Het grote SMEP-Topic (deel 5)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Beastie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pagina 3

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    tsk..;)

3. mja

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ola!

Leuke spam tezzz en Baps mooie wagen!

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    En weer even terug van weggeweest ;).
    Ik lees wel mee hoor, maar ben een beetje druk... zeker afgelopen week (met eerst N nog in Leiden, op en neer rijden, etc). Hopelijk komt er nu weer een beetje regelmaat in, Miepman is weer aan het werk, zusje weer naar huis - komende week dus zelf maar rijden naar het ziekenhuis.

Mariek (sorry als ik er overheen gelezen heb), slaat de primolut aan? Pfff, wat een gedoe zeg. Mag je wel komende maand gelijk door, of moet er eerst een cyclus tussen zitten na de primolut?

Ellen, gaat al hard bij jou zeg! Ik was tot 16 weken misselijk, maar al wel vanaf het begin. Hoop voor je dat eht niet erger gaat worden nu!

Baps, mooie wagen hoor! En handig dat ie niet groter is dan een gewone wagen (wij zijn nog op zoek naar een handige drielingbuggy - gebruiken eerst een tweedehands Urban Jungle Duo met grote bak).

Beast, vandaag je nieuwe huis in, spannend!!!! Begin van een weer heel nieuwe periode, hopelijk een hele mooie ....

Diaan, spiraaltje al terecht?

Tezzz, mooie spam hoor! Wat wordt K al groot...

Lola, al eigen clienten of nog steeds achter een bureau? Hoe bevalt het weinige reizen? Merk je veel verschil?

G4, druk daar?

Steef, nog gefeliciteerd met je mannetje. En mooie spam van Mariek van je kids en jou!

Daan, hoe is het bij jou? Volgende week Nijmegen toch?

Julita, hoe is het met jou? Alles goed, al een echo gehad?

Diaan, de slingers hangen ook weer prachtig op de nieuwe locatie van de kids :). In Leiden hebben de verpleegkundigen zich erdoor laten inspireren, die waren druk aan het knippen en plakken om "mama"-slingers te maken naar voorbeeld van de naamslingers van ons drietal ;).

@ all: dikke knuffel!

