Jaaa gaat heel hard ! Ik ben peentjes aan het zweten voor de bevalling haha al zal ik het vast en zeker overleven. Lichamelijk is het veel zwaarder dan de vorige zwangerschappen maar nog wel redelijk uit te houden. Mia en Robin vinden het ook hartstikke leuk en lijken steeds beter te begrijpen dat hun kleine broertje in mijn dikke buik zit en nog eventjes door moet groeien. Krijg heel veel lieve kusjes en knuffeltjes op mn buik en de naam kunnen ze steeds beter uitspreken. Ik kijk erg uit naar de komst van de baby al word het wel flink aanpoten met 3 kleintjes onder de 4 jaar. Al zal het ritme er met een paar weken wel in zitten. Babykamer is helemaal af, alles geregeld ( Alleen klossen en ziekenhuistas inpakken ) nu alleen nog lekker broeden, veel aankomen haha en genieten van de schoppen en duwen ( al doet hij me vaak flink pijn en is de gaviscon ivm maagzuur niet meer weg te denken op een normale dag )
hihi melmel leuk hoor! heerlijk nog even genieten! iedereen een fijne sinterklaas gehad? of word het gewoon op 5 dec gevierd zoals vroegah
haaaaaaai Tjee, lola, da's schrikken dat je weer een (plotselinge) miskraam hebt gehad, zeg! Wat fijn dat het dan wel met de goeie was gelukkig! Wat ontzettend leuk te lezen dat je zo verliefd bent! *worden we spontaan vrolijk van* @ Melmel: jij gaat ook al hard zeg! Niet zo gek hoor, dat je het veel zwaarder vindt nu, je zeult ook nog 2 kids mee buiten je buik de laatste loodjes gaan nu zo'n beetje wel in he? Succes! @marieke: Tjeemig...jij bent wel een beetje snel hoor, met je kerstboom (zag ik op fb). Hier inderdaad nog vollop druk voor pakjesavond....en de surprise van Y...die natúúrlijk weer te laat is begonnen, zodat mamma het nog af moet maken voor morgen *zucht*. En alle cadeautjes moeten ook nog ingepakt. Dat wordt weer nachtwerk dus verder hier alles z'n gangetje. We hebben inmiddels de uitslag van L's intelligentie- en psychologisch onderzoek. Haar intelligentie is behoorlijk laag en ze heeft een lichte vorm van autisme (pdd-nos). Niet zo gek dus dat ze zo'n moeite heeft met het maken van contact en nogal wat leerproblemen ondervindt. Met name haar 'informatieverwerking' viel erg laag uit. ze slaat de informatie dus wel op, maar het duurt erg lang voor ze er wat mee kan. Verklaart ook waarom we vaak van die 'mosterd-na-de-maaltijd'-gesprekken hebben. Je stelt iets vast en een minuut later stelt zij hetzelfde nog eens vast. We maken ons nu vooral zorgen over hoe en wat op de langere termijn. In hoeverre zal zij zichzelf kunnen redden als ze meer verantwoordelijkheden moet gaan nemen? Daar heb ik al wel wat traantjes voor weg gepinkt, hoor. Maar uiteindelijk is L gewoon nog steeds L en kunnen we ook gewoon doorgaan met hoe we nu bezig zijn. Dat zij duidelijke structuur nodig heeft, wisten we al. En dat ze dingen letterlijk neemt wisten we ook al. we hadden er alleen geen naampje voor, maar die hebben we nu dus wel. Maakt het soms makkelijker om duidelijk te maken waarom l soms anders reageert dan je zou verwachten (of juist niet dus). Over een paar weken krijgen we de uitslag van haar reken- en spellingtests en dan wordt het totale behandelplan voor de klas opgesteld. Afwachten dus. Nou gauw verder met de sinterklaasboel. Moet ook nog pepernoten bakken, want L moet morgen trakteren, omdat ze een paar keer te laat is geweest in de klas...kan er ook nog wel bij Morgen lekker cadeautjessssssssssssssssssss!!!!! Liefs Tezzzzzzzzzzzzz
hihi ja tezz ik dacht kan mij het schelen, zijn al veel trouwens die hem hebben staan. wij doen verder niet aan de sint, en de kids van w komen ook pas na de sint weer. dus ach.. hihi jeetje dat is wel schrikken dan van l. opzich fijn dat je nu weet wat ze heeft en waar je aan toe bent. maar kan me voorstellen dat het een zware tijd is.. over hoe en wat. is zoiets erfelijk? kunnen haar broertjes het ook hebben?
