Het grote SMEP-topic (Deel 6)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lola1982, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi nu zit ik weer te huilen maar meer omdat het zo fijn is dat je hier wel begrepen word!!

dank jullie lieve meiden!!!

het is soms even fijn als mensen wel degelijk snappen hoe het is en hoe je je voelt.. en het niet wegwuiven met een: je bent nog zo jong enz enz..

ik denk dat ik even het stollingsonderzoek afwacht en dan eens kijken wat ze daarmee doen en aan de hand daarvan toch de knoop maar eens doorhakken of we naar een ander zh gaan.

volgende week hebben C en ik beide vakantie.. ben ik echt hard aan toe, hopelijk dat we dan wat leuke dingen kunnen doen en eens kunnen praten en misschien als ik het dan nog echt kwijt moet, samen eens naar de HA gaan. want eerlijk gezegd denk ik dat C het ook nodig heeft, al wil hij het zelf niet toegeven..

Ik word er gewoon onderhand letterlijk moe van.. heb totaal geen zin meer in al dat gedoe gespuit en gezeur van t zh. maar ja.. zonder dat gezeur komen we er naar mijn idee helemaal niet.

jullie zijn schatten!!!

Daan jeetje idd een hele apotheek! heftig hoor allemaal! ik denk ook veel aan jullie! en wat jij zei over boos zijn op iedereen herken ik ook.. vooral na een mislukte poging ja. maar momenteel zit ik ook in die periode.. ik loop op mn tenen, iets hoeft maar in mijn ogen verkeerd te gaan (en dan slaat t nergens op) of ik ga al ruzie maken of snauwen of problemen zoeken. best vermoeiend.. voor andere maar ook voor mezelf..
    en t ergste is, ik weet dat ik t doe, maar op zon moment heb ik idd scheit aan alles.. dan denk ik soms echt; sodemieter allemaal maar op! maar ja..

ik dacht echt dat ik me enorm aanstelde maar vind het wel fijn om jullie ervaringen te lezen en dat jullie je ook zo hebben gevoeld! en sommige dus nog voelen!

miep idd wat je zegt is waar.. als we maar wisten dat we over bijvoorbeeld 3 jaar een gezonde dochter of zoon, of miss beide, zouden hebben.. dan word het dragelijker.. maar het is zo onzeker..en dat is idd erg killing..

Dikke knuff voor jullie!

2. en idd vergeet ik wieffie bijna! zag het ook op fb voorbij komen! helemaal top meid :)

3. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Dank je wel maar je hebt genoeg aan jezelf... En idd hier kan je altijd je verhaal kwijt!

En net wat Daan zegt, is het Radboud voor jou ook geen optie? Ik vind dat ook een heel fijn ziekenhuis. Dacht dat dat voor jou toch ook niet heel erg ver is, wel? En misschien is het alleen al mentaal wel een hele opknapper om het eens via een academisch/ander ziekenhuis te proberen. Daarbij denk ik dat als je via die weg wel begrepen wordt en op een goede manier begeleid wordt dat dat altijd tegen de extra tijd en moeite opweegt.

Daan, ook thx voor je berichtje. Jeetje, wat een lading meds weer... je kan er weer tegenaan;) Hopelijk is het nu echt de laatste keer!!

Ik had bij mijn medicijnen dus de pech dat mijn leverwaardes achteruit gingen. Hierdoor moest ik minderen en dat heeft gelukkig tot resultaat gehad dat mijn leverwaardes weer gingen stabiliseren. Gelukkig mag ik daardoor nu gaan afbouwen met de pret en maar kijken hoe het verder gaat. Hopelijk ben ik nu met een maand of 3 helemaal van de pret af.:D

4. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo!

Wat een heftige stukken heb ik gelezen zeg! Daan, het lijkt idd een apotheek, niet niks allemaal.

