super daan, das wel vroeg maar dan heb je t ook maar meteen gehad hier nog niet naar t ziekenhuis geweest, zit dan ook al 1,5e week bijna binnen mielenl roze veegjes op 8dpo kan ook innesteling zijn he je hebt na cd 18 toch ook nog wel geklust neem ik aan.. want je weet t nooit
O, en Daan; ik had van het ziekenhuis 'proppenschieters', een soort van inbrenghuls voor de bolletjes... veel minder geklieder dan met de hand moeten inbrengen. En koop een paar pakken inlegkruisjes ...helft komt er weer uit (en lijkt dan op zinkzalf zeg maar, bahbahbah). Beast, ik ben aan de ene kant wel heel benieuwd... maar vind het idd nog leuker om over een maand of 5 (of 4) te horen wat de embryoloog voor zaadjes heeft gekozen .
@daan...heftige ochtend dan...maar kan je smiddags lekker rustig aan doen met een tukje, niet verkeerd! Oww ik ben ook heel benieuwd geweest hoor...met Siem wilde ik het met de groei echo wel weten...maar de echo mevr. wilde het niet vertellen. "jullie hebben er voor gekozen om het niet te weten, dus ga ik het nu ook niet vertellen" Maar dat was wel een hele hollandse meid die dat zei..en ze had gelijk...Siem is zo'n verrassing in vele opzichten dat het op deze manier nog groter was is alleen maar leuk. Ik zie gewoon het praktische er niet van..jah shoppen. Maar ook zonder het te weten heb ik te veel gekocht...spul dat ie niet eens gedragen heeft. Alleen qua naam dan want dat vind ik zo moeilijk...maar dan nog. je kan dan voor het eerst je kind zien en ineens bedenken dat de naam niet past.......
Hallooo! @ Miep, tsja het is idd een verassing om niet te weten wat die 3 ukkies zijn! Ik zou bij een eventuele volgende keer het ook niet willen weten. uit praktisch oogpunt zou ik het niet doen, ik deed het meer om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. En qua namen is het ook wel handig, maar had wel een jongensnaam evt. Maar ja om het nou om de naam te willen weten gaat ook zo ver... Hihi, maar jullie hebben toch al de moeilijke taak 3 namen te bedenken! @ Daan, wat spannend, nu gaat het allemaal echt gebeuren! Mijn broertje is ontstaan na de 1ste IVF poging! Dus wie weet.. (of wacht heb je nou al eens IVF gehad?) @ Marieke, Dikke knuffel! @ Miele, vet raar... Wie weet een innestellingsbloeding! Heb ik ook eens gehad! Best veel bloed, dacht echt dat ik ongsteld was, heb ook ruim 1 dag met tampons rond gelopen! @ Dimple, dikke knuffel! Hier alles ok, bedankt voor de reacties en Wup en K. dus ook al stukjes tand eraf! N. nu dus ook... Vind het wel zonde, haar tandjes stonden zo mooi recht en mooie tandjes, maar ja als dit het ergste is! Ze heeft ´goed´ geslapen. Eindigde wel in mijn bed, maar ik vond haar sielug... Dus ja... Vandaag 2 verjaardagen gehad. N. maar een half uur geslapen. Ging laat naar bed, om half 9, want na verjaardag moest N. nog in bad, 2 keer overgegeven ze rook niet zo lekker meer. En om 8 uur kwam een vriendin, dus N. nog eventjes wakker gebleven! Hihi! Morgen nog 1 verjaardag en dan ´pas´ woensdag weer!
Mogge! Alle kindjes een beetje op een ´acceptabele´ nieuwe tijd wakker? N. was kwart voor 8 nieuwe tijd wakker... Lekker dus! We kunnen vandaag een uur extra van onze kindjes genieten!
Goedemorgen, Mielen, hmmmm heb geen idee.Hoop voor je dat het een innesteling is. Heb je het vandaag nog steeds? Komt de waarden van de progesteron overeen met de dag waarop jij de positieve ovutesten hebt gehad? Ik duim in ieder geval nog voor je!! Wieffie, alles nog rustig daar of gaan de weeen door? Lool, ach is inderdaad wel erg sielug voor kleine N. Dikke knuffel voor haar. Inderdaad lekker genieten van je kleine meid met dit extra uurtje! Miepie, bedankt voor al je tips. Vind ik echt super fijn. Merk dat ik best onzeker ben over alles. Ik moet vanavond inderdaad 10.000 Pregnyl spuiten, dan neem ik jou dagen aan wanneer ik ga testen of het uit mijn lichaam is. En die tablettenschieter heb ik niet gekregen, als ik daaraan denk vraag ik er nog wel even om bij de punctie. Volgens mij wordt je hier altijd gebeld of er wel of geen TP is, maar die zet ik ook even op mijn lijstje met vragen. Inlegkruisjes staan al op mijn boodschappenlijstje voor morgen . Hier vannacht slecht geslapen, ik slaap altijd op mijn buik, maar mijn onderbuik is echt hard en een beetje opgezet en pijnlijk wanneer ik er lichtjes op druk. Maar met het blauwe plekken landschap is dat ook niet raar . Vanavond dus de rotspuit, morgen de hele dag werken en dan is het al zo dinsdag (zegt ze heel opgewekt 8)). Allemaal een fijne dag!
