Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Julita: hier gaat het prima hoor. Alleen zijn ze bij de buren 400 gaten in de fundering aan het boren... (tegen optrekkend grondwater) Heb bijna het gevoel dat mn foetus mn buik uit trilt...
    We gaan zo maar even weg want het is net alsof ze bij ons staan te boren...

Geniet lekker van je uitstapje. Even uitwaaien en genieten van de omgeving, de natuur etc. is soms echt heilzaam.
    Nog een extra dikke hug! En stort je hart maar uit hoor. Dat helpt en lucht op!

2. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Go4baby want ben je toch een grapjas : "alsof mijn foetus mijn buik uittrilt" hahaha.

Julita, wat Go4baby zegt is niet eens zo'n slecht idee. Ken je je arts trouwens al wel goed? Kun je gemakkelijk met hem communiceren? Hoe gaan ze met deze dingen om in japan, moet je ook een jaar proberen?

Ik heb net weer een ovutest gedaan. Hij was zo goed als positief, ik heb hem in mijn album gezet. Zal ik op het einde van de dag gewoon nog een test doen of morgen? Ik heb de test rond half 12 gedaan.

Ik heb trouwens ook mijn hele reeks ovutesten van de vorige cyclus erin gezet (ik mis er enkele, maar die zal ik wel weggegooid hebben). Een mooie verzameling om nog eens te kijken hoe het toen zat.

Ik ga denk ik even een mooi lingeriesetje kopen ;). Helaas gaat mijn vriend vanavond flink op stap dus ik denk dat er vanavond maar weinig geklust wordt. Maar misschien wel morgenochtend, dat is al weer lang geleden, een ochtendklus. Dan moet hij niet te veel alcohol ophebben want anders val ik flauw van die bierlucht hahaha.

Doei!

3. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Heeeeej Dani, we lopen precies tegelijk! Mijn test is nu ook zo goed als positief dus wij kunnen dit weekend ook aan de slag! Wel fijn zo in het weekend. Morgenavond hebben we eens een keer niks gepland dus dat komt goed uit. Kunnen we lekker een romantisch avondje maken.
    Jullie dus ook succes en dat onze mannen maar allebei raak mogen schieten!

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ja leentje dat vind ik een goed motto voor het weekend :p

hahahahahahah

laten we hopen dat we beide positief mogen testen op het eind van deze rit!

dan is jou cyclus dus ook ongeveer 31 dagen?

5. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Dani, uit de laatste twee cyclussen waarin ik ovutesten heb gebruikt en heb getempt blijkt dat de fase tussen mijn ei en ongi 10 dagen is. Dus als ik morgen mijn eisprong heb dan wordt mijn cyclus 29 dagen (hopelijk langer ;)). Als ik dadelijk ook met tempen mijn ei heb gevonden dan pas ik mijn NOD aan. Ik heb die nu op 23 november staan volgens mij, maar dat zou dan 20 november worden. Spannend!

Ik zie trouwens dat het goed gaat met afvallen zeg. Je doet het wel goed hoor, hoe lang ben je nu bezig?

6. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

Dit is echt ff een snel bezoekje van mij...

Julita, een hele dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je toch snel de moed weer bij elkaar kunt rapen al snap ik dat dat op een gegeven moment erg moeilijk is.

Ik moet dadelijk weg, ben nog erg druk voor dit weekendje weg, moet zo eerst de hond ff wegbrengen. Hopelijk heb ik straks nog ff tijd en anders wens ik iedereeen een goed (hopelijk roze voor degenen die gaan testen) weekend!

Oja, mijn temp was weer gezakt (36.0) en ik heb nog flink vruchtbaar slijm... vanmorgen voor het sporten nog ff flink gesmept! Op goed geluk!

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ik ben nu......even denken........denk 12 weken waarvan ik 3 weken niks heb gedaan alleen maar heb
    dus het valt nog mee

maar ik volg niet echt een dieet. gewoon beetje sporten opletten met eten enz.......drink geen cola meer, drink 1 kop koffie per dag (na het eten) snoep stukken minder ontbijt (sinds jaren) en roken deed ik zowiezo niet dus ja was niet veel wat ik moest veranderen

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    goeie middag!

