Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    het is ook helemaal niet goed
    Ons is geadviseerd om de 2 dagen
    Mag nu ook voordat ik samenlevingstest en zaad onderzoek enz enz 3 dagen van te voren niet klussen

Ik vindt dit hele topic zoiezo erg ver gaan maar goed
    als jullie er baat bij hebben

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    WoW 42/43...
    Ik vind het ook belachelijk...maar dat vind ik ;) dat de H&M de maat XS heeft! Wie heeft dat? Welke gezonde hollandse meid :D past daar in!

3. Elfje Arwin

Elfje Arwin Actief lid

9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    Ik dacht precies hetzelfde, beter is idd om de dag anders heb je ook nog kans dat de kwaliteit van het zaad erg achteruit gaat !

Zo na 3 dagen kermis (= 3 dagen ontzettend dronken zijn ) ben ik er helemaal klaar voor om te smeppen !
    Heb de ovu testen binnen en ben inmiddels niet meer ongi dus dat moet gewoon helemaal goed komen ;)

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ach, we proberen eens wat :)
    Er zijn geen schadelijke stoffen toegevoegd, resutaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst ;) ...baat het niet dan schaad het niet :rolleyes:

5. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ja, ik ben toch zo'n gezondfe hollandse meid, en ik ben heel dunnetjes. Dus ik ben daar wel dankbaar voor! Ik vind het inderdaad moeilijk om broeken te kopen in NL te breed en groot vaak.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja oke...maar je was ook niet zo lang! ;) ...dan moet je maar even naar de H&M in je vakantie...want alles wat er nog hangt van de uitverkoop is XS...dat is wat er overblijft...allemaal voor jou :D :D :D

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Lukt mij ook alleen maar als ik niet veel drink.. en het warme weer van de afgelopen dagen speelt ook een goede rol!
    Ik drink 's ochtends gewoon heel veel en dan 's middags gewoon bijna niet meer. Op een gegeven moment (rond een uur of drie) ben ik dan wel uitgeplast en lukt het me wel om tot eeen uur of zeven op te houden!)
    En dan drink ik 's avonds gewoon weer lekker veel.
    Maar nu eens een positieve test....AAAGGGHHHEE

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    dat snap ik eigenlijk ook niet.
    ik ga het even checken
    hihi

9. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wij zijn nog steeds om de dag bezig.
    Eigenlijk best goed vol te houden hoor ;)

Vorige keren was het wanneer mijn cyclusbanner groen werd, elke dag... Zo vermoeiend!

Hopelijk lukt het nu wel!

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja, dat vond ik nou ook...best aardig! ;)

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hoi Danjo, wat vind je ver gaan? Om een plan te volgen? Of is het dat we om de dag klussen?

12. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik weet niet zeker of dat zo is, lijkt me toch niet dat je dan in een keer 'dood' zaad produceert. Maar in het stukje stond ook dat zaad soms wel zes dagen in het lichaam kan rondzwerven, veel langer dus dan we denken. We proberen het gewoon, lukt het niet, dan volgende maand weer lekker smeppen. Dan zijn de meeste zomerfeestjes ook voorbij.

13. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    De reden omdat mensen zoiets doen, is omdat ze het héél erg graag willen.

Wat heeft dit er dan mee te maken met "dat dit topic er over gaat"

Dan vraag ik mij af wat jij vindt van de vrouwen die elke morgen met een thermometer in hun kont liggen, of met ovulatietesten werken :rolleyes:

Maakt toch niet uit hoe of wat? Zolang het kindje maar welkom is, denk ik dan maar ;)

14. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ben het helemaal met je eens. Iedereen probeerd dingen uit op zijn eigen manier, respecteer dat gewoon. En anders niet meer dit topic lezen lijkt mij...

15. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Morning,

Net gesproken met mij gyn (loop namelijk ook in ziekenhuis vanwege mijn onregelematige cyclus). Uit bloedtest is gebleken dat ik idd eisprong heb gehad JOEPIE! dit bleek natuurlijk ook al uit de ovutesten maar heb nu wel even een extra bevestiging.

Hoop dat jullie ook allemaal snel een positieve ovu teste hebben en dat we gaan voor een 100% score hihi dat zou wel helemaal top zijn!

16. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Voor een man met gezond sperma is één zaadlozing per een of twee dagen de optimale frequentie. Dan is zijn zaad op z’n best. Het 'opsparen’ van zaad door bewust dagenlang niet te ejaculeren, verlaagt dus juist de kans op conceptie. (van een andere site gehaald)

Een zaadlozing per een OF twee dagen de optimale frequentie. Dus dan lijkt mij dat het geen probleem is.

17. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Spannend hoor! Zal voor je duimen...

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Mijn SMEP-ritme is naar de kl*te omdat manlief gisteren moe was....:( Ik was ook moe, maar wilde nog wel zin maken. Maar helaas, het mocht niet baten.

Mannen...:(

19. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    dames wie gebruikt welke ovulatie test en is er ook iemand die van de webwinkel die eenvoudige ovulatie teststrips gebruikt.Dus niet in de houder.....Ervaringen zijn erg welkom gr heidi

20. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hello,

Morgaantje, helemaal super! Wel fijn om te weten dat je een ei hebt gehad!

Danjo, ik snap wel wat je bedoelt maar volgens mij kun je er niet-niet mee bezig zijn. Als je samen kiest om voor een beebje te gaan dan ga je er denk ik onbewust over nadenken. Ik heb ook wel gedacht dat ik er soms te veel mee bezig ben, maar het is ook niet niks. De afgelopen maanden hebben we toch rondom een vermoedelijke eisprong meer geklust. De laatste cyclus waren we het grootste gedeelte op vakantie en heb ik me er onbewust minder mee bezig gehouden omdat je dan helemaal vergeet op welke dag je dan leeft en toen hebben we toch wel vaak geklust (als ik later even terug ging denken). Naderhand was ik 4 dagen over tijd en toen werd ik ongi. Dus dat ontspannen gedoe werkte ook niet echt haha.

Ik kan het niet laten om er dagelijks over na te denken en leer elke keer mijn lichaam weer een beetje beter kennen (al verrast mijn lichaam me elke keer weer). Ik vind zo'n SMEPproef wel weer leuk om te doen. Door het praten over een zwangerschap, het echt bewust er voor te klussen zijn mijn vriend en ik nog meer naar elkaar toe gegroeid (nu moet ik wel zeggen dat het de leukste man van de wereld is haha). Hij weet ook dat we deze maand SMEPpen en dat levert wel eens flinke lachbuien en hilarische momenten op. En dat vind ik nou juist mooi. Door er speciaal voor te gaan word het voor mij en mijn vriend elke keer toch romantisch en voelt het niet als een moetje maar als een magje!

Maar voor iedereen is dat inderdaad anders. Ik temp ook en ga nu voor de eerste keer ovu testen gebruiken. Als het goed is zorgt dat bij mij dan voor meer rust omdat mijn cyclus tussen de 27 en 33 dagen schommelt en ik dan hopelijk een beetje weet wanneer mijn NOD is. Als mijn eisprong dan wat later is hoef ik me niet een week lang druk te maken over eventuele krampjes (al denk ik dat dat toch altijd blijft ;)).

Deel Deze Pagina