morgen hihi spannend daan!!!! ik ken dat wel van dat blauwe landschap.. ik kan de gaatjes nu nog lichtelijk zien op mn buik hahaha verder iedereen zwaai en knuff en fijne zondag
He meiden, Hier was C op een hele mooie tijd wakker 09.30 uur nieuwe tijd! Alleen mijn nacht was weer zwaar kl*te. Heb om 04.30 uur het bad maar aangezet en ben er een uur in gaan liggen. Vreselijk last van kramp in mijn kuit en volgens mij een zware griep onder de leden. Zat ik ook echt op te wachten maar niet heus Gelukkig heeft mijn mannetje zijn zus voor vandaag afgezegd. Ik zag erg op tegen nog een dag als gister alleen en ziek met C Wat de weeën betreft die houden gewoon af en toe aan... soms behoorlijk pijnlijk maar helemaal weg zijn ze nog niet.... Als het echt meer frequent komt dan zal ik het nog wel ff proberen te melden Daan heel veel sterkte met je spuit vanavond. Hopelijk gaat het allemaal meevallen! Ik heb zoveel respect voor jullie (jou en miepie en alle anderen die de IVF-ICSI door moeten! Ga duimen dat de punctie dinsdag mee gaat vallen en een super resultaat gaat hebben! Lola, wat zielug voor N! Gelukkig hebben jullie wel een beetje kunnen slapen! Knuffel voor jullie beiden! Nu ff een citrosannetje met extra paracetamolletje naar binnen werken en dan op de bank....
Wat een rust hier... Wief, wat naar dat je je naast de onregelmatige weeën nou ook nog grieperig voelt... alsof het niet al genoeg was. Fijn dat je man wel thuis blijft vanmiddag, lekker laten verwennen. Daan, komt niet alleen van de blauwe plekken hoor. Je eierstokken zijn door de grote blaasjes ook flink opgezet, dus dat zorgt ook voor spanning op je buik. Na de punctie kan dat nog wat erger aanvoelen - heel normaal, maar zorg wel dat je genoeg drinkt dan! Heb je een paar dagen vrij genomen/ga je je ziek melden? Echt doen hoor, gewoon tot en met de TP thuis blijven! Ik ben de 1e keer veel te snel weer gaan werken, was niet fijn. Tweede keer een week thuis gebleven, beviel een stuk beter. Nog een paar uurtjes en dan gaat de pregnyl er in . Vergeet 'm zo niet uit de koelkast te halen! Lool, fijn dat N zo lekker lang heeft geslapen. En die tand... die wisselt ze over een jaar of 3/4 toch . We zijn al druk bezig met namen verzinnen... hadden er al jaren 1 voor een jongen en 1 voor een meisje, maar moeten er nu dus 3 van elk hebben. Voorlopig komen er vooral een hoop veto's langs, hahaha. Hebben wel een lijstje met namen waar we beiden mee kunnen leven, maar nog niet echt 'de' namen zoals de andere twee die we al hadden....