Nou, de duivels zijn er hoor. Mijn officiële eerste dag van de nieuwe cyclus is een feit. Mijn temp vanmorgen was trouwens 36.7, waar het gister 36.4 was... is dat het begin van wederom een rare cyclus? Ik hoop het niet!

Ben eigenlijk heel blij dat ik eindelijk duidelijkheid heb, maar aan de andere kant ben ik ook heel verdrietig. Heb er pas een paar rondes opzitten, maar ben inmiddels al bijna een half jaar verder. En die lange cycli staan me zo tegen. Begin me af te vragen waarom het niet gewoon meteen lukt, omdat het bij m'n kids toch allebei de keren zo makkelijk ging. Maken die paar jaar dat ik ouder ben geworden dan zo veel verschil? We doen niks anders dan anders... . Hoogstens dat we juist wat meer vrijen nu. Is dat dan het probleem? Lijkt me toch ook niet. Eens in de 2 á 3 dagen is toch het gezondste? Hoe komt het dan? plus het feit dat ik een vreselijke hekel heb aan ongesteld worden. Heb er nog niet eens zo veel last van (krampen vallen eigenlijk wel mee), maar voel me gewoon lamlendig ervan en heb niet de energie om te doen wat ik wil doen. Ik kan alleen maar hopen dat m'n ei nou weer eens wat eerder is. Da's wel weer fijn om te weten trouwens, dat ik wel een eisprong héb. Da's weer een zorg minder. Ik wil zo graag nog eens een beebje in m'n armen sluiten. Snif...

einde klaagzang...

@wieffie: jij begrijpt vast precies wat ik bedoel. Als er 1 iemand is die weet wat het is om lange cycli te hebben, ben jij het wel! Wat enorm fijn dat je je eitje vindt! Heel veel plezier ermee! Ik hoop dat de gyn goed nieuws voor je kan hebben over 11 dagen! Wat is je lf?

@julita: ik leef met je mee. Het is ook zo frustrerend! Er wonen veel knappe koppen in Japan, dus het komt vast wel goed met je! Denk dat je in Japan ook veel sneller goed geholpen wordt. Komt het vast allemaal goed!

@leentje en Dani: heeel veel plezier met smeppen dit weekend! Zal wel weer een rustig weekendje worden op dit forum...

@go4baby: WAT EEN KABAAL HE? Ga maar gauw weg, want er mogen geen foetussen weggedrild worden hoor!

Liefs Tezzz

9. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ julita ik herken je gevoel maar al te goed......hou de moed erin hoor meis, niet gelijk het ergste denken...misschien lukt het wel met een beetje hulp van de medische wetenschap. Er zijn maar zoooooo weinig stellen waarbij het ECHT niet lukt! Dikke knuffel!

@ tezzz fijn dat je duidelijkheid hebt, maar zo'n lange cyclus is natuurlijk geen pretje (ook daar weet ik alles van). Ik heb altijd gehoord dat je het niet moet vergelijken met "vroegah" want je bent idd een paar jaartjes ouder plus zo'n zwangerschap kan ook je lichaam/hormoonhuishouding veranderen. Ik hoop en duim voor je dat je dit jaar nog een positieve zwangerschapstest hebt! Voor jou ook een dikke knuffel!

@ go4baby haha hier beneden zijn ze volop aan het verbouwen (al een paar weken) en af en toe lijkt het wel of ze dwars door de muur heen komen.....onze kees wordt er erg onrustig van hahaha ;)

@ dani en leentje SMEP-ze dit weekend ;)

10. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Meiden ik mag ook in het rood bij mij heeft het ook doorgezet. Dus op naar de volgende ronde.

Ik vroeg me af of jullie de ontpilrondes ook als echte poging rondes tellen?

