Hallo SMEP dames! Succes allemaal ben benieuwd naar de statistieken..........(als meer als de helft zwanger raakt dan moet ik er ook wel aan geloven ) Ik wacht zelf nog wel even af (ik zal een aantal rondes verder, ik hoop niet dat het zo lang duurt, wel anders spreken ) Good luck
Dat we allemaal maar snel een mooi kindje in ons buikje kunnen goochelen: En vanavond-SMEPpers: succes! Ik moet nog een paar daagjes wachten
Hmmm... zat net te denken. Ze gaan er voor het smeppen van uit dat je een normale cyclus van rond de 28 dagen hebt. Die van mij is zo'n 25 dagen. Dan maar op dag 6 al beginnen? Als ik op dag 8 begin zit ik nog maar 3 dagen ofzo voor mijn positieve test...
Miepie, misschien niet zo'n slecht idee. Ik zou dan ook eerder beginnen, dan heb je al voldoende "geoefend" op het moment supreme. Ik heb juist een langere cyclus, maar begin wel gewoon op dag 8.
Haha, nee, andersom zou ik het ook niet erg vinden! Dag 6 is vrijdag, denk dat mijn mannetje het helemaal niet erg vindt als we 2 daagjes eerder beginnen .
lieverd dat is een progje dat heet Getsmile..zijn allemaal tablaadjes met honderden gifjes, en het leuke is dat je van internet ook allemaal gifjes kan "afplukken" en in een nieuw tablaadje kan zetten..en zo weer ergens (forum bv ) naar toe kan slepen....heel handig dus hahahah vind pipo ook heel strak hoor !
Hoi meiden ik heb eens gekeken wat het is en sign me up! mijn nod is 29 augustus dus mocht het niet raak zijn ben ik erbij. Ik zit nu in ronde 4 en doe dan mee in ronde 5. Liefsss
He Diaantje, Oh, ik had gewoon op internet gekeken en dan heb ik wel een code die ik hier tussen zet maar dan bewoog het plaatje niet. Ik zal, als ik thuis ben eens kijken hoe het programmaatje werkt. Doei
Goedemorgen meiden, Ik heb net men ei gevonden dus dat wordt 3 dagen smeppen hihih (gister ook al gesmept, dus laten we het hopen dat dat niets uitmaakt)
Nou Daantje, ik hoop het ook voor je, je hebt lang genoeg geoefend! Is het niet leuk om ook onze NOD in de lijst te zetten?
oh nog ff ...waneer kan je nou het beste testen met de ovutest...s'ochtends of smiddags?....hoor daar nogal veel verschillende dingen over...
Ik weet het ook niet, de ene zegt 's ochtends en de andere zegt 's middags. Als ik op de handleiding van mijn testen kijkt maakt het niks uit, als je maar 4 uur van te voren niet plast. Maar ik denk gevoelsmatig dat ik 's middags ga testen.
Niet met ochtend-urine in elk geval (= te geconcentreerd). Het schijnt zo te zijn dat je LH-piek meestal midden op de dag begint, dus dat je het best in de middag kan testen. Afgelopen twee maanden heb ik vanaf de dag dat ik een licht streepje had 2x per dag getest en al 2x zo mijn ei gevonden; in de ochtend een bijna-positieve test, 's middags knallend positief en de volgende dag weer een lichte streep... korte LH-piek dus, maar wel eindelijk mijn ei gevonden!
Aha...dus dat verschild bijna per uur kan je zeggen....maar goed dat ik er 10 besteld heb hahaha ben heel benieuwd of ik uberhaupt wel een eisprong heb eigenlijk hahahah
Even opgezocht op dit forum: Vraag: Hoe kan het dat de test bij mij niet positief wordt? Antwoord: Een ovulatietest is pas positief als de tweede streep/testlijn even donker is als de controlelijn, of nog donkerder. Als de testlijn gedurende 1 of meer dagen wel iets donkerder wordt (maar niet even donker als de controlelijn) en daarna weer lichter wordt, is dit waarschijnlijk toch de LH piek geweest. Dit kan 2 oorzaken hebben: 1. Deze oorzaak komt het meest voor: De urine was steeds niet geconcentreerd genoeg. Dit kun je voorkomen door te zorgen dat je 4 uur voor het uitvoeren van de test weinig drinkt en ten minste 2 uur niet plast. Dan is de concentratie krachtig genoeg om de LH piek duidelijk weer te geven. 2. Deze oorzaak komt niet zo vaak voor: Je LH piek is korter dan 24 uur waardoor deze tussen twee testmomenten in valt. Je zou dan geholpen zijn met 2x daags testen. Houdt ook in dit geval rekening met de 4 uur minder drinken en 2 uur niet plassen van te voren. Vraag: Waarom mag je NIET met ochtendurine testen bij ovulatietesten? Antwoord: Het uitvoeren van een ovulatietest luistert erg nauw. Bij ovulatietietesten is het van belang dat de concentratie van het LH hormoon goed wordt weergegeven. Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie. De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als je nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen. Het meest ideale tijdstip om te testen is vroeg in de middag. Vraag: ALs je een positieve test hebt, wat is dan het beste moment om sex te hebben? Antwoord: Op het moment dat je een postieve test hebt, duurt het maximaal 48 uur, dus 1 of 2 dagen, voordat je ovulatie plaatsvindt. Vanaf het moment van de ovulatie leeft een eicel nog ongeveer 24 uur. Het mannelijke zaad blijft enkele dagen leven. De beste periode om te vrijen, is vanaf 24 uur ná de positieve test, maar in ieder geval wel binnen 48 uur.