Nou, hier ben ik dan weer een keer. Pff....een beetje druk geweest de afgelopen dagen haha. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom met mijn bevallingsverhaal. Volgens mij was ik hier gestopt op het moment dat ik maandag overdag telkens van die lichte weeen had waarvan ik twijfelde of het geen oefenweeen waren. In de namiddag werden ze wat heftiger en 's avonds echt pijnlijk. Ik ben dan ook niet meer naar bed gegaan omdat ik niet meer kon liggen tijdens een wee en heb de hele nacht beneden gezeten. Nick is ook een tijd wakker geweest maar die heb ik terug naar bed gestuurd omdat het fijn is dat in ieder geval iemand wat kon slapen. De weeen zijn die nacht echt pijnlijk geweest maar omdat ze erg onregelmatig waren twijfelde ik eraan of dit nou DE weeen waren. De enen keer kwamen ze om de 3 minuten, dan weer om de 9, dan weer om de 6. Maar tijdens een wee kon ik niks meer dan wegpuffen en in mijn achterhoofd dacht ik aan ontsluitingsweeen. 's Ochtends hield ik het echt niet meer, was ook helemaal op dus heb ik Nick om half 8 de VK laten bellen. Die kwam meteen langs. Ik was nog bang dat ze zou zeggen dat er niks aan de hand was en het waarschijnlijk oefenweeen waren, maar ze zag me en gaf aan dat dit het echte werk was. Ik moest op bed gaan liggen zidat ze kon controleren en precies toen braken mijn vliezen. Gelukkig lag er net een matje onder want het was echt een stortvloed. Zo had ik het bij Ninthe niet gehad. Bij het controleren gaf ze aan dat ze geen achterhoofdje voelde, maar dat het meer leek op een oogkasje of misschien wel een billetje. Maar het was wel erg moeilijk om vast te stellen. Ik had op dat moment trouwens 4 cm ontsluiting. Ze belde direct het zh voor een echo en we gingen meteen naar het zh (Ninthe was inmiddels opgehaald door mijn moeder). Tijdens de autorit ook ontzettend veel vruchtwater verloren, wat zijn dat toch goede matjes die in een kraampakket zitten hahaha. In het zh gingen we meteen naar een aparte kamer waar de verloskundige van het zh en een gyneacoloog ook gingen voelen hoe de ligging was. Conclusie was dat het een aangezichtsligging was, ze keek dus als het waren richting de uitgang met haar hoofdje naar achteren. Ik had op dat moment 7 cm ontsluiting. Aangezien mijn weeen wat zwakker werden werd er een infuus aangesloten, dat was rond kwart over 10. Ze hoopte dat de heftige weeen ervoor konden zorgen dat ze haar hoofdje weer een beetje de goede kant op zou draaien zodat ik gewoon kon bevallen. Want het lag ook een beetje schuin, schijnbaar kun je met een aangezichtsligging wel vaginaal bevallen maar daarvoor lag ze ook niet goed. Daar zaten dan ook wel wat risico's aan vast dus daar was ik al niet zo blij mee. De vk zei later trouwens dat het gezien haar grootte ook erg moeilijk was geweest om met een aangezichtsligging te bevallen. Om 11 uur had ik volledige ontsluiting en toen bleek dat ze nog ongunstiger was gaan liggen, een voorhoofdsligging volgens mij. De allergrootste doorsnede van het hoofd lag richting de uitgang, ik hoop dat ik het zo duidelijk uitleg en dat past niet door je bekken. Dus ze gaven aan dat het een ks werd. De wee-opwekkers werden gestopt maar ik bleek van mezelf ook ontzettend heftige weeen te hebben. Uiteindelijk heb ik tot kwart over 12 persweeen gehad....ik was helemaal op. Maar toen konden ze pas de ruggeprik zetten. Ik heb er tussendoor wel zo vaak naar gevraagd hahaha, maar er moesten nog zoveel dingen gebeuren waardoor het even wachten was op de ruggeprik. Dat was niet echt een fijne tijd. Maar eenmaal in de ok, werd de ruggeprik gezet. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik snap niet dat mensen verslaafd raken aan cocaine of hasj, een ruggeprik is veel fijner hahaha, daar wordt je pas relaxed van. Ze zetten hem tijdens een hevige wee en binnen 3 sec was alles voorbij en leek het alsof ik op een wolkje lag. Ik heb in de ok de hele tijd alleen maar geroepen en gezucht: 'oh, wat is dit fijn', 'mijnheer de anesthesist, u kunt bij mij niks meer fout doen,ik zou u wel willen kussen', 'Nick, het lijkt wel alsof ik in een welness resort zit', 'oh, wat is dit fijn'. Zelfs toen Saar al geboren was ben ik het blijven roepen. Ze testen natuurlijk altijd of je iets voelt, maar ik vroeg tussendoor: 'jullie knijpen toch nog wel even in mijn buik voordat jullie starten?' waarop ze aangaven dat ze al begonnen waren hahaha. En binnen notime was ze er. Wat was ik blij, ik voelde me na zo'n nacht en ochtend ook weer helemaal super dus op elke foto straal ik. Ik moet ook wel zeggen dat ik de pijn na de operatie 100% vind meevallen (de pijnlijke weeen was ik ook weer ontzettend snel vergeten gelukkig), na de bevalling van Ninthe heb ik veel meer pijn en last gehad. Het allergrootste nadeel is gewoon dat je niks kan en mag en dat is extra moeilijk wanneer er al eentje rondloopt. En op Nick zijn werk werd het ineens heel druk waardoor hij plots minder vrij kon nemen, maar we hebben voor de komende tijd al wel het e.e.a. geregeld. Vrijdagochtend mocht ik al naar huis, dus dat was erg fijn. Wel hectisch en stiekem doe je dan toch te veel, dus vrijdag avond een klein terugslagje gehad. Gisteren en vandaag ben ik ook de hele tijd in bed gebleven want je denkt wel dat je alles kan maar dat is natuurlijk niet na zo'n operatie. Het is een buikoperatie en dat vergeet je best snel. Steef en Lool, hoe hebben jullie de nasleep ervaren (of zijn er meerderen die een ks hebben gehad waarvan ik het vergeten ben?). Mochten jullie ook 6 weken niet veel doen? Vriendinnen van mij hebben me ook echt gewaarschuwd dat wanneer je te snel iets gaat doen wat eigenlijk te zwaar is, je veel langer last blijft houden van de wond e.d. Dus ik houd me maar gedeist, hoe moeilijk dat ook is. Verder gaat het ontzettend goed met Saar. Ook met de bv, wat is dat toch een wonderlijk iets als zo'n klein mensje dat allemaal snapt. Toch nog even een vraagje over de bv, het is in het begin toch niet helemaal pijnloos??? Ik moet echt even mijn tanden op elkaar zetten wanneer ze aanhapt, mijn tepels doen ontzettend pijn terwijl ze wel goed hapt. Als ze eenmaal goed aan het drinken is dan ebt de pijn wel weg, maar als ze even pauzeert en dan weer begint, dan voel ik het weer. Herkennen julie dat? Bij Ninthe heb ik namelijk spruw gehad, maar dat was volgens mij niet te vergelijken met dit en toen had ik de hele tijd pijn. Maar ja, je twijfelt toch of het dat niet is. Maar je tepels en borsten hebben ook flink wat te verduren dus op zich is het best logisch, maar misschien zit ik er wel helemaal naast en moet je echt helemaal geen pijn voelen. Ik stop even en reageer later even met SPAM want er wordt iemand wakker. Doeiiiii
jeetje leentje wat een verhaal! maar kan me een heeeeel klein beetje voorstellen hoe je je voelde na de verdoving, toen ik 2 tramadol in had genomen na enorme pijn tijdens de miskraam riep ik ook steeds door de telefoon naar stephanie dat ik me zoo lekker voelde hahaha maar super joh dat alles goed gaat! ben heeel benieuwd naar je spam!!! en hoe vind kleine N haar zusje?
Hey, Leentje, wat goed om wat van je te 'horen'. En wat een verhaal zeg, pfff heftig hoor. Fijn om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat. En inderdaad rustig aan doen en je lekker laten verwennen! Ga je snel spammen? Ben razend benieuwd naar de kleine S. Marieke, kan jij nog steeds de plekjes van het spuiten zien op je buik ? Daar had ik gelukkig geen last van, terwijl ik wel 3 cycli lang gespoten heb. Voel je je inmiddels wat beter? Kuurtje helemaal op? Wieffie, en hoe voel je je? Heeft het paracetamolletje een beetje zijn werk gedaan? Vervelend zeg dat je je zo voelt. Een hele dikke knuffel voor jou en je goed laten verwennen hoor!! Ennuh respect hoef je wat mij betreft niet te hebben hoor, denk dat als de wens zo groot is je continue je grenzen verlegd, hoe moeilijk dat soms ook is.. Miepie, check, haal de pregnyl er een uur van te voren uit. Ik heb nu dinsdag en woensdag vrij genomen en dan de dag van de TP neem ik ook de hele dag vrij en daarna ga ik dan twee weken halve dagen werken. Gelukkig doet mijn teamleidster nergens moeilijk over en is erg geintresseert in heel de behandeling. Alleen zat ik me nou af te vragen heb jij je ziek gemeld voor de punctie en TP of vrije dagen opgenomen. Vind het een beetje moeilijk om me ziek te melden, gezien ze al zo meewerkt met alles, maar aan de andere kant als iemand laat maar zeggen naar de kaakchirug moet of iets anders moet doen in het ziekenhuis melden ze zich ook ziek. Nog even een vraagje: Ik heb nu sinds twee dagen dat ik erg veel slijmverlies bij het afvegen. Is dit normaal? Ook zit er soms wat bruinverlies bij. Hoop dat dit gewoon normaal is... Ben namelijk zo bang dat ik straks al eerder de eisprong heb.. Lijkt me inderdaad moeilijk om zoveeel namen te moeten verzinnen, maar aan de andere kant natuurlijk erg leuk! Jullie hebben gelukkig nog even de tijd. Bapsie, zwaai terug en werk ze! Groetjesss
