Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarientje

sarientje Actief lid

16 sep 2007
    160
    0
    0
    huismoeder
    overijssel
    ja ik denk dat iedereen het op hun eigen manier moet doen, ik wil wel wachten met vertellen tot een maand of 3, alleen de pest bij mij is dat ik het niet voor me kan houden.....
    succes meiden

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    bedank voor het vragen! Heb je ff? Ben altijd nogal lang van stof...:)

Heb gister dagje 'vrij' gehad (dus alleen maar 3 ladingen was gedaan...), dus vanmorgen was ik al wel weer lekker gekalmeerd. Helaas begint mijn verkoudheid (NA RUIM 5 WEKEN!) eindelijk door te zetten, dus m'n hoofd werkt niet helemaal lekker mee met m'n bui! Mijn man is weer beter, maar heeft elke avond nog wel weer last van z'n rug...maar we negeren het gewoon nu want WIJ ZIJN GEWOON NIET ZIEK! Geen tijd voor en geeen zin in! Volgende week hoop ik m'n ei te hebben en over twee weekjes gaan we lekker een weekje weg! Als m'n ei komt op de dag dat ik heb berekent, zou ik precies in m'n vakantie kunnen testen. Maar komt íe een dagje later,dan kan het dus niet want dan zitten we samen met m'n schoonouders in het huisje...Voordeel is wel dat ik dan wel MOET wachten tot na het weekend met testen...is in mijn geval niet zo'n slecht idee...heheheheh

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Geen idee... roze indroogstreepje :rolleyes: ?

Ik heb er wel eens over na zitten denken - als het gaat lukken - wie het dan wanneer vertellen. De meesten uit onze directe omgeving weten wel dat we bezig zijn of van plan zijn bezig te gaan zijn :). Denk dat ik het mijn beste vriendin al heel snel zal vertellen en ouders en zussen/broer ook al wel vóór die 12 weken... juist omdat ze dan weten hoe en wat mocht het fout gaan....

4. sarientje

sarientje Actief lid

16 sep 2007
    160
    0
    0
    huismoeder
    overijssel
    ja precies, de mensen in mijn naaste ongeving vertel ik het al wel vrij snel, heb al bedacht hoe, ik ga voor mijn 2 oudste kinderen shirts laten drukken met..HOERA WE KRIJGEN ER EEN BROERTJE/ZUSJE BIJ!.....en dan bij mijn ouders en schoonouders langs...
    kan niet wachten tot het zover is, maar ja, eerst maar eens kijken of ik overtijd ben..
    xxxxxx

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ik vertel het de kinderen ook pas na 3 maand (als dat lukt...)...we hebben het er over gehad of ze het zouden willen, een brusje en af en toe vraagt m'n dochter: komt er nog wat van? maar voor de rest hebben we het er niet zo over... . Als m'n dochter het weet, weet de hele wereld het! En als m'n schoonmoeder het weet, weet de hele wereld het ook! Die kunnen dat echt niet voor hun houden! Mocht het fout gaan, dan krijgen ze het alsnog wel te horen hoor! Maar nu is het nog lekker óns geheimpje...

6. Ger78

Ger78 Actief lid

29 sep 2007
    281
    0
    0
    Dag dames,

Spannend voor Silla en Coco, hoop dat we snel iets van ze horen! Voor Julita komt het ook al dichterbij.....
    Over het vertellen: Bij mijn eerste wilde ik ook wachten met vertellen aan mijn (schoon)ouders. Tot ik tegen collega's het al ging vertellen (floepte het er gewoon uit als ik met ze aan het praten was) toen hebben we het ook aan mijn (schoon)ouders verteld. Was bij 7 weken geloof ik. Ze moesten het wel tot 12 weken zwangerschap voor zich houden! Nog geen idee wat ik nu zou doen, geheimpje is ook leuk!
    @Tezzz: hoop dat je verkoudheid niet doorzet!

7. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Daantje van harte gefeliciteerd :)

Wij vertellen het tegen me schoonouders en schoonzusje(vooral tegen schoonzusje zodat ze aan het idee kan wenenbij de eerste heeft ze nooit gefeliciteerd namelijk ook niet toen nick geboren werdt.

