Nee hoor dat is geen domme vraag! Dat betekend dat de ziekte die ik heb (Colitus Ulcerosa) weer aan de gang is. Het is net ongeveer 2 jaartjes rustig geweest maar omdat het een chronische ziekte is komt het van tijd tot tijd terug met klachten en dat noemen ze dan een opvlamming
jeetje wieff wat vervelend dikke knuff! hahaha miep ja wij maken er wel rare kaartjes van zo he hahaha
Oh jeetje, wat vervelend zeg! Ik heb het even opgezocht op Wikipedia en het blijkt nogal een zware ziekte te zijn, d.w.z. erg vervelend tijdens zo'n opvlamming. Ik hoop dat het vals alarm blijkt te zijn en dat het overwaait.
Ja dat klopt helaas wel Ik heb er nu dik 5 jaar last van en als de ziekte rustig is vallen mijn klachten gelukkig ook mee maar mijn arts heeft wel gezegd dat wanneer ik een opvlamming heb, het erg moeilijk is om zwanger te raken omdat je lichaam dan eerst voor zichzelf gaat zorgen. Nog afgezien van eventuele medicijnen waarbij je niet zwanger mag worden. Nou ja misschien moet het gewoon niet zo zijn....
Het lichaam doet wat het lichaam wil, ondanks medicijnen en afweermechanismen. Als jij zwanger wil worden, dan speelt dat ook mee in je lichaam en ik geloof niet dat je kansen dan verkeken zijn. Komt goed, echt waar!
mmmmmmmmmmmmiddag! ff heeeeeel snel( ben over half uurtje uitgebreid terug) eitjes nog niet zo veel gegroeid. eentje was duidelijk groter, maar nog net onder de cm. Tevens is het dus nu officieel: ik heb pco! en mannetje moet zaadjes inleveren. Snapt íe niks van, want het probleem zit duidelijk bij mij. Kan ook nog eens alleen op ma en do om 8.00 uur 's morgens in het ziekenhuis en da's een half uur bij ons vandaan! Hij vind het een heleboel gedoe (eigenlijk teveel), terwijl de uitslag waarschijnlijk toch prima zal zijn Laterrrrrrrrr! Liefs Tezzz
ja ook een beetje vreemd dan, maar goed..voor de zekerheid is t wel fijn om t te weten toch? voor t zelfde geld is er ook bij hem iets niet goed ofzo...
Tezz, wat vond je er van toen ze zeiden dat het PCO is? Wel fijn dat je dus niet vervroegd in de overgang bent en hier kunnen ze je dus mee ondersteunen. Wat zijn de vervolgstappen? Wat een rottijd om het in te moeten leveren, kan het niet bij een ander ziekenhuis op een ander tijdstip?
Net wat marieke zegt ... better safe than sorry Voor Guido is het vast eenmalig en is het verder top bij hem **ze kunnen jou wel helpen met pco maar als dan ook blijkt dat mannetje z'n zwemmer matig zijn is het ook weer wat** Nou hopenlijk kunnen ze je snel aan nummer 3 helpen
ben ik weer! pfffffff nou eerst ff de boel laten bezinken hoor. Ik baal ontzettend dat m'n eitjes nog niet zo hard willen groeien! Natuurlijk ben ik blij dat het pco is en geen vervroegde overgang (eitjes heb ik zat! Iets te veel eigenlijk ), maar ik baal wel. Ik mag wel ff klagen he? Mannetje vind het belachelijk dat z'n zaad uberhaubt gecheckt moet worden. En dat dat ook nog op afspraak moet, maar 2 keer in de week kan en ook nog om 8.00 uur smorgens in het ziekenhuis dient te worden afgeleverd. Ik heb hem al wel uitgelegd dat het voor de gyn het makkelijkste onderzoek is en dat het wel handig is om de kwaliteit zeker te hebben áls er eindelijk eens wél een eitje springt. Hij vindt dat zo'n onderzoek logischer zou zijn áls ik niet zwanger zou zijn ná eisprong. En eerlijk gezegd ben ik het compleet met hem eens! Maar ja... je wil kids of niet he! Daarbij komt dat het allemaal te lang begint te duren en hij zich heel erg veel zorgen maakt over het leeftijdsverschil wat ontstaat tussen de kids. Hij wil heel graag nog een beebje, maar vindt het zo langzamerhand wel een hoop gedoe worden. En daarbij komt ook nog eens dat de ovulatie-echo's alleen maar smorgens voor 9.00 uur gebeuren, wederom in het ziekenhuis. Lekker handig met twee kids die om 8.30 op school moeten zijn een half uur van het ziekenhuis af De assistent vond dat gelukkig ook niet erg praktisch, dus ze zei al dat ik misschien wel aan de gyn kon vragen of ik toch niet hier op de poli terecht kon. Maar goed, nu moet ik dus eerst maandagmorgen om 8.55 uur weer in het ziekenhuis zijn. Dus mannetje kan maandag geen zaad inleveren omdat hij dan de kids naar school moet brengen. Wat een gedoe!
