Het grote SMEP-topic

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miepie80, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Butterfly: ik heb zelf nooit een miskraam gehad (voor zover ik weet), maar da's wel het eerste waar ik aan moest denken! Doet me denken aan de stolsels die ik na mijn bevallingen had namelijk...ook zo zwartig. Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen!

Ik heb trouwens net eindelijk die teunisbloemolie gehaald. Was wel een gezoek voor de dames van de etos. Uiteindelijk een potje gevonden, maar de gebruiksaanwijzing is eigenlijk bedoeld voor 'prikkelbaar vóór menstruatie' . Heb maar op internet gekeken hoeveel en wanneer ik het moet nemen voor psoriasis. Doe nou eerst een weekje 2 capsules en dan elke dag 1. Deze capsules zou je trouwens juist in de tweede helft van je cyclus moeten nemen en vormen dus juist geen gevaar voor een eventuele zwangerschap. We proberen het maar. Heb de dames van de Etos beloofd te laten weten of het idd helpt tegen psoriasis (natuurlijk niet verteld van onze kinderwens!). We zullen zien.

En nou moet ik er alweer vandoor! Kids ophalen van school.
    Tot later!
    Liefs Tezzz

2. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Effe een smep vraagje:
    vanaf vandaag moet ik om de dag klussen, oke snap ik.
    Mijn Ei heb ik als het goed is op dag 16.
    klus dus dag8,10,12,14...en 16 mijn ei.(klus dan dus dag16,17,18.)
    Maar moet ik dan niet 1 dag,dus dag 15 , voor mijn ei ook klussen?Anders zit er 2 dagen tussen...Is er niet meer kans als ik het dag 15 ook doe?
    bar

3. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Dani, als je een wisselende cyclus hebt dan is het vaak zo dat juist de tijd voor je ei telkens anders is, na je ei is de tijd vaak constant (al is dat ook niet bij iedereen). Bij kwam bijvoorbeeld 2 cyclussen geleden mijn ei op dag 19 en de vorige keer op dag 28. Mijn lf was beide keren wel 10 dagen maar door het verschil voor mijn ei scheelde mijn cyclussen wel ten opzichte van elkaar.

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @bar: als je je ei op dag 16 hebt, zou je in theorie een positieve ovu-test kunnen hebben op dag 14 en dan moet je dus op dag 14, 15 en 16 smeppen. Je moet wel vóór je ei klussen he!
    Soms komt het idd zo uit dat je 4 dagen achter elkaar aan het smeppen bent. Dan moet je echt een beetje naar eigen inzicht handelen. Ik heb ervaren dat na 3 dagen smeppen achter elkaar de 'koek' echt wel op is! Dus ik wacht nu toch echt tot m'n ovutest superpositief is! Succes!

@leentje & Dani: idd. Mijn lf is dus 11 terwijl mijn vorige cyclus 37 dagen was en afgelopen cyclus dus 50. En als ik terug ga tellen was mijn lf dat waarschijnlijk ook al toen ik in verwachting raakte van mijn dochter (inmiddels bijna 7 jaar geleden), dus dat is toch wel redelijk constant!

5. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Hier eentje met nog steeds een negatieve ovu test. We klussen maar gewoon door!

6. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Sorry ,niet goed uitgelegd, heb mijn positieve ovulatie test op dag 16!Dus mijn ei binnen 24 tot 48 uur. Maar ik kan dus telaat zijn als ik 's morgens op dag 16 test, want ik weet niet wanneer mijn piek precies is begonnen. Daarom vraag ik me af of ik dan de dag ervoor ook niet moet klussen!?
    Ik denk dus van wel,maar wat jij ook al schrijft, de koek is echt op als ik (beter als hij..) 3 dagen moet klussen. Dus het dan maar netjes volgens het smep schema houden en tot dag 14 om de dag en dan netjes op dag 16, 17, 18 en 20?
    Ben gewoon bang dat ik telaat begin met klussen voor mijn ei...
    bar

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @bar: test op dag 15 en als je test al redelijk posi is, zou ik gewoon twee keer op die dag testen. Je kunt natuurlijk altijd dag 15, 16, 17 doen als je dat liever doet. Ik zou gewoon twee maal daags gaan testen als je je piek niet wil missen. Als je zeker weet dat je je posi test altijd op dag 16 hebt, kun je misschien ook om de dag gaan smeppen vanaf dag 9 of 11, i.p.v.8 natuurlijk. Dan kom je misschien beter uit. Of een keer een ochtendsmep tijdens die 3 dagen, dat wil ook nog wel eens helpen...