En dan voor de geinteresseerden na een maand toch nog even mijn bevallingsverhaal:
    25 februari kreeg ik 's middags te horen dat ik weer met TYON (kort verlof) mocht zaterdag. 's Ochtends zou er nog een ctg worden gemaakt en dan zouden Miepman en ik naar huis gaan - hij bleef die nacht in het LUMC bij mij slapen. Rond 22.30 in slaap gevallen en even over twaalven werd ik wakker omdat mijn bed ineens helemaal nat was. Miepman wakker gemaakt en de verpleegkundige gebeld - zijn dacht ook dat het vruchtwater was en heeft de zaalarts ingelicht. Die heeft vervolgens een echo gemaakt om te kijken wiens vliezen waren gebroken (Rutger) en daarna is het pessarium wat ik had (ivm onderzoek naar vroeggeboorte bij meerlingen) verwijderd en heeft ze me getoucheerd. Volledig verstreken baarmoedermond en 1 cm ontsluiting. Ik had nog geen weeën en kreeg gelijk weeënremmers en ben aan de CTG gelegd en kreeg een infuus. Na een half uurtje kwamen de eerste weeën, maar die werden niet door de CTG geregistreerd. Na ongeveer een uur (Miepman sliep weer, CTG was klaar) kreeg ik wat sterkere weeën en ging uitrusten/slapen bij mij niet meer lukken. Rond 2.30 zat ik op elke 4 minuten een flinke wee die lang aanhield, en weer een uur later elke 3 minuten - die hielden ook ruim een minuut aan. Ik heb toen aangegeven aan de verpleegkundige die weer weeënremmers kwam brengen (!) dat het erg hard ging, en kreeg als reactie daarop een koud washandje... Ik moest elk half uur plassen, maar kreeg toen ook het gevoel te moeten poepen en heb dus een half uurtje later maar weer gebeld en dat aangegeven - de weeën kwamen toen elke 2 minuten en werden moeilijker weg te puffen. De verpleegkundige heeft toen de zaalarts er weer bijgeroepen en toen was er ineens paniek (bij hun); ik had al volledige ontsluiting. Ze hebben me half rennend samen naar de verloskamers gereden, waar iemand anders die lag te bevallen uit de kamer werd gehaald omdat zij op de enige kamer lag die een zijkamertje had waar de kinderartsen onze kids zouden kunnen opvangen. Ik was nogal verbaasd dat ze me naar de verloskamers reden en er vanuit leken te gaan dat ik vaginaal ging bevallen, en wist even helemaal niet meer of ik dat nou wel of niet wilde (Rutger lag helemaal ingedaald, maar de meiden allebei dwars, dus was nogal een risico dan). De verloskundige die dienst had was gelukkig wel iets rustiger dan de zaalarts, maar erg op hun gemak leken ze niet en ik was dan ook erg blij toen ik weer een kwartier later (3 kwartier persweeën inmiddels, was nu half 6) de gyn die ook de laserbehandeling had gedaan zag binnenstappen, hij was opgepiept omdat bij een meerlingbevalling altijd een gyn aanwezig moet zijn. Hij had ook gezorgd dat er neonatologen en kinderartsen opgepiept waren zodat het hele team klaar zou staan. Hij leek wat te balen (richting vk en zaalarts dan) dat ik al zo lang met volledige ontsluiting lag te wachten, en maakte snel duidelijk dat we richting OK gingen - al heeft hij ons nog wel de keus gegeven, maar zelf een duidelijke voorkeur richting KS aangegeven ivm gevaar voor Noor die nog erg zwak was. Racen naar de lift en OK dus. Ik trilde enorm van het wegpuffen van de persweeën en had het ijskoud. Miepman werd meegenomen om andere kleren aan te krijgen en ik kwam in een ijskoude OK waar wel heel veel mensen waren, maar niemand die ik kende. Ik moest gaan zitten voor de ruggeprik (fijn als je persweeën hebt, een mega-buik en niet kan stoppen met trillen) en hoopte op dat moment alleen maar dat de pijn snel weg zou zijn. Tot toen had ik wel pijn gehad, maar die was goed te doen geweest. Gelukkig werkte de ruggeprik snel en ik werd op eht OK bed gehesen, aangesloten aan alle monitoren en de gyn en de rest van het team kwamen binnen. Even was ik bang dat ze al begonnen zonder Miepman erbij; ik voelde wel dat ze aan mijn buik zaten, maar bleek allen te zijn om de ligging te bepalen en te kijken waar ze gingen snijden.
    Miepman kwam er ook bij en direct daarna begonnen ze en 2 minuten later werd Rutger boven het schermpje uit gehouden. Miepman heel emotioneel, en ik was meer geschokt dat ik dat niet was - maar heel helder aan het denken was (dacht ik toen, haha). Noor kwam daarna, zij werd gelijk meegenomen en daarna werd ook Anna even snel geshowd. De kinderen gingen direct met de kinderartsen mee naar een andere kamer, ik was wel heel blij Anna en Rutger te horen huilen ('er leven er in elk geval twee' heb ik toen nog gedacht). Miepman mocht mee naar de kinderen en ik werd dichtgenaaid en drie kwartier later naar de verkoeverkamer gereden. Daar kreeg ik wel direct te horen dat de kinderen het naar omstandigheden goed maakten. Na een uurtje kwam Miepman - hij wist gelukkig nog wat meer te vertellen (Noor wel geintubeerd, de andere twee ademden zelf en hij wist niet hoe zwaar ze waren, alleen dat ze heel klein waren) en een half uurtje later werden we samen (met bed en al) naar de IC gereden naar de kinderen. Het was mijn grote angst geweest dat het heel lang zou duren voor ik de kinderen zou kunnen zien, dus ik was erg blij dat ik al na 2,5 uur de kinderen kon zien en aanraken. Ik was wel nog steeds totaal niet emotioneel wat ik wel verwacht had, en vond dat heel naar en raar - ik wist dat het mijn kinderen waren en voelde dat ook wel, maar vond het raar dat ik helemaal geen zorgen over ze had op dat moment.
    Daarna ben ik weer naar mijn kamer gereden en hebben we onze ouders, broer en zussen gebeld... en Beast gesmst ;).

