Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik weet het is nog te vroeg!

2. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Butterfly1 en Tezzz, ik zal mijn grote vriend ff laten vechten...

:evil: kom maar op als jullie nog durven :p

BTW ik had vanmiddag nog veel meer vruchtbaar slijm... ik zou haast gaan denken dat er misschien toch nog een ei gaat springen...

3. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Ah wieffie wat een geweldig plaatje! Als dit niet meer helpt weet ik het ook niet meer.
    Nou misschien toch een idee om te gaan klussen dan maar...... het zekere voor het onzekere.

Liefs

4. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Erg he. Ik heb niet eens tijd om het hier een beetje bij te houden!
    Schaam me diep!

Las nog snel dat Tezzz nog niet rood is maar tempdaling heeft... Nou, schiet dan maar op zou ik zeggen. Deze ronde duurt wel heel erg lang! (maar Tezzz jij bent ook een bezig bijtje vaak en volgens mij ook reuze druk! Dus jij ook rustiger an he?

@ Miepie: nu al vruchtbaar slijm? Weet je het echt zeker? Heb je al aan de stand van je BMM gevoeld? Misschien dat dat nog wat nieuws verteld?

@ Wieffie: nou, laat dat ei dan nu maar komen! Hoop dat julllie het kunnen arresteren voor 9 maanden ;)

Ik ga eten maken... Nou, ja, gister grote pan brocolli prei soep gemaakt dus nu stokbroodje in de oven, soepie opwarmen, lekker kaasjes erbij (nee, geen rauw melkse (die verkopen ze niet bij de AH, alleen bij de delicatesse winkel denk ik...) en dan smullen!

Smakelijk!

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    eetse! Ben aan de boterhammetjes (eentje met filet-americain!)

@Wieffie: Ah! Mijn grote vriend ook! Hij heeft mijn vorige cyclus heeeeel lang voor m'n deur de wacht gehouden! Helaas was íe toen na 36 dagen pleite.. Ben blij dat íe weer terug is. Nou hopen dat die duveltjes gauw weer gaan dan! Het zijn er nog maar weinig, dus moet kunnen nog...
    enne....ik denk een ei hoor! Yesssss! Die van mij was er ook pas op dag 38 of zo! Kan dus best! Smepse!

oja: go4baby: ben al twee weken niet vooruit te branden! Moet vanalles, maar doe errug weinig...

6. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Damens,
    Ik heb zeer veel van dit topic gelezen, maar het is me toch niet helemaal duidelijk wat het smeppen precies is. sperm meets egg ...?
    Het lijkt mij leuk om hier aan mee te doen en wie weet met succes. Ben nu zo'n 5 mnd bezig en misschien moet ik gewoon smeppen! Is dat de oplossing.
    Ik ben zeer benieuwd. En vind dit zoiezo een gezellig stukje site.
    Heel veel groetjes en liefs, en natuurlijk succes met smeppen,
    Elba

7. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    ps.
    Mijn banner klopt niet helemaal. Ben niet overtijd maar gewoon ongesteld geworden grrrr. Maar weet niet zo goed hoe ik hem kan veranderen. Misschien kan een van jullie dat uitleggen?
    Heel erg bedankt liefs Elba

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Hoi Elba:

Om je banner te veranderen, moet je gewoon een nieuwe aanmaken in je profiel.

Het smeppen werkt als volgt:

1. koop een stuk of 10 ovulatietests (hier op de site heel goedkoop)
    2. begin met 'smeppen'(klussen/wiebelen/vrijen) op dag 8 en daarna om de dag.
    3. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen begin je met ovulatietesten op dag 10 (voor jouw specifieke startdag volg je de aanwijzingen bij de ovu-tests)
    4. Ga door met testen tot je een zeer positieve test hebt. Vanaf die dag 'smep' je drie dagen achter elkaar.
    5. na die drie dagen neem je een dag rust. Daarna nog 1 dag smeppen. (en daarna gewoon voor de 'fun')
    6. In principe kun je 15 dagen na je positieve ovulatietest een zwangerschapstest proberen.

Veel plezier en succes!

9. Ger78

Ger78 Actief lid

29 sep 2007
    281
    0
    0
    @Tezzz: Heeft je ongi doorgezet, omdat je je banner veranderd hebt? Balen hoor, toch vreemd dat je na je twee kids nu zo'n lange cyclus hebt. Dan is het wachten echt te lang. Ga je de komende ronde ovutesten gebruiken? Succes ermee!

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Zo.
    Maar vast een nieuwe banner aangemaakt. Heb 'm op 42 dagen ingesteld. Nou maar hopen dat het niet weer meer wordt. Nod 20 december...gaaaaaaaaaaaaap! Maken jullie me tegen die tijd weer wakker?

11. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Hoi Smeppers,

Hoe is het hier?
    Ben al een tijdje niet kuennen bijlezen, maar was erg aagje naar iedereen hier.