jeetje wat een raar ziekenhuis dan haha sorry! wij mogen voor die ovulatie echo's elk tijdstip komen wanneer we willen..iig wel op afspraak natuurlijk maar kan de hele dag door. voor t zaad moesten we wel een afspraak maken..maar verder gelukkig geen vaste tijdstippen.. snap dat t voor je man vervelend is om zaad in te moeten leveren. maar zoals ik al zei je kan beter t zekere voor t onzekere nemen. maar vind ie t ook niet onzin omdat ie miss een klein beetje bang is dat t bij hem ook opeens minder is dan ofzo? zou ik me iig heel goed voor kunnen stellen. idd balen van je langzame eitjes, bij mij zijn ze ook al zo sloom hahahaha krijg je slome kinderen van haha dikke knuf!
:-k Is er dan echt geen mogenlijkheid om ze naar school te brengen door iemand anders? Tja kids maken, soms kost hen wat meer moeite/tijd/energie.
Tezzz, traag maar ei in zicht ! Dan wel niet meteen een cyclus van 28 dagen maar 35 zou toch ook al heel mooi zijn Mijn mannetje zou denk ik een beetje op zijn jeweetwel getrapt zijn als ie zijn zaadjes moest inlveren.... ligt bij sommige gevoelig geloof ik.... Julita wat een ongelovelijke !@#$%^ zeg! ik kan me voorstellen dat je de thuiskomst wel anders had voorgesteld. heb je foto's van de bende gemaakt? We gaan hier wel weer spannende dagen tegemoed veel zitten aan het eind van de cyclus! O ja SC GEFELICITEERD met je woning....! Lekker genieten
SMEPpers van s(m)eptember: Mielenl \/ (alias MOAS*)(ronde 7, 1x SMEP) It's a surprise Diaantje17 \/ (ronde 4, 1x SMEP)It's a girl!! WishfulDreaming \/(ronde 5, 1x SMEP) It's a boy Pebbels \/ (ronde 8, 1x SMEP) It's a surprise Fiona23, \/ (ronde 2, 1x SMEP)It's a girl!! 32 SMEP - kandidaten 27 Ongi.... 5 Zwanger.... 15,63% zwanger *MOAS => Mother of all smeppers! ****************************************************************************************** SMEPpers van oktober: Eevitaa \/ (ronde 1, 1x SMEP) It's a surprise Coco \/ (ronde 6, 1x SMEP)It's a surprise Linda221 \/ (ronde 1, 1x SMEP)It's a girl!! Daantje82 \/ (ronde 11, 2x SMEP)It's a girl!! Erannick \/ (ronde 13, 1x SMEP)It's a girl!! Mijntje, \/ (ronde 5, 1x SMEP)It's a surprise Ger78 \/ (ronde 2, 1x SMEP)It's a surprise Nin0 \/ (ronde ?, 1x SMEP)It's a surprise Daantje86 \/ (ronde 10, 1x SMEP)It's a girl!! 37 SMEP - kandidaten 26 Ongi.... 9 Zwanger.... 2 MK.... 29,73% zwanger, waarvan 2 mk ****************************************************************************************** SMEPpers van november: Beastie \/ (ronde 6, 3x SMEP)It's a surprise Liesje76 \/ (ronde 4, 1x SMEP)It's a girl!! Pas getrouwd \/ (ronde 3, 1x SMEP)It's a surprise Silla \/ (ronde 21, 2x SMEP) It's a boy Heidi77 \/ (ronde 4, 2x SMEP)It's a girl!! Jeldou \/ (ronde 6, 1x SMEP) It's a boy Diddl9 \/ (ronde ? 1x SMEP)]It's a surprise 31 SMEP - kandidaten 23 Ongi.... 7 Zwanger.... 22.58% zwanger ****************************************************************************************** SMEPpers van december: CynthiaB (SC)\/ (ronde 6, 3x SMEP)It's a girl!! Linda78 \/ (ronde 9, 1x SMEP)]It's a surprise Leentje79 \/ (ronde 10, 4x SMEP) 20 SMEP - kandidaten 17 Ongi.... 3 Zwanger.... ...15% zwanger ****************************************************************************************** SMEPpers van Januari: Shedevil \/ (ronde 20, 3 x omgekeerde smep) Klavertje44 \/ (ronde 9, 2 x smep) Flo1975 \/ (ronde 5, 1 x smep) Butterfly1 \/ (ronde 7, 2 x smep) 21 SMEP - kandidaten 17 Ongi.... 4 Zwanger.... 19.04% zwanger ****************************************************************************************** SMEPpers van Februari: Zico \/ (ronde ?, 4 x smep) Hanne9 \/ (ronde 6, 1 x smep) 16 SMEP - kandidaten 13 Ongi.... 2 Zwanger.... 1MK.... 18.75% zwanger, waarvan 1 MK ****************************************************************************************** SMEPpers van Maart: Go4baby \/ (ronde 18, ? x smep) Wendy \/ (ronde 6, ? x smep) Nyncke, ronde 6, NOD 22 mrt Parels \/ (ronde 14, 1 x smep) Cobi, ronde ?, NOD 29 mrt 15 SMEP - kandidaten 10 Ongi.... 3 Zwanger ....negatief.......% zwanger ****************************************************************************************** SMEPpers van April: 1. Nynke1980, ronde 9, NOD 2 apr 2. Ikdus, ronde 4, NOD 4 apr 3. Marieke1610, ronde 16, NOD 6 apr 4. Ellenk, ronde ?, NOD 6 apr 5. Wieffie, ronde 10, NOD 8 apr 6. Tom78, ronde 11, NOD 9 apr 7. Stoetel, ronde 4, NOD 9 apr 8. Julita, ronde 14, NOD 9 apr 9. Elba, ronde 11, NOD 13 apr 10. Goofychick, ronde 5, NOD 14 apr 11. Lola1982, ronde 5, NOD 16 apr 12. Tezzz, ronde 6, NOD 22 apr 13. Krientje, ronde 9, NOD 22 apr 14. Dag, ronde 5, NOD 24 apr 14 SMEP - kandidaten 1 Ongi.... 0 Zwanger ....negatief.... ...% zwanger Hoppa daar is ie..de laatste versie...aanpassen ff zelf doen..ik ga ff naat de tandarts!