Liefs

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Dikke knuf voor je Butterfly... Ik weet hoe je je voelt.
    Meiden bedankt voor de lieve reactied allemaal. Ik heb veel steun aan jullie! Ik ga nu dus het weekend weg, maar ik zie julli emaandag weer!
    Ik denk idd dat ze hier heel competent zijn trouwens.
    @leentje, ik ga direct naar een soort fertility kliniek toe. ZO gaat dat hier geloof ik... Ze spreken wel ok engels dus we redde het wel... Maar ze zijn allemaal sowieso heeel erg aardig, dat helpt altijd!

12. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @butterfly, over het ontpillen weet ik njiet, want ik ben al heel erg lang van de pil af....
    Al 3 jaar ofzo....

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @butterfly: jammer dat we weer rood zijn he? Maar gedeelde smart is halve smart!
    Ik ben gewoon meteen m'n rondes gaan tellen. Je kunt lang ontpillen, maar het had ook meteen raak kunnen zijn, dus...en wij zijn ook gewoon meteen doorgegaan voor het 'eggie' dus geen ontpilronde ingelast of zo. We hadden zoiets van stoppen met de pil en zien wel waar het schip strand. Je hoort ook vaak genoeg dat het de eerste ronde wel meteen raak is, dus hadden geen zin om daarop te wachten en nog weer aan te klungelen met condooms. Dat hebben we zoooooo lang gedaan, hadden we echt geen zin meer in. Baal alleen dat ik toch niet eerder ben gestopt, maar ja...da's achteraf he...

14. Butterfly1

Hoi Tezz bedankt voor je antwoord. Zoals je ziet zat ik 3 rondes in de 30 en nu allemaal netjes in de 20 dus vandaar dat ik denk dat de eerste 3 rondes ontpillen waren. Deze keer was de 2e keer dat we er echt voor zijn gegaan. Dus in feite wordt dit pas ronde 3 jeetje wat kort hahaha.

En inderdaad gedeelde smart is halve smart. Ik duim voor je dat je cycles nu wat minder lang is!.

Liefs

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Allemaal!

De rust is wedergekeerd gelukkig!

@ Julita: geniet lekker van je weekendje weg!

@ Tezzz: bleh! Die duivels zijn ruk... ;) Maar nu hopelijk gewoon weer een goede duidelijke eisprong! En rustig aan meis. Met de jaren worden we inderdaad iets minder vruchtbaar. Ik had ongeveer 5 jaar geleden elke maand echt twee dagen last van mn eisprong. Pijn die uitstraalde naar mn bil. Ben toen weer aan de pil gegaan omdat het zo'n pijn deed. Mijn toenmalige HA zei: nou, handig als je zwanger wilt worden. Ik wilde dat helemaal niet en had ook zoiets van: lekker zin in sex met die pijn...
    Ben, ik denk twee jaar aan de pil geweest en toen weer gestopt. Vergat 'm steeds. Toen had ik slechts af en toe die eipijn in mn bil. Al zeker twee jaar of langer (geen idee) zonder pil. Af en toe wat condooms gebruikt als ik dacht: nu niet zwanger worden, maar al gauw alles op z'n beloop gelaten. Ik dacht, vorige jaar juni, laat maar komen dan. Maar bijna nooit meer die eipijn in mn bil gehad. Dus misschien dat ik daarom niet zwanger werd omdat mn eisprong niet goed genoeg was...

Heel verhaal maar is mijn ervaring...

@ Dani: vind ook super dat je al 8 kg kwijt bent! Ik kijk elke keer even op je benner en denk dan: Go girl, dat gaat goed! En inderdaad, gezond eten, stoppen met snoepen en lekker sporten is echt goed om gezond, geleidelijk en blijvend af te vallen!
    Nu hopen op het roze wondertje!