Ik kan niet echt meepraten met reacties van mensen en weet mede door hier dat ik ontzettend geluk heb met twee van deze zwangerschappen en met mijn gezonde meiden. Zwanger worden is een complex gebeuren wat niet automatisch allemaal 'zomaar' gebeurt.
    Wat niet helemaal vergelijkbaar is en wat ik volgens mij wel eens eerder heb verteld is de situatie bij een vriendin van mij toen haar vader was overleden. Zij merkte dat wanneer ze mensen op straat zag ze soms omdraaiden of overstaken om haar niet te hoeven spreken. Alsof ze de confrontatie niet aan wilden gaan ofzo.
    Ik denk dat het vaak geen onwil is, maar dat mensen vaak niet weten wat ze moeten zeggen of doen omdat ze denken dat je er vaak genoeg mee geconfronteerd wordt en ze niet weten of ze je juist troosten door er over te beginnen of je juist extra verdrietig maken. Een soort van kop in het zand steken ofzo. En hoe stom het ook klinkt, soms is het erg moeilijk om iemand die je graag mag verdrietig te zien.
    Bij mijn beste vriendin zou dat bijvoorbeeld niet zo zijn, bij haar weet ik precies wat ik wel of niet kan zeggen of doen en bij andere goede vriendinnen vraag ik bij bepaalde situaties gewoon of ze erover willen praten of dat ze het fijner vinden om het soms even niet de revue te laten passeren. Ik heb een goede vriendin die een jaar geleden bij 18 weken is bevallen van een dochtertje. Een tijdje geleden spraken we weer een keer af en ik weet dat ze weer een tijd bezig waren met zwanger worden maar vind het dan ook wel moeilijk om erover te beginnen. Heel erg stom, maar ik kan niet echt uitleggen waarom. Ik ben echt geïnteresseerd maar vind het zo vervelend voor ze en om haar verdrietig te zien. Uiteindelijk vraag ik dan of ze het er over wil hebben maar dat kost me best wat moeite, stom eigenlijk. Misschien zijn de mensen bang om je verdrietig te maken, weten ze even niet hoe het er voor staat en durven ze er niet naar te vragen of denken ze er helemaal niet over na of zo. Het lijkt me wel goed om met goede vrienden te bespreken hoe je het ervaart, dat kan dan een soort opening zijn om het wat bespreekbaarder te maken, snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik moet ervandoor, een dikke x.

Daan, hoe staat het er nu voor?

5. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Halloooo..wat is het stil hier...

Hier zitten inmiddels de eerste 3 spuiten er weer in,morgen de laatste pil, dan ongesteld worden en dan 28 maart de 2de spuit erbij.
    Het gaat lekker hoor, maar ben alleen heeeeel erg moe.

Hoe is het met de rest??

6. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier alles goed. Nog twee weken werken en dan heb ik eerst vakantie en dan begint aansluitend op 19 april mn verlof.

Gaat het spuiten ook goed?

7. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo!

Nou Daan, fijn dat je weer kunt starten. Wel heftig met al die hormonen of niet? Ook al ben ik soms minder hier, ik denk vaak aan jullie en hoop ook echt dat jullie ook snel het geluk van een zwangerschap mogen ervaren.

Nyncke, al weer 31 weken, wow! Fijn dat je dadelijk in je verlof zit. Moeten jullie nog veel doen of regelen of valt het mee?

Hier gaat het redelijk, net als veel mensen heb ik me toch wel een paar daagjes beroerd gevoeld. Net niet genoeg om thuis te blijven en ben met pijnstillers gaan werken. Niet slim want dan duurt het allemaal langer, de volgende keer blijf ik een dagje thuis om uit te zieken. Sinds vorige week maandag ook een flinke oorontsteking erbij gekregen. Damn, wat doet dat pijn zeg. Ik had maandagnacht zo'n pijn dat ik alleen kon huilen. Er zat zoveel druk op mijn oor dat ik hem het liefste zelf doorboort had. Nu weet ik wat die kindjes met ooronstekingen voelen (vroeger heb ik het vaak als kind gehad maar dat vergeet je dan weer). Pijnstillers hielpen niet, dus die nacht bijna niet geslapen. 's Ochtends klapte mijn trommelvlies open waardoor de druk eraf was en dat scheelde gelukkig wel wat. De ha schreef me toch een kuurtje voor omdat ze deze ontsteking niet vaak bij volwassenen zag en hij best heftig was en ik er echt af moest komen. Maar nu zit ik op de een-na-laatste dag en het is bij lange na nog niet over. Tot vannacht heeft er allemaal zooi uit mijn oor gelopen (sorry voor de details), voor mij een teken dat de onsteking niet echt weg ging. Nu is het minder maar ik voel door de druk bij mijn oor dat het weer erger wordt doordat de troep niet wegkan. Hopelijk gaat het vannacht weer open want dan kan ik beter slapen. Maar nu weet ik in ieder geval wat die meiden en jongens van ons voelen met een ooronsteking. Ik hoor dus aan dat oor bijna niks, alleen geluiden in mijn hoofd zeg maar (hetzelfde als je water in je oor hebt). Zo irritant, 1 persoon kan ik nog redelijk volgen als ze wat harder praten, maar als er geluid doorheen zit dan krijg ik bijna niks mee. Ook hartstikke fijn op je werk moet ik zeggen. Dus hopelijk verzint de ha iets anders waarmee het wel weg gaat want ik zal blij zijn als ik weer gewoon kan horen en er niet zo'n last van heb.