Heb net eindelijk die filmpjes gezien van Miepie. Mooi hoor! En heel duidelijk. Dat er uberhaupt nog zo veel mensen zwanger raken is echt een wonder!

Ik ga er nou weer ff vandoor. Mijn dochter wil ff een filmpje kijken op de computer. Tot vanavond!

Liefs Tezzz

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @bar: test op dag 15 en als je test al redelijk posi is, zou ik gewoon twee keer op die dag testen. Je kunt natuurlijk altijd dag 15, 16, 17 doen als je dat liever doet. Ik zou gewoon twee maal daags gaan testen als je je piek niet wil missen. Als je zeker weet dat je je posi test altijd op dag 16 hebt, kun je misschien ook om de dag gaan smeppen vanaf dag 9 of 11, i.p.v.8 natuurlijk. Dan kom je misschien beter uit. Of een keer een ochtendsmep tijdens die 3 dagen, dat wil ook nog wel eens helpen...

Heb net eindelijk die filmpjes gezien van Miepie. Mooi hoor! En heel duidelijk. Dat er uberhaupt nog zo veel mensen zwanger raken is echt een wonder!

Ik ga er nou weer ff vandoor. Mijn dochter wil ff een filmpje kijken op de computer. Tot vanavond!

Liefs Tezzz

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi allemaal! Ben er weer... Behoorlijk wat geklept vandaag, ga zo bijlezen ;)
    Net laatste testje gedaan, was weer negatief. Vanmiddag wat scherpere steekjes gehad, denk mijn eisprong, maar bmm staat nog wel open... wanneer sluit die? Vanavond nog maar even aan de smep ;) (ws luciferhoutjes nodig om wakker te blijven... man is vanavond uit eten, zal wel laat worden :()

Hoe dan ook, heb er tot nu toe een goed gevoel bij, tot nu toe het smepschema goed bij kunnen houden, man heeft afgelopen 3 dagen geen druppel alcohol gedronken en we hebben er de tijd voor genomen, geen verplichte "klus" :)

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Hee lieve meiden,

Ik heb helaas treurig nieuws. Mijn dooierzakje was leeg.
    Geen beebje dus.
    Volgende week terug om te kijken hoe en wat verder.

Op de een of andere manier was ik er ook al een beetje bang voor, zeker omdat ik laatst echt een stevige griep heb gehad met koorts.
    Ik zag meteen op de echo dat er niets zat. De verloskundige nog hard doorzoeken maar helaas...
    We zijn wel een beetje verdrietig, even wat traantjes gedaan en nu gaat het allemaal wel weer. We gaan zo lekker even ergens eten en ik ga denk ik maar een stevige borrel drinken op de volgende ronde met een goede afloop!

Liefs go4baby!

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Shit meid wat klote!

Een dikke knuffel van mij

Liefs Wendy

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    :idea: Go4baby, wat een k*tnieuws! Zit hier een traantje weg te pinken... kan me niet voorstellen hoe rot jij je nu voelt! Maar misschien nog te vroeg, een vriendin van mij had dat met 6w2d ook... week later een kloppend hartje. Ik hoop zooooo voor je dat het bij jou ook zoiets is! Hele dikke knuf en verwen jezelf maar even flink!

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    hallo dames
    ik ben net thuis vans chool had ja toets maar heb hem niet afgekregen:( had teveel pijn aan mijn handen!
    dus nu maar hopen dat die mevrouw er begrip voor heeft had namelijk op het blaadje erbij gezet waraom ik hem niet af had!

ga zo even bij lezen

XXX

14. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Zo Go4baby, ik zit hier met kippenvel op mijn armen en tranen in mijn ogen je berichtje te lezen. Dat zal wel een klap zijn geweest. Was het niet te vroeg voor een echo? Is je ei niet wat later geweest dat je nu minder lang zwanger bent en het te vroeg is voor een echo?
    Pffff.......heftig zeg. En nu? Afwachten tot volgende week? Hoe voel je je?