@ Leentje: Woehoe! Dat zie er positief uit! (enne, ochtend of middag sex was voor ons het medicijn! Bij ons was het de laatste keer ook echt anders. Zie kleine lettertjes voor ons recept ;) (ik denk dat het zondag middag is gebeurt, had de hele ochtend en middag heel duidelijk eipijn (al heel lang niet gehad overigens, paar jaar geleden elke maand) en echt even de tijd genomen voor een goed potje SMEP! (Goed voorspel enzo, hoe natter als vrouw hoe beter, leven de zaadcellen ook langer door) en hij eerst en meteen daarna ik en ook nog eens zo heftig lang klaargekomen dat had ik ook al heel lang niet meer meegemaakt! Ik dacht, als dit niet tot iets moois leidt heb ik in elk geval onwijs goede SMEP gehad en dat pakt niemand me meer af! ;) Ik lees af en toe ergens wel dat de kwaliteit van de sex best belangrijk is. En nu geloof ik er wel in! Dus ik zou zeggen... trek alles uit (de kast) en neem de tijd. Laat je verwennen en verwen! Zo, deze muts heeft gesproken... hahaha)
    Ach, ik wens je gewoon heel veel roze!

Nou, ik heb weer gesproken... :oops: ;) :)

16. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Butterfly, ik heb mijn ontpilrondes ook meegeteld, zowiezo de eerste was een ontpilronde want die duurde 60 dagen en ik denk dat de twee erna ook ontpilrondes waren want toen was mijn temp helemaal over de flos en kon ik geen ei ontdekken.

Ik heb vandaag een ik-verwen-mezelf middagje gedaan. Ik ben naar de ici paris geweest en heb hulp gevraagd bij het make-uppen van mijn ogen en gezicht. Ik ben niet zo'n make-up persoon, heb eigenlijk altijd alleen eyeliner, mascara en een lipglosje op en ik wilde eens wat anders. Dus nu heb ik goede tips gekregen en heb ik mooie en toch niet zo'n opvallende oogmake-up. Daarnaast een lekker geurtje gekocht en een nieuw lingeriesetje met het oog op het komende SMEPweekend. Daarnaast heb ik een maansteen gekocht (en een kettinkje) die helpt bij vruchtbaarheid. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar. Dus ik ben helemaal happy. Ik doe over een uurtje nog eens een ovutest om te kijken of hij nu helemaal positief is na de test van vanochtend en dan gaan we aan de slag.

Julita, Tezz en Buterfly, ik kan zo'n ik-verwen-mezelf middag helemaal aanraden. Soms heb je dat gewoon nodig en naderhand zit je weer helemaal lekker in je vel. Ten minste, bij mij helpt het goed. En je hoeft niet persé iets te kopen, lekker buiten wandelen ook al regent het en dan bijvoorbeeld jezelf laten opmaken bij de ici paris doet wonderen.

Doei!

17. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hahaha, bedankt voor de tips Go4baby, het voorwerk heb ik al gedaan (zie bericht hierboven). Mijn mannetje moet vanavond maar gewoon rustig aandoen met de alcohol, want dat is natuurlijk ook niet al te best en dan zal ik morgenochtend eens laten zien wat voor beest ik ben hahaha.

Doei

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Wieffie: Ik proost met je mee Op goed geluk en op hoop van zegen! Ik gun het je zo!

@ Mielenl: hihihi Kees.... Noemen jullie hem zo... dan zal het na de geboorte nog leuk worden als ie opeens een andere naam krijgt... Huh... ik heet toch Kees... ;)
    Ach, Kees, dat is nu toch weer hartstikke hip!

Hoe is het verder met je? Begin je al een mooi buikje te krijgen?

19. Butterfly1

Hoi Leentje,
    Ik ben toevallig vandaag naar de kapper geweest en vond ook dat het tijd werd voor een verwendag dus heb ook leuk cd's gekocht voor in de auto en voor op de smepdagen jawel komt ie............ een bh van snoep hahaha een string vond ik niet zo hygienische. hahaha

Liefs

20. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) YES, that's the spirit! Dat lekkere verwen dagje heb je in elk geval gewoon 'in the pocket'! Heel goed!
    En wat betreft die alcohol... Tja, daar had ik ook wel eens grote moeite mee. Er ging hier regelmatig een fles wijn naar binnen (omdat ik er geen zin in had dronk ie 'm zelf maar leeg) Uiteindelijk heeft ie aangegeven dat als het weer niet gelukt was we naar de HA zouden gaan. En de mazzelpik... het was raak!

Deel Deze Pagina