Me oma wil ik het wel vertellen, maar die feliciteerd toch niet omdat ze eerst een echo wil zien :(

8. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    En ik ga denk ik donderdag al testen, heb z'n raar gevoel in me buik zit ergens tussen ongi pijn en darmkramp in :confused: snappen jullie het nog :)

9. Ger78

Ger78 Actief lid

29 sep 2007
    281
    0
    0
    Ooh Erannick, voor jou wordt het inderdaad ook spannend! Wat denk je zelf?

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Tezzz: JE BENT NIET ZIEK! (misschien dat het helpt; k*t dat jullie was grieperig zijn, loop hier ook al 4 weken met een snotkop rond :|

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    er is precies 1 persoon behalve wijzelf die weet dat we bezig zijn: de peuterjuf waarmee ik samenwerk! Ze vroeg voor de vakantie of ik dit schooljaar zou blijven helpen en tja...toen moest ik wel zeggen wat m'n planning was! Zoals het er nu naar uitziet zal ik trouwens nog het grootste deel van het schooljaar kunnen afmaken...wat ik ook zeker wil trouwens! Als het nu lukt, word ik een juli-mamma! Dus t/m de voorjaarsvakantie kan ik zeker blijven! En mijn zoontje zal in januari al vertrekken!
    Is wel leuk hoor, om af en toe er met iemand over te kunnen praten, maar ze vraagt er gelukkig niet naar! Hebben we toen ook direct afgesproken. Heel misschien dat ik het haar wel eerder vertel, maar ik hoop van niet. Ik vind dat je familie wel het eerste moet zijn die het hoort.

12. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Het voelt aan als toen ik ontdekte dat ik zwanger was van mijn zoontje, maar het kan ook weer een spelletje zijn van me lijf, ik probeer nergens op te hopen, maar zou het wel zo zijn ben ik net als bij nick in juni uitgerekend, alleen nick kwam al in mei, Neh probeer er niet op te hopen, al vertelt me lijf wat anders

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    bedankt allemaal! Ik wou dat dat snot nou eens eindelijk eruit liep! Drie weken me oren dicht gehad en ruik en proef al 4 weken bijna niks meer... . Wordt niet erger, maar ook niet minder...zooooooooooooo schoon genoeg van!

Nu kids naar bed brengen en dan eens ff goed stomen. Hopelijk helpt het...
    smeppen helpt trouwens ook goed, want dan slaap je lekker snel (ipv nog 1,5 uur wakker te liggen vanwege je verstopte neus). Maar gisteren nog gedaan! Heerlijk geslapen trouwens....

Tot Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Ben toch errrrrrrug benieuwd!

15. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Donderdag ga ik met de matcare ultra testen, mischien kan ik mezelf dan een leuk verjaardagskadootje geven

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo iedereen! nou gister was ik iets te voorbarig door te zeggen dat ik nog nergens last van had...vandaag voelde ik de hele dag dat er iets met mijn lichaam aan de hand is...ik voel het de hele tijd rommelen in mijn maag (niet echt misselijk ofzo) veel honger en veel plassen..nou ik duik vanavond ook maar vroeg me bed in denk...:p

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @linda: fijn he, zwanger zijn? Ik hoop voor je dat het blijft bij hongerig zijn!
    Alvast slaap lekker!

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
  19. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Weltruste stelletje babbelkonten!
    Morgen weer een ROZE dag!
    Of een dag vol eieren!
    En stijgende temperatuur'tjes...
    (hier vanochtend niet echt hoog... 36.3 (gister 36.0)

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hallo allemaal, daar ben ik weer. Heb een druk weekend gehad, veel gewerkt. En gisteren was hubbie jarig, dus even geen forumtijd.

Ik ben nog steeds niet ongi.
    Aan de ene kant denk ik; 'M'n menstruatie is steeds zo onregelmatig, die ongi komt er wel aan'.
    Aan de andere kant denk ik; 'Ik had rond 17/18 sept m'n ei, dus ik had al lang ongi moeten zijn (of zwanger)...'
    Maar ik heb dus 4 okt getest, zoals jullie weten, en negatief. Maar 4 okt was wel al een dag of 17 ná ei, dus ik had positief moeten testen als ik zwanger was... Pff, ik word er echt gek van. Ik voel ook helemaal niks, heb nergens last van... geen kwaaltjes, nog niet het kleinste symptoompje, dus dat geeft ook niet echt hoop.

Ik denk dat ik morgenochtend weer ga testen. Ik hou jullie op de hoogte!

Nu even een beetje het forum bijlezen.

Deel Deze Pagina