Zo, nog even werken en dan weer naar mijn bedje. Iedereen alvast welterusten!

8. ooo leentje ik ken het gevoel. oorontsteking doet zoooon zeer!!! sterkte meid! hopelijk vinden ze iets waardoor het wel over gaat!

9. t moet hier niet gekker worden.. lees net het bericht dat er bijna geen pregnyl meer te krijgen is en ook het vervangende medicijn is al moeilijk aan te krijgen.
    mensen moeten gewoon een ver gevorderde behandeling afkappen omdat het medicijn er niet is.. dit is toch niet te geloven :(

10. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai,

Leentje, wat supervervelend zeg. Blegh gelukkig nog nooit gehad maar lijkt me erg pijnlijk! En hoe is je nieuwe opdracht? Duurt die nog een tijdje of moet je weer op zoek naar ander werk?

Nyncke, jeetje wat gaat de tijd snel zeg!! Hoe voel je je? En op het werk alles weer rustig?

Marieke, tja die levering van pregnyl wist ik al. Het Radboud stuurt dan iedereen een mail (via forum) dat er problemen zijn, dus als je een recept had je deze gelijk moest halen. Moet zeggen dat dat allemaal super geregeld is. Mijn apotheek had trouwens geen problemen met de levering, zat er al gelijk bij.
    Hoe gaat het met je? Alles weer een plekje kunnen geven?

Hier net weer de deca gezet, wordt weer routine matig. Gaat helemaal goed. Heb als enige bijwerking dat ik echt heeeeel erg moe ben, ben niet vooruit te branden en lig om 22.00 al lekker in mijn bedje. Als dat het enige is..

Fijne avond!

11. blijft spannend allemaal daan, geen idee hoe dat hier is met de pregnyl hoor.. heb t nog niet nodig haha

eerlijk? nee t gaat niet.. komt voornamelijk dat het op t werk ook klote loopt momenteel. ben moe, en erg prikkelbaar. ik wacht donderdag mn functionerings gesprek af voor ik verdere stappen voor mezelf onderneem. zelfs daar ben ik eigelijk te lui voor moet ik zeggen.. maar moet t echt maar eens gaan doen.
    afgelopen dagen het zo hier en daar een beetje verteld dat ik er best doorheen zit.. en t enige wat ik dan krijg is: mensen die me erg verbaasd aankijken (tja ik doe me altijd beter voor als ik soms ben en heb een onwijs mooi pokerface) en doen alsof ik een grapje maak. word dus totaal niet serieus genomen. of mensen zeggen er helemaal niks op en beginnen direct over heel iets anders.
    Dan word ik onzeker en dan denk ik.. miss stel ik me ook wel aan en slaat het ook werkelijk nergens op en moet ik me er maar overheen zien te zetten...

12. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Goedenavond!

Marieke, je stelt je echt niet aan. Kijk eens even terug wat je de afgelopen jaren hebt meegemaakt. En een tot nu toe onvervulde grote wens gaat je toch ook niet in de koude kleren zitten! Het lijkt me verstandig om iemand op het werk in vertrouwen te nemen voordat het te laat is. Dan snappen en begrijpen ze je beter en valt er bij jou misschien wel een last van je schouders omdat je het niet kwijt kan en altijd mooi weer speelt. Ik snap wel dat je het niet iedereen wilt vertellen maar als iemand het op het werk maar weet.

X

Daan, hoe gaat het nu met je?

En Nyncke, lekker vrij?

Mijn oorontsteking is zo goed als weg maar er zit nog wel vocht waardoor ik nog minder hoor, maar dat wordt met de dag ietsiepietsie beter. En dan met dit mooie weer voel ik me helemaal fijn.

Een x aan iedereen!

13. leentje fijn dat je oorontsteking beter gaat meid!
    dat is zooo vervelend en zeer pijnlijk!
    pas wel op met de zon erop hoor.. want t vocht wat er dan nog zit kan gaan broeien en dan ben je zo terug bij af...