Vandaag weer bij de vk geweest voor een echo, omdat ik vanaochtned ineens bloed had en nog wel een beetje heb, maar heb echt weer een hele mooie echop gehad en er werdt mij verteld dat het er bij hoort. Blijf het maar raar vinden.

Maar nu begin ik steeds meer te genieten van de zwangerschap.

Zijn er nog meiden roze geworden de laatste tijd, kan de lijst namelijk ff zo snel niet vinden.

Hihihi ik blijf toch regelmatig hier komen, want hier begon het allemaal voor mij.

Gaan er nog meiden babyboom kijken vanavond?

oeps is een heel lulverhaal geworden

12. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Elba van harte welkom

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ha die erannick! Alles goed dus? Toch raar dat je een beetje bloed verliest, maar als ze zeggen dat alles goed is, zal dat wel zo zijn. En die lijst? ehm...geen idee waar die uithangt! Ze kletsen hier soms zo rap, is niet bij te houden!
    Ik ben in elk geval na een hele aparte/ spannende cyclus van 50 dagen nou toch eindelijk ongi aan het worden. Maar dat kun je wel nalezen (als je ff hebt..? ;) )

Leuk dat je in elk geval ff langskomt!

Liefs!

14. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Dat is echt balen tezzz, ik had 20 pagina's terug moeten lezen heb dat ook heel vluchtig gedaan maarik lijk wel een vergiet op het moment

15. Ger78

Ger78 Actief lid

29 sep 2007
    281
    0
    0
    @Tezzz: Balen! Ga je deze ronde ovutesten gebruiken om te kijken wanneer je eisprong is? Volgens mij gebruikte je die nog niet?!?

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    SMEPpers van s(m)eptember:

Mielenl \:D/ (alias MOAS*)(ronde 7, 1x SMEP)
    Diaantje17 \:D/ (ronde 4, 1x SMEP)
    WishfulDreaming \:D/ (ronde 5, 1x SMEP)
    Pebbels \:D/ (ronde 8, 1x SMEP)
    Fiona23, \:D/ (ronde 2, 1x SMEP)

32 SMEP - kandidaten
    27 Ongi.... 5 Zwanger.... 15,63% zwanger
    * MOAS => Mother of all smeppers! ;)
    ******************************************************************************************

SMEPpers van oktober:

Eevitaa \:D/ (ronde 1, 1x SMEP)
    Coco \:D/ (ronde 6, 1x SMEP)
    Linda221 \:D/ (ronde 1, 1x SMEP)
    Daantje82 \:D/ (ronde 11, 2x SMEP)
    Erannick \:D/ (ronde 13, 1x SMEP)
    Mijntje, \:D/ (ronde 5, 1x SMEP)
    Ger78 \:D/ (ronde 2, 1x SMEP)
    Go4Baby \:D/ (ronde 5, 2x SMEP)
    Nin0 \:D/ (ronde ?, 1x SMEP)
    Daantje86 \:D/ (ronde 10, 1x SMEP)

37 SMEP - kandidaten
    26 Ongi.... 10 Zwanger.... 1 MK.... 29,73% zwanger, waarvan 1 mk :( ******************************************************************************************

SMEPpers van november:

1 Beastie \:D/ (ronde 6, 2x SMEP)
    2 Liesje76 \:D/ (ronde 4, 1x SMEP)
    3 Miepie80, ronde 9 - NOD 4 nov
    4 Pas getrouwd \:D/ (ronde 3, 1x SMEP)
    5 Silla \:D/ (ronde 21, 2x SMEP)
    6 Snoozie, ronde ? - NOD 8 nov
    7 Butterfly1, ronde 7 - NOD 9 nov
    8 Ster, ronde 17 - NOD 10 nov
    9 Julita, ronde 9 - NOD 11 nov
    10 Sjemmie, ronde ? - NOD 11 nov
    11 Wieffie, ronde 7 - NOD 16 nov
    12 Yvett, ronde 2 - NOD 16 nov
    13 Kirstenvf, ronde 3 - NOD 18 nov
    14 Jeldou, ronde 6 - NOD 18 nov
    15 Wendy1983, ronde 2 - NOD 18 nov
    16 Marieke1610, ronde 11 - NOD 19 nov
    17 Ellenk, ronde 2 - NOD 19 nov
    18 Roos80, ronde 10 - NOD 20 nov
    19 Marrie28, ronde 9 - NOD 21 nov
    20 Leentje79, ronde 9 - NOD 21 nov
    21 Yuna28, ronde 4 - NOD 21 nov
    22 Dani86, ronde 16 - NOD 22 nov
    23 Zico, ronde 15 - NOD 22 nov
    24 Annabuik, ronde 12 - NOD 23 nov
    25 Tigger84, ronde 7 - NOD 24 nov
    26 CynthiaB, ronde 5 - NOD 25 nov
    27 Miepie80, ronde 10 - NOD 27 nov
    28 SheDevil, ronde 18 - NOD 28 nov
    29 kareltje, ronde 22 - NOD 29 nov
    30 Klavertje44, ronde 8 - NOD 30 nov

