Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Och diaantje, ik wist niet dat je reuma hebt. Fijn dat het nu wel redelijk gaat.

Enne, er vanuit gaan dat de beeb er komt doen we denk ik allemaal, diep in ons hart. Toen ik een paar maand geleden trouwde en een nieuwe baan kreeg in de woonplaats van mijn man, heb ik bewust voor minder uren werken gekozen. Met in het achterhoofd dat het wel handig zou zijn als er een beeb komt. En als ons dat niet gegeven wordt, nou ja... dan ga ik gewoon meer vrijwilligerswerk doen ofzo.

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ;) mooi voor je dat je meer ups heb...en denk dat het alleen maar gezond is hoor dat je op z'n tijd even vooruit denkt..kan ook te gek natuurlijk :rolleyes: Wij moeten nog beginnen met nummer 1 duzzzz vind dat wel super spannend...en een forum is zo lekker anoniem...loop hierzo door de supermarkt...kom ik een meid tegen met dikke bui...tja die zou ook zomaar op dit forum kunnen zitten....en alle andere dames ook...weet ik veel of ze een beeb wens hebben ;) zo grappig!

en het is vandaag al eerder gezegd...je moet ergens je ei kwijt...en vinden!! :D

3. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Ja joh..leef met de dag..en gelukkig is het geen issue meer hier..., en die beeb komt echt vanzelf wel...we zien vanzelf wel hoe het aan het eind van deze maand is..duim in ieder geval dat we allemaal roze zijn...

ga even de overschotel voorbereiden..de boys moeten trainen vanavond...dus eten we vroeger....jullie zien me wel weer verschijnen !

4. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    :) :) :)
    Helemaal goed!

Hier wordt ook hard gewerkt vandaag, maar nu even stiekum een kijkje (thee pauze... de koffie is al genuttigd ;))

Heb ook nog geen bericht over verzending ovu testen... hoop wel dat ze dan uiterlijk morgen op de bus gaan en ik ze zaterdag heb!
    Volgens FF afgelopen 2 maanden op dag 14 en dag 19 mn ei gehad... (even gecorrigeerd na FF te raadplegen)

Maar hoe zit het nu precies met die ovu testen.
    Hoeveel dagen kunnen die positief uitvallen?
    Bijvoorbeeld na de eerste keer een licht streepje drie dagen klussen maar misschien pas de 4e dag een vette streep?
    Iemand enige ervaring? Ben heel benieuwd!

Heb ook nog niets verteld over SMEP'n maar heb wel gezegd dat 't er vanaf zondag weer opaan komt en hij had er zin in! ;)

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo lekker herkenbaar. Mijn mannetje ook, die moet er echt om lachen dat ik soms uren achter elkaar met jullie zit te kletsen...
    "Heb je ooit gezien dat mannen dit soort dingen doen..." Hij vind ons maar raar... maar ook wel lief en is soms een beetje bezorgd dat ik teveel prive details door speel.... Maar ja, we hebben allemaal sex, en om de dag... dus wat is daar nou voor bijzonders aan... ;)

@Diaantje: heftig hoor, die reuma, maar wel fijn als het stabiel is. En goed dat jullie gewoon lekker doorleven en het niet als een argument zien om van de leuke dingen in het leven af te zien!

6. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    go4baby, ik heb geen ervaring, maar dit is mijn strategie:
    om de dag klussen totdat de streep echt positief is (matcare test), en dan elke dag. Vanaf de positieve test duurt het nog 24-48 uur voor het ei er is, meen ik, dus extra klussen bij een licht streepje heeft denk ik nog weinig zin.

Vanavond is de klusavond, dus die hou ik er in. Als de streep morgen positief is, ga ik weer aan de klus. Is-ie nog steeds negatief, dan wacht ik tot zaterdag(ochtend?).

Dit ovulatiegebeuren houdt me wel lekker bezig. Het wachten tot aan de NOD duurt helemaal niet zo lang op deze manier!

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @Marieke: oke, dus totdat die streep echt vet is zeg maar?
    Ach, er zullen over een paar dagen vast genoeg SMEPpers zijn met ervaring over die testen! Maar dat vroeg ik me inderdaad ook al een tijdje af!

