Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @daantje: petje af voor je hoor! Ik rook ook nog steeds. Sinds we besloten te stoppen met de pil (in maart al weer geweest), ben ik wel sterk gaan minderen. Ik rook nu de lichtste sigaretten die er zo ongeveer zijn( Kent Neo) met daarop nog een extra filter om de rotzooi er uit te halen. Die filters heb ik bij m'n tweede zwangerschap ook gebruikt en helpen wel. Maar niet roken is natuurlijk het beste.
    Ik hoop dat door het verminderen van de sigaretten en de nicotine dat helemaal stoppen makkelijker wordt. En ik kan natuurlijk altijd nog tijdelijk aan de Super Smoker gaan! Kennen jullie dat? Is een nepsigaret op batterij! Smaakt naar sigaret, maar zit alleen een klein beetje nicotine in (of niks, ligt eraan welk filter je erop zet). Maar ik ga pas helemaal stoppen op het moment dat ik dat tweede streepje zie. Dat zal me weer een gevecht worden! Dat is nou een ding waar ik in een eventuele komende zwangerschap tegenop zie. Samen met de rugpijn en het weer bloed moeten prikken en de verzekering waarschuwen en erop toezien dat de verzekering ook inderdaad alles regelt op tijd en het huis op orde krijgen en...zwangerschap is niet alleen maar leuk hoor! Maar ik hoop wel snel zwanger te zijn...zucht...

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    GO BEASTIE! Dat klinkt goed! Laat die oven maar lekker aan staan! ;)

@ Cynthia: irritant he? Dat als je denkt: NU... en ze laten het afweten... Komt de beste mannen voor hoor.
    Heb je dan al hel erg het idee dat het ei nu komt? Al vruchtbaar slijm gezien? Dat is toch echt wel de beste aankondiging!

Toevallig gister Friends gezien... ;) Ging er ook over... We konden er wel hard om lachen. Ik was geloof ik bijna net zo erg als Monica die Chandler met alle mogelijke smoezen het bed in kreeg... ;)

Hoe dan ook, heel veel succes. En wie weet is het deze ronde toch zomaar raak!

3. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    nou meis, als we het thuis niet hebben moeten we elkaar maar hier opbeuren hahahahah..hier is het rook vrij hihihihi

4. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook mijn super complimenten hoor voor je Daantje!

Heel goed om voet bij stuk te houden. En bovendien: ik zou zeggen, gewoon door blijven zeuren dat hij ook ophoudt! Bovendien: als de baby er straks is ga je toch ook niet met zo'n asbak lucht uit je mond je baby knuffelen?! Dat vind ik echt kindermishandeling! (dus ook voor de vriend/man van Diaantje: STOPPEN!
    En het spaart heel wat geld uit wat je straks goed kan gebruiken!

5. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Zo is het hihihi

@ Tezz: Die sigaretten die jij rookt ken ik wel ja, die zijn zo vies hahahahah
    Ik heb ze ook heel even gerookt, bah bah bah hihihi
    Maar alles beter als die super-smoker hoor, dat ding smaakt naar bloemetjes in plaats van naar nicotine :p

@ go4baby: Ja blijf ook gewoon zeuren hihihi
    Wat ik nu vooral doe is het zeggen van: zozo alweer een peuk joh hihihihi
    Dan krijgt hij helemaal een kleur (en men vriend is indisch he hihihi)

6. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    @ Tezz...het is heel gek..was een flinke rookster..pakje per dag... :confused: , toen ik zwanger werd 3 per dag tot ik de echo zag..en toten washet klaar..zonder blikken of blozen gestopt...doet je echt wat als je je kleintje ziet..met alle zwangerschappen ben ik gestopt, en na de bevalling weer begonnen, maar deze keer is anders..heb nu gezegt..ik stop en ga nooit meer roken!
    @Go4baby....ja ach je kent het wel de beroemde smoesjes...ik stop echt waar...maar nu nog ff niet.....(ik kan het weten ..heb ze vaak zat zelf gebruikt hihihih), ben benieuwd...he ik ga er geen drama van maken...als hij wil roken..moet hij weten maar niet binnen !..kijken of hij het in de winter en met stort regen nog zo leuk vind ! :D

7. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ diaantje17: ja of steeds het smoesje van: morgen stop ik echt! Yeah right! hihihi
    Ik ken ze ook allemaal hahaha

8. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Beastie, gefeli met je hoogte record! Ik wacht geduldig op donderdag op goed nieuws!

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaha! Als het straks echt winter is... zul je het snel genoeg zien!

