Het grote SMEP-topic

Discussion in 'Zwanger worden' started by Miepie80, Aug 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Thanks!

En jij succes met je eitjes ;) Nu moet het wel goedkomen toch?

2. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    @Cynthiab, tja... ik vroeg of ik een kans had deze maand (Stomme vraag, toen ik hem in de mond had wist ik al dat het een fout was) en toen zij hij dat hij het niet wist.... Dat is niet het antwoord dat ik zocht. Ach, we gaan gewoon door met smeppen in de tussen tijd.

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Go4baby...wanneer mag je terugkomen bij de vk?

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    succes go4baby

ik ben eens aan het rondneuzen voor evt een andere opleiding te gaan doen

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Staat onder haar banner...20 nov ;)

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Beastie: heel goed dat je het hebt verteld. Dan snappen ze ook waarom je je zo voelt en dat je nu even een iets ander mens bent door je zwangerschap (natuurlijk veel mooier, maar met een iets dikkere handleiding misschien). Ik vind het echt goed van je. En als het fout gaat. Tja, dan kunnen ze je ook weer steunen! Ik heb mijn moeder en zus gister ook meteen gebeld en het was echt even heel fijn om er met ze over te praten! Moet mn broertje en schoonzus (morgen 11 weken echo, nekplooi en combinatietest) nog inlichten. Wil ze niet ongerust maken voordat ze zelf hun echo hebben gehad.
    Wel kut want ze waren zo blij voor me dat ik nu ook zwanger was. Ik weet dat mn schoonzusje er echt van gaat balen.

@ Julita: Heb echt wel even wat traantjes gelaten gister hoor. We zijn lekker uit eten gewest. Hebben er heel veel over gepraat en dat was goed (doen we nog steeds) Maar ik ben wel een aanhanger van de survival of the fittest... Ik heb biologie gestudeerd en ben wel gefasicineerd door hoe het leven ontstaat. Heb de laatste tijd ook veel gelezen. Alle stappen over de ontwikkeling. Snap dus heel goed hoe kwetsbaar het allemaal is.
    Ook doordat mijn oma drie van de 8 kinderen na de geboorte verloren heeft aan Spina Bifida (open ruggetje) was ik natuurlijk wel voorbereid. En dan denk ik: liever nu dan straks bij 20 weken voor een moeilijke keuze staan.
    Maar als ik straks weer naar het ZH moet en er wordt besloten om de boel te curreteren, dan zal ik echt wel weer even door een dal gaan.

Jullie steun werkt ook erg goed. Al die fijne schouders en oren om af en toe wat in te roepen.

Nou, nu moet ik hard aan het werk! Heel hard!

Liefs en tot later op de dag!

7. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    @go4baby, dan is het goed. We zijn er idd altijd voor elkaar en dat maakt dit zo'n fijne plek.
    Mijn vriendinnen weten niet dat we het aan het proberen zijn, maar ik heb net besloten dat als het langer dan 1 jaar duurt dat ik het dan vertel. Anders groei je zo uit elkaar vind ik.
    En dan kunnen ze hun eigen nieuws van zwangerschap ietsje voorzichtiger brengen.
    @Beastie, lekker ouders verteld lijkt me ook een prima idee!

8. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Dat is het mooie van kansen: elke maand is een kans! En ooit wordt die kans een zekerheid!

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Zo is het maar net! Me schoonouders en broer en zussen zijn van het wekend aan de beurt..lekker hoor! dat verzwijgen vind ik ook maar nix. Leuk even een geheimpje te hebben maar...nu is het niet leuk meer!

En inderdaad die steun...die is dan ook zooooooooo belangrijk. Een mens moet al zo vee alleen doen. Worden en schoederklopjes zijn dan ook zo welkom! Vind het ook heel verstandig dat je nog even wacht om je schoonzus en broer in te lichten! ;) Ben je toch een slimme/verstandige meid.

Werkze! enne altijd luisterende oortjes hierzo! 8)

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nou, de ongi is nu definitief (denk ik) doorgebroken, dus deze cyclus was 28 dagen in plaats van 26. Zou leuk zijn als het nu eens een keertje constant bleef. Maar: pluspunt: ik heb niet getest deze maand en dat vind ik eigenlijk wel knap van mezelf!

Mijn volgende NOD is dus 12 december, in plaats van 8 december, wat ik eerder had doorgegeven.

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    goeiemorgen allemaal! Kan niet blijven, heb me gigantisch verslapen.
    Heerlijk ge pre-smept gisteren maar daarna kreeg ik kriebelhoest en lag dus om 2.40 pas weer in bed. Mijn temp vanmorgen was dus wederom 36.9, maar ja...veel te laat getempt natuurlijk!

@Julita: ik hoop dat ze daar wat sneller zijn met uitslagen. Scheelt een hoop doelloos gewacht.
    @Beastie: welkom terug! En vonden je ouders het leuk om te horen? Mijn ongi is alweer voorbij hoor, maar lief dat je er naar vroeg.
    @Dani: toch maar een andere opleiding? Als je je niet lekker voelt bij deze kan het een enorme opluchting zijn wat anders te gaan doen (weet ik uit ervaring)! Succes ermee!
    @Cynthia: oh neeeee he! Zijn de duivels naar jou toe verhuisd? En ik had nog zo gezegd dat ze naar verweggistan moesten gaan! Grrr.
    @go4baby: je mag best wel een keer een baaldagje hebben hoor! Je hebt er goede reden toe!