Er zullen waarschijnlijk weinig vrouwen zijn die dit zeggen, maar ik was echt 'blij' toch tegen de verwachting in nog een bevalling te hebben gehad tot aan persweeën toe. Tijdens de uren ontsluitingsweeën was ik me heel bewust van dat de kinderen geboren gingen worden en dat ik daar op dat moment mee bezig was en ik vond dat idee heel mooi en de weeën daardoor ook goed te doen - alleen het einde was dus naar omdat het zo ondudielijk en rommelig was. Achteraf hoorden we dat er die nacht 9 kindjes geboren waren, was dus een chaos-nacht geweest ;).

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Oe, wat een lang verhaal, haha!

Kids: gaat heel goed met Rutger; gisteren in bad gedaan, hij dipt niet/nauwelijks meer (alleen brady, dus hartslag omlaag. Saturatie blijft goed) en hij komt goed aan - gisteren 1670 gram. Hij heeft na het badderen 'geoefend' aan de borst en alles samen ruim 2 uur zonder monitor gelegen, dus met alleen een sonde in en verder niks.
    Noor doet het boven verwachting goed nu ze weer herenigd is met haar zus; ze aapt Anna gewoon na ;). Af en toe iets zuurstof extra nodig dus, meestal zitten ze allebei op ongeveer 24% (normale lucht is 21% zuurstof). Af en toe dippen ze iets als ze druk bezig zijn en hebben ze iets meer nodig. Ze komen wel zelf weer uit hun dips. In N halen ze ze pas van de CPAP als ze zeker zijn dat ze zonder kunnen, hopelijk ergens volgende week ofzo, even afwachten hoe ze het komende dagen doen.

R wordt dinsdag nog extra besproken in het WKZ door de neurologen omdat bij hem een hersenbloedinkje te zien was op de echo. Komt heel veel voor bij prematuurtjes en hoeft geen gevolgen te hebben, maar het kan zijn dat ze een MRI willen maken om te kijken of/hoeveel hersenweefsel er is aangetast en welk gedeelte precies. Wij merken nu in elk geval niks aan hem en maken ons eigenlijk ook niet zo druk - kunnen er hoe dan ook weinig aan veranderen.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Pinkt een traantje weg. Want een kindje krijgen is heel bijzonder, maar 3 van die sterkte kindjes op de wereld zetten is echt superwonderlijk!
    En ik zie een hele grote stoere gynaecoloog voor me die de boel even regelt! haha!
    Wat een verhaal en ik herken het wel hoor met een KS en toch blij zijn dat je alles ervoor hebt meegemaakt! (al was er bij mij geen 10cm, maar wel 24 uur haha)
    De foto´s op FB zijn weer prachtig! En zo mooi om te zien dat ze op elke foto die je plaatst steeds weer ietsjes groter zijn! Prachtig!

8. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @all: Sorry dat ik me niet zoveel heb laten horen afgelopen weken. Ik ben aan het lezen geslagen en kan de boeken heel moeilijk wegleggen. Maar moet nu nog 100 blz en dan ben ik er helemaal me klaar. Dus volgende week ben ik weer voledig aanwezig.

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    wat een verhaal, Miep...ben er stil van..