daan, nou ja een ander kan ze niet zien hoor, maar ik kan ze nog wel zien...de plekken waar ik gespoten heb haha.. maar ja ik kan ze ook in mijn arm zien van alle keren bloedprikken (heb hepatitis b gehad en heb dus iedere dag toen moeten bloed prikken heul veul dus) dus lijk echt net een junk hahha het gaat hier echt bagger, gister ging t zo goed, weinig last, geen puf gebruikt.. maar vanmorgen stond ik alweer hoestend op, kortademig. al 2 keer puf weer gebruikt. ma kwam op visite met een mega fruitmand, zo lief, maar door t vele praten branden nu mn longen er weer uit. kuur heb ik nog tot morgen, best zware kuur volgens mij, 1500mg per dag, dus ik ga morgenochtend even de dokter bellen. want als ik al buiten adem raak van de was en met mn moeder kletsen en thee zetten dan lijkt t me niet dat ik kan werken.. al wil ik weer zo graag want verveel me dood
Marieke, lijkt me inderdaad verstandig om de huisarts te bellen, klinkt niet zo goed. Je zou toch zeggen dat als de kuur morgen op is dat je dan wel weer zo goed als de oude zou moeten zijn, toch? Knuffel voor jou!
@leen..waauuuw, wat een verhaal meid..en idd die ruggenprik is best fijn. Hoewel je ook heerlijk in je bed kan liggen van een shot morfine Over de bv, ja het is erg goed mogelijk dat je in het begin ff pijn heb bij het aanhappen, je tere huidje heeft wel wat te voorduren idd...moet wel snel minder worden hoor....na een week of 2 moet er duidelijk verschil zijn....ik had het met siem ook..met Jasmijn niet want toen had ik een tepelhoedje dus ik "schrok" ook wel even suc6 meid....en genietze
Leentje, wat een verhaal... kan me voorstellen dat die ruggeprik heel welkom was . Heeft Saar er nog last van dat ze zo krom lag, of niet? Geniet van je meiden! Mariek, gewoon weer naar de ha morgen, hoort niet zo lang te duren... misschien tijd voor een paardemiddel? Daan, spuit al klaar liggen (hihi, ik was altijd een half uur van te voren al aan het mengen, bang dat ik anders te laat zou spuiten ). Spannend, spannend, spannend!!! Veel afscheiding had ik ook altijd van de puregon - niet met bruine sliertjes. Zou het voor de zekerheid even vragen bij het zh, maar denk niet dat het kwaad kan als het geen helder bloed is. Ik ga mijn bedje weer eens opzoeken zo... nog even 2 of 3 toetsen erdoor jassen, scheelt morgen weer iets. Trusten!!
Miepie, ik was inderdaad ook al een kwartier voor de tijd bezig met alles voor te bereiden, instructie voor de zekerheid nog een keer doorgelezen en alle spulletjes klaargezet. Om 19.40 was de injectie klaar en om 19.45 sharp hem erin gejast. Was minder pijnlijk als dat ik me herrinnerde. Maar denk ik ook dankzij jou tip! Had de pregnyl er een uur eerder uitgehaald i.p.v. 5 min zoals ik deed bij de IUI. En omdat ik er zooooo tegenop zag viel het denk ik ook mee ! Stelt me wel gerust dat jij dus ook veel slijmverlies had, zal het voor de zekerheid nog even vragen wat betreft dat bruine. Alle injecties dus gehad nu maar wachten.... Iedereen een fijne avond!!
goeienavond! heb even snel bijgelezen..... @ leen wauw wat een verhaal, wat een bevalling. doe idd rustig aan, geen ervaring maar vaak genoeg gehoord dat je gauw teveel doet! Geniet van de kraamtijd en wacht aub niet te lang met de spam @ daan sterkte met de spuit! @ miep jeetje het lijkt me zooooo moeilijk om 6 namen te verzinnen! Gelukkig heb je nog wel even de tijd.....Succes ermee! hier is het echt game over. gistermiddag leek het bruinverlies te stoppen maar het is vanmiddag toch weer begonnen. En de eerste vegen op 9DPO is vrij standaard bij mij. helaas helaas.....