Tot Later!
    Liefs Tezzz

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hoi meiden, had beloofd hier veel te zijn, maar word pas net weer wakker :oops: . Hoofdpijn is wel gezakt, maar pijn in mijn rug is er niet echt minder op geworden (maar ach, wat zeur ik, er zijn ergere dingen... en een dagje rustig aan doen ipv lesgeven is wel lekker ;))
    Julita, wat goed dat je bent gegaan, bikkel! Ik hoop voor je dat hij je snel duidelijkheid en hopelijk goed nieuws kan geven!
    Beastie, jammer dat je niet uitgerust, fris en fruitig van je vakantie terug bent gekomen... Wel fijn dat je er weer bent :)!
    Go4baby, knap dat je er zo tegenaan kan kijken, en heel goed dat je er met je mannetje goed over kan praten. Hoop stiekem nogsteeds dat volgende week blijkt dat het zorgen om niks waren, en anders dat je snel met mij mee mag Beastie achterna!
    Cynthia, dikke knuffel! Wel fijn dat je cyclus een stuk korter lijkt te worden! (is het ook weer minder lang wachten op je volgende eitje ;))

13. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    pfff nou weer zo'n leuk nieuwtje vandaag.. een oude vriendin van me is zwanger... pfff, vorige week ook al zo'n bericht, nu weer.. pff.. ik baal er eerlijk gezegd van..
    Maar mag niet klagen, go4baby maakt nu veel mindere tijden door..
    Maar ik zwelg momenteel in zelfmedelijden..
    K*t man!

14. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jaaaa fantasties!
    Ze zijn al opa en oma...dus misschien ietsjes anders maar heel leuk! Goed voor me moeder die nog wel moeite heeft met de borstkanker van vorig jaar....heeft ze weer iets heugelijks om naar uit te kijken! Ze is wel heeeeel voorzichtig betreft de eerste 3 maanden....maar dat is misschien ook haar uber nuchtere kant die om het hoekje piept!

Tja ik had je in super twijvel achter gelaten, was super benieuwd vanmorgen over hoe en wat! ;) was ook een beetje teleurgesteld vanmorgen....wat een k%$^%$%&t record! :rolleyes:

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Mag je ook best even van balen hoor! ;) Iedereen om je heel lijkt altijd maar zo makkelijk zwanger te worden... logisch dat je dan elke keer als er weer iemand om je heen zwanger is een beetje meer baalt dat het bij jou nogsteeds niet raak is!
    In mijn vriendenkring zijn er nog maar weinig bezig bij mijn weten... maar ben ook altijd "bang" dat bijvoorbeeld één van mijn zussen ofzo ineens met het nieuws komt zwanger te zijn. Zou echt heel blij voor ze zijn, maar ook balen. Heb het gevoel dat het nou eerst mijn beurt is :oops:

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Het lijkt ook wel of iedereen tegelijkertijd heeft besloten dat het tijd is om zwanger te worden! Echt,ik heb nog nooit zoveel mensen om me heen gehad die zwanger waren/werden. En dat is echt niet alleen verbeelding!

Maar ja, ik ga in ieder geval vrolijk door met tempen. Vanochtend was 'ie 36.56, dus aanzienlijk lager dan de vorige twee dagen. Wat dat betreft klopt het wel, en verwachtte ik ook wel ongesteld te worden vandaag. Het is toch zo dat op de dag van je ongi, je temperatuur weer daalt?

17. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat gevoel is zoooo naar!! Maar wegdrukken is ook niet gezond..dus jeldou...laat het even inzinken en dan gaat het wel weer ;) (dat gevoel is me namelijk erg bekend...had het niet alleen met kindjes maar ook mensen die trouwde...het k*tte er van is dat je ze het wel gunt maar eigelijk ook een beetje even niet ..zeg maar..)

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hihi, mooi uitgedrukt, Beastie! Wij waren in onze vriendenkring de eersten die een eigen huis kochten, eerste die trouwden... dus ben er eigenlijk gewoon aan gewend geraakt dat wij de "trendsetters" zijn wat dat soort dingen betreft. Nou ja, kan er nu voor komende maand weinig meer aan veranderen, wij hebben ons best weer gedaan ;)

19. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    he dames, nou idd, cynthia, het lijkt wel of de hele vriendenkring opeens zwanger is!
    En miepie, ik heb hetzelfde hoor, ben ook bang dat er zo één van mijn zussen op de proppen komt dat ze zwanger is! whaaaa dan zou ik het uitgillen! ik wil de eerste ZIJN! whaaaa %$#^&@&&#^%
    Zo dat is eruit!
    Maar dan zul je zien dat het "een ongelukje" was.. pff dat zou ik niet trekken hoor!
    Maar binnen 1 week, twee oude vriendinnen, waarvan je het helemaal niet van zou verwachten!
    SHIT!
    Ben een beetje lamgeslagen, zit maar wat op het forum.. te wachten op mijn NOD.. Moet maandag ongi worden, maar de dagen kruipen voorbij..
    Heb toch wel wat een opgeblazen buik en de spieren in de onderbuik staan erg strak..
    Heb ook steeds steken in de onderbuik, en wat menstruatie achtige krampen..
    Nu maar hopen dat het dit keer eens positief is!

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ik hoop het ook voor je Jeldou... Duimen draaien!

Share This Page