Wel lief van je vriend dat hij jouw strijkhok al als babykamer zag! Mannen zijn soms net mensen.. ;)

Wij moeten ook echt gaan verhuizen of een splitlevel slaapkamer maken ;) maar dat zien we wel zodra het hier roze kleurt en roze blijft....

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Go4baby, als je in mijn album kijkt, zie je de 'testenreeks' van afgelopen ronde... de 7e was ie weer net zo licht als die van de 5e. Ik miste m'n ei af en toe (of tenminste, geen overtuigend postieve test) als ik 1x per dag testte, dus vanaf een wat duidelijker streepje zoals op 5/8 test ik 2x per dag en dan vind ik 'm wel. Meestal heb ik dus eerst een heel licht streepje, volgende dag duidelijker, dan de dag erna 2x, en als ik 'm dan nog niet postief heb, is ie dat de dag erna wel...

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @go4baby.... mariekes theorie is zo gek nog nie....je schijnt altijd wat LH te hebben dus ook licht streepje :rolleyes: lastig he!

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Miepie: oke, duidelijk verschil inderdaad tussen licht streepje en een echt donkeren!

@ beastie: heb jij al een pos ovu test gehad?
    Jammer dat ik plaatje niet zie... zal url even gebruiken want ben benieuwd natuurlijk! OHHH, doet het al, wat lief! (ehh en toen zag ik pas later het tweede deel van 't vrouwtje... hihi leuk he!)

Ik ben bezig om mn FF kaartje te plaatsen... nog even geduld aub...

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dus als we miepies foto'tje als reverentie nemen moest ze volgens de SMEP theorie vanaf 6/8 3dagen smeppen ;)

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hmm, hebben toen maar 2 dagen gesmept, en was ook niet raak... deze maand maar die derde dag erbij dus ;)

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Al ik het goed heb straks ... zo naar huis en plassen!...en anders morgen...dan is me cyclus deze maand 27 dagen...maar we zitten op dag 12 ..... duzzzzzzzzz smeppen! ;)

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik begin trouwens wel wat eerder dan dag 8 (dag 6, vrijdag), want ik heb een redelijk korte cyclus (6/8 was dag 11 van mijn vorige cyclus). Vind mijn mannetje vast he-le-maal niet erg :)

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zal 'smeppen' nou binnenkort ook worden opgenomen in de Van Dale? Als een woord maar vaak genoeg door verschillende mensen wordt gebruikt, wordt het gezien als nieuw woord :D

16. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @Miepie: is inderdaad korte cyclus. Volgens mij heb je toestemming om eerder met de SMEP te starten... ;)
    SUCCES!

@Beastie: spannend! Wel lekker zo met het weekend voor de deur! Alle tijd om uitvoerig de hele dag tijd te nemen voor SMEP en randjesfietsen...

HUHhhhh:
    Kom net van de WC en heb lichtbuin/oranje verlies...
    Had laatste dagen ook nog een heel klein ietsie beetje maar niet zoveel als net, dat was echt een hele veeg zeg maar.... Had dit keer ook een hele korte en lichte ongi (wel met heftige kramp en stolsels 1 dag, maar verder lichter dan ooit...) Hoop niet dat er iets geks aan de hand is.
    Nou, hou 't wel in de gaten..... Vond mn temp ook zo gek. Is pas vanochtend weer op laag niveau. Daarvoor steeds middelmatig (zie kaartjes in mn album)
    Wonderlijk ding dat menselijk lijf!

17. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :D mijn idee!! Heb wel lage rugpijn...beetje dus kan best, straks positief! (tis geen zwangerschaps test maar toch spannend!!!) :rolleyes:

18. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Welke test dan ook positief word is in onze situatie goed!

19. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    mijn ervaring met de ovolatietest 1e keer helemaal niks dag erna heel licht streepje volgende dag dikke streep (gelijk aan test streep) en dag erna (toch voor de zekerheid ) wel een streepje maar weer heel licht...

echt spannend hoor ;)

xx morgaantje

20. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke, dat stelt me een beeetje gerust met die ovu testen!
    Hoop dat ik ze zaterdag binnen heb!

Deel Deze Pagina