Misschien dachten ze wel dat de weeënremmers werkten omdat je ze niet als zo heel heftig ervaarde? (kan me nog herinneren dat de vk bij mij hoogst verbaasd was dat ik al 5 cm had, terwijl ik er nog zo relaxed uit zag..;)... ja, die vk die te laat was voor L's geboorte ;) )

Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes! Hopelijk is er idd niks aan de hand met R. Wat fijn dat ie zo genoten heeft van het badderen. En hoe gaat het met je kolf-praktijken? Snapte R al een beetje hoe het werkt aan zo'n borst? En is A nog steeds zo gek op de speen? Zij zal ook wel zin hebben in 'real life boob' denk ik :D

En hoe gaat het met jou? Ga je dat redden om zelf weer naar het zh te rijden?

Liefs!

@Bapsie: leuke wagen! Ik zie ze met regelmaat rondom het schoolplein. Best handig, vooral als de kleinste nog heel klein is.

oja...@Miep: De buurman van m'n ouders (die vader van drieling en iets ouder zusje) vertelde toevallig vanmiddag dat ze nu toch aan het kijken zijn naar een bakfiets. Ze hadden een dubbele wagen (4-zitter :D), maar vinden 'm toch niet zo praktisch. Die meisjes zijn nu een half jaar oud.

@Ellenk: Ik heb de wagen juist in de winter veel meer gebruikt. Want juist als het sneeuwt of glad is kan je beter gaan lopen dan op de fiets.

Ik heb de wagen overigens afgelopen maandag in de garage geparkeerd. We gebruiken hem nu nog nauwelijks en aangezien we elke keer weer lekkages hebben, moest ik ruimte hebben voor de meterkast.
    We gebruiken 'm nu eigenlijk alleen als we een dagje naar een pretpark gaan of zo, omdat dat ding natuurlijk een stuk relaxter slaapt dan zo'n buggy. En ook wat beter tegen de regen kan ;)

Vandaag naar de stofjesmarkt geweest, met de kids en m'n ouders. Kids gedroegen zich voorbeeldig! Hadden besloten dat ze vandaag vriendjes waren dus gingen zelfs gearmd (!!! :$ !!!) over straat :D Was erg gezellig en een paar leuke stofjes gescoord. Deze mamma kan weer aan de slag ;)

Oja, concert gister was erg mooi. Wel 3 uur zonder pauze, dus we hadden een beetje boel dorst toen we eindelijk thuis waren (omleiding op A1, dus bijna 2 uur heen en 2 uur terug). Maar het was het waard!
    Voor wie het interessant vindt: Transiberian orchestra...klassiek, maar dan met elektrische gitaren enzo :D

tjeetje...het is pas 10 voor tien (wintertijd), maar heb het idee dat het juist al 10 voor 12 is zeg! :$ Die zomertijd zit er al wel in geloof ik ;)

Trustuh!

Liefs Tezzz

10. mooi verhaal miep! kijk ook geregeld op je site!
    fijn dat het met de kids zo super gaat! hopelijk valt het mee met t bloedinkje bij R.

ik ga dr vanuit dat ik gelijk door mag.. zou dat niet mogen dan?? sjonge had ik t maar nooit gemogen.. ik heb wel t idee dat t aanslaat aldaar ik steeds vaker wat krampjes krijg.. maar nog altijd geen bloed..

tezzz was je naar ilse de lange ja? reed ik gister langsop.. heb nog gezwaaid, dacht wellicht dat er bekende zitten hahahahaahah

ga nu maar slapen heb me een koppijn...

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Nope...wij zaten dus in HMH, Amsterdam..(maar met koppijn kan ik me voorstellen dat je dat misschien over het hoofd hebt gezien ;) )

kus op koppie en buik!

ltr

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hallo allemaal,

Miepie, wat een verhaal weer, fijn dat de meiden veel steun aan elkaar hebben en wat R betreft... Is toch een goed teken dat je niets aan hem merkt of niet? Veel succes met hem onder de mri.