Ik heb gister een gesprek op het werk gehad, ze begreep me volkomen en zouden er rekening mee houden (ben benieuwd, want vaak zeggen ze t een en doen ze t ander)
    ook heb ik via mijn zorgverzekeraar mail contact met een psycholoog.. in een paar zinnen verwoorde hij gewoon hoe ik me voelde.. hij sloeg meteen de spijker op zijn kop.. zat met open mond te lezen en tranen liepen over mn wangen.. eindelijk iemand die me snapte (buiten jullie om dan he want jullie zijn top meiden) en niet met goedbedoelde adviezen of opmerkingen aan kwam. Hij vond het wel verstandig dat ik/wij met iemand gingen praten alleen moest ik goed bij mezelf nagaan waar ik die hulp vandaan wil hebben. Dus daar moet ik maar eens over na gaan denken.

daantje hoe gaat het met jou meid?

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dames, dikke knuffel voor jullie!

Ik lees en leef met jullie mee... xxx

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ...kwam ook even langs om een knuf te geven...*KNUF*
    én om jullie de groetjes te doen van Tom! L, K en ik zijn gisteren naar het noorden des lands geweest en Tom en haar dochter zijn een beetje afgezakt naar het zuiden ;) Samen even lekker bijgekletst en de dames hebben weer nieuwe schoenen ;) Tom kan op-de-1-of-andere-manier niet meer op zwp inloggen, dus dan maar ff zo. Ze is heel druk met de kinderen, werken en besturen enzo, maar denkt wel aan jullie hoor! Dus ook een dikke knuf van haar :)

@ Marieke: wat goed dat je iemand hebt gezocht. Ik vroeg me al af hoe je het toch al zo lang vol hield. Het schiet ook niet op zo. Ik sluit me aan bij de anderen trouwens. Ik heb echt het idee dat je bij dit zh niks op schiet. En het is veel verder en logistiek heel onhandig, maar volgens mij doe je er heel goed aan om toch eens in een andere zh-regio te gaan informeren. Doe maar ff lekker kalm aan, geniet van jullie hondje en van elkaar natuurlijk! KNUF!

@Leentje: oei ooronsteking...heb het zelf vorig jaar gehad en ik voel de pijn zo weer als ik je berichtje lees! Gelukkig gaat het nu beter. Bij mij heeft het 4 weken geduurd voor ik weer gewoon kon horen.

@Daan: hoe gaat het? Nog steeds vooral moe? Lekker slapen dan maar ;)

@Hier: K sinds een paar weken steeds om 6.00 uur wakker. Vanmorgen was het 7.00 uur, dus het komt vást door het ochtendgloren :) wel een erg groot verschil hoor, als je gewend bent om hem pas om 10.00 uur wakker te hebben.

Verder deze week mijn oudste oom begraven. De lieve man was al 90 dus hij heeft een mooi lang leven gehad. Beetje jammer alleen dat de schoonvader van mijn neef (zijn zoon dus) net een week geleden was overleden. Dus mijn achterneefjes (8 en 6 jr) hebben nu in 1 week tijd afscheid moeten nemen van beide opa's :( Zo droevig :( Ze zijn er nou ook van overtuigd dat volgende week oma dood zal gaan...

Ik ga er weer vandoor. K zit iedereen wakker te schreeuwen...

16. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Mariek, wat goed dat je het hebt aangegeven op het werk. Hoop wel dat ze idd ook echt iets mee doen. Merk je nu al verschil? En wat fijn dat die psycholoog gelijk je gevoelens begreep! Hoop dat je snel iemand kan vinden die een luisterend oor kan bieden..

Leentje, fijn dat de oorontsteking zo goed als weg is!! Jeej!

Lool, alles goed?

Tezz, wat zielig zeg dat ze nu denken dat volgende week hun oma het loodje gaat leggen. Sneu hoor! Die K. moet nog even zijn innerlijke wekker een uurtje verschuiven :D.

Hier gaat het goed. Ben alleen snel moe, maar heb aan de andere kant een poets drang/ klusdrang. Het weekend heel de tuin doorgesjeejsd en alles weer netjes gemaakt. Dus ben zo bezig met al het schoonmaken dat ik eigenlijk helemaal nietzo bezig ben met de behandeling. Vergeet soms ook dat ik moet spuiten :cool:. Voorgaande keren zat ik echt al een uur van te voren met een spuit klaar en nu denk ik vaak ships niet vergeten..
    Dus sta er veel relaxter in.. Of dat zo blijft is de vraag, denk het niet :cool:. Volgende week woensdag de eerste meting (maar daar verwacht ik niet veel van, ben nu 2 dagen eerder dan vorige keer, maar omdat het de vorige keer iets te snel ging willen ze me nu sneller zien). Helemaal prima. Moet alleen al om 08.30 in Nijmegen zijn... Dus dat wordt om 06.30 vertrekken :$ (dat krijg je als je in de spits weg moet)..

