Het grote SMEP-topic

Discussion in 'Zwanger worden' started by Miepie80, Aug 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @dani ... succes met leren en je toets!

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @dani: jij hebt een druk weekend achter de rug! Weet je zeker dat je morgen uitgeslapen genoeg bent om te leren? ;) Veel succes met je toets!
    Wat is je temp trouwens laat gezakt? Ik hoop dat je je ei nou hebt!

@wieffie: kheb geen tempkaartje. Was de eerste paar weken m'n thermometer kwijt (zoontjes van drie zijn wel eens ondeugend...), maar na een hele poos rond 36.5 te hebben gezeten heb ik 1 dag 36.3 gehad en daarna 36.7. Een paar dagen geleden ging ik naar 36.9 en de laatste 2 dagen zit ik op 37.1. Klink wel goed he?

@de rest: hema hebben we wel, maar geen testen bij deze hema (tenminste, heb ik niet kunnen ontdekken). Morgenochtend is de kruitvat nog niet open. Dus als ik ECHT morgenochtend wil testen, zal ik toch naar de Super moeten ben ik bang...
    haal ik morgenmiddag lekker meteen tests bij de kruitvat! heheheheh

3. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    nou dames ben vandaag aan dag 10 en de eerste ovutest is negatief.
    Nu met dat weekje op vakantie te zijn geweest is het goed voorbij gevlogen, zou zo altijd mogen zijn. Dan duurt het wachten niet zolang.

4. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    he dames, even een update hier..
    Heb afgel. woensdag geklust, zaterdag (gister) geklust en vandaag een positieve ovutest..
    Wat raden jullie me aan?
    * Vandaag klussen & morgen? En dan op woensdag weer?

* Morgen klussen & dinsdag? En dan donderdag weer?

Bedankt voor de reacties..
    Slik nu ook ETOS pillen, al de hele cyclus trouw, dus hoop dat dat ook een zetje in de goeie richting is!

@Dani succes met leren! Altijd spannend zo'n toets!

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @jeldou: hmm...moeilijk... was je ovutest gewoon positief of superpositief (dus donkerder dan de gewone streep). Is íe superpositief dan moet je vanavond aan de smep. Is ie behoorlijk positief, dan zou ik het er op wagen en maandag tot en met woensdag aan de klus gaan. En dan dus vanaf morgen twee keer daags gaan testen... kweenie hoe laat je hebt getest vandaag? Anders zou je er nu ook nog een testje tegenaan kunnen gooien natuurlijk... tja...óf je natuurlijk helemaal sufsmeppen dus nog tot en met dinsdag. Maar moet persoonlijk zeggen dat na 3 dagen smep achter elkaar de zin (en de zwemmers) behoorlijk op is hoor! Om dan ook nog die 4de dag te moeten...

ff vraagje: waar staan de zwangerschapstests bij de hema? kheb ze nog niet kunnen vinden hier en online staan ze ook niet. Die hema van ons is echt superklein, maar al wel 2 x uitgeroepen tot beste hema van het jaar! Geen idee waarom trouwens...

6. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    tja de afgelopen dagen alle testen al een lichte streep. Dus niet donkerder..
    En vandaag wel een posi...
    Manlief zegt dat ie het niet trekt om dan vandaag en morgen te klussen.. mmm
    wat is wijsheid hé!
    Ben zo bang als het eitje morgen is dat we dan als we morgenav. pas gaan klussen we te laat zijn..

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    Ach jeldou, ik kan je het ook niet vertellen met zekerheid, maar ik weet wel dat je ei pas zo'n beetje 24 uur (minimaal) na je posi test komt en dat zaadjes twee dagen makkelijk kunnen overleven. Aangezien je het gisteravond nog gedaan hebt, ben je dus in principe 'veilig' tot en met morgenmiddag. Morgen dus testen of je nog steeds piekt of dat je piek alweer voorbij is. Je ei komt altijd ná je piek. Begin dus komende week goed! En smep je een hoedje! (ma t/m wo)

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    halloooooooooooooo! Is daaaaaar iemand?
    Ik moet zo alweer offline! Waaaaar is iedereeeeeeeeen?

(wat worden de weekenden toch altijd slecht bezocht hier...)

9. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ja ik ben er nog hihihhihi

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik heb overigens dit keer wel mega veel moeite met het "niet" roken
    Bij de vorige 3 zwangerschappen NO PROBLEM nu...pfffffffffff ik snak elk moment gewoon naar een peuk en mijn humeur wordt er ook niet beter van.
    Maar goed ff doorbijten!

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hé Tezzz, ik ben er! ;)
    Wat betreft die testen bij de Hema; staan bij de vitamientjes, wattenstaafjes, thermometers enzo...

Jeldou, als je mannetje het niet op kan brengen vanavond... misschien een ochtendsessie morgenochtend? Ken je angst, ben ook altijd bang dat we dan het beste moment net missen, terwijl het best wel eens beter kan zijn voor je om het niet te vaak te doen omdat je anders te weinig vruchtbaar slijm hebt in je schede om de zwemmertjes de goede kant op te helpen > teveel klussen kan dus ook negatief werken :-?

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Tezzz, dat je ei na de piek komt klopt volgens mij maar deels; hij komt 24-48 uur na de stárt van je piek... als je dus 72 uur lang een hoge LH-waarde hebt kan het zijn dat je nog positief test en toch je ei al gehad hebt...

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    oh silla..ik begrijp je volkomen! Da's dus het enige positieve aan negatieve tests. Ik rook lekker stiekum nog een peuk of wat, want als ik posi test moet het echt afgelopen zijn! Moet trouwens zeggen dat ze me al wel wat minder beginnen te bevallen. Zou wel fijn zijn als ik de zin ervoor gewoon eens kwijt raak tijdens deze (eventuele) zwangerschap. Had ik bij m'n kids helemaal niet. Ik wil best wel graag stoppen namelijk, maar 'de zin erin hebben' is steeds zo groot...

DOORBIJTEN DUS SILLA! En ik hoop je over een paar dagen te volgen!

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    thx! Maakt het zoeken wat makkelijker!

Wij hebben trouwens ook een ochtendsessie tussendoor gehad! Is best een optie hoor!

En idd, je hebt helemaal gelijk over het BEGIN van je piek enzo...leek me alleen dat jeldou haar begin wel vandaag zou hebben aangezien hij gister nog niet posi was, vandaar...

15. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Tezzz,

Ik wil je niet "gek" maken maar bij mijn 2e zwangerschap vond ik mijn sigi's ook niet meer lekker en guess what...ik was zwanger.

Ik heb nog wel eens een paar trekkies genoemen na de + test maar die smaakte me ook niet! Maar waarom die drang dan nog blijft...pfffff.

Ik durf overigens ook niet meer te "klussen" ben zo bang dat ik daardoor bloedverlies krijg....
    Maar ik geloof niet dat het mannetje dat gaat trekken arhggggggggggggg
    Deze periode doet me echt denken aan de wachtbankperiode...alleen is de wachtbankperiode gem. 14 dgn, deze periode duurt echt 3 maanden!

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @silla: dat had ik ook aan het begin van mijn zwangerschappen, bang zijn om te klussen. Daar moet je gewoon doorheen. Hoe eng je het ook vind. Het kan echt geen kwaad hoor. Je kleintje zit prima ingepakt. Maar ik snap je wel met je miskramen. Misschien dan toch maar alleen je man 'verwennen' tot het einde van dit jaar? Doe in elk geval wel kalm aan. Je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    en trouwens: met sinterklaas, kerst en oud-en-nieuw voor de deur gaat deze tijd van het jaar altijd supersnel hoor! Wat dat betreft had je geen mooier moment kunnen treffen!

18. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik weet ook dat het geen kwaad kan, maar idd door die MK's....
    Tja dan maar ff de hand en span diensten ;).
    We moeten idd een middenweg erin vinden.

Ik ben wel mega moe, was vanmorgen al vroeg wakker, en heb vervolgens smiddags een paar uur geslapen hihihhihi en nu...ben ik weer kapot whahaahaha

19. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ja dat is ook idd zo, echter heb ik vorig jaar op kerstavond een MK gehad dussss ook dat hakt er weer zo in dit jaar als het nu wéér fout gaat.

Maar goed ik voel me wel anders dan anders deze keer, kan me vinger er niet op leggen maar toch is het anders.

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    ben de hele week supermoe geweest. Vandaag gaat het wel, maar heb dan ook weinig tot niks uitgespookt vandaag...
    ben vooral futloos. Geen zin om ook maar iets te doen...

Share This Page