Tezz, misschien een kinderwagen met spikes? Wellicht helpt dat. Of in ieder geval winterbanden :D

Vanmorgen naar gyn. Alles goed. Ty was heel rustig. Maar waarschijnlijk ook moe omdat ik vanaf 4 uur ook wakker heb gelegen. Maar hij heeft nog naar ons gezwaaid. Hij heeft een wipneus. (had ik ook heel erg) Verder overstrekte ie zich een beetje tijdens de meting dus leek het net of hij al groter was. Dus we blijven gewoon staan waar we staan.
    Mag helaas nog niet naar de vk:( want mijn bloeddruk was te hoog. Maar ik mag dus daarom wel weer terugkomen de 11e ;)
    Ik had geen eiwit in mijn bloed dus er was niet iets aan de hand en de bloedwaarden waren ook ok.

Nou dat was mijn verhaal. Zit op een wolkje, kijken of ik nog wat uit mijn handen krijg vandaag :p

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Ellen, fijn dat alles goed was met Ty! Beetje jammer van je bloeddruk, maar wel goed dat je zo in de gaten gehouden wordt! Geniet maar lekker op je wolk (maar ga alsjeblieft voor die zon weg! grrr! hihi!)

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Ellenk: Gelukkig zag Ty er goed uit op de echo. Wel een beetje jammer van je bloeddruk...kalm an dus...EN RAP 'N BEETJE!!! ;)
    Ach, gyn heeft ook wel voordelen toch? Krijg je veel sneller een echo :D

@All: ik zag al dat Beast en Steef een erg onrustige nacht hadden gehad op H. Pfff....zou dat door het tijdsverschil komen? K heeft nergens last van maar L heeft zitten spoken vannacht! En daar werd Y weer van wakker. En zo lang sliep hij nog niet, want hij kon natuurlijk niet in slaap komen zo 'vroeg'. Ennieweees...vanmorgen waren ze dus niet uit bed te krijgen he! Dus we waren al laat buiten de deur en toen...was m'n band weer zacht..

yep...maandag...

zo kids ophalen en strakjes mogen ze voor het eerst samen 'zwemlessen'. We zitten nu ook nog een uurtje later, dusss dat wordt zeeeeer vlot eten en het bed in.

laterrrr!

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier vannacht ook een spookje gehad! en nu ook niet willen slapen! Dacht even wat in mijn huis te doen... (Lees, dweilen) Maar helaas! hihi!

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ohja, maar N. is ook heel erg aan het eczemen en spugen, dus misschien dat het bij haar daar door komt! Net de ´nieuwe´ medicatie opgehaald en gegeven 3 uur terug en zou binnen 2 uur moeten werken, maar helaas weer spugen en nog jeukende gezicht... En die bloeduitstortingen van het spugen in haar gezicht is om te janken.. Arm kind!

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

He Gatsie Lool... En je staat zo machteloos dat lijkt me verschrikkelijk. Arm kind. Beterschap ermee. Ik hoop dat de medicatie toch snel aanslaat.

Mijn bloeddruk is altijd al hoog hoor en eerlijk vond ik het nog wel meevallen. Maar goed. Ik was natuurlijk ook nog wel wat gespannen... (goh hoezo! :) ) Natuurlijk had ik nog wel snel gister avond het hartje geluisterd. Maar Ty peert hem steeds als ik hem gevonden heb. Stom kind :) :) :) ;)

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Ellen, ja het is best lastig, ze heeft zaterdag een koekje gegeten waar ze dus blijkbaar niet tegen kan en helaas duurt het altijd een dag of 2 a 3 voordat ze weer ´hersteld´ is. Gelukkig as vrijdag naar de dietiste, dan kunnen we echt beginnen met een uitgebalanceerd dieet! hihi!
    En ik kan me voorstellen dat je erg gespannen was en er zitten ook voordelen aan een gynaecoloog, elke controle een echo! haha! Ik vond het wel prettig om medisch te zijn! hahaha!

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

*goedemorgen*

miep mooi om te lezen dat t zo goed gaat! en wat een mooie stukken op jullie site! en prachtige beebs hebben jullie!!!wauw!!!

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

lekker vroeg bapsie!

Deel Deze Pagina