijke en geestelijke dingen, maar ook nog de manier waarop anderen daar mee om gaan. Gelukkig staan tegenover al die mensen die de interesse verliezen, gelukkig ook een paar mensen die wél met jullie blijven meeleven.
    Lieve Marieke,Daan en Mielenl, ik hoop heeeeeel erg dat jullie wens snel in vervulling mag gaan. Jullie hebben al meer dan lang genoeg gewacht. Het is de hoogste tijd. Dikke knuffel! Ook voor je vriendin, Marieke! Misschien een idee om haar eens wat te laten lezen van het forum hoe mensen met elkaar hier omgaan en wat je er aan informatie uit kan halen. Ik ken haar niet, maar niemand verdient het om zoiets heftigs mee te moeten maken en volgens mij kan ze alle steun gebruiken.

@Daan: Heel veel sterkte gewenst voor jullie. Het is vreselijk om een naaste steeds zieker te zien worden :( Helaas kunnen daar steeds meer mensen over mee vertellen... :(

@Lola: ah getver! Dus nog aan het werk...nou, hopelijk ben je er snel doorheen.. Misschien morgen je werk maar combineren met wat leuks dan met N? ff buurten bij G4B bijv ;)

Laterr liefies! Hopelijk heeft iedereen een rustige nacht....

Liefs Tezzz

13. dankjewel tezz.. doet me goed en denk dat t iedereen goed doet om te lezen dat er hier op t forum wel mensen zijn die je begrijpen.. daarom ben ik ook zo blij met jullie..
    ik denk idd dat ik eens een keer samen met haar gewoon t forum op ga.. dan kan ze het zelf zien...

ik ga nu slapen. morgenochtend werken.. kan nog amper rechtop staan maar ach.. hopelijk is de gladheid morgen weg.. want op de snelweg waar ik overheen moet zijn tientalle autos vanavond in botsing gedaan en zijn er meer dan 20 gewonden brrr

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dikke knuff voor jou want ook nu heb ik zulke gevoelens door elkaar heen...en ik ben niet eens met een zwangerschaps traject bezig...Maar blij en gelukkig wordt je wel van een huis kopen...maar verdrietig is zeker ook aanwezig...en dan droomde ik vannacht weer heel raar van M...en werd ik boos wakker...snap helemaal dat al die gevoelens je van slag maken...of ieder geval zo laten voelen dat je jezlf niet eens meer kent..dikke vette knufff;)

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Lieve Mariek... kop op lieverd..... slaap maar lekker een nachtje... Tis ook allemaal niet niets allemaal....

Diaan heel veel sterkte....

16. beast: kan me dus idd jou gevoel ook goed voorstellen.. alles doormekaar heen.. boos, verdrietig, blij..
    soms is het leven zo niet eerlijk.. of het nu om de dood gaat of om een nieuw leven.. soms is het gewoon niet eerlijk! jij ook een dikke knuffel!

ellenk dank je meid.. hoe voel jij je nu?
    al helemaal aan t idee gewend? al de vk gebeld? of nog maar niet?

baps meid hoe is het met jou?

*o ja ik ging slapen....*

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mogge!

iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel!
    Afgelopen pagina was echt heftig om te lezen! Alle uiteenlopende gebeurtenissen, maar dan ook van het ergste soort.... :(

Liefs!

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Goedemorgen allemaal.... even een dikke *knuf*
    Lieve meiden ik hoop dat vandaag voor allen een betere dag is!

Kussssssss

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Marieke... nee nog steeds niet gebeld.... stom he! Heb met vriendje afgesproken echt deze week te bellen. Wilde eerst via de computer een afspraak maken maar dan moet je een verwijzing hebben van de huisarts. Dus ik moet eerst maar een de info lijn bellen. Kijken of we in week van 21 feb kunnen. Dat is mijn 8+ week dus ook wat te zien en we moeten het ook nog hebben over mijn kansen op afwijkingen ivm überoude moeder ;)

Gisteren trouwens weer iets met oog en naald. We zijn bezig met een dansje voor de carnaval en natuurlijk koekjes en chocolade bij de koffie. Voor ik er erg in had had ik het al in mijn mond.... Gelukkig zei niemand wat maar later toch maar niet aan de chips etc gezeten :(

En vanmorgen om half 5 nog een testje gedaan ... natuurlijk vette streep ondanks waterige plasje (moet s nachts om de 2 uur)

Nou dat was weer een heel non-verhaal ;)
    Ik ga maar eens aan het werk.

tot later
    Liefs,

20. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    @Marieke, jee wat moet jij je kl*te hebben gevoeld gisteren, nu al iets beter? Ik moet zeggen dat ik jou, mede door mijn aanwezigheid op dit forum en gelukkig niet door eigen ervaring, wel begrijp. En ik moet zeggen dat wij ook nooit hebben gehad dat kinderen krijgen vanzelfsprekend is. Veel mensen zeggen zo makkelijk: wij nemen 2 kinderen. Maar nee, dat hebben wij nooit gehad. Dikke knuffel in ieder geval.
    O ja, nog bedankt voor de anti-snurk tip, manlief is er redelijk blij mee:D

@Ellenk, zo oud ben je niet hoor (hier een inmiddels, een maandje geleden geworden 39 jarige) En wij hebben helemaal geen extra testen gedaan, wij wilden niks weten, anders ga je zo twijfelen.

Gisteren om 21 uur naar bed gegaan en gelukkig een beetje uitgerust, Digger kwam nog wel even om 4 uur vannacht, maar sliep ook weer snel. Morgen naar de longarts.

Deel Deze Pagina