In ieder geval:

en ik denk aan je!

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    :idea: Diddl, op je vraag van 5 pagina's terug: ik had ook 2 dagen een duidelijke streep, dag erna (gisteren) een + test, vandaag bijna niks meer te zien. Kan zijn dat je je ei gemist hebt dus... maar kan ook dat ie nog moet komen. Balen!
    :idea: Wieffie, hoop dat je even lekker uitgewaaid hebt! En gefeliciteerd met je ei ;)
    :idea: Marrie28, succes morgen!
    :idea: Barbeestenboel, ik heb meestal mijn ei 1 dag na de + test. Heb er ook wel eens over nagedacht dat dan de dag voor, van en na de + test klussen dus beter is... bij mij is alleen de dag van de + test nogal wisselend. Idee van Tezzz (?) om 2x per dag te testen is misschien zo gek nog niet!
    :idea: Butterfly1, geen idee wat dat is. Misschien toch nog een testje wagen? Klinkt niet als normale ongi :-?
    :idea: Dani, hoe ging je tentamen?
    :idea: Cynthia en Marieke, spannend hoor! Duimen draaien...

Over de lengte van je LF; bij mij wisselend, altijd 11-13 dagen (12 tot 14 dagen na + test ongi)

16. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Thanx voor jullie lieve reacties.
    Volgens mijn ei (Fertility Friend) zou ik nu 7 weken zijn. Dan had er echt wel iets moeten zitten (maar er zat helemaal niets.) Was een zwart gat. Ik heb een foto. Die is echt akelig leeg.
    We gaan volgende week terug. Gaan ze nog een keer kijken of er iets te zien is, maar ze gaf wel aan dat ze dat hoogst onwaarschijnlijk acht.
    Sta weer met beide benen op de grond.
    Zwanger zijn is al zo iets wonderlijks. Haast niet te bevatten en als het dan inderdaad al zo vroeg mis is denk ik nu: zie je wel. Toch niet. Voelt als terug bij af, net als dat je ongesteld wordt. (alleen nog geen bloed...)
    Zit ook te twijfelen of ik dat glaasje Martini wel ga drinken...
    Kan het wel gebruiken... ;) Maar toch... stel dat er toch iemand verstoppertje aan het spelen is...

Liefs en ik hoop dat jullie allemaal snel een echte mooie zwangerschap hebben. Want dit is maar suf! ;)

17. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    mijn tentamen ging k*t heb het niet afgekregen omdat ik teveel pijn had aan mijn handen en uiteindelijk paars/blauwe handen had!

XXX

18. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Jeetje Go4baby wat erg meis! Ik zit met tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte toegewenst en ook voor je mannetje. En ik duim voor je dat er misschien toch nog wat is!

Miepie80 ik heb geen idee wat het was dus heb de vraag ook maar bij de verloskundige neergelegd misschien weet zij het. Maar misschien is het wel een idee ja. Bedankt voor je reactie!

Liefs

19. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Lieve go4baby,

Ik lees net ook met tranen in mijn ogen het vervelende nieuws :cry: Wat vind ik dit ontzettend kl*te voor jullie. Ik had zo graag gezien dat je met mooie echo-foto's terug was gekomen :cry: Meis, als je zin hebt aan een martini zou ik dat nu gewoon doen. Ookal zou er iemand verstoppertje spelen dan wordt ie er van 1 glaasje ook niet heel erg anders van hoor!
    Je krijgt een hele dikke knuffel van mij en pas goed op jezelf!

20. Yvette1987

Yvette1987 Actief lid

1 mei 2007
    485
    0
    0
    Meiden,,

Ik word binnen nu en 2 maanden weer geopereerd!
    Baal ervan!

Ik heb nog steeds geen teken of idee dat ik ongesteld ga worden! Spannend!

Er is hier volop problemen met de stroom de laatste 2 dagen, Steeds flikkert heel Vlaardingen uit en hebben we geen stroom.

Sorry dat ik er niet vaak ben, typen gaat niet zo gemakkelijk!

Kusjee

@ Go4baby! Sterkteeee

Deel Deze Pagina