Hey meiden Jullie ook al veel sneeuw daar Hier valt het wel mee Zondag alweer 20 weken tjee waar blijft de tijd 12 dec krijgen we de 20 weken echo dan zullen we weten wat het wordt Verder alles goed met iedereen Liefs Tijgertje23
Beast, ja, toch? Heerlijk, die spanning .....keep us posted! Lool, heftig, weer een mk - maar super dat t tussen jullie zo goed zit! Mariek, jij ook helemaal happy met W geloof ik ? Mel, schiet alweer op zeg! En logisch met twee peutertjes/dreumesen dat het zwaar is, zeker die laatste weken! Niet bang dat ze de naam al verklappen? Tezzz, poeh, dat komt even binnen! Hoe scoorde ze op de iq-test? En klinkt mij inderdaad erg autistisch/Pdd-nos ja, het letterlijk nemen, sociaal moeizaam, andere verwerking van info. Met goede begeleiding op school kan heel veel bereikt worden! Zorg wel dat je alles wat er nu gedaan/besproken/begeleidt wordt al goed documenteert; bij de aanvraag van hulp/geld voor begeleiding willen ze zien dat er al een tijd begeleiding nodig is geweest en waar die uit bestond. Sterkte.... Bij ons na de eerste uitslagen van onderzoeken bij R dezelfde onzekerheid en twijfel en verdriet...blijkt toch meer aan de hand dan we dachten, maar t is nog wachten op vervolgafspraken voor we een duidelijker beeld zullen hebben van wat t allemaal precies inhoudt. Meiden gaan super. Rondrennen, kletsen, ruzie maken, kusjes geven....
ja miep helemaal happy jeetje wat een onzekerheid wat betreft R. Wat is er ongeveer aan de hand? of hoor je dat echt pas met het vervolg afspraak. Dat wat je de vorige keer vertelde, over dat syndroom, dat was het niet toch?? wel geweldig dat de meiden het verder super doen! gaan ze met zn 3e goed of is R echt een buitenbeentje? ik zie vaak leuke foto's en filmpjes voorbij komen op fb en jullie site. geweldig om te zien! hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid wat betref R.
Mariek, dat syndroom is het niet nee - maar weeffoutje op celniveau zeg maar, foutje op een chromosoom....
Dat weten we juist nog niet....tenminste, niet precies wat voor foutje het is (wel op welk chromosoom het zit, maar niet wat het voor gevolgen heeft...ja, dingen die nu al zichtbaar zijn, zoals een ontwikkelingsachterstand, loensen, ogen die ver uit elkaar staan....maar op dit moment weten we verder niks. Kan variëren van gewoon een beetje 'anders' zijn en met begeleiding regulier onderwijs volgen tot niet verder komen dan hij nu is, en dus compleet zorgafhankelijk zijn.... Eind Vd maand hebben we een gesprek met de geneticus en hopen we iig een beetje te horen over hoe zwaar Rs handicap is.
jeetje, heftig! hopelijk blijft het bij "een beetje anders zijn". is er duidelijkheid over hoe dat is gekomen? is dat aangeboren of puur toeval? of is dat gebeurd door wat er toen in de zwangerschap gebeurde? kan me voorstellen dat het nu erg heftig moet zijn nu er nog geen zekerheid is over hoe ernstig het is.. knuff
Heeft niks te maken met hoe ik zwanger ben geworden, de ingreep bij de meiden of de vroeggeboorte... gewoon een foutje in zijn celdeling, shit happens zeg maar....
Mooi vervelend om t maar netjes uit te drukken.. Afwachten dus hoe t gaat lopen en wat de verdere gesprekken brengen..
Goedemorgen! @ Tezzz, heftig hoor! Maar hopelijk lukt het met de wat extra begeleiding om haar gewoon op haar huidige school te houden. @ Miep, jeetje zeg, wat heftig! En ontzettend spannend wat en hoe verder! Pffff! @ Beast: Vertel!!! Hier alles ok, ben ontzettend verliefd. N. vind hem te gek... Dat scheelt... Ik ook namelijk! hihi... Hij mij ook, dus we hebben het al erg vaak over samenwonen en een kindje van ons samen. Hopelijk blijft het zo leuk. Misschien is het toch nog voor mij weggelegd!