he lieve meiden.. @Tezz...balen wijffie dat het PCO is..daarin tegen weet je nou wel waarom het zo verdomd lang duurd....maar kan me voor stellen dat het even slikken is.. Ik denk dat het wel een beejte man eigen is om zo een een "oordeel" er over tehebben ...als ik kijk naar jac...die vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat ik zwanger ben...heeft geen moment er over getwijfeld dat het wel eens anders kon zijn geweest....mannen...pffff En wat dat leeftijds verschil betreft....ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind...( kom net van mijn buurvrouw vandaan met 3 kids van 2 en bijna 4 en 7 weken.. ...dussssssssssssssss ) Mijn jongens maken het heel intens mee,en ik heb straks alle tijd om me volledig bezig tehouden met de kleine meid... heeft ook wel wat... (maargoed....ik ben ook niet een heel goed voorbeeld hhihihi)
ooooooooooooooooooooo! Ligt het dáááááár aan! wij zouden eerlijk gezegd er heel erg verbaast van staan te kijken als z'n zaadjes NIET goed zouden zijn. Met mijn verleden van onregelmatige ongi's en het grote vermoeden dat ik waarschijnlijk al heeeeeeel lang pco heb, zijn we met 2x onveilig vrijen in 11 jaar tijd ook 2x zwanger geworden. Als ik zou moeten gokken op wie van ons 2 het meest vruchtbaar is, zou ik al m'n geld op m'n man zetten! trouwens, dat m'n eitje nog niet zo groot is, wil denk ik weinig zeggen. Het eitje was wel 2 keer zo groot als de rest van de blaasjes en ik heb nog nooit (ook niet toen ik compleet regelmatig was voor ik van Laila zwanger werd) m'n ei gehad voor dag 20! Dus eerst maar eens afwachten hoeveel het gegroeid is maandag en anders wil de gyn gaan verhogen naar 100 mg clomid. @Cynthia: supergefeliciteerd met je huisje! Naast je ouders! Lekker makkelijk als je beeb er is joh! @Julita: wat een vv (vieze vrijgezel) zeg, die EX-huurder van jullie! En dat 'vettige' op de vloer: ik denk dat dat kattepis is. Da's heel vettig. Weet helaas niet hoe je dat het beste schoon kan krijgen. Amoniak misschien? @Mielenl: hartelijk gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag! Gaan jullie nog wat leuks doen? (wel in de buurt van de vlos blijven he! ) @Miepie: als de eerste uitslag 0 was geweest, hadden ze het wel gezegd hoor! Er is misschien niet veel beweging geconstateerd maar wel wat! Sterkte morgen! @Go4baby: nog misselijk? @Wieffie: zou die opvlamming ook kunnen komen door de clomid? Knap kl*te dat je je zo beroerd voelt Oh! Nog wat 'grappigs': zitten we daar te wachten komt er een moeder van de psz aanlopen! Ben zooo benieuwd wat ze daar deed! Ze vertelde namelijk een tijdje geleden dat zei graag nog een beebje zou willen, maar dat haar vriend zichzelf al te oud vond! Vraag me af of ze 'm overgehaald heeft @Beastie: waarschijnlijk gaan we de kids gewoon meteen om 8.15 droppen en dan snel door naar het ziekenhuis. Wie zouden we moeten vragen (niemand weet ervan ) en hoe kun je het 'waarom' uitleggen? @leentje: we zitten hier in de achterhoek. Veel keus in ziekenhuizen hebben we niet. Of we moeten naar deventer, maar da's nog verder rijden! Wat fijn trouwens dat het kaartje idd een grapje was! @Marieke: ja, rare tijden he? Ik hoop dat de gyn dat ook vindt maandag