30 SMEP - kandidaten
    2 Ongi.... 4 Zwanger.... 0 Negatieve test... 0 Twijfel.... 0 MK....?% zwanger
    ******************************************************************************************

SMEPpers van december:
    1. Lauwtje, ronde 5 - NOD 1 dec
    2. Rainstarr, ronde 11 - NOD 12 dec
    3. Tezzz, ronde 5 - NOD 20 dec

3 SMEP - kandidaten
    0 Ongi.... 0 Zwanger.... 0 Negatieve test... 0 Twijfel.... 0 MK....?% zwanger

Op verzoek hier nog een keer de lijst. Elba, ga je mee-smeppen? Zo ja, wanneer is je NOD?

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Heeee ladies,

Kep ff de laatste 2 pag. doorgelezen...
    Tezzzzzzzzzz girl! WAT IS DIT NOU? 20 december, man wat klinkt dat ver! Maar ja...ik zeg een leuk kerstcadeautje in de maak?!
    Oh ff vergeten je bent een "late tester" dussss, zwanger 2008!

Hier gaat alles redelijk, vaak nog onzeker, dat komt doordat ik veel last heb van mijn onderrug (niet als ik loop ofzo), de zijkanten van mijn lijfje (net boven bekken) en zo nu en dan een wisselend ongi gevoel in mijn onderbuik. Mijn (.)(.) zijn ook wisselend (op een dag) gevoelig. Slaap slecht en ben vreselijk vroeg wakker!
    MAAR GOED...ik mag niet klagen en MOET postief blijven!

Dikke knuffels voor jullie allemaal!

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @ger: ik heb mijn vorige cyclus (die van 37) ovutests gebruikt in combinatie met tempen. Mijn temp was toen zo duidelijk dat ik dacht dat ik die ovutests nu niet nodig zou hebben. Had ik dat ff fout! Ik ga dus de komende weken tempen en dan zien of er weer enige regelmaat in te bespeuren is. Die ovutests kan ik over 3 weken nog wel bestellen. Heb sinds de pil m'n ei elke keer niet vroeger dan dag 25 gehad, dus... .
    Ja, raar he, dat ik na 2 kids door die pil opeens zulke rare lange cycli heb? Ben tussen m'n eerste en tweede kind ook wel onregelmatig geweest, maar nooit meer dan 6 weken! Maar ga er gewoon vanuit dat ik nu wel weer op een dag of 36 uit kom, hoor! Bij mij herstelt dat meestal ook wel weer, dat onregelmatige. En morgen is het al 5 maanden en twee weken geleden dat ik m'n laatste pil heb geslikt, dus moet nou maar eens klaar zijn met dat ontpillen hoor!

Voor mijn eerste kind zat ik op een cyclus van ongeveer 31 dagen, na de bevalling onregelmatig tussen de 31 en 40 dagen, na m'n tweede kind was ik weer regelmatig op 33 dagen en nu na de pil dus weer onregelmatig! Heel apart.
    Alleen was ik dus van m'n kids allebij de tweede poging zwanger! Stomme pil...kwou dat ik er nooit aan begonnen was...

Wat hebben we trouwens een mooi percentage zeg! Bijna 30 procent afgelopen maand!

Sorry, weer een heel verhaal...moet maar steeds m'n ei kwijt...misschien moet ik iets minder m'n ei kwijt raken hier, dan krijg ik 'm eerder terug!

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    NAH! Heb wat grappigs ontdekt! Als het ons deze ronde lukt, ben ik bij een cyclus van 42 dagen OP MIJN VERJAARDAG uitgeteld! hihihi dat zou gaaf zijn! Lastig, maar ook gaaf! Mijn dochter is namelijk verwekt op m'n mans verjaardag en mijn zoon is geboren vlak na mijn mans verjaardag! En ik wou ook altijd zo'n leuk cadeau voor MIJN verjaardag! Best cool...heeel onhandig, maar wel cool! Hihi!

@silla: wat rottig dat je je zo naar voelt. Voor alle pijnen en kwalen moet je ook zeker niet zwanger worden. Ik probeer ook niet teveel te denken aan waar ik allemaal last van had tijdens mijn zwangerschappen, want dan zakt de moed me behoorlijk in de schoenen! En van mij mag je best klagen hoor! Dat hoort ook bij zwanger zijn!

Liefs!

20. Yvette1987

Yvette1987 Actief lid

1 mei 2007
    485
    0
    0
    Wow tezz wat een lange weg te gaan nog!

Deel Deze Pagina