Jajaja die smoesjes! Hele herkenbaar hoor. Hier zouden we niet meer snoepen/snaaien/te veel drinken en meer sporten etc. Voorlopig zet ik dan maar even de trend. Als ik boodschappen doe heeft ie pech.. Nu doet ie alleen opvallend vaak zelf de boodschappen... en lekker van die chocolade mint sticks zitten eten... ik ben trots dat ik ze kon weerstaan gisteravond!

Nou, ik zet de duimen waar in de hoogste versnelling!

En ga nu stapels papier ordenen en archiveren... Het is hier zo'n troep. We zijn zo druk met bedrijf dat we omkomen in de rommel.
    Mannatje is even postbus leggen en dan koffie drinken en als ie terug is wil ik wel even wat werk verzet hebben.

Tot later!

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nou, zondag had ik een bijna positieve ovulatietest, en ook al sinds vrijdag een beetje buikpijn, bij de liezen en in het midden. Maar gisteren had ik weer een bijna-niets test, dus ik heb nu besloten helemaal niet meer te gaan testen. Ik vind het te stressend. Maar het is dag 14 vandaag, 13 gisteren dus, en uitgaande van een 26-dagen cyclus is de kans wel groot natuurlijk. En daar baal ik van. Stel nou dat ik nu net dat moment gemist heb....Vanavond natuurlijk wel weer een poging, maar dan is het misschien al te laat.

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Cynthiab, wat frustrerend voor je meid. Ik denk dat je idd maar het best kan ophouden met testen en gewoon regelmatig klussen. Dan kan het toch niet missen, want die zwemmertjes overleven het wel een aantal dagen.... Ik hoop dat het deze keer eens raak is. Het is hoog tijd!

12. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Cynthia: Hmm lastig inderdaad. Kan goed dat je je allerhoogste LH piek net gemist hebt.
    Hoop wel voor je dat je cyclus weer terug bij 26 dagen is.
    En als het nu niet is gelukt dan weet je volgende keer nog beter wanneer je ongveer je ei kunt verwachten.
    En als testen te stressig is kun je inderdaad beter stoppen. teveel stress levert ook geen goede eisprong op volgens mij. Ik heb ook zo'n maand gehad waarin ik door stress mn ei enorm weggeduwd heb. (denk ik hoor, is maar een go4baby theorie en niet gebasseerd op iets anders dan mn eigen ideeen (gevoed door forum ;))
    Hou gewoon goed je vruchtbare slijm in de gaten. Daarin kunnen de zwemmertjes wat langer overleven. En als je dan af en toe de stand van je BMM in de gaten houdt dan kun je daaraan ook redelijk je vruchtbaarheid afmeten!
    (BMM=Baarmoedermond: die ligt ondiep als je niet vruchtbaar bent, voelt hard als het puntje van je neus en is gesloten. Je BMM gaat omhoog (moeilijke bij te komen) als je richting je eispong gaat, wordt zachter (als je oorlel, of je kin) en gaat meer open staan.
    Ik heb gemerkt dat de stand van mn BMM, de structuur en de mate open/dicht ook wat onderhevig is aan het moment op de dag. Maar naarmate ik vaker ging voelen viel het me beter op allemaal.
    Wie weet helpt het je!

13. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hmm...nou, toch maar eens op die BMM letten dan. Ik vind het sowieso moeilijk om die te voelen, dan ben ik zeker altijd vruchtbaar, hihi.

Nou ja, dan vestigen we onze hoop maar op goede zwemmertjes die blijven hangen voor een paar dagen.

14. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Even een vraagje tussendoor aangezien ik ovulatie testen wil aanschaffen. Welke kan ik het beste kopen? Welke geeft goed resultaat, is makkelijk in gebruik en lief voor je portomonnee?

Deze maand ga ik echt ECHT aan de SMEP. Dus jullie zullen mij vaker gaan tegenkomen.

15. rainstarrr

rainstarrr Niet meer actief

ik heb de goedkoopste van deze site en die zijn hartstikke prima!

16. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik heb ze van Matcare en Sensitest gebruikt.
    Beiden vergelijkbaar via internet te koop en goedkoop.
    Je kunt dan ook een setje kopen waar ook een zwangerschapstestje bij zit....

17. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Oke ik heb die van deze site besteld! Ben erg benieuwd!

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nou, net maar even de daad bij het woord gevoegd, maar ik voel helemaal geen BMM hoor....ik kan er helemaal niet bij. Hoe komen jullie daarbij dan?

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ben ik ook wel benieuwd naar!

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @cynthia: helemaal niet? Ook niet met je middelvinger (is het langste)? Wat voel je dan wel? Gewoon leegte? Weet je wel wat je zou moeten voelen? Er zijn wel plaatjes te vinden van de stand van je bmm in de verschillende fases van de cyclus...
    of misschien ben je nou op je vruchtbaarst natuurlijk, want dan verstrijkt de bmm...

Deel Deze Pagina