Allemaal een dikke kus!

17. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

Tezz, wat leuk dat je Tom hebt gezien! Fijn dat daar in het noorden ook alles goed gaat! Balen voor jou dat K steeds zo vroeg wakker is. Hier is dat ook wel een beetje veranderd sinds C naar de kindergarten gaat hoor. Nu als ie uitslaapt is het 8.00 uur :D Gelukkig geen 06.00 uur iig *klopt het ook heel gauw af ;)*

Marieke, fijn dat je nu iig je verhaal kwijt kunt. Hoop dat je er wat steun van blijft houden en goed ook dat je het op je werk hebt verteld. Hopelijk houden ze er idd nu rekening mee.

Daan, wat fijn dat je die poetsdrang hebt, mocht je je vervelen mag je hier altijd komen helpen hoor:p
    Maar wel fijn dat je er nog redelijk rustig onder bent. Hopelijk heeft dat een positieve uitwerking! Duim gewoon door hoor!

Leentje, auw, klinkt erg naar die oorontsteking :( Hopelijk ben je al van je klachten af en kan je weer goed horen!

Morgen mogen de beide mannen weer naar de kinderarts. E krijgt weer spuiten en C komt gewoon voor de Untersuchung (daar gaan jullie geloof ik voor naar het cb.)Ben benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn. :D

Ik ben zelf vandaag weer goedgekeurd bij de arts! Mag de prednison nu helemaal gaan afbouwen, dus zou er over 3 weekjes vanaf kunnen zijn als alles mee zit! De nieuwe meds die ik heb, daar reageert mijn lever dus niet goed op maar daar mag ik wel mee doorgaan met een lagere dosis. Alles met elkaar voel ik me stukken beter en er is ook geen ontsteking meer actief, alleen ben ik nog veel vermoeid. En ach, als dat alles is ;)

18. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Wieffie wat een goed nieuws zeg! Wauw zou toch fantastisch zijn als je over drie weken pred vrij ben!
    En hoe was het vandaag met de mannen?

Hier is vandaag de Gonal erin gegaan. Vanaf vandaag dus 2 injecties. Voel me nog steeds goed en ben nog steeds positief. Hoop dat ik dit gevoel vast kan blijven houden!!

Hoe is het met de rest van de ladies?

19. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Wat fijn Daan dat je je nog steeds goed voelt. Hopelijk blijft dat zo!
    Ik vind het wel knap hoor dat je jezelf kan injecteren. Ik vind iedere keer bloedprikken al soms een opgave. Petje af!

En met de mannen ging het super! C ontwikkelt zich voorbeeldig, is behoorlijk lang voor zijn leeftijd (1.01 mtr) en weegt 16 kilo! Hij zit net boven de 90% lijn en zal volgens die berekeningen op 1.89 meter uitkomen :$
    En E was weer mijn lekkere drama-boy :D Heeft gewoon geen enkele zin om naar de dokter te gaan laat staan als ze hem dan ook nog eens moeten prikken ;) En over 4 weekjes mag ie weer voor de volgende spuit.. nog 2 te gaan en dan is ie er ook tot zijn 7e af.

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mariek, kan me alleen maar aansluiten bij Leentje... maar snap ook heel goed dat het misschien heel moeilijk is om de stap naar een ander ziekenhuis te maken.

Daan, super dat het zo goed gaat! Nog geen blauwe plekken? Ik had daar de 2e keer eigenlijk nauwelijks last van, maar de 1e ICSI had ik de laatste week spuiten de ene na de andere blauwe plek :S.

Wieffie, C is inderdaad groot zeg! Mijn nichtje is van drie weken jonger en is nu ong 95cm denk ik (maat 98) en weegt nog geen 14 kilo. Ze was als baby heel groot, maar groeit nu een stuk minder hard. Haar moeder is ook wel heel klein. Uiteindelijk zegt het ook niet veel; ze wilden ons allemaal hormonen geven om de groei te remmen, waren altijd de grootsten van de klas - maar dat was mijn moeder ook altijd tot ze op haar 13e stopte met groeien. Is bij ons idd ook zo gegaan, zónder hormonen. En ben gewoon een nette 1.80.... (zou volgens het CB 1.87 worden).
    Blijf die spuiten zielig vinden... hier moeten ze volgende maand ook weer, voor de 14mnd spuit. Hoop dat ze dit keer wel de spuit kunnen geven ná de controle bij de KA en fysio